AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door julsteren »

Fijne feestdagen ieder en allen!
Traditioneel gaat vlak voor de feestdagen (de tweede zondag van december) de nieuwe jaardienstregeling in Nederland in.
Op spoorweggebied veranderde niet veel, Keolis nam het vervoer over van NS op Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen, en op Amsterdam-Eindhoven werd integraal ETMET ingevoerd (voor de Intercity's dan, sprinters gaan minder vaak). Op het gebied van bussen gingen er 2 nieuwe concessies in.
- Stad en streek Almere ging over van Connexxion naar Keolis
- Amstelland-Meerlanden bleef na aanbesteding bij Connexxion maar is geheel omgetoverd.

Voor mijn belevingen op zaterdag 9 en zondag 10 december verwijs ik jullie door naar deze twee video's:
https://youtu.be/Bwc9hKESG28
https://youtu.be/Z7PCNgxPmUU

Dit verslag gaat puur over de reis die ik heb gemaakt op zondag 24 december, maar ik wil graag een foto toevoegen van wat eerder, omdat ik die zondag geen blauwnet-flirt heb gefotografeerd (wel heb in gezeten).

Afbeelding

Hier dus de blauwnet-flirt, prachtige dingen. Het enige wat ik er lelijk aan vind is dat die lichtblauwe band doorloopt tot aan de buffers, dat staat dan weer niet zo. Voor de reiziger zijn het zeer comfortabele treinen, enkel is de stiltecoupé in de viertjes in de extra bak volstrekt onhandig, en zijn er wat weinig deuren waardoor de reizigerswisseling wat traag verloopt (met alle vertragingen van dien).

Terug naar zondag 24 december, die dag begon ik met een reis per blauwnet-flirt naar Zwolle. Ik zat samen met de steward in de eerste klas te praten over het OV, en hij klaagde vooral dat hij later zijn dienst 8 keer achter elkaar op en neer naar Kampen mocht, kan je vertellen, 3 keer is al erg.

In Zwolle fotografeerde ik de prachtige stationskap met daaronder een DD-AR die sinds 10 december weer de [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] voor hun rekening mogen nemen.

Afbeelding

Er werd koers gezet richting Almere, er werd mij een DDZ8 voorgeschoteld, de eerste klas waar ik in zat was vol. Geen vrije zitplaatsen meer over, in de 2e klas ruimte genoeg, had beter daar kunnen zitten :')

Ik was mooi op tijd in Almere Centrum want er stonden wat bussen hun vertrektijd af te wachten.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben daarna gaan lopen richting stadhuisplein om een shotje (voor de video) te maken van 3 bussen die achter elkaar uit die richting zouden moeten komen.

Afbeelding

Een van die 3 bussen was de einzelgänger-amba (ex Syntus-Overijssel) die ze in AllGo kleuren hebben gestoken. Vind het de gaafste kleurstelling op een Amba tot nu toe.

Er werd koers gezet met de M4 naar Stedenwijk-midden, vanaf waar ik de rest naar busstation 't Oor heb gelopen (kwam er tegelijk aan met de M1 die ik zou pakken anders, en dit is gezonder). Op 't Oor trof ik de volgende R-NET wagen aan die stond te wachten om een rit over te nemen:

Afbeelding

Interieur:

Afbeelding

Tijdens het wachten op mijn lijn 323 richting Amsterdam kwam er nog een bus op lijn M1 voorbij.

Afbeelding

Met lijn 323 ging ik dus verder richting Amsterdam, station Bijlmer ArenA om precies te zijn, DIRECT toen ik daar aankwam werd ik getrakteerd op een Solaris Urbino 18 van Connexxion, een nieuw bustype in Nederland.

Afbeelding

Hierna wou ik met lijn 300 naar Amstelveen gaan, en die rijd sinds 10 december met Mercedes CapaCity bussen van 21 meter lang, echt joekels,
comfortabel zijn ze ook:

Afbeelding

Het interieur van de CapaCity dus, zelfde stoelen als de CapaCity's van lijn 3 in Groningen. Het zijn ook dezelfde bussen, ze zijn iets langer dan de Capa's van lijn 15 in Groningen, maar die hebben ook een interieur van niks.

Afbeelding

Na aankomst in Amstelveen mocht de wagen even op de foto, en toen hij vertrok zwaaide de chauffeur nog even vrolijk, toffe kerel was het.

Op de Uithoorn-Amsterdam busbundel rijden ook nieuwe bussen, van het type Iveco Crossway om precies te zijn. Met een vrij drukke bus ben ik naar VU-Medisch centrum gegaan, om daar de 346 te pakken.

Bij het VU medisch centrum vertrekt de 346 niet vanaf de gewone halte waar de andere bussen en tram 24 ook stoppen, omdat hij te hoog is om onder het gebouw door te kunnen waar ook de bovenleiding hangt, daarom vertrekt deze lijn hier vanaf de autoweg, en is er een ''tijdelijke'' halte aangebracht waar normaal alleen olieslurpers komen.

Afbeelding

En ik had de dubbeldekker helemaal voor mezelf, en heb de rit gefilmd: https://youtu.be/VTLRT3L3kas
gewone snelheid met origineel geluid, de gehele afstand van Amsterdam tot Haarlem over de snelweg. Duurt 10 minuten.

Na aankomst in Haarlem mocht de bus dan even op de foto, en gezien hij werd uitgewisseld werden het er direct 2 op 1. De Citea van Connexxion Haarlem-IJmond wou ook graag meedoen.

Afbeelding

Hierna was ik klaar met nieuwe dingen zien en ben ik naar Schiphol gegaan om Chrysa blij te maken met een foto van eten, dit miste in recentere verslagen die ik gemaakt heb.

Afbeelding

Deze vis werd opgegeten in de IC1600 van Schiphol naar Enschede, die ik dan bij deze in 1 keer ook heb gedaan.

In tegenstelling tot de 1e klas van mijn DDZ naar Almere eerder op de dag, was de bezettingsgraad van mijn rijtuig nou niet dramatisch veel te noemen:

Afbeelding

Na aankomst in Enschede ben ik direct weer met het blauwnet teruggegaan naar huis, in Borne.

Afbeelding

En ik had zowaar een flirt waarvan de actuele reisinfo het deed *O* de omroep zweeg nog steeds in alle talen _O-

Ook van deze dag heb ik een ''vlog'' gemaakt: https://youtu.be/VIr8nLXF8PM, zou tof zijn als je die ook even keek, duurt nog geen 6 minuutjes.
Bedankt allemaal voor je tijd, en een fijn uiteinde! *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslag. Jij ook een fijn uiteinde
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door Ferdinand »

Ha die Juliën. OV Nederland van youtube hier. Mooie verslagen!
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door henrivanderweijden »

Stinkt lekker, vis eten in een trein!!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door Chrysa »

julsteren schreef: Hierna was ik klaar met nieuwe dingen zien en ben ik naar Schiphol gegaan om Chrysa blij te maken met een foto van eten, dit miste in recentere verslagen die ik gemaakt heb.
Jaaaaa! *O* Zo ken ik je weer. :P
Leuk reisje hoor, heb ook zo'n rondje in AML gemaakt om alles uit te proberen. Heb je je hoofd nog gestoten in die dubbeldekkers?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door julsteren »

Lieverd, als je nou even die video bekijkt zie je dat ik mijn bolleke KEIHARD heb gestoten aan de rand van het dakraam en plafond :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door ArrivaBas »

Wat was er nou aan de hand op de A9 in jouw video? :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door julsteren »

Auto met gezin erin tegen de vangrail lijkt me.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door ArrivaBas »

Ik kon het niet goed zien, omdat ik alleen de vlog (en dus de timelapse) heb gezien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door Chrysa »

julsteren schreef:Lieverd, als je nou even die video bekijkt zie je dat ik mijn bolleke KEIHARD heb gestoten aan de rand van het dakraam en plafond :')
Ja, je linkt 4 video's en dan verwacht je dat ik alles nog aanklik ook? :shock:

Valt me nog mee dat je je hoofd niet gestoten heb bij de trap. :')
PHS

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door PHS »

Mooi verslag! Ben er vandaag ook wat tegengekomen in AML en Haarlem-IJmond.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door busfanNL »

Bedankt voor je leuke verslag en je leuke video's. Ik bekijk zeker de video's altijd met veel plezier. Je brengt je reis en vooral het ov altijd leuk in beeld. Ik wens jou ook een goede jaarwisseling. :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door Meltrain »

Leuk en humoristisch verslag. :)
Met wat voor vervoerbewijs reisde je dan, dat je in de eerste klas reist? :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door julsteren »

Chrysa schreef: Ja, je linkt 4 video's en dan verwacht je dat ik alles nog aanklik ook? :shock:
Ja.

Meltrain schreef: Met wat voor vervoerbewijs reisde je dan, dat je in de eerste klas reist? :o
WeekendVrij van NS, 1e klas, €39 per maand!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door Durashift »

Leuk verslag. :pos:

Wat betreft de video over de 346 (snelweg). Leuk om de route even te zien. Dat nieuwe stuk op de A9 bij Badhoevedorp (invoegen vanaf de A4 naar A9) vanaf ongeveer 4 minuut 30.. daar staat het in de spits best vast omdat er van 2 naar 1 baan ingevoegd moet worden (vanuit doorstromingsoogpunt onbegrijpelijk naar mijn mening) wat dus vertraging zal geven in de avondspits.

Heb je ook nog beelden van de route in Haarlem? Of is dat lastig qua (legale) publicatie? ( privacy e.d.)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door julsteren »

Je mag gewoon filmen in het openbaar, in Duitsland is dat wel een probleem, heb eigenlijk puur de rit over de snelweg gefilmd omdat versneld die beelden dan erg mooi soepel lopen :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door Ferdinand »

In Duitsland vinden ze hun privacy heel belangrijk. Daarom is er ook nauwelijks Google Street View in Duitsland.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door julsteren »

Klopt als een bus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Dat nieuwe stuk op de A9 bij Badhoevedorp (invoegen vanaf de A4 naar A9) vanaf ongeveer 4 minuut 30.. daar staat het in de spits best vast omdat er van 2 naar 1 baan ingevoegd moet worden (vanuit doorstromingsoogpunt onbegrijpelijk naar mijn mening) wat dus vertraging zal geven in de avondspits.
Staat daar geen bord “lijnbus op vluchtstrook”?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: AllGo! en nieuwe bussen in Amstelland-Meerlanden + een klein beetje blauwnet [16f]

Bericht door Durashift »

Nope.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten