Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Maurice Hooikammer »

Van mijn zijde wil ik allereerst een ieder het allerbeste toewensen voor 2018!

Er zijn alweer een aantal maanden verstreken sinds mijn laatste verslag hier. In september ben ik begonnen op de TU Delft aan de studie technische bestuurskunde. Zoals iedere student begin je dan eerst heel goed met studeren en wordt dat op den duur steeds minder… Wat de overheid nog niet heeft wegbezuinigd voor studenten is het studenten-ov. Gelukkig maar, want voor een hobbyist is dit ideaal. :D

Dit verslag geeft een beeld van de verschillende tripjes die ik sinds eind augustus 2017 heb gemaakt met veelal als uitvalsbasis Delft. Het betreft een lange periode, dus dit verslag bevat een groot aantal foto’s.

Als eerste gaan we terug naar 21 augustus. In die week vond de algemene introductie voor eerstejaars (nullen…) plaats alsmede het eerstejaarsweekend. Het blijft toch frappant hoe leuk van die moederskindjes die net zelf drie jaar niet meer bij hun ouders wonen het vinden om de baas te spelen over jongere mensen en ze constant uit te jouwen.

Je merkt het al: ik ben verre van een standaard student. Ik ga sowieso al nauwelijks ‘feesten’ en dan ook niet met als doel (en ik citeer uit de collegezaal): ‘me helemaal lam zuipen, zodat ik kruipend naar huis moet’. Dus.

1. Terwijl de rest van de nieuwe studenten al bezig waren met indrinken, stond ik ergens in de weilanden van Midden-Delfland te wachten op een bus.
AfbeeldingConnexxion 6718, Schipluiden by mauricehooikammer, on Flickr

2. Vanuit Delft kun je gemakkelijk alle kanten op. Zo zit je met de fiets met een kwartiertje in Den Haag zo bleek op 23 augustus, terwijl de rest allemaal brak was fietste ik met een mooi zonnetje door mijn favoriete stad Den Haag, waar deze HTM-bus langskwam op lijn 23.
AfbeeldingHTMbuzz 1009, Rijswijk by mauricehooikammer, on Flickr

3. Na de intro had ik nog een vrije vakantieweek. Op 26 augustus was ik even kortstondig in Hoorn, waar nog wat mooie Citaro’s rondrijden.
AfbeeldingConnexxion 3310, Hoorn by mauricehooikammer, on Flickr

4. Mijn ouders (en ikzelf ook) reizen veel voor (orgel)concerten (van orkesten) door het land. Een dag later wilde men naar Haarlem en ik besloot om naar Zandvoort te lopen en dan de bus terug te pakken. In Overveen kwam ik weer een Citaro tegen, dit maal met een bult op het dak.
AfbeeldingConnexxion 4521, Overveen by mauricehooikammer, on Flickr

5/6. We gaan even twee weken verder en komen dan uit op zaterdagavond 17 september. Er rijden zo nu en dan MAN’s uit Ede op lijn 107 naar Putten. Zo ook deze avond en daarom reed ik naar Putten respectievelijk Koudhoorn om deze wagen vast te leggen.
AfbeeldingSyntus 5409, Putten by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingSyntus 5409, Koudhoorn by mauricehooikammer, on Flickr

7. Met het studenten-ov heb je alle mogelijkheden om regio’s op te zoeken waar je nooit bent geweest. Ik heb zelf een week-ov en heb daarbij weekendvrij gekocht. Zo kan ik altijd met de trein. Op 21 september reisde ik naar Voorne-Putten, een concessie waar ik nooit echt geweest was.
AfbeeldingConnexxion 5132, Oostvoorne by mauricehooikammer, on Flickr

8. Dat weekend bleef ik in Delft voor een (succesvolle) auditie bij het studentenorkest. ’s Middags reed ik naar Hoek van Holland voor de alsmaar langer durende vervangende pendel van de RET.
AfbeeldingRET 3473, Hoek van Holland by mauricehooikammer, on Flickr

9. Op vrijdagochtend 29 september pakte ik in alle vroegte de trein naar Leiden voor de gelede 227 die daar rondrijdt in de ochtendspits. Met het tegenverkeer moest ik helaas genoegen nemen met een verkeersbord vol in beeld.
AfbeeldingArriva 227, Leiden by mauricehooikammer, on Flickr

10/11. De dag erna reisde ik naar Utrecht om wat Ebusco’s op de plaat te zetten.
AfbeeldingU-OV 4601, Utrecht by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingU-OV 4603, Utrecht by mauricehooikammer, on Flickr

12. In de eerste week van oktober lag de tram in Delft eruit. Er reden vooral Diplomats ter vervanging en een enkele MAN.
AfbeeldingHTM 314, Delft by mauricehooikammer, on Flickr

13. In deze periode kwamen beetje bij beetje de voormalige HTM-wagens bij Connexxion in dienst. Zo reisde ik vaak naar Den Haag en Leiden om ze te fotograferen. Op 3 oktober reisde ik mee naar Wassenaar, waar ik een eerste echt leuk plaatje van een van die wagens kon schieten.
AfbeeldingConnexxion 6769, Wassenaar by mauricehooikammer, on Flickr

14/15/16. Ja, vaste prik: geen verslag van mij zonder Ameland. In de herfstvakantie van mijn broertje pakte ik een weekend mee en wel het warme weekend van 14 oktober. Zelf heb je op de universiteit geen herfst- , krokus- en meivakantie meer.
AfbeeldingArriva 3033, Nes Ameland by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingArriva 3033, Hollum Ameland by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingArriva 3034, Nes Ameland by mauricehooikammer, on Flickr

17. Het was de eerste dagen van die week nog steeds erg warm. Na college fietste ik even richting De Zweth voor een Citaro van de RET.
AfbeeldingRET 312, Delft by mauricehooikammer, on Flickr

18/19. Eind oktober ging ik op een zaterdag richting Emmen, ten eerste vanwege de hybride Citaro’s aldaar en ten tweede vanwege de mooie herfstkleuren die daar meestal te vinden zijn. En zo blijkt: binnen honderd meter van het busstation kun je fraai schieten.
AfbeeldingQbuzz 3030, Emmen by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingQbuzz 3341, Emmen by mauricehooikammer, on Flickr

20. In Delft kwamen weer eens nieuwe bussen voor de 61. Eind oktober reden ze nog via een omleiding en zo zien we hier een nieuwe bus nabij onze campus.
AfbeeldingConnexxion 5151, Delft by mauricehooikammer, on Flickr

21. Op 1 november maakte ik eens een echte trip met mijn ov-kaart. Op woensdagochtend was ik telkens klaar om half tien en zodoende pakte ik maar eens de trein naar Schiedam om vervolgens via Spijkenisse en Hellevoetsluis in Ouddorp te belanden.
AfbeeldingTCR 554-5892, Ouddorp by mauricehooikammer, on Flickr

22. Via Stellendam ging ik vervolgens naar Middelharnis, waar je erg leuk foto’s kunt maken. Veel lijnen, verschillend materieel en leuke omgeving. Daarvan later meer.
AfbeeldingTCR 559-5897, Stellendam by mauricehooikammer, on Flickr

Via Zierikzee en Goes deed ik die dag ook nog even Terneuzen aan, waarna ik weer in de trein naar Delft stapte om wat te studeren. Immers: de eerste tentamenweek stond voor de deur.

23. Na mijn laatste tentamen pakte ik direct de trein om richting Zeeland te gaan. Een tussenstop werd gemaakt in Oude-Tonge, toen het nog zonnig was.
AfbeeldingConnexxion 2975, Oude Tonge by mauricehooikammer, on Flickr

24/25. Het doel van deze trip was de prachtige 91 van Van Oeveren. Voor deze bus was ik al diverse malen naar Zeeland gereisd, steeds zonder succes. Vandaag had ik echter wel geluk. In het herfstige Nieuwerkerk kreeg ik hem voor de lens.
AfbeeldingVan Oeveren 101, Nieuwerkerk by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingVan Oeveren 91, Nieuwerkerk by mauricehooikammer, on Flickr

26/27. In de week erna maakte ik iedere dag wel een reisje. Op dinsdag speel ik nog in Zwolle in een orkest en dan reis ik telkens heen en weer. In de tweede periode ben ik om de week op dinsdag vrij van colleges. Zo reisde ik op 14 november door Zuid-Oost Brabant. Ik ging eerst naar luchthaven Eindhoven, waar de 551 helaas niet bleek te rijden. Wel kun je daar het Bravo spul mooi vereeuwigen.
AfbeeldingHermes 1284, Eindhoven by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingHermes 9534, Eindhoven by mauricehooikammer, on Flickr

28/29. Daarna reisde ik door naar Gemert, waar ik de Setra’s van Van Dijk nog eens wilde fotograferen voordat Arriva zelf deze lijn weer gaat rijden.
AfbeeldingHermes 3397, Gemert by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingVan Dijk 29, Gemert by mauricehooikammer, on Flickr

30. En via Utrecht kwam ik uiteindelijk mooi op tijd ’s avonds in Zwolle aan.
AfbeeldingQbuzz 3205, Utrecht by mauricehooikammer, on Flickr

31/32. Op 16 november ging ik weer vroeg eruit om in de ochtendspits wat foto’s te schieten in Amsterdam. Nog even wat groen spul schieten, waarbij expliciet op de 9263 gejaagd werd.
AfbeeldingConnexxion 9107 & 9263, Amsterdam by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingConnexxion 9242, Amsterdam by mauricehooikammer, on Flickr

33/34. En dan pak je ook nog maar even wat GVB mee, helemaal als de demo C2 rondrijdt.
AfbeeldingGVB 328, Amsterdam by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingGVB 1600, Amsterdam by mauricehooikammer, on Flickr

35. Twente! Nooit echt geweest. Maar wat mooi! Met mijn moeder maakte ik op de dag van de slag om Joure een tour door het gebied boven Hengelo en Enschede. In Ootmarsum maakte ik een foto.
AfbeeldingSyntus 3149, Ootmarsum by mauricehooikammer, on Flickr

36. In Den Bosch werd een of andere beurs georganiseerd en daarvoor reed Arriva Touring pendel met onder andere de Borkum-scania en de 551, welke ik nog vooral ken van zijn Amelandse avonturen.
AfbeeldingArriva 551, Den Bosch by mauricehooikammer, on Flickr

37/38/39. Ook Almere had ik nog nooit echt eens bekeken. Je kent de vooroordelen wel van een grijze betonnen stad, maar ik wilde het zelf wel eens zien. Ja, het heeft inderdaad niet echt sfeer, maar ze hebben er wel werk van gemaakt om het geheel van groen er uit te laten zien. Hierdoor kun je best mooie plaatjes schieten.
AfbeeldingConnexxion 9260, Almere by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingConnexxion 9160, Almere by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingConnexxion 3943, Almere by mauricehooikammer, on Flickr

40/41. Deze donkere tijd geeft ook de mogelijkheid om te spelen met het statief. Zo maakte ik een rondje rond Schiphol en als bonus stond er ook nog eens een nieuwe Solaris!
AfbeeldingConnexxion 9307, Schiphol by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingConnexxion 9216, Schiphol by mauricehooikammer, on Flickr

42/43/44. Vanwege het succes van eerder, kwam ik weer terug in Twente. Ditmaal op een doordeweekse dag. Zo maakte ik foto’s in Haaksbergen, respectievelijk Goor en Nijverdal.
AfbeeldingSyntus 3161, Haaksbergen by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingSyntus 3139, Goor by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingSyntus 3310, Nijverdal by mauricehooikammer, on Flickr

45. Een van de laatste dagen van november kwam ik nogmaals in Voorne-Putten om een aantal geledes in de spits vast te leggen. Mooi GroenLinks luchtje op de achtergrond.
AfbeeldingConnexxion 9255, Geervliet by mauricehooikammer, on Flickr

46. Ook werd nog even Purmerend aangedaan.
AfbeeldingEBS 5001, Purmerend by mauricehooikammer, on Flickr

47. Op de verjaardag van de goedheiligman maakte ik een uitgebreid rondje door het Heuvelland. Allereerst belandde ik in Mechelen.
AfbeeldingArriva 9065, Mechelen (NL) by mauricehooikammer, on Flickr

48. Waarna ik via een rondje Eys…
AfbeeldingArriva 9070, Eys by mauricehooikammer, on Flickr

49/50/51. … een stuk van lijn 55 afliep toen er nog een halfuursverbinding was.
AfbeeldingArriva 9068, Eyserheide by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingArriva 9073, Elkenrade by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingArriva 9086, Elkenrade by mauricehooikammer, on Flickr

52/53. Om vervolgens in Maastricht te eindigen.
AfbeeldingArriva 9602, Maastricht by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingArriva 9089, Maastricht by mauricehooikammer, on Flickr

54/55/56/57. De eerste dinsdag van Keolis in Almere. De hele rits staat op mijn Flickr-account, als iemand alles wil zien; het zijn er namelijk te veel voor in dit verslag. Een selectie:
AfbeeldingKeolis Nederland 6128, Almere by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingKeolis Nederland 6002, Almere by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingKeolis Nederland 6002, Almere by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingKeolis Nederland 6201, Almere by mauricehooikammer, on Flickr

58. En ook in AML reed wat aardig spul rond…
AfbeeldingTCR 638 - Connexxion 1139, Haarlem by mauricehooikammer, on Flickr

59. Weekend, dus weer eens op pad met de familie naar iets nieuws: de Achterhoek! Ook leuk!
AfbeeldingArriva 8438, Lengel by mauricehooikammer, on Flickr

60/61. In Middelharnis kwam ik weer eens terug, want daar rijden een viertal Citaro’s uit AML. Ook de 91 kwam ik weer tegen en ik reisde mee naar Bruinisse.
AfbeeldingTCR 502, Middelharnis by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingVan Oeveren 91, Bruinisse by mauricehooikammer, on Flickr

62. In de laatste collegeweek van het kalenderjaar bleef ik in Delft, waar de HTM-wagens nu ook regelmatig te zien zijn.
AfbeeldingConnexxion 6775, Delft by mauricehooikammer, on Flickr

63. Maar ‘s avonds pakte ik nog even de trein naar Sloterdijk om een afscheidsplaatje te schieten van deze oudgedienden.
AfbeeldingGVB 267, Amsterdam by mauricehooikammer, on Flickr

64/65. In de eerste week van de kerstvakantie was ik een paar keer in Haarlem te vinden. Je kunt hier leuke foto’s maken van het nieuwe spul.
AfbeeldingConnexxion 1138, Haarlem by mauricehooikammer, on Flickr
AfbeeldingConnexxion 1136, Haarlem by mauricehooikammer, on Flickr

66. Tot slot van dit verslag een aantal plaatjes uit Groningen, waar natuurlijk ook weer genoeg is veranderd. In 2017 maakte ik een paar plaatjes van de elektrische bussen voor Qlink groen.
AfbeeldingQbuzz 3476, Groningen by mauricehooikammer, on Flickr

67. En ik reisde per dubbeldekker naar Emmen voor de nieuwe Qlink rood.
AfbeeldingQbuzz 3062, Emmen by mauricehooikammer, on Flickr

68. Op nieuwjaarsdag werd ‘s ochtends mooi weer voorspeld, dus met na een korte nacht pakte ik de trein om om tien uur te arriveren in Groningen. Daar pakte ik een ov-fiets en fietste oostwaarts, door een nagenoeg uitgestorven stad met hier en daar luchtvervoerende geledes. Ik doelde vandaag op de nieuwe stukjes van Qlink 5. Allereerst de tak naar Meerstad.
AfbeeldingQbuzz 3460, Meerstad by mauricehooikammer, on Flickr

69. Het eindpunt hier ligt in een moddergebied, waar naar het schijnt een hele nieuwe wijk moet verrijzen. Nu kunnen de chauffeurs nog een kwartier lang genieten van deze lege omgeving.
AfbeeldingQbuzz 3460, Meerstad by mauricehooikammer, on Flickr

70. Andere ritten van Qlink 5 rijden naar Harkstede door. Hier zien we een stadsgelede rijden nabij de lokale kerk.
AfbeeldingQbuzz 3058, Harkstede by mauricehooikammer, on Flickr

71. En tot slot een plaatje van de terugweg. In Middelbert kwam als een wonder tien seconden lang de zon even goed fel erbij en zo kreeg ik dit, naar mijn mening, typisch Groningse plaatje met een kerkje, en een kenmerkend wit huis.
AfbeeldingQbuzz 3460, Middelbert by mauricehooikammer, on Flickr

Hier eindigt dit verslag. Ik wil jullie bedanken voor het nemen van de moeite voor het bekijken van mijn plaatjes. Hopelijk is het naar wens geweest!

Kritiek, vragen en opmerkingen zijn natuurlijk weer welkom!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Ferdinand »

Goed om te zien dat er ook nog studenten zijn die niet alleen maar zuipen. Mijn broer zit ook op de TU Delft in het eerste jaar en zuipt alleen maar heb ik het gevoel. Zelf houd ik daar totaal niet van en ik ben dus niet de enige. Zijn er trouwens veel mensen die elke dag op en neer reizen?

Mooi verslag in ieder geval!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Lijn 45 »

Mooie rits foto's met veel variatie :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Etienne »

Studenten-OV Rules!! _O_
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Mijn enige kritiekpunt is eigenlijk dat het alleen maar foto's van bussen zijn. :lol: Zeker in Den Haag en Amsterdam kun je ook prima trams fotograferen. :Y
En de TU Delft kent overigens wél een krokusvakantie: dat is de week direct na de tweede tentamenperiode en bij studenten heel populair om op wintersportvakantie te gaan.
Ik begrijp overigens dat je geen lid bent geworden bij een studentenvereniging?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Hendrik »

Wat een fantastisch mooie foto's! Echt super! En nee, echt niet alleen omdat er ook foto's tussen zitten van 'mijn' eiland Goeree-Overflakkee... :wink:
Maurice Hooikammer schreef:Je merkt het al: ik ben verre van een standaard student. Ik ga sowieso al nauwelijks ‘feesten’ en dan ook niet met als doel (en ik citeer uit de collegezaal): ‘me helemaal lam zuipen, zodat ik kruipend naar huis moet’. Dus.
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat je je vaak moet 'verdedigen' als je als student niet feestend en zuipend door het leven gaat... Dus bij dezen: feesten en zuipen zijn echt niet de norm! :)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door isadora »

Prachtige collectie Maurice. :pos: :pos:
Mijn favoriet is nummer 28 in Gemert.
De "slag om Joure", ik had er nog nooit van gehoord.
Zal DuckDuckGo er eens op los laten. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door jensvdkroft »

Leuk verslag en mooie foto's!
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Maurice Hooikammer »

Bedankt voor de complimenten!

Ik ben gewoon principieel. Helaas laten velen zich overhalen en doen met de meute mee. Iedereen zijn feestje hoor, al vind ik het lachwekkend hoor hoe sommigen proberen mee te doen om stoer te lijken.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door ZO6176 »

Een leuk verslag. Ben er mooi de pauze mee doorgekomen. Nog de beste wensen voor 2018
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door dylanwild94 »

Fraai verslag weer. :pos:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door WSM »

Maurice Hooikammer schreef:Je merkt het al: ik ben verre van een standaard student. Ik ga sowieso al nauwelijks ‘feesten’ en dan ook niet met als doel (en ik citeer uit de collegezaal): ‘me helemaal lam zuipen, zodat ik kruipend naar huis moet’. Dus.
Met die instelling begon ik ook aan mijn studie twintig (jeetje ik word oud) jaar geleden. :pos:.
Ik heb het niet vol weten te houden met die instelling maar het is uiteindelijk toch goedgekomen *O*
Veel succes in elk geval!

Je foto's zijn erg mooi, tegenwoordig wordt er ook steeds meer buiten de busstations gefotografeerd en dat is alleen maar toe te juichen *bus*.
Laatst gewijzigd door WSM op wo 03 jan 2018, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Milco »

Prachtig verslag met schitterende foto's! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Daniel »

Schitterende fotoserie zeg :pos: En bekend plekje bij Eys, was 't nogsteeds zo'n oerwoud om daar door omhoog te komen? (had ik afgelopen zomer nog last van) :P

En ja zo'n SOV is ideaal ja... is bij mij ooit de hobby echt mee uit de hand gelopen iets meer dan 10 jaar geleden. Geniet er maar van nu het kan, je weet pas wat je mist als je eenmaal aan het werk bent en het van de weekenden moet hebben voor het hobbyen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door nvdw »

Heel mooi! Er staat ook nog een hoop in de photostream om van te genieten.

Ik ben ook een fan van straatbeeldfoto's, heel waardevol voor later. Niet alleen de bussen veranderen, de omgeving ook...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door diederickx »

Foto 31 is volgens mij niet in Amsterdam maar in Amstelveen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Jef400 »

Het plaatselijke busstation aldaar.

Maar wel een hoop leuke foto's, geeft inspiratie om zelf eerdaags weer op pad te gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Maurice Hooikammer »

Daniel schreef:En bekend plekje bij Eys, was 't nogsteeds zo'n oerwoud om daar door omhoog te komen? (had ik afgelopen zomer nog last van)
Haha, kan ik me voorstellen, je ziet wel dat er zo langzamerhand een pad ontstaat waar menig fotograaf naar boven geklauterd is. Ze hebben het wel ietwat bijgeknipt heb ik het idee, want er lagen wat stukken berenklauw aan de voet van het viaduct.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door ICE11 »

Prachtige plaatjes! Mijn favorieten zijn de vuurtoren van Ameland, Van Oeveren 91 in de herfstkleuren en Maastrichtse lijn 10 in het donker op de Markt. :D
Maurice Hooikammer schreef:Wat de overheid nog niet heeft wegbezuinigd voor studenten is het studenten-ov. Gelukkig maar, want voor een hobbyist is dit ideaal. :D
Ja, ik herinner me ook graag (en een beetje weemoedig) an die jaren, toen ik het Semesterticket had. Dat was wel niet voor heel Duitsland geldig maar Nordrhein-Westfalen alleen is ook groot genoeg. Nu heb ik alleen nog vrij reizen op de buslijnen hier in de regio, dat`s toch een verschil....* :cry:

* Maar natuurlijk immers nog beter dan alle ritten te betalen.....
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door Karl »

Mooie foto's, kan het meest waarderen dat de omgeving er vaak karakteristiek opstaat; bijvoorbeeld de kenmerkende Zuid-Limburgse architectuur. Dan komt de bus tot z'n recht in de context.
Het is een spectrum.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Maurice' hobby *17: Leve het Studenten-OV! [veel foto’s]

Bericht door busfanNL »

Prachtig Maurice. *bus* Ik kan veel van de foto's leren. Ze zijn echt :pos:. Succes met je studie :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten