Milco's jaaroverzicht van 2017 in 62 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Milco's jaaroverzicht van 2017 in 62 foto's

Bericht door Milco »

Nadat ik al diverse jaaroverzichten voorbij zag komen, ga ik dat voor 2017 nu ook doen! :D

In totaal heb ik 62 foto’s uitgekozen. Niet bepaald weinig dus, maar ik ben dan ook vrij regelmatig op toer geweest dit jaar. Veel plezier in elk geval met het lezen en bekijken van het overzicht! :D

Januari
In deze maand was het op sommige dagen aardig koud. Met het rijp aan de bomen konden mooie foto’s gemaakt worden, zoals van deze Connexxion 3949 op de Evenaar in Almere:
Afbeelding

Het laatste weekend van januari bracht ik door in een dorpje boven Leeuwarden. In deze stad maakte ik op de zondag een foto van deze mini-Ambassador op de stadsdienst:
Afbeelding

Februari
In deze maand reisde ik naar het andere uiteinde van Qliner 350 en dat is Alkmaar. Op dit moment is dat de enige stad waar de merknaam Maxx nog actief is:
Afbeelding

Vlak voordat het donker werd, kon ik bij station Halfweg-Zwanenburg deze SGMm op de foto zetten:
Afbeelding

Maart
Deze maand beginnen we op zo’n tweehonderd meter van mijn huis, waar Citaro G 9154 net wegrijdt bij bushalte Bouwmeesterbuurt West:
Afbeelding

Enkele dagen later ging ik weer eens op pad. Zo kon ik bij station Den Haag HS deze Avenio-tram op de foto zetten met de hoge gebouwen als decor:
Afbeelding

Diezelfde dag was ik in Woerden waar ik deze vrij nieuwe Setra van Syntus op de foto kon zetten. Toch heel wat anders dan die Ambassadors van Connexxion die hier eerst reden:
Afbeelding

In Ede-Wageningen kon ik dan de eerste foto maken van deze NS FLIRT in dienst:
Afbeelding

En in Zutphen stond ik voor het eerst foto’s te maken van de treinen op deze spoorbrug nabij het station:
Afbeelding

Op woensdag 22 maart reed ik op Schiphol enkele ritten met mijn vader mee op de vrachtwagen, pendelend tussen Schiphol-Noord en de Havenmeesterweg. In de tussentijd dat mijn vader het besloten terrein op moest om te laden en te lossen, maakte ik van de gelegenheid gebruik om bussen te fotograferen, waaronder deze ex-Sternet Citaro die omgedoopt was in de kleuren van het Randstadnet, die hier de brug afzeilt nabij de halte Cateringweg:
Afbeelding

Toen ik bij de Havenmeesterweg een lange tijd moest wachten omdat mijn vader moest laden, lossen en pauzeren, ging ik even op en neer naar De Hoek waar Arriva nog uitsluitend met blauwe Volvo’s reed:
Afbeelding

Drie dagen later ging ik met mijn vader naar Hardenberg. Terwijl hij daar de halfjaarlijkse motormarkt bezocht, maakte ik een uitstapje naar Almelo en Hengelo:
Afbeelding

Een druk weekend werd het voor mij, want de zondag erna ging ik wéér op pad en wel naar de Hoekse Lijn. Omdat NS daar afscheid ging nemen, reden ze daar met drie museumtreinen tussen de reguliere ritten door. Zo kon ik in Schiedam deze Mat ’54 op de foto zetten:
Afbeelding

In Vlaardingen maakte ik deze foto van de Mat ’46:
Afbeelding

Vanaf Maassluis West besloot ik een stuk te gaan lopen en uiteindelijk liep ik de gehele 10km naar Hoek van Holland, waar ik achteraf pas zag dat het zoveel kilometer was… Wel lekker uitgewaaid in elk geval en bijna in Hoek van Holland maar lopend alsnog een eindje kon het nieuwste museumstuk op de foto:
Afbeelding

April
Begin april maakte ik op een zondag een klein rondje door Amersfoort. Eindelijk lukte het mij een foto te maken van deze ex-Groningse Citaro:
Afbeelding

Ook bracht ik deze maand een bezoek aan Baarle, wat verdeeld is in Baarle-Nassau dat in Nederland ligt en de Belgische enclaves die Baarle-Hertog heten. Op deze foto rijdt deze Van Hool in een van de Belgische delen, terwijl ik in Nederland sta. Ook het bestelbusje staat in Nederland, want de grens loopt hier deels over het midden van de weg:
Afbeelding

Enkele dagen later was ik even in Zwolle te vinden. Aldaar reed Syntus 4160 nog keurig zijn rondjes, in afwachting van de nieuwere bussen:
Afbeelding

Mei
In deze maand vond ik het wel weer tijd voor wat langere tripjes dus zette ik weer eens koers naar het heuvelachtige Zuid-Limburg. In Simpelveld zette ik deze Citea op de foto:
Afbeelding

Ook Aachen werd bezocht en hier kon ik een Nederlands product op de foto zetten:
Afbeelding

Ik moest en zou een rit maken met lijn 59, die net als lijn 57 een mooi uitzicht biedt over het heuvellandschap. Eenmaal uitgestapt in Vijlen kon ik het busje van TCR fotograferen toen deze weer op weg was naar Vaals:
Afbeelding

Twee weken later ging ik weer op pad en deze keer ging ik naar België. Hoewel, Zuid-Limburg ligt zuidelijker… :lol: In Neerpelt kon ik deze Mercedes-Benz O405 van VBM op de foto zetten:
Afbeelding

In Geel was het dan tijd voor deze trein:
Afbeelding

Eind mei was het lekker weer om een stukje te fietsen en net buiten Almere, aan de buitenzijde van de Buitenring, kon ik deze SLT op de foto zetten. Deze foto werd in juli gekozen als omslagfoto op de Facebook-pagina van de Nederlandse Spoorwegen:
Afbeelding

Juni
In juni kon ik met een goedkoop dagretour en een kortingsbon voor slechts 23 euro naar Maastricht reizen en dat in de eerste klas. Op de Markt zette ik deze Citea op de foto als stads- en streeklijn 10:
Afbeelding

Zowel heen als terug reisde ik via Amsterdam Centraal omdat dat qua overstaptijden beter uitkwam. In de avond kon ik tijdens het overstappen even snel naar de trams, waar ik een Combino voor het station kon fotograferen:
Afbeelding

Juli
In deze maand was het tijd voor het OVNL-uitje “Bootje varen”. Met een grote groep gingen we vanaf Hoorn met de NS-bus naar Enkhuizen, met de boot naar Stavoren en vervolgens met de trein naar Leeuwarden. Nadat een gezellige middag op het terras in het centrum, maakte ik aan het einde van de middag nog een rondje door de stad alwaar ik de centrumbus kon fotograferen op de gracht:
Afbeelding

Veel van jullie vroegen verbaasd was het nut was van deze lijn die een rondje rijdt door het centrum, dat vlakbij het station ligt, en waarbij de bus soms binnen de honderd meter enkele haltes heeft… Tsja, ideale buslijn voor mensen die wel 36x het centrum doorlopen maar te lui zijn om naar het station te lopen. :p

In de avond kon ik in Leeuwarden deze stadsbus op de foto zetten voor het gebouw van Deliotte:
Afbeelding

Een week later had ik een druk weekend. Terwijl ik zaterdagavond een feestje had, ging ik de volgende zondag alweer vroeg op om de extra bussen tijdens de Nijmeegse Vierdaagse op de foto te zetten. Zo kon ik deze ex-GVU Van Hool fotograferen op lijn 6, terwijl de bus normaliter in IJsselmond te vinden is:
Afbeelding

Augustus
In deze maand kocht ik een nieuwe camera. Mijn kleine Samsung maakte plaats voor een grote Sony. Wegens werkzaamheden in de bustunnel in het centrum van Almere Stad reden de bussen over een tijdelijke busbaan over het Stadhuisplein, zoals te zien is met een bus die uit dezelfde serie komt als de bus op de foto hierboven:
Afbeelding

Tsja, een nieuwe camera moet goed getest worden en daarom maakte ik een klein rondje langs Abcoude en Breukelen. In eerstgenoemde plaats kon ik deze ICE richting Amsterdam Centraal op de foto zetten met het aquaduct op de achtergrond:
Afbeelding

In het dorp zelf had ik nog weinig foto’s gemaakt, dus werd het tijd voor een Setra op een ophaalbrug:
Afbeelding

Inmiddels was Syntus al druk bezig met de voorbereidingen in Almere. Zo werden rijtijdmetingen verricht met Ambassadors uit Utrecht, waar ze inmiddels overbodig waren:
Afbeelding

Enlele Setra’s van Syntus Utrecht zijn/waren in bezit van Besseling die lijn 272 naar Bunschoten-Spakenburg uitvoert:
Afbeelding

Een aantal dagen later maakte ik een toertje door Noord-Brabant. In Reusel kon deze bus van onze zuiderbuurkes op de foto:
Afbeelding

In dezelfde plaats maakte ik een foto van deze HOV Citea. Naar mijn mening de meest luxe Citea’s waar ik ooit mee heb gereisd:
Afbeelding

Nabij de Autowijk in Eindhoven kon dit stille spul dan op de foto:
Afbeelding

September
Een dag voordat ik op vakantie ging, was eindelijk de start van de volgende concessie Haarlem-IJmond. Nieuw was het Randstadnet op de lijnen 382 en 385. Laatstgenoemde lijn zette ik op de foto die hier op de vroegere spoorlijn naar IJmuiden rijdt, met rechts op de foto het stationsgebouw van Driehuis Westerveld:
Afbeelding

De volgende dag ging ik vroeg op voor een verzorgde busreis met Rekro Reizen naar Salou! 8-) Aldaar was ik nagenoeg iedere avond aan de boulevard te vinden en daar kon ik deze bus fotograferen:
Afbeelding

Aan de rand van deze kustplaats kon deze touringcar op de foto:
Afbeelding

Vanaf het viaduct kon ik deze trein op de foto zetten:
Afbeelding

Oktober
In deze maand hadden we op veel dagen lekker weer en daarom besloot ik weer eens door Almere te fietsen. In Noorderplassen had ik nog nooit een busfoto gemaakt, dus daar werd het wel eens tijd voor met de laatste maanden voor Connexxion:
Afbeelding

Ik besloot zelfs even naar Muiderberg te fietsen, want ook daar had ik nog nooit een busfoto gemaakt. Nu wel dus, zoals hier in de Tesselschadelaan:
Afbeelding

Enkele dagen later bezocht ik de ruime omgeving van Rotterdam. Zo kon ik in Rozenburg deze pont op de foto zetten die op weg is naar Maassluis:
Afbeelding

Tsja, op de Zuiderparkweg nabij het Zuidplein hoef je nooit lang te wachten voordat je een bus kan fotograferen :p :
Afbeelding

Ook kon ik voor het eerst deze Citea’s in deze kleurstelling op de foto zetten, zoals hier op de busafrit nabij het busstation van Heinenoord:
Afbeelding

Ook maakte ik voor het eerst een ritje met de ParkShuttle, de automatische busjes zonder bestuurder! Gaaf! *O*
Afbeelding

Op de 25e van deze maand ging ik naar Kortrijk voor het tweejaarlijkse event Busworld. Aldaar was onder meer deze trolleybus van HESS te bewonderen:
Afbeelding

Ook de elektrische gelede VDL, die vanaf april 2018 op Schiphol gaat rijden, was te bewonderen:
Afbeelding

Buiten was ook genoeg te bewonderen, waaronder deze bus, waarvan ik het type eigenlijk niet meer weet:
Afbeelding

November
Op de 6e van deze maand maakte ik een klein uitstapje naar de hoofdstad van Flevoland. Voor het eerst kon ik bij deze sluis een bus op de foto zetten:
Afbeelding

De volgende dag ging ik op pad naar Drenthe en Groningen. Voor de tweede keer in dit jaar was ik in Hardenberg, maar nu op een doordeweekse dag en dat hield in dat ik eindelijk een foto kon maken van een LINT van Arriva:
Afbeelding

In Coevorden kon ik lijn 33 op de foto zetten die werd uitgevoerd door Drenthe Tours, met daarnaast een onbekend bedrijf als lijn 25:
Afbeelding

In Borger lukte het mij om deze Van Hool Astromega op de foto te kunnen zetten. Wel licht vertraagd, maar goed, hij reed:
Afbeelding

Een andere bus met veel capaciteit was deze Mercedes-Benz Capacity L die hier bij de Grote Markt in Groningen halteert:
Afbeelding

December
Op 10 december was het dan eindelijk zo ver: Keolis ging van start in Almere! Wel met een dik pak sneeuw, zoals hier te zien is met deze MAN Lion’s City A26 in de Muziekwijk:
Afbeelding

Twee dagen later maakte ik een klein toertje door Almere en Amstelland-Meerlanden. Nabij station Almere Poort kon ik deze MAN Lion’s City A44 op de foto zetten:
Afbeelding

Nederland heeft er weer en bustype bij en ik heb het hier over de Solaris Urbino! Gave wagens en een exemplaar zette ik hier op de foto bij busstation Amstelveen. De bus rijdt op lijn 356 die een forse frequentie- en capaciteitsverhoging heeft sinds de nieuwe concessie:
Afbeelding

Lijn 346 tussen Amsterdam Zuid en Haarlem wordt sinds 10 december door dubbeldekkers van TCR uitgevoerd, zoals hier te zien is op de Amstelveenseweg in Amsterdam:
Afbeelding

Omdat de BYD’s nog niet klaar zijn om in Almere te gaan rijden, rijden er enkele Ambassadors uit Overijssel in deze concessie. Zo kon ik de Keolis 4052 bij station Almere Centrum fotograferen:
Afbeelding

Op 30 december besloot ik nog even door Almere te fietsen. Zo kon ik op de Watersnipweg in Almere Stad deze buurtbus op de foto zetten als lijn 525 vanaf Nobelhorst naar de Sallandsekant:
Afbeelding

Aan de rand van de Oostvaardersbuurt was het nog even tijd voor een stadsbus:
Afbeelding

Hierbij sluit ik dit lange overzicht af. Ik bedank jullie voor het kijken en ik wens jullie voor straks een goed uiteinde en een gelukkig 2018! Enne… kijk een beetje uit met het vuurwerk en de hoeveelheid oliebollen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Milco's jaaroverzicht van 2017 in 62 foto's

Bericht door Lijn 45 »

Het is weer een leuk jaaroverzicht :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Milco's jaaroverzicht van 2017 in 62 foto's

Bericht door ZO6176 »

Wederom een leuk overzichtje. Gaaf dat iedereen het jaar op een andere manier ingevuld heeft. Ook leuk is dat het niet altijd de standaard-op-het-station-plaatjes betreft.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Milco's jaaroverzicht van 2017 in 62 foto's

Bericht door isadora »

Volgend jaar neem ik een week extra vrij voor al die jaarverslagen. :D
Maar Milco, ook dat van jou mag er zijn, dank je. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Milco's jaaroverzicht van 2017 in 62 foto's

Bericht door busfanNL »

Heel erg bedankt voor het delen Milco. *bus* Echt super gaaf gedaan. :pos:
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Milco's jaaroverzicht van 2017 in 62 foto's

Bericht door Nicketick »

Milco schreef: Buiten was ook genoeg te bewonderen, waaronder deze bus, waarvan ik het type eigenlijk niet meer weet:
Afbeelding
Ziet eruit als een Alstom Aptis
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten