ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2017 [34 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2017 [34 foto's]

Bericht door ArrivaBas »

Dit jaar geen eindejaarsvideo op YouTube, maar een jaarsamenvatting in een soort van verhaaltje met nog wat extra feitjes erbij! *O*

Januari:
Januari is bij mij meestal de maand waarin ik de minst gevarieerde foto’s maak. Ik kom deze maand niet verder dan Rotterdam en Dordrecht zuid met de foto’s. De volgende twee foto’s geven mijn januari het beste weer:

Afbeelding
RET 321 verlaat Rotterdam Zuidplein op de winterse 7 januari 2017.
Afbeelding
Op 28 januari 2017 reed de 6642 niet. Het Ledig Materieel van deze trein kwam hier voor de 6644 uit door Dordrecht Zuid.

Februari
In februari kwamen voor mij dan de eerste OV-kilometers van 2017, en gelijk ook een hoop. Er werd namelijk een retourtje Amsterdam gedaan, om precies te zijn naar Madame Tussauds. Eind deze maand kwam ik ook in Nieuw-Milligen met de voorjaarsvakantie. Ik kies voor deze maand alleen een foto in Amsterdam.

Afbeelding
12G 917 en de Combino's 2067 en 2029 wachtten op 12 februari 2017 hun vertrektijd af bij Amsterdam Centraal.

Maart
De voorjaarsvakantie duurde tot begin maart, dus de eerste dagen van de maand liep ik nog op de Veluwe. Verder bracht een schooluitje (met uiteraard fouten in de communicatie (A) ) mijn klas in Rotterdam. De miscommunicatie heeft geleid tot een in mijn ogen leuke foto. Op 25 maart heb ik korte tijd gespot bij het trafohuisje bij Dordrecht Zuid.

Afbeelding
Op 1 maart 2017 snelt CNG-Citaro 5206 zich over de N344 naar Amersfoort als lijn 102.
Afbeelding
Bus 263 reed op 9 maart 2017 op lijn 32. Deze foto is gemaakt bij de Willemsbrug in Rotterdam.
Afbeelding
Op 25 maart 2017 passeerde SGMm 2950 Dordrecht Zuid als trein 5951.

April
In April heb ik relatief veel foto’s gemaakt. Dit was namelijk de maand met de meeste treinkilometers en ook nog wat opvallende dingen. 1 april liep ik op Zuidplein te fotograferen, 22 april ging ik Groepsretouren met mijn gezin naar Maastricht, 27 april heb ik de koninklijke trein gefotografeerd, en 30 april nog een stoomtrein van de VSM bij Beekbergen:

Afbeelding
Vanaf eind maart reed er een wagen van de Volans vanuit stalling Bergen op Zoom. Op 1 april 2017 vertrok deze wagen, de 7248, vanaf Rotterdam Zuidplein als lijn 310 terug naar de provincie waar hij thuis hoort.
Afbeelding
NS VIRMm 9405 heeft de nacht naar 22 april 2017 doorgebracht op het emplacement van Dordrecht. Toen ik de foto schoot was het stel helaas bewerkt met graffiti.
Afbeelding
Op 22 april 2017 draaide VDL Citea 9086 als lijn 10 de Markt in Maastricht op.
Afbeelding
Op 27 april 2017 werd Koningsdag in Tilburg gevierd. De koninklijke familie reisde er per trein heen. De Koninklijke trein passeerde op de foto de vele spotters bij Dordrecht Zuid.
Afbeelding
30 april 2017 was een rijdag bij de VSM. Bij een wandeling nabij de Loenense waterval werd stoomloc 50 307 gefotografeerd tussen de haltes Immenbergweg en Eerbeek.

Mei
In mei heb ik geen foto’s gemaakt. Tripjes waren deze maand schaars.

Juni
Juni was qua foto's net zo spannend als mei, mede door de laatste toetsweek:

Afbeelding
Op de zonnige 3 juni 2017 passeerde VIRMm 8637 Dordrecht Zuid als trein 2251.

Juli
Juli is de maand waarin ik de meeste foto’s heb gedeeld, en dat komt door de zomervakantie. De zomervakantie heb ik van 14-30 juli in Baden-Württemberg en Vorarlberg doorgebracht. Een selectie uit de selectie van de 74 foto’s die gedeeld zijn:

Afbeelding
In Böblingen staat op het enorme parkeerterrein van hypermarkt Real een stoomlocomotief als monument. Op 14 juli 2017 heb ik deze 38 3650 in een avondzonnetje gefotografeerd.
Afbeelding
Bovenstaande foto vind ik verreweg de mooiste van het jaar. Op 17 juli 2017 heb ik de MBSbus 72 gefotografeerd in een zonnig Sankt Gallenkirch.
Afbeelding
Relatief standaard in de zomermaanden zijn de grote aantallen touringcars op de Bielerhöhe. Dit is het hoogste punt van de Silvretta Hochalpenstraße. Op de top komen de Vorarlbergse lijn 85 van de MBSbus en lijn 260 van ÖBB Postbus uit Tirol samen. Op het moment van de foto was het nog rustig... (A) Op 18 juli 2017 staan de MBSbus 73 en ÖBB Postbus 14670 te bufferen op de Bielerhöhe.
Afbeelding
Tussen Bludenz en Schruns loop over net geen 13 kilometer de Montafonerbahn. Op een enkele rit na maken de NPZ's van de MBS de dienst op deze lijn uit. Op 19 juli 2017 staat de 10.122/10.222 klaar om als trein R8932 naar Bludenz te vertrekken.
Afbeelding
Een firma uit Rankweil (nabij Feldkirch) heeft enkele VDL Citea SLF's in dienst. Deze rijden op lijndiensten in en om Rankweil en Feldkirch. Op 19 juli 2017 vertrok een van deze Citea's vanaf het centrale busstation in Feldkirch.
Afbeelding
Op 19 juli 2017 heb ik RailJet 662 naar Bregenz op station Feldkirch gefotografeerd. Op Feldkirch worden de RailJets naar Zürich en Bregenz gesplitst.
Afbeelding
Op 21 juli 2017 werd bij dezelfde supermarkt als op 17 juli MBSbus 68 als lijn 85 naar Schruns op de foto gezet.
Afbeelding
Na 21 juli ging het met het weer steeds slechter. Elke dag was het mistig en viel er regen. Dat weerhield me niet van deze foto op station Bludenz, welke ik heb gemaakt op 24 juli 2017. Een andere spotter heeft ongeveer dezelfde foto gemaakt. :')
Afbeelding
Op 27 juli 2017 arriveerde MBSbus 73 op station Schruns om na ongeveer een kwartier als lijn 85 naar de Bielerhöhe te vertrekken.
Afbeelding
Uiteraard werd het op de dag van de eerste etappe terug naar huis weer stralend weer... :X Bij station Böblingen heb ik ongeveer een half uur staan fotograferen en filmen. Veruit de grappigste foto werd hier op 30 juli 2017 geschoten. De chauffeur van de DB Regiobus Stuttgart 1800 zit uitgebreid te zwaaien achter het stuur. Hij is zojuist vertrokken als treinvervangende bus naar Herrenberg.
Afbeelding
De werkzaamheden aan de Gäubahn naar Singen leidde helaas tot minder variatie in de treinenloop. Slechts de S1 naar Kirchheim unter Teck en S60 naar Stuttgart Schwabstraße reden. Op de foto zijn de 430 053 en 430 074 net vertrokken als S1 naar Kirchheim unter Teck.

Augustus
Augustus werd er niet zo heel veel gefotografeerd. Ik ben qua foto’s het eiland Dordrecht niet afgekomen.

Afbeelding
Op 14 augustus 2017 arriveert DDZ 7548 als Sprinter 6641 uit 's-Hertogenbosch in Dordrecht Zuid.
Afbeelding
Op 14 augustus 2017 snelt VIRM 8666 door Dordrecht Zuid als Intercity 2236 naar Vlissingen.

September
In september ben ik het eerste weekend gelijk een dagje naar Breda geweest, waarna het qua fotografie meteen ophield. Een kleine greep:
Afbeelding
Arriva's 7299 zou in maart of april 2017 al weggaan, maar reed in september nog steeds. Op 2 september 2017 verscheen hij voor de lens als lijn 2 naar de Haagse Beemden.
Afbeelding
Arriva's Volans 7244 reed op 2 september 2017 als lijn 311 naar Oud Gastel voor mijn lens.

Oktober
In oktober ben ik een weekje naar Vaals geweest, waar ik ook de nodige fotootjes schoot:

Afbeelding
Op 13 oktober 2017 reed ik de 7419 op de N278 nabij de Abdij Benedictusberg tegemoet en vanaf het dashboard maakte ik een foto. (Noot: ik was de bijrijder van de auto)
Afbeelding
Op 18 oktober 2017 reed Schloemer een rit op lijn 33 van de ASEAG. De 1134 keert op de foto op de rotonde nabij de halte Heuvel.
Afbeelding
Op 19 oktober 2017 heb ik de sightseeingbus van Aken gefotografeerd op het Drielandenpunt. Waarom het Drielandenpunt en een glasblazerij in Vaals in de tour zitten is mij een raadsel... (A)

November
In november ben ik alleen in Breda geweest voor wat betreft OV-fotografie:

Afbeelding
Op 18 november 2017 reed Arriva's 8952 op lijn 119 naar Zevenbergen voor mijn lens in het centrum van Breda.
Afbeelding
Arriva's 8158 werd op 18 november 2017 als lijn 7 naar Nieuw Wolfslaar op de foto gezet.
Afbeelding
Na het fotograferen van 'de 19' liep ik weg van de halte, maar toch kon ik op 18 november 2017 de 7268 naar Etten-Leur nog platen.

December
In december heb ik ook weinig OV-foto’s geschoten. Alleen een FLIRT en een DDZ gebroederlijk naast elkaar op station Dordrecht. Deze foto is (voorlopig) niet meer te maken:
Afbeelding
NS FLIRT 2519 als trein 5927 en DDZ 7542 als 6626 stonden op 6 december 2017 naast elkaar hun vertrektijden af te wachten.

Ik dank jullie voor jullie (eventuele) feedback dit jaar. Geef gerust nog feedback en alvast een prettige jaarwisseling! *trein* *bus*
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op ma 08 jan 2018, 08:37, 3 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2017 [34 foto's]

Bericht door isadora »

Schitterend ArrivaBas. :pos: :pos:

Die RailJets zijn toch wel één van de strakste treinen om te zien.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2017 [34 foto's]

Bericht door Ferdinand »

Ik was deze week in Oostenrijk bij Bad Gastein. Op een of andere manier stoppen er railjets en allemaal andere belangrijke internationale lijnen bij dit dorp, maar heb helaas geen tijd gehad om hem te fotograferen. Rijdt er misschien een in NRW? In ieder geval: mooi verslag!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2017 [34 foto's]

Bericht door Suus »

De Railjet komt in Duitsland niet noordelijker dan Frankfurt am Main, en ook dan nog met maar twee treinparen per week en eigenlijk nooit bij daglicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2017 [34 foto's]

Bericht door Etienne »

Een leuk overzicht, maar sommige foto's komen op mij wel erg (over)belicht over en andere juist weer (behoorlijk) donker.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten