Keolis in Almere (16 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Keolis in Almere (16 foto's)

Bericht door Milco »

Vandaag was het eindelijk zo ver: de eerste dag dat Syntus in Almere mocht rijden en dat met de nieuwe bedrijfsnaam: Keolis Nederland. Daarom besloot ik om vandaag een klein rondje door Almere te reizen, ondanks de sneeuwval. Een echte spotter trekt zich er toch niets van aan? 8-)

Bij de halte Bouwmeesterbuurt West hoefde ik niet lang te wachten op lijn M2 naar de Stripheldenbuurt, die waarschijnlijk met slechts drie minuten vertraging langs kwam met een mooie MAN Lion’s City A26:
Afbeelding

Direct achter deze bus reed een MAN Lion’s City A37 die buiten dienst was, maar blijkbaar hierna lijn M7 naar Station Oostvaarders ging of zou moeten rijden, zoals te zien is op de onderste regel van de lijnfilm:
Afbeelding

Ik reisde met een licht vertraagde bus met lijn M2 naar Station Centrum met niet-werkende OV-chipkaartlezers. Bij Station Centrum viel deze poster met de halte-indeling mij op en dat ziet er netjes uit naar mijn mening:
Afbeelding

De gehele stadsdienst werd met MAN Lion’s City A26-bussen uitgevoerd, want de A37 van enkele foto’s hierboven was de enige die ik vandaag heb gezien. Ook lijn M6 naar de Noorderplassen werd met 14,7 meter uitgevoerd:
Afbeelding

Tsja, bij het op de foto zetten van bus 6021 als lijn M5 begon het toch nog wat harder te sneeuwen:
Afbeelding

Hierna kwam bus 6010 voorbij, helaas op dit moment zonder lijnkleuren maar wel met de duidelijkheid dat de bus als lijn M1 naar Station Centrum reed en daarna op lijn M2 naar de Stripheldenbuurt ging rijden:
Afbeelding

Andersom rijdt lijn M2 dus door als lijn M1 en dat is hier wel met kleur te zien:
Afbeelding

Hierna werd ik verrast door buurtbus 6402 die afkomstig blijkt uit Utrecht en bedoeld is voor lijn 525 tussen Sallandsekant en Nobelhorst:
Afbeelding

Intussen was ik erg benieuwd naar lijn 160 en ik besloot naar het Stadhuisplein te lopen. Niet veel later kwam hij langs met Syntus/Keolis 4137:
Afbeelding

Niet veel later kon ik weer een stadsbus op de foto zetten en wel de 6039 die onderweg is als lijn M1 naar Almere Haven. Anders dan bij Connexxion, rijdt de stadsdienst nu ook in de avonduren en op zondag afwisselend linksom of rechtsom door dat stadsdeel:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn M4 naar Station Muziekwijk. Aldaar hoefde ik niet lang te wachten voordat bus 6047 langskwam als lijn M3 naar de even verderop gelegen eindhalte Componistenpad:
Afbeelding

Ik besloot om met deze bus even later naar het Beatrixpark te reizen. Aldaar kon ik enkele foto’s maken in een ruim en witte omgeving. Eerst bus 6025 als lijn M6 naar de Noorderplassen:
Afbeelding

Vanaf de andere kant kwam even later bus 6030 die onderweg was als lijn M3 naar Station Centrum en, zoals de onderste regel in geel aangeeft, daar verder zou rijden als lijn M4 naar Station Poort:
Afbeelding

Nadat hierna enkele bussen wel lang op zich lieten wachten, stapte ik uiteindelijk in de acht minuten vertraagde lijn M6 die met bus 6025 werd uitgevoerd. Hiermee reisde ik weer naar Station Centrum en aldaar was ik precies op tijd voor de zes minuten vertraagde lijn 160 die nog steeds met bus 4137 reed:
Afbeelding

Hierna reisde ik met lijn M1 naar Busstation 't Oor. Aldaar was het al dikke pak inmiddels dikker geworden en was de kans om een R-Netbus de fotograferen minimaal. Wel zag ik een bus vanaf de Veluwsekant komen met, voor zover ik dat goed kon zien, 323 op de lijnfilm, maar deze bus reed direct leeg naar De Steiger (busremise). Wel kwam stadsbus 6042 langs als lijn M1 met een afwijkende bestemming:
Afbeelding

Toen ik even later op de halte van lijn M1 stond te wachten, kwam deze uiteindelijk aan met bus 6039 die op de halte stopte voor de lijnen 327 en 328 naar Amsterdam:
Afbeelding

Dit bleek uiteindelijk een nette actie van de chauffeur, want hier stopte hij om de wachtenden op de bus naar Amsterdam te vertellen dat deze niet reden. Hij verzocht de reizigers vervolgens met (de overigens bij 't Oor nog vrij lege) lijn M1 mee te reizen om bij Almere Centrum te zoeken naar een alternatief.

Met deze bus ging ik vervolgens naar Station Centrum waar hij doorreed als lijn M2 en hiermee sluit ik dit verslag af. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Keolis in Almere (16 foto's)

Bericht door Meltrain »

Een leuke eerste indruk van Keolis in Almere. :)
Er zitten een paar erg mooie foto's tussen. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Keolis in Almere (16 foto's)

Bericht door busfanNL »

Ik vind het ook allemaal erg leuke plaatjes. *bus*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Keolis in Almere (16 foto's)

Bericht door Durashift »

Milco schreef: (..)
Vanaf de andere kant kwam even later bus 6030 die onderweg was als lijn M3 naar Station Centrum en, zoals de onderste regel in geel aangeeft, daar verder zou rijden als lijn M4 naar Station Poort:
Afbeelding
Kijk, invulling van een kleurendisplay op deze manier vind ik zeer geslaagd.
Duidelijk, helder onderscheid in kleur.
Top. :pos:
Milco schreef: Dit bleek uiteindelijk een nette actie van de chauffeur, want hier stopte hij om de wachtenden op de bus naar Amsterdam te vertellen dat deze niet reden. Hij verzocht de reizigers vervolgens met (de overigens bij 't Oor nog vrij lege) lijn M1 mee te reizen om bij Almere Centrum te zoeken naar een alternatief.
Zeker een nette actie. :pos:

Leuk verslag, tof dat jij de moeite genomen hebt. _O_
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Keolis in Almere (16 foto's)

Bericht door isadora »

Mooie impressie. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten