2017 Door de ogen van Dylan.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door dylanwild94 »

Het is oudjaarsdag en ik ga voor dit jaar geen foto's meer maken. Dus de hoogste tijd om een jaaroverzicht te maken en alle gebeurtenissen die ik zelf heb meegemaakt in het OV op een rij te zetten.

januari

In December 2016 heeft Syntus in de provincie Utrecht het stokje van Connexxion overgenomen. Al ging dat niet zonder slag of stoot en moesten er zo'n 100 tijdelijke bussen instromen. Zo kwam deze Ceatano ook weer op dienst. Op 13 januari trof ik 1 van de 6 aan op de buffer van Station Amersfoort.
AfbeeldingSyntus 1157 by Dylan Wildschut, on Flickr

En de provincie Utrecht is een mooi bruggetje naar een verandering dichter bij huis. Namelijk de Concessie Voorne-putten. Want daar zijn dit jaar de oude 8300 serie Ambassador's vervangen door de vrijgekomen bussen uit de provincie Utrecht. Op 17 januari kon ik zo'n 'nieuwe' bus op de foto zetten in Brielle.
AfbeeldingConnexxion 4165 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook is in de omgeving van Eindhoven een nieuwe concessie ingegaan in december 2016. Echter heeft Hermes deze concessie behouden maar er zijn wel nieuwe bussen ingestroomd de bekendste zijn dan wel de elektrische VDL citea's SLFA's maar daar kom ik later in het jaaroverzicht op terug. Want naast die SLFA's zijn er ook luxe Citea's SLE's ingestroomd. Op 20 januari kon ik op op buffer van station Eindhoven 1 op de foto zetten.
AfbeeldingHeremes 1255 by Dylan Wildschut, on Flickr

Februari

Uit de omgeving van Eindhoven zijn er ook een hoop bussen uitgestroomd naar andere concessies en andere vervoerders. Zoals de RET en TCR.
Zo ook naar de concessie Hoeksewaard en Goeree-overflakke. Waar ik op 2 Februari deze ex Hermes Ambassador in Oud-Beijerland op de foto heb gezet.
AfbeeldingConnexxion 3346 by Dylan Wildschut, on Flickr

In de oude concessie van de Provincie Utrecht reden ook gelede citaro's. Die zijn overgeplaatst naar de concessie Amstelland meerlanden. Voor lijn 197. Op 3 februari kreeg 1 zo'n gelede op de foto bij knoppunt noord te Schiphol.
AfbeeldingConnexxion 9256 by Dylan Wildschut, on Flickr

In februari was er ook een grote metrostremming in Rotterdam. Tussen Slinge en Maashaven reden geen of minder metro's door werkzaamheden. Op de metrovervangende dienst reden uit voorne-putten afkomstige gelede Citaro's. Op 25 februari ben ik even wezen kijken waarop ik op de Mijnsherelaan de Connexxion 9113 op de foto kon zetten.
AfbeeldingConnexxion 9113 by Dylan Wildschut, on Flickr

Heel opvallend reed Van Oeveren ook mee op deze stremming met hun enige gelede bus. Ook die kon ik op de gevoelige plaat zetten.
AfbeeldingVan Oeveren 91 by Dylan Wildschut, on Flickr

Maart

In 2017 heb ik een hoop uitstapjes gemaakt naar België. Zo ook op 4 Maart waar ik in Luik de bus naar Maastricht op de foto heb kunnen zetten.
AfbeeldingTCM cars 759127 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Maart reden ook de laatste treinen over de Hoekse lijn. En dat moest natuurlijk vereeuwigd worden en zo zetten ik op 25 maart deze SGMm op de foto op de stroomloze brug in Maassluis.
AfbeeldingNS 2981 by Dylan Wildschut, on Flickr

In 2017 zijn in Delft de diesel bussen voor lijn 61 vervangen nadat Veolia in December 2016 Connexxion werd. Op 25 Maart kon ik er 1 op de foto zetten in de buurt van het station. Later dit jaar zijn er 2 van de 3 alweer vervangen.
AfbeeldingConnexxion 8830 by Dylan Wildschut, on Flickr

De Parkshuttle was in Maart gestremd wegen werkzaamheden en Connexxion had met een Procity een pendeldienst opgezet vanaf metrostation capelsebrug. Op 29 maart heb een bezoekje gebracht bij die pendel met deze foto als resultaat.
AfbeeldingConnexxion 3711 by Dylan Wildschut, on Flickr

In maart opent de Keukenhof in Lisse zijn deuren. Daarbij wordt er door Arriva ook een pendeldienst gereden waarbij het elk jaar een verassing is waar Arriva de bussen vandaan haalt. Zo ook dit jaar want er reden ex Veolia bussen, 2 demo bussen van Evobus en 2 bussen uit Noordwest-friesland mee. Maar ook 3 bussen uit de oude concessie Provincie Utrecht naast het huidige materieel uit ZHN. Die bij Arriva de nummers 0085 tot en met 0087 kregen. op 29 maart zetten ik de 0087 op de foto op het vernieuwde busstation van de Keukenhof.
AfbeeldingArriva 0087 (ex Connexxion 4243) by Dylan Wildschut, on Flickr

April

op 2 april heb ik weer een uitstapje gemaakt naar België. Dit maal voor een excursie met een Irisbus Agora Line en een VanHool Linea. Waar in Ravels beide bussen op de foto konden.
AfbeeldingMarcel Cars 112110 en B&C 111052 by Dylan Wildschut, on Flickr

Bij de Keukenhofpendels worden ook gelede bussen naartoe getrokken om de grote stroom vanuit Schiphol te versterken. Arriva doet dat met 2 eigen geledebussen maar ook TCR komt met een paar gelede bussen onder andere deze citaro die uitgestroomd is uit de omgeving van Eindhoven. Op 14 april kon ik vlakbij Schiphol plaza deze gelede Citaro op de foto zetten.
AfbeeldingTCR 618 (ex Hermes 9115) by Dylan Wildschut, on Flickr

Uit Limburg zijn na de concessiewisseling in December 2016 bussen vrijgekomen. Bij TCR zijn er 2 terecht gekomen 1 daarvan zag ik op 14 april te Schiphol op de versterking van de keukenhofpendels.
AfbeeldingTCR 607 (ex Veolia 6759) by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik had het al gezegd uit de omgeving van Eindhoven zijn bussen vrijgekomen en in andere concessies en bij andere vervoerders terecht gekomen. O.a bij TCR. Maar er zijn ook zo'n 40 bussen uit de omgeving van Eindhoven bij de RET terecht gekomen voor het vervangend vervoer van de hoekse lijn die vanaf 1 April wordt omgebouwd tot metro. Op 15 april zette ik een van deze bussen in Vlaardingen op de foto's.
AfbeeldingRET 3440 (ex Hermes 3440) by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 29 april ben mee geweest met een excursie van stichting RoMeO met deze oude RET 309. Bij een fotostop vlakbij de Vopak terminal in de Botlek kon ik deze foto maken.
AfbeeldingStichting RoMeO RET 309 by Dylan Wildschut, on Flickr

Mei

Op 7 Mei ben ik naar Limburg afgereisd om naar de nieuwe Concessie vast te leggen die Arriva heeft gewonnen in December 2016. In Maastricht kon ik deze stadsbus op de foto zetten op de Wilhelminabrug.
AfbeeldingArriva 9312 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 27 Mei werd in Hoek van Holland het strandseizoen geopend. Dat ging gepaard met extra bussen op de vervangende lijnen van de hoekse lijn. Zo kon je er ook citaro's op die lijnen aantreffen. daarnaast reden ook de speciale strandlijnen waarbij je dienstregeling alleen maar online kan zien en niet fysiek bij de halte. Op het station van Maassluis kon ik een citaro op de foto zetten afwachtend op wat komen gaat.
AfbeeldingRET 375 by Dylan Wildschut, on Flickr

Juni

In juni heb ik eigenlijk niet zo gek veel bijzondere dingen op de foto gezet. Al wil ik deze maand niet voorbij laten gaan zonder een paar foto's ervan te hebben geplaatst uit die maand. zo heb ik op 11 juni een rondje gemaakt door de concessie voorne-putten en tussen Hellevoetsluis en Heenvliet heb ik deze foto gemaakt.
AfbeeldingConnexxion 4165 by Dylan Wildschut, on Flickr

In juni ben ik ook nog een keer teruggegaan naar Limburg en wel naar Weert. waar ik op 18 juni deze kleine citea op de foto heb weten te zetten.
AfbeeldingArriva 9156 by Dylan Wildschut, on Flickr

Juli

Juli begin ik in Italië waar ik dit jaar naar toe op vakantie ben gegaan. In het plaatsje Sirecausa rijden vrij veel MAN's waaronder deze lion's city Die ik op 1 Juli heb vastgelegd.
AfbeeldingAST 1779 by Dylan Wildschut, on Flickr

In juli stroomde in de Provincie Utrecht ook het nieuwe materieel in om de tijdelijke bussen te vervangen. In het Oosten van de provincie voornamelijk Citea's omdat de nieuwe setera's niet onder een viaduct door kunnen bij station Veenendaal-de Klomp. Op 5 Juli was ik in dat dorpje De klomp echter niet bij het beruchte viaduct.
AfbeeldingSyntus 1882 by Dylan Wildschut, on Flickr

In december 2016 waren er al heel veel 12 meter setera's ingestroomd. Maar ook de 15 meter variant werd in juli ingezet. en wel op henschotermeerlijnen naar Woudenberg. Waar ik er op dezelfde 5 juli 1 op de foto kon zetten.
AfbeeldingSyntus (Tourquase) 1704 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Amsterdam werd bij het GVB op lijn 21 een demo bus ingezet. Reden genoeg om op 6 juli even naar Amsterdam te gaan om die bus op de gevoelig plaat vast te leggen. De missie is geslaagd en onderstaand zien jullie het resultaat.
AfbeeldingGVB 1600 by Dylan Wildschut, on Flickr

Een ondergeschoven kindje bij mij was wel de nieuwe concessie zuidoost-Friesland komt waarschijnlijk door de afstand. Maar op 9 juli kon 1 van de nieuwe bussen voor die concessie op het station van assen op de foto.
AfbeeldingArriva 9205 by Dylan Wildschut, on Flickr

Heel toevallig moest ik een dag later ook in het noorden van het land zijn. En wel in Groningen. Het was een doordeweekse dag dus een mooi moment om de nieuwe capacity's vast te leggen. En bij het UMCG ingang noord lukte dat goed.
AfbeeldingQbuzz 3409 by Dylan Wildschut, on Flickr

In het DAV gebied kwamen dit jaar 5 nieuwe elektrische bussen 3 Roseo's voor lijn 10 in Dordrecht en 2 Citea's voor de stadsdienst van Gorinchem. Op 11 Juli ben ik naar beide plaatsen gegaan om ze vast te leggen. En in beide plaatsen is het gelukt met onderstaand resultaat.
AfbeeldingArriva 6093 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingArriva 9642 by Dylan Wildschut, on Flickr

In de 3e week van juli heb je Nijmegen de vierdaagsefeesten en natuurlijk de Nijmeegse vierdaagse. Ook betekend dat veel versterkings-bussen met dit jaar veel bussen uit Voorne-putten. Tussen de werkzaamheden voor het rode kruis door kon ik op 20 juli deze foto maken van een gelede bus uit Voorne-putten op het keizer karelplein in Nijmegen.
AfbeeldingConnexxion 9254 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik had nog geen foto's van de kleine elektrische citea's van Arriva in Limburg. Zodoende ben ik op 29 Juli weer naar Limburg gegaan. Ditmaal dus naar Venlo waar ik vlakbij het station deze foto heb gemaakt.
AfbeeldingArriva 9659 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik moest in dit overzicht nog terugkomen op de nieuwe elektrische Citea's uit de omgeving van Eindhoven. Op de terugweg vanuit Limburg kon ik bij Strijp-S deze foto maken van zo'n nieuwe citea's SLFA.
AfbeeldingHermes 9512 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 30 Juli heb ik weer een uitstapje gemaakt naar België en wel naar Antwerpen. Waar ik deze foto heb gemaakt op het van Roseveltplaats waarop te zien is dat 1/4 deel van het busstation een bouwput is geworden.
AfbeeldingDe Lijn 5016 by Dylan Wildschut, on Flickr

Augustus
In augustus ben ik eigenlijk meer in België geweest dan in eigen land. dus deze maand wat meer Belgische foto's.

We beginnen op 1 Augustus. Want op de Brusselese MIVB lijn 64 reden hybride 12 meter bussen op proef. Helaas heb ik ze niet op de foto weten te krijgen maar dit plaatje uit het Belgische Haren wilde ik jullie niet onthouden.
AfbeeldingMIVB 9806 by Dylan Wildschut, on Flickr

We gaan direct een stuk zuidelijker België in. Namelijk naar Moeskroen. Want daar rijdt een buslijn naar het Franse Roubaix dat een samenwerking is tussen de TEC en Transpole. Echter rijden alle bussen op die lijn in de kleuren van Transpole. Op 8 Augustus leg ik bij het station zo'n Belgische bus vast op die lijn.
AfbeeldingAutobus Dujardin 465120 (transpole 9352) by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 9 Augustus ben ik naar de stad luxemburg geweest. Als busliefhebber een enorm Leuke en uitdagende stad. Ik heb er veel foto's gemaakt maar de foto op de Pont Adolphe wil ik jullie niet onthouden aangezien daar al de tramrails ligt voor de toekomstige tramlijn die daar gaat rijden.
AfbeeldingAVL 1223 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Brugge rijden de enige elektrische bussen van heel België en op 10 Augustus was ik in de gelegenheid om een van deze bussen op de foto te zetten aldaar.
AfbeeldingDe Lijn 5599 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook op de 10 Augustus kon ik een van de nieuwste gelede bussen van Gent op de foto zetten in het centrum van de genoemde stad.
AfbeeldingDe Lijn 2201 by Dylan Wildschut, on Flickr

Gelukkig heb ik ook plaatjes uit Nederland in Augustus gemaakt. Want arriva heeft bij het vliegveld van Eindhoven een pendel naar parkeerplaats P8. waar onder andere deze demo-citea op rijdt. Bij het genoemde vliegveld kon ik op 16 augustus deze foto maken.
AfbeeldingArriva touring 1630 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Utrecht zijn in augustus 3 zo genoemde servicelijnen in dienst gesteld. Dat was voor mij een goede reden om op 24 Augustus af te reizen naar Utrecht om een van die busje die daarop gingen rijden op de foto te zetten. En dat is natuurlijk gelukt met onderstaande resultaat.
AfbeeldingQbuzz 4370 (ex Syntus 1164)(ex Qbuzz 3884) by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 26 Augustus ben ik bij de Formule 1 kwalificaties geweest in spa franceorchamp. Waar tot mijn verbazing lijnbussen voor de TEC op het circuit reden om de marehals naar hun plek langs de baan te brengen. Gelukkig was ik erbij op dit op de foto te kunnen zetten want deze mooie Mercedes O405 reed ook mee.
AfbeeldingSatracom 006220 by Dylan Wildschut, on Flickr

Een week voordat de nieuwe concessie Haarlem-IJmond inging ben ik nog even naar die omgeving geweest om de de oude situatie vast te leggen. In velsen-zuid kon ik op 29 Augustus dus nog deze foto maken. Maar deze locatie gaat nog terugkomen in dit overzicht en wel 2 foto verder.
AfbeeldingConnexxion 3626 by Dylan Wildschut, on Flickr

September

In Rotterdam noord waren er werkzaamheden op de trajecten van tramlijn 4 en 8. Er werden bussen ingezet op de getroffen trajecten. En dat was in de vorm van deze Den oudsten bussen die je nog incidenteel kan tegenkomen op zulke diensten. Op 4 september kon bij station Rotterdam noord deze foto gemaakt worden.
AfbeeldingRET 919 by Dylan Wildschut, on Flickr

Bij de foto van 29 Augustus had ik al gezegd de locatie in Velsen-zuid terug kwam. Nou hier is dan dezelfde locatie maar dan met een gloednieuwe R-net bus op 5 September.
AfbeeldingConnexxion 3217 by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast dat er in Haarlem-IJmond een nieuwe concessie inging die behouden bleef door Conexxion. Kwamen in Zwolle nieuwe grotere bussen bussen voor het deliton College. En dat wel in de vorm van deze capacity's. Op 15 september bracht ik daarvoor deze vestingstad een bezoek met onderstaande foto als resultaat.
AfbeeldingSyntus 4204 by Dylan Wildschut, on Flickr

In mijn vorige jaaroverzicht had ik beloofd om meer aandacht te geven aan Almere omdat die concessie overging naar toen nog Syntus. Onder de noemer beter laat dan nooit ben ik op 15 september naar Almere gegaan en heb ik deze foto gemaakt vlakbij station Almere poort.
AfbeeldingConnexxion 9146 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 16 september organiseerde stichting Youngtimers een excursie met de ZWN/WN 4408 een excursie door Haaglanden. Vlakbij het buurtschap de zweth kon bij een fotostop deze foto gemaakt worden.
AfbeeldingStichting Toungtimer bussen 4408 by Dylan Wildschut, on Flickr

De bussen die uitgestoomd zijn uit de omgeving van Eindhoven kom je een beetje overal tegen. Maar in de Hoeksewaard en Goeree-overflakkee Zowel bij Connexxion zelf als bij TCR. Op 21 september was het ook een goede reden om naar Goedereede te gaan om zo'n ambassador bij TCR vast te leggen.
AfbeeldingTCR 613 (ex Hermes 3347) by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 28 september ben ik naar Bergambacht toe gegaan voor lijn 197. Want in december wordt dit een R-net lijn dus was het een van de laatste keren om daar nog een normale citea op die lijn vast te leggen.
AfbeeldingArriva 8804 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook bracht mij deze reis naar Mijdrecht. Want na december rijdt Connexxion niet meer naar Wilnis en deze lijn 142 is dan ook verleden tijd. Gelukkig heb op 28 september nog deze foto kunnen maken.
AfbeeldingConnexxion 3939 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik had nog geen foto's van de 'nieuwe' gelede bussen van Breda en Tilburg. Dus ben ik daar op 29 Septmber heen gegaan met onderstaande foto's als resultaat.
AfbeeldingArriva 0282 (ex Veolia 6763) by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingArriva 0286 (ex Qbuzz 3061) by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook kwam ik in Eindhoven deze demo citea SLFA tegen die nu bij Hermes rijdt.
AfbeeldingHermes 1200 by Dylan Wildschut, on Flickr

Oktober

Connexxion heeft in Haaglanden nieuwe bussen gekregen als vervanging van de wat oudere gasbussen. Dat bracht mij op 3 Oktober naar Voorschoten waar ik 1 van deze ex HTM bussen op de foto kon zetten.
AfbeeldingConnexxion 6771 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Oktober vond ook het 2 jaarlijkse busworld plaats in Kortrijk. waar verschillende busfabrikanten hun nieuwe types tentoonstellen. zo ook Vanhool die met de eerste OV dubbeldekker van Nederland stond voor Qbuzz die op lijn 300 tussen Emmen en Groningen gaat rijden. Op 22 oktober legde ik deze mooie bus vast.
AfbeeldingQbuzz 3691 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Delft hebben ze na iets meer dan een halfjaar al 2 van de 3 dieselbussen die in maart kwamen vervangen voor deze bussen afkomstig uit Voorne-putten. Op 25 oktober dat tevens eerste dag was dat ze in Delft op dienst reden legde ik deze nieuwkomer vast in Delft.
AfbeeldingConnexxion 5151 by Dylan Wildschut, on Flickr

En doordat er 2 MAN's naar Delft zijn verhuist kwam in Voorne-putten deze oudgediende tijdelijk op dienst die ik op 31 Oktober heb weten vast te leggen in Geervliet.
AfbeeldingConnexxion 8335 by Dylan Wildschut, on Flickr

November

Naast de eerder genoemde servicelijnen in Utrecht kwamen er ook elektrische bussen naar de Domstad die dienst doen op lijn 1. Op 1 November legde ik een van die nieuwe bussen vast in Overvecht op de genoemde lijn 1.
AfbeeldingQbuzz 4606 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Brussel werden 3 maanden lang 12 meter Hybride bussen op lijn 64 getest wat mij toen niet lukte om die test bussen vast te leggen. In November wordt op lijn 66 3 maanden van dezelfde types de 18 meter variant gestest. Op 2 November Lukte het mij om die bussen vast te leggen. Waarop ik voor mij persoonlijk het mooiste model hier deel.
AfbeeldingMIVB 8981 by Dylan Wildschut, on Flickr

In december komen er grote veranderingen aan in de consessie Amstelland-Meerlanden. Nieuwe bussen en meer R-net lijnen. Het moet een Luxe consessie worden. Maar door problemen met de aanleg van laadinfrastructuur moeten veel oude bussen even blijven. Eind november worden een paar R-net citaro's omgekat naar een sternet uitfit om nog na December enkele maanden mee te gaan op het schiphol-net. Op 22 November trof ik zo'n Omgekatte Sternet wagen aan om lijn 300 in Hoofddorp tevens wordt deze lijn na december uitgevoerd met grotere bussen maar daarover later meer.
AfbeeldingConnexxion 9203 by Dylan Wildschut, on Flickr

December

Op 4 Decmber bracht ik een laatste ode aan Connexxion Almere met deze Avondfoto van een ex GVU VanHool.
AfbeeldingConnexxion 4644 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 28 september maakte ik voor mij de laatste foto van een Citea op lijn 197 in Bergambacht want op 11 december de eerste dag van de nieuwe R-net lijn 497 maakte ik deze foto in de sneeuw van een splinternieuwe Volvo.
AfbeeldingArriva 7764 by Dylan Wildschut, on Flickr

En op 14 december op dezelfde plek een om gekleurde Citea op dezelfde R-net lijn 497.
AfbeeldingArriva 8798 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik hoorde dat de laatste VDL berkhof Jonckheere die nog op dienst zijn worden vervangen. En dat bracht me op het Idee om op 19 december naar het westelijk havengebied te gaan in Amsterdam om de laatste nog op dienst zijnde Jonckheere op de foto vast te leggen. Hiermee heb ik voor 2018 ook gelijk een nieuwe doel. De vervanging van dit bustype op de foto te zetten.
AfbeeldingGVB 259 by Dylan Wildschut, on Flickr

Bij de eerder genoemde citaro's uit de provincie Utrecht zijn uit de eerder genoemde omgeving van Eindhoven deze gelede MAN's naar Amstelland-meerlanden gegaan voor toen lijn 197. Echter bestaat die lijn niet meer wel doen de nieuw bijgekomen wagens nog steeds dienst rond Schiphol tot dat ook daar de nieuwe bussen rijden. Dat komt door de eerder genoemde problemen met de laadinfrastrutuur. Op 19 december legde ik zo'n MAN vast bij knoppunt noord te Schiphol.
AfbeeldingConnexxion 9247 (ex Hermes 9247) by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast dat er dubbeldekker zijn gaan rijden tussen Emmen en Groningen zijn in Amstelland-meerlanden ook Dubbeldekker de dienst op gegaan.En wel tussen Haarlem en Amsterdam. Vlakbij het station van Haarlem kon ik op 29 december een van deze dubbeldekkers op de foto zetten.
AfbeeldingTCR 629 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook zijn er capacity's gaan rijden op lijn 300 in Amstelland Meerlanden. Op 29 december kon ik er 1 vastleggen in Haarlem.
AfbeeldingConnexxion 9350 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op 11 December is er voor Nederlandse begrippen een compleet nieuw busmerk in het straatbeeld verschenen. Namelijk het Poolse solaris. Op 29 december heb ik er 1 vast gelegd in Amsterdam.
AfbeeldingConnexxion 9339 by Dylan Wildschut, on Flickr

De laatste foto van deze maand komt uit een plaats waar ik deze maand mee begon. Namelijk Almere want na 11 december heeft keolis het stokje van Connexxion overgenomen met veel van deze 15 meter MAN's.
AfbeeldingKeolis 6052 by Dylan Wildschut, on Flickr

Dit was dan mijn jaaroverzicht. Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op zo 31 dec 2017, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door isadora »

Zeer verzorgd, informatief en fraai verslag Dylan, echt top!!! :pos: :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: 2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door Etienne »

Ook dit is weer een mooi jaaroverzicht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: 2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door ZO6176 »

Volgens mij harstikke compleet. Veel succes in 2018
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: 2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk dat er hier en daar nog wel een paar dingen missen hoor. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: 2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door Lijn 45 »

Leuk jaarverslag. :D


Er staat wel een foutje in bij de eerste foto. Er reden 6 Caetano's bij Syntus, niet 4. :wink:
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door Durashift »

Mooi en informatief verslag. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2017 Door de ogen van Dylan.

Bericht door Daniel »

Fraaie fotoserie :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten