Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door GroeneRuiter »

Hallo allemaal,

Dit is mijn allereerste reisverslag überhaupt en ik heb geprobeerd er iets van te maken. Deze dag ben ik met de trein naar België gegaan vanaf mijn woonplaats helemaal in het noorden van het land, dus het was een aardige rit ernaar toe. Enfin, bijna alleen het Belgische deel van de reis heeft foto's in het verslag omdat er over het Nederlandse deel niet veel bijzonderheden te vermelden zijn.

Voor ik echt ga beginnen wil ik er nog bij vermelden hoe ik het met de kaartjes gedaan heb; Het hele feest heeft 20,30 euro gekost. Ik gebruikte op het Nederlandse traject een Jongerentoer van 11 euro, voor het grensstuk naar Visé een kaartje met 100% korting in Nederland van 1,40 euro en tot slot een Go Pass 1 Roosendaal van 7,90 euro. En nu komt dan eindelijk het verslag.

Ik ben zaterdagochtend met de eerste trein richting zuiden gegaan, deze vertrekt pas om 6:46. (Als ik eerder kon ging ik eerder, want er lag een hele rit voor me) Dit was een IC naar Rotterdam CS, maar ik zou hem slechts tot Utrecht nemen. Sinds de nieuwe dienstregeling van kracht is rijden hier veel DDZ-treinen, dus nu ook. Zonder enige vertraging sta ik dus ongeveer 2 uur later, om 8:42 op Utrecht CS waar het, zoals altijd, behoorlijk fris is! Ik wandel maar wat rond tot mijn trein richting Maastricht van 9:03 neem, deze rolt ook precies op tijd het station in en is uitgevoerd met een VIRM.

Tijdens deze rit met de VIRM heb ik de hele rit een viertje voor mezelf en zit rustig in de stiltecoupé, wat ik bij voorkeur doe als ik alleen reis. Verder is deze rit ook niet zo bijzonder op één lachwekkende gebeurtenis na. Er was namelijk in Eindhoven een stel ingestapt dat ook bij mij in de stiltecoupé is gaan zitten, maar al heel snel fluisteren ze tegen elkaar: "Volgens mij is dit de eerste klas" en ze gingen op zoek naar een andere zitplaats terwijl ze gewoon in de tweede klasse zaten. :D

De trein was verder redelijk op tijd en reed met een vertraging van welgeteld twee minuten het station van Maastricht in, voor mijn laatste overstap binnen Nederland.

1. Hier mijn eerste foto van de dag, bij het binnenrijden van Maastricht. Afbeelding

2. Meteen na het verlaten van het station zag ik deze bus op lijn 350 naar Aachen staan, waar ik een paar weken terug nog geweest ben. Er was zoals te zien is ook net een bus van De Lijn aangekomen, een IVECO Crossway. Afbeelding

3. Na deze bussen gezien te hebben heb ik een foto van het stationsgebouw zelf gemaakt. De tekst Maastricht is altijd leuk om te lezen als je vanuit Noord-Nederland ruim vier uur in de trein verbracht hebt. ;) Afbeelding

4. Ik ben vervolgens naar de Wilhelminasingel gelopen, omdat de overstaptijd op de eerste NMBS trein van de dag 19 minuten bedraagt. Daar heb ik aan de voorkant van een nog gesloten dönerkraam deze foto genomen. Afbeelding

5. Toen ik bijna terug was zag ik nog deze Citea, op de 350. Verder waren er nog wat stadsbussen, die bijh velen van jullie waarschijnlijk wel bekend zijn. Afbeelding

6. Dan hier eindelijk de eerste foto van een Belgentrein die me naar het mooie Luik zal brengen. Lekker oud materieel zoals altijd, een niet gemoderniseerde MS80. Afbeelding

7. Voor vertrek een simpele foto van het interieur van de middenbak, waar je als je met zo'n ding gaat eigenlijk altijd moet zitten vanwege het verhoogde comfort ten opzichte van de andere bakken. (Lederen stoelen in plaats van harde banken.) Afbeelding

De treinbegeleider kwam echt net over de grens langs voor kaartcontrole. Hier heb ik mijn eerste stempeltje binnengehaald, niet op mijn kaartje naar Visé, maar op mijn Go Pass. Altijd fijn weer een keer in België te zijn. :P Deze treinbegeleider leek zowaar Nederlands te kunnen in tegenstelling tot de treinbegeleidster die ik in september had; Zij kon Maastricht niet echt uitspreken. :)

8. Het leuke is dat je een hele trip maakt door de stad Luik met je L-trein uit Maastricht. Hier een vrij slechte foto van de mooie Pont de Fragneé, één van de mooiere bouwwerken in Luik. Dit was vlak voor het eindpunt, Liège-Guillemins. Afbeelding

9. Op Liège-Guillemins aangekomen heb ik de MS80 nog een keer gefotografeerd. Deze trein kwam trouwens met enkele minuten vertraging het station binnen. Het was onderhand 11:55. Afbeelding

10. Bij veel stations vind ik het leuk om even buiten te kijken, dus ondanks dat mijn vervolgtrein op het spoor naast me zou gaan vertrekken ben ik toch even naar buiten gelopen, waar dit mooie plein te zien is. Het heeft zelfs een soort I Amsterdam-achtig bord, Liège Together. Dat gebouw is overigens de Tour Paradis. Het hoogste gebouw van de stad met een moderne uitstraling, wat een contrast is met een groot aandeel andere gebouwen van de stad. Afbeelding

11. En dan hier het stationsgebouw zelf met een kleine helicopter die binnen vliegt. :) Ik blijf het een grappig idee vinden dat hier op dagbasis ongeveer net zoveel mensen reizen als van mijn plaatselijke treinstation dat veel kleiner en vooral minder prijzig is. Liège-Guillemins is ontworpen door de Spaanse architect Santiago Calatrava en heeft aardig wat gekost, hoeveel is mij niet bekend. Vast meer dan de Walen er eigenlijk voor wilden betalen. :P Afbeelding

12. Dan hier de volgende trein die ik ga nemen een mooie lange trein bestaande uit I11-Rijtuigen naar Oostende via Brussel, maar ook via mijn volgende halte, Leuven. Het is slechts een rit van dertig minuten, maar hierin leggen we wel een afstand van ruim zeventig kilometer af. Dit ding heeft ook nog aardig goede stoelen én voetensteuunen in zowel eerste als tweede klas, dat mag de NS ook wel invoeren. :D Afbeelding

13. Met deze trein ging je ook weer een behoorlijk groot deel van de stad door. De bus op de foto is een oude Van Hool A300. Afbeelding

De rit naar Leuven gaat verder rustig met 200 km/u, wat wij niet kunnen met onze ICD, en we zijn er best snel. Gelukkig is er tijdens de rit controle dus krijg ik mijn tweede en uiteindelijk laatste stempel van de dag. Het landschap is redelijk mooi, maar de foto's zijn dat niet echt dus dat zal ik jullie deze keer besparen.

14. Vlak voor Leuven wordt dit ook nog even aangegeven op een mooie lichtkrant in de trein zelf. Afbeelding

15. Leuven! We zijn er dan eindelijk na een rit van vijf uur en drie kwartier! Op het emplacement staan veel MS86 stellen waar ik geen foto van genomen heb, maar net na aankomst heb ik wel dit plaatje gemakt. Van het Leuvense stationsgebied zullen later meer foto's volgen. Afbeelding

Ik ben snel richting een McDonald's gelopen voor de wifi een deel van het station was overigens een bouwput.

16. Voordat ik er was heb ik de Oude Markt in Leuven gefotografeerd, in tegenstelling tot een straat in de buurt was hier geen markt. Afbeelding

Na geinternet te hebben bij de Mac, wat zowat de enige plek is met goede gratis wifi, ben ik de stad gaan verkennen waar ik in totaal nog zo'n anderhalf uur heb. Het was toen ongeveer 13:00 en mijn trein naar Mechelen zou om 14:36 alweer gaan.

17. Eerst maar het hoogtepunt van de stad, het stadhuis. Dit met wat huisjes. Betere foto's van het stadhuis zullen spoedig volgen! Afbeelding

18. Het plein waar het stadhuis aan stond. Afbeelding

19. Het stadhuis zelf van wat dichterbij. Het stond letterlijk vol met beelden en het dak bestond enkel uit dakkappelletjes. Afbeelding

20. Dit was de plaatselijke bushalte, waar aardig wat lijnen kwamen. Afbeelding

21. Het is winter en om dat te benadrukken hebben de Belgen dit trouwens nog neergezet. Afbeelding

22. Hier een Van Hooltje met een Belg. Afbeelding

23. Een bushalte was opgeheven, maar deze buschauffeur had er geen boodschap aan en reed gewoon door voetgangersgebied. Of het een officiele omleiding was weet ik niet. Afbeelding

Ik ben tevens nog bij de plaatselijke Delhauize geweest waar ik wat kocht en betaalde bij een zelfscankassa, dus ik mocht even kassamedewerker spelen. (Scanner was gelijk aan wat je bij conventionele kassa's aantreft) Ik deed het echter meteen fout en scande het artikel twee keer. Het was zo weer opgelost. :)

24. Naast de Delhaize was een riviertje/grachtje Afbeelding

25. Hierna ben ik gewoon weer wat rond gaan lopen en kwam bij deze kerk uit, de Sint-Michielskerk aldus de plaatselijke bushalte. Afbeelding

26. Na wat verder rondgewandeld te hebben en nog een aantal panden gezien te hebben die te onbelangrijk zijn voor het verslag ging het ook alweer richting vertrektijd van mijn trein waarna ik nog even bij het plein bij het stadhuis geweest ben. Bij deze foto is ook de kerk die vlakbij staat te zien en ook is het door de Leuvense Universiteit geschonken beeld duidelijk zichtbaar. Afbeelding

27. Tevens kwam er nog een Transit2000 Gelede langs. Ze maakten best veel geluid in tegenstelling tot de overige bussen. Afbeelding

Nu ging ik weer terug naar het station toe.

28. Dit is tevens de andere kant van zo'n Transit2000. Ze hebben een bijzondere bobbel. Afbeelding

29. Ik zag het op de heenweg al, maar liet het nog wat achterwege. Nu ben ik gaan kijken wat hier op dit plein zat en het was: De Universiteitsbibliotheek! Afbeelding

30. In België hebben ze ook uitverkoop, maar in tegenstelling tot hier, waar het vaak sale heet, hebben de Belgen zelf weer wat bedacht. Solden, ook bij uw plaatselijke Fnac. Afbeelding

Nu ben ik gewoon verder gelopen naar het stationsgebied waar ik eveneens nog wat foto's heb gemaakt, want het is er best mooi! Leuven is de stad met verreweg de meeste foto's, dus we zijn al redelijk ver met het verslag.

31. Het pand zelf, met taxi's ervoor die klanten opwachten. Mooi pand! Afbeelding

32. Er staat ook een zuil. Ik heb deze foto zo gemaakt dat de zuil precies tussen de gebouwen aan beide kanten van de straat in staat. Afbeelding

33. Wel grappig dat ze in het logo ook gewoon een raam geplaatst hebben. Afbeelding

Nu de binnenkant van het station. Ik heb vrij veel foto's gemaakt, maar ik zal er slechts één inzetten om jullie een indrukje te geven.

34. Bij dezen dus. :P Afbeelding

35. Deze schermen zijn altijd wel belangrijk om af te lezen, want hier staat meer op dan de schermen op het perron. Je kan bijvoorbeeld zien of je trein er al is of niet. Eventuele storingen worden hier ook op aangegeven, in tegenstelling tot de borden op de perrons zelf. Afbeelding

36. Dan nu de overkapping van het station Leuven, ook mooi. Afbeelding

37. Mijn trein staat hier ook bij, rechts de MS80 in de New Look uitstraling naar Antwerpen CS via Brussels Airport Zaventem. Ik neem deze trein tot in Mechelen. Afbeelding

In de trein kondigt de treinbegeleidster steeds duidelijk aan dat je je biljet bij je moet houden voor de poortjes, wat netjes gedaan is. Bij het vliegveld zelfs in vier talen, tsja met drie officiele talen in je land krijg je dat.

38. Brussels Airport dus. Er geldt een behoorlijk hoge toeslag voor de reizigers die hier heen gaan, maar voor mij niet, ik reis er enkel langs. In verband met de drukte moest ik wel op zo'n bank gaan zitten overigens. :( Afbeelding

Na deze stop gebeurde er iets grappigs. Ik maakte gebruik van het toilet en dacht dat ze het nog best netjes gemoderniseerd hadden, want ik had de oude versie ook nog gehad. Toen ik het toilet echter verliet, lag de deurklink van de binnenzijde op de grond. Dat was weer typisch iets voor een Belgische trein. :D In mechelen verwittigde ik netjes de treinbegeleidster.

39. Net aangekomen zag ik dit mooie klassieke motorstel in CityRail uitvoering als IC naar Charleroi Sud. Afbeelding

40. Het prachtige station van Mechelen, maar goed dat ze het gaan verbouwen. Afbeelding

41. Wat bussen aldaar. Afbeelding

In Mechelen ben ik slechts eventjes gaan wandelen, binnen een uur zat ik weer in de trein. Het hoogtepunt qua foto's zijn we onderhand overschreden. Mechelen is veel minder speciaal dan de overige steden die ik bezocht heb.

42. Eerst ben ik hierheen gewandeld, de Brusselsepoort. Afbeelding

Vervolgens is het een rechte straat naar de Grote MArkt van de stad, waar ook geen markt was.

43. Voor ik er was weer een riviertje. Afbeelding

44. Een paar pandjes vlak voor ik er ben. Afbeelding

45. Een best mooie wegwijzer op de markt zelf, die op de achtergrond duidelijk te zien is. Afbeelding

46. Het plein zelf. Afbeelding

47. De Kathedraal bij het plein. Afbeelding

48. Ik heb ook een foto dicht bij het stadhuis gemaakt waarop je wel kan zien dat het veel minder mooi is dan het stadhuis van Leuven. Afbeelding

Na het maken van de foto's ging ik ook alweer terug naar het station via de directe route. Deze route liep door een winkelstraat, waar aardig wat mensen nog langsliepen.

49. In deze straat vond ik deze kerk? Of wat het ook maar mocht zijn. Afbeelding

50. Dezelfde rivier weer, maar dan bij een half open gebouw. Volgens mij stonden er ook nog stoeltjes en tafeltjes in dat pand. Afbeelding

Nu was ik zowat bij het station en heb weer wat foto's gemaakt, nu echter niet van het gebouw, maar van de binnenkant en bij de perrons.

51. De tegeltjes van de stationshal. Afbeelding

52. Dit waren de perrons. Mechelen was trouwens het lelijkste en slechtst onderhouden station dat ik deze dag tegen ben gekomen. Afbeelding

53. Hier kwam mijn IC naar Antwerpen Centraal aanrijden het was een Desiro. Afbeelding

Hierna was er weer wat grappigs wat het vermelden wel waard is, namelijk Nederlandse? toeristen. Deze mensen wisten niet of deze trein een trein of een metro was. Ze stonden ook echt niet op een treinstation, te wachten op een intercity. Ze vroegen aan de TREINbegeleider of het een trein of een metro was waarop hij zei: "Dit is een trein, een metro rijdt ondergronds enzo."
We vertrokken precies op tijd om 15:58.

54. Een leuk interieurshot. Afbeelding

Na een leuk ritje van ruim twintig minuten kwamen we aan op het eindpunt van de trein en de laatste stad die ik zou gaan bezoeken, Antwerpen. Ik zal wat foto's van het stationsgebied tonen en wat foto's van het wandelingetje dat ik snel gemaakt heb naar de Grote Markt van Antwerpen ongeveer twee kilometer verderop.

55. Altijd leuk om bovenin de Spoorwegkathedraal aan te komen en niet weet ik hoeveel trappen op te hoeven. :) Afbeelding

56. Van dichterbij is meer te zien. Afbeelding

57. Het gebouw vanaf het Astridplein gezien. Afbeelding

58. De Antwerpse Zoo had zo te zien een aziatisch thema deze dag. Afbeelding

59. De rest van het Astridplein. De kerstboom staat er nog! c: Afbeelding

60. Ik ben snel even de Meir over gelopen en heb enkel een foto van de ingang van de Meir die ik met jullie ga delen. Het was best druk! Afbeelding

Het doel dat ik sowieso wou halen was de Boerentoren. Dit bouwwerk uit de jaren 30 was de eerste wolkenkrabber van Europa en was eerst vann de Boerenbond. Tegenwoordig zit de Belgische KBC bank er in. Het is eigenlijk mijn favoriete pand in Antwerpen, misschien zelfs nog boven het Centraal Station.

61. Hier de Boerentoren. Er rijden ook genoeg PCC trams langs, maar daar heb ik nu geen super leuke foto van, dus deze keer geen trams van Antwerpen. Indien gewenst voeg ik die later nog toe. Wie overigens kan verklaren wat een bos met een biologische chocoladereep te maken heeft mag dat als een reactie komen verklaren. :P Afbeelding

62. Er was nog genoeg tijd om snel even bij de Grote Markt te kijken, waar het heel mooi versierd was. Afbeelding

63. Nog een foto van de Antwerpse Grote Markt. Afbeelding

Vervolgens ben ik weer via de Meir teruggelopen en heb ik bij de Mac aan de Keyserlei een McWrap gehaald die er in het echt maar 'iets' anders uit ziet dan op het plaatje. Daarna ben ik richting het premetrostation gegaan en heb een tram bekeken. Na een korte wandeling over het Astridplein was het tijd om me richting de trein te begeven, die om 17:45 ZOU vertrekken.

64. Een MS80 en een MS75 te Antwerpen CS. Ik zag ook nog een MS96 naar Lille, maar die is niet in dit verslag gekomen. Afbeelding

Toen werd het leuk, want het ging vandaag zowat te goed. Ik stond keurig om 17:40 op het spoor voor de Benelux naar Rotterdam, vanwaar ik daarna weer naar het Noorden zou gaan reizen, maar op zo'n klein scherm op het perron (Zo'n ding als in Leuven op de foto gegaan is) stond bij mijn trein in het rood 'vertrek niet bevestigd', dat beloofde weinig goeds. Er werd trouwens niks omgeroepen en de L-trein, van vijf minuten later stond al aangekondigd. De Benelux kwam niet opdagen en de MS75 naar Roosendaal kwam eerst. Ik heb maar besloten daar in te stappen om zekerheid te hebben, wat eigenl;ijk iedereen deed, maar ik zou nu wel een uur later dan gepland thuis zijn. Ik dacht tevens nog dat de Benelux mijn trein wel zou inhalen, maar nee. In de trein heb ik nog even een kleine conversatie over verschillen tussen België en Nederland gehad en verder ging de reis vrij rustig. Ik was blij te kunnen zitten. :) Oh enneh, volgens een medereiziger was de vertraging ontstaan doordat in Mechelen er een ambulance bij de trein moest komen, ovtijden.com bevestigde dat de vertraging in Mechelen ontstaan was.

65. Het interieur van het varkensneusje die me met een vertrek uit Antwerpen om 17:50 naar Roosendaal bracht, waar ik 18:37 aankwam. Afbeelding

66. Dit is alweer de laatste foto. De Benelux stond op het spoor waar de L-trein stond aangekondigd met +40. Hier een foto van het bord. Afbeelding

De Benelux kwam uiteindelijk met +45 nog even langs en leek niet eens te stoppen op Roosendaal, want de L-trein stond in de weg, maar dat kon ook aan mij liggen. Ik ging helaas niet meer via Rotterdam, maar via Nijmegen met de 3600 direct naar Zwolle. Gelukkig rijdt deze dienst tegenwoordig met ICMm en was er geen vertraging. In Zwolle haalde ik mijn aansluiting, die gelukkig ook met ICMm was. Ik kwam zelfs vijf minuten te vroeg in mijn woonplaats aan, om 22:39 i.p.v. 22:44, de machinist had dus ook wel zin om huiswaarts te gaan.

Zodoende mijn verslag van deze geweldige dag en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Feedback/vragen hoor ik graag in de reacties.
GroeneRuiter
Laatst gewijzigd door GroeneRuiter op zo 14 jan 2018, 14:24, 5 keer totaal gewijzigd.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door GroeneRuiter »

Deze eerste foto was als test bedoeld alvorens ik verder schrijf, maar zo te zien wil hij niet echt laden. (Ik gebruik Flickr voor het eerst en ik doe dit nu voor het eerst)
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door Mdk »

Er zit onderaan naast de verstuur knop een voorbeeld knop, hiermee kan je zien hoe je post eruit ziet voordat je hem plaatst, is in ditsoort situaties erg handig :D
Als je imgur.com gebruikt wil je altijd de volledige url kopiëren, imgur.com heeft hier een knop voor, die je een aantal url geeft, waaronder verkorte links e.d. Deze moet je dus niet gebruiken.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door isadora »

Dank voor je verslag GroeneRuiter. :pos:
Ik ging er even voor zitten, maar ben niet eens de grens over geweest.
Nou ja, ik wacht deel 2 rustig af. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door trolly »

Belgenmop?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door Jef400 »

Maastricht is toch geen Nederland. :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door dylanwild94 »

We weten toch allemaal wel de afkorting van belg. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door GroeneRuiter »

De Belgenmoppen kunnen bij mijn tweede versie geplaatst worden. Dit ging allemaal wat mis, om alles te zien verwijs ik jullie naar versie twee met 66 foto's door. :)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door Zugführer »

Ik heb je andere topic even samengevoegd met deze door je eerste post aan te passen, daar staat nu het hele verslag in.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door Etienne »

Voor een eerste reisverslag wel aardig.

Wel wat op-/aanmerkingen:
- Veel storende objecten op foto's (palen e.a. !!)
- Sommige foto's kunnen wel beter qua lichtbalans.
- De te fotograferen objecten hebben de neiging van het beeld weg te vallen, probeer het te centreren in het midden van je beeld.
- Bewogen foto's (vind ik zelf althans) niet plaatsen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door Jef400 »

Welkom op ons forum maat.

Mooi verslag, als je dit soort zaken sportief oppakt, dan moet je het hier gaan redden :wink:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door isadora »

GroeneRuiter, een waardig eerste verslag, echt waar. :pos:
Wel erg veel Leuven, maar dat is ook een fotogenieke stad, dus ik kan me het enthousiasme voorstellen. :D
En, je hebt de dag erg efficiënt gebruikt, jeetje wat een tocht.
Ik ben nooit in Mechelen uitgestapt, dus vond het leuk daar ook een paar kiekjes van te zien.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door Suus »

Ik zou het zelf niet zoveel beter doen qua foto's...

In België moet je een iets andere standaard hanteren voor stations. Goed (in Nederland matig), Gemiddeld (in Nederland onvoldoende), Matig (in Nederland volstrekt onder elke norm), Slecht (oorlogsgebied) en Verbouwing (dat is voor eeuwig, komt bijna nooit meer goed).

Ik heb in al die tijd dat ik in België met de trein heb gereisd slechts één treinstation aan de categorie Verbouwing zien ontsnappen, en dat is Brussel-Schuman. Leuven zit al sinds 2000 in de categorie verbouwing en Mechelen mag je sinds 2013 tot die categorie rekenen, daar zijn ze nog zo optimistisch om te denken dat het in 2023 af zal zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door julsteren »

Mooi verslagje dit, heeft toch wel iets dat België 8-)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:Ik zou het zelf niet zoveel beter doen qua foto's...

In België moet je een iets andere standaard hanteren voor stations. Goed (in Nederland matig), Gemiddeld (in Nederland onvoldoende), Matig (in Nederland volstrekt onder elke norm), Slecht (oorlogsgebied) en Verbouwing (dat is voor eeuwig, komt bijna nooit meer goed).

Ik heb in al die tijd dat ik in België met de trein heb gereisd slechts één treinstation aan de categorie Verbouwing zien ontsnappen, en dat is Brussel-Schuman. Leuven zit al sinds 2000 in de categorie verbouwing en Mechelen mag je sinds 2013 tot die categorie rekenen, daar zijn ze nog zo optimistisch om te denken dat het in 2023 af zal zijn.
Gent-st pieters ook zo.n leuk station waar de vraag is of dat ooit af komt. :') Tot nu toe is in mijn ervaring het enige station dat echt af en mooi is station Brugge.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door Suus »

Voor Gent-Sint-Pieters schijnt men nu te mikken op een voltooing rond 2025. De vervolgwerkzaamheden voor spoor 7 t/m 1 moeten nog beginnen, er is nog geen contract is met een aannemer. Als er wordt gestart staat er 78 maanden aan werk voor in de planning. Men schat nu in het derde kwartaal van 2018 te kunnen starten. De grondwerkzaamheden van spoor 12 t/m 8 zijn al klaar, er wordt nog wel gewerkt aan het afbouwen van de perrons van spoor 9 en 8. Dat zou eind dit jaar af moeten zijn. Voor deze werkzaamheden stond 91 maanden vanaf november 2010, dus de uitloop is daar heel beperkt. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mijn eerste reisverslag! #1 Een dag met Belgentreinen door Belgenland (Luik, Leuven, Mechelen, Antwerpen) 6-01-2018

Bericht door PatrickM »

dylanwild94 schreef:Tot nu toe is in mijn ervaring het enige station dat echt af en mooi is station Brugge.
Maar dat is ook pas sinds vorig jaar, daarvoor was het busstation een grote puinzooi...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten