Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door julsteren »

Hallo!
Een tweetal dagen geleden plaatste ik hier al een reisverslag over mijn ervaringen met AllGo en CXX Amstelland-Meerlanden, dicht tegen de jaarwisseling al. En nu plaats ik mijn jaaroverzichtje, natuurlijk van elke maand minstens één foto, maar van december gaan het zeker wat meer zijn.

Ik wil jullie alvast een fijne jaarwisseling wensen!

Januari

In januari heb ik niet veel bijzonders uitgespookt, wel ben ik samen met oud-forumgebruiker pkpfan een dagje naar Brussel geweest.

Afbeelding
De inmens lange sliert die zichzelf Eurostar noemt verlaat hier station Bruxelles-Midi op weg naar zijn eindbestemming, London St. Pancras International.

Februari

In februari heb ik geen foto's genomen, dus krijgt maart er bij deze 2.

Maart

In maart 2017 waren de eerste exemplaren van de gemoderniseerde VIRM's in dienst gekomen, het begon met 6je 8637 die in de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] zijn slagjes deed. Vaak ook niet, hij wou nog wel eens stuk gaan.

Afbeelding
VIRMm 8637 op station Amsterdam Centraal.

In mijn woonplaats Borne is tijdens de dienstregeling 2017 een heuse stadsdienst, lijn 30. (vorige drgl bestond hij nog niet, en de volgende zal hij een buurtbus zijn) en heeft zelfs een keer voor de 3 dagelijkse reizigers dat hij heeft met een heuse 12-meter bus gereden.

Afbeelding
Syntus Twente VDL Citea LLE120 op stadsdienst 30 in Borne. Hier bij eindpunt Hesselerbeek, keren moest met 5 keer steken midden op de weg.. :')

April

Op zondag 2 april ben ik met dezelfde pkpfan een dagje op stap geweest in Duitsland, waar ik in Wolfsburg een Desiro van de DB kon platen.

Afbeelding

Mei

Ook nieuw in 2017 was de verbinding tussen Arnhem en Duitsland met regionaalverkeer. Abellio (een dochterbedrijf van NS) voert deze verbinding uit.

Afbeelding
Abellio-Flirt3 in de avondschemering op station Zevenaar. Laatste station in Nederland voor de grens.

Juni

Op een verloren zondag in juni ben ik gaan kijken hoe Syntus het deed in de provincie Utrecht, geheel volgens Syntus-traditie rijd er op zondag bijna niks.

Afbeelding
De enige Setra die ik toen heb gezien was deze op lijn 80 naar Woudenberg.

Juli

In juli ben ik een dagje Luxemburg gaan doen. Ja een dagje.. _O-

Afbeelding
Op het station van Wasserbillig komt een uit een KISS bestaande RE naar Luxembourg het station ingerold, komend vanuit Koblenz.

Augustus

In de maand augustus was ik met grootmoeders een paar dagen in Oost-Duitsland en Polen. Op het station van Kostrzyn trof ik de volgende ''trein'' aan die ons naar Gorzów Wielkopolskie (wat in Lubuskie ligt) zou gaan brengen.

Afbeelding

September

In september had ik een lichte NRW-obsessie opgebouwd (in 4 vrije dagen 4 dagjes NRW-tour gedaan :') _O- ), en zo kwam ik met enige regelmaat in Dortmund terecht.

Afbeelding
Op station Dortmund Hbf trof ik deze Intercity aan die hier halteerde op zijn route van Hamburg naar Stuttgart.

Oktober

In oktober heb ik geen foto's gemaakt, dit geld ook voor:
November

Dat dus. :')

December

In december kon ik helemaal los gaan, DM'90 ging snel verdwijnen, in Almere en Amstelland-Meerlanden zouden nieuwe concessies ingaan. Oftewel, paradijs.

Afbeelding
Een week voor het einde fotografeerde ik deze CXX-citaro G op het busstation van Almere Centrum.

Afbeelding
Op de allerlaatste dag van inzet van het DM'90 heb ik in de ochtend op weg naar mijn werk deze foto nog kunnen schieten.

Afbeelding
Een dag later was het compleet anders, en reden er elektrische flirts in de [serie=Sprinter|2018|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie], en moet je inchecken bij Blauwnet, leuke treintjes die flirts. Alleen die stoelen zijn gewoon ruggenbrekers.

Afbeelding
En deze fotoreeks sluit ik af met een plaatje van een AllGo MAN-bus op het busstation van Almere Centrum. Mooie dingen zijn het :pos:

Ik wens jullie allen nogmaals een fijne jaarwisseling toe, en hoop dat jullie genoten hebben van deze fotoreeks met weinig tekst :wink: :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Lijn 45 »

Leuke foto's :)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Chrysa »

Alweer geen eten... :N
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door julsteren »

Het is niet altijd feest.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Etienne »

Die sneeuwplaatjes op het laatst zijn wel leuk en de foto van die Citea op lijn 30 in Borne zou wel in de banner kunnen :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door isadora »

Mooi overzicht Julsteren. :pos: :pos:
Ik moet zeggen, dat de kwaliteit van verslagen het afgelopen jaar, in zijn geheel genomen, er een stuk op vooruit is gegaan.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Durashift »

~Leuke platen en jouw verslag over dagje Luxemburg vind ik wel één van de toppers van het jaar. :pos:
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door busfanNL »

Jij ook een hele goede jaarwisseling. Dank je wel voor de leuke foto's en vlogs :D
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door ZO6176 »

Leuk hot-naar-her verslag
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Timon91 »

Mooi overzicht Julsteren, er zitten leuke plaatjes bij! :D Lekker gevarieerd ook :) Op naar een mooi 2018, hopelijk zien we dan ook weer een hoop leuke verslagen van je langskomen! *O*
Mijn Flickr account.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef:Alweer geen eten... :N
Dat dacht ik ook in de Den Helder vlog. Ondertussen heb ik iedere kiosk tussen Den Helder en Amsterdam gezien _O-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door julsteren »

Die in Heerhugowaard was het mooist, kiosk oude stijl 8-) uit de tijd dat je nog kroketten en treinkaartjes kon aanschaffen bij de kiosk.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Jef400 »

Ja, mooie tijden. Volgend jaar ga ik wel eens mee op #elkelijn te doen. Ik moet er ook nog een paar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het jaar 2017 door de ogen van julsteren in 13 foto's

Bericht door Meltrain »

Leuk overzicht. :pos:
julsteren schreef: Op een verloren zondag in juni ben ik gaan kijken hoe Syntus het deed in de provincie Utrecht, geheel volgens Syntus-traditie rijd er op zondag bijna niks.
Beetje rare opmerking: bijna alle lijnen* in Amersfoort rijden ook op zondag. :?
(*Behalve spits- en scholierenlijnen natuurlijk. :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten