Een nieuwe concessie, een compleet nieuwe merknaam. Tijd voor weer een leuke treintour met oude en nieuwe treinen.
Dit verslagje bestaat uit twee dagen, wel te verstaan 22-11-2017 en 12-12-2017.
22-11-2017 begon mijn reis natuurlijk op Arnhem Velperpoort waar ik de direct de sprinter pakte naar Zutphen. Hier begint mijn verslag. Want ik had hier meteen de leuke verrassing de Syntus Lint aan te treffen in de nieuwe kleurstelling van Keolis Blauwnet.
Maar ook nog een treinstel in de oude kleuren.
Van hier ging ik door naar Zwolle, want mijn lievelingstrein, de Buffel, wilde ik nog op de foto hebben voor deze zou verdwijnen.
De nieuwe Keolis Blauwnet Flirt 3 stond er ook al, dus ook hier wilde ik maar meteen een foto van hebben.
Toen een stukje gereisd met de Vechtdallijnnen, wat ook gewoon onderdeel is van Blauwnet nu. Dus daar ging ik naar Märienberg.
Hier wilde ik heel graag de Arriva Lint op de foto krijgen, maar dat zat er helaas niet in. Ik had iets meer geluk met de GTW:
Van daaruit ben ik eigenlijk naar Almelo gegaan waar ik met de geliefde buffel nog naar een vriend in Enschede ben geweest. In Enschede ging de Duitse trein natuurlijk ook op de foto, want ook hiervoor moet je nu inchecken bij Blauwnet:
Er ging een tijd voorbij, ik had een paar dagen in Ierland gezeten, veel gewerkt, enz. En opeens lag er sneeuw, waren er nieuwe CICO's in de grond gestampt en was het bye bye Buffels, hallo GTW 3!
Het was 12-12-2017 en ik had deze dag een halve werkdag tot 12 uur. Met camera in mijn tas werd ik heel blij, want de plek waar ik werk, Station Nijmegen stond letterlijk helemaal vol geparkeerd met Buffels.
Daar ging ik op naar Zwolle, want de nieuwe Keolis Blauwnet concessie was van start gegaan. Op de plek waar ik een paar weken eerder nog de Buffel op de foto had gezet stond nu dan deze mooie Flirt 3.
Deze keer ging ik weer met Arriva mee, maar nu een station verder naar Hardenberg.
Wat mij een paar weken eerder niet lukte, lukte me nu wel. Ook al was ik niet helemaal tevreden door dat de zon nogal erg vel op de trein scheen.
Nieuwe poging dan maar in Almelo.
In Almelo hadden ze een aantal overstappunten al omgebouwd, maar nog niet allemaal.
Daar de Keolis Blauwnet Flirt 3 Hengelo genomen en daar weer door naar Zutphen. Daar was de Syntus CICO ook heel mooi vervangen voor de Blauwnet CICO.
Hallo (Keolis) Blauwnet
Re: Hallo (Keolis) Blauwnet
Leuk verslagje over het begin van Keolis. :pos: *trein* Het zijn wel mooie treinen die flirtjes en ook erg luxe heb ik gelezen.
Re: Hallo (Keolis) Blauwnet
Ze zijn van binnen ook heel mooi. Hier heb ik helaas geen foto van omdat de treinen best wel druk waren en ik het niet netjes vind dan in een volle coupe met mijn camera foto's te gaan schieten.busfanNL schreef:Leuk verslagje over het begin van Keolis. :pos: *trein* Het zijn wel mooie treinen die flirtjes en ook erg luxe heb ik gelezen.
Re: Hallo (Keolis) Blauwnet
Leuk verslag. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten