Foto van de Maand November

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

In navolging van de stiekem best succesvolle Foto van het Jaar 2017-verkiezing en de vele reacties daarop, heb ik besloten om er een maandelijkse wedstrijd van te maken. De opzet is dus iets anders dan de jaarwedstrijd, met als uiteindelijk doel... een nieuwe jaarwedstrijd! Dit is dus een voorronde van de Foto van het Jaar-verkiezing 2018. De inschrijving is iets anders (per PB) zodat de foto's overzichtelijk bij elkaar staan, de namen van de inzenders 'geheim' blijven zodat vriendjespolitiek zoveel mogelijk wordt voorkomen én de poll zal extern gehouden worden, zodat de uitslag daarvan tot op het laatst spannend blijft.

Foto van de Maand November
Om er eventueel eind volgend jaar weer een prijs aan te kunnen hangen die mogelijk beperkt houdbaar is en de vorige wedstrijd ook van november tot en met november liep, beginnen we wederom in november.

Hoe werkt het?
Vanaf vandaag mag iedereen die een account heeft op dit forum inzenden, waarvan de maker denkt dat dat de mooiste foto is die hij/zij/het in het assortiment heeft. Foto's mogen ingezonden worden tot en met vrijdag 26 januari 2018. Vervolgens mag er gestemd worden op de ingestuurde foto's middels een poll tot en met woensdag 31 januari 2018. Op donderdag 1 februari 2018 wordt dan de winnaar bekend gemaakt, wiens foto aan het einde van het jaar meedoet aan de OVNL Foto van het Jaar 2018-verkiezing. Om kans te maken op de prijs, zul je dus deel moeten nemen aan een van de voorrondes; alleen op die manier kun je meedingen naar een plaats in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing!

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten gemaakt zijn tussen 01 en 30 november 2017.
  • De foto mag niet al zijn ingezonden voor de Foto van het Jaar 2017-verkiezing.
  • Foto's moeten een transportmiddel uit het Openbaar Vervoer tonen.
  • De foto moet door jezelf gemaakt zijn.
  • Foto's doen alleen mee aan de verkiezing, indien ze per PB zijn ingezonden naar Mikos. Direct in het topic plaatsen leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Je moet het volgende onder je foto plaatsen:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto gemaakt is en de locatie,
    - Aangeven of de foto bewerkt is en zo ja, wat er bewerkt is.
    Voor wie dat wil, mag er ook een omschrijving van de foto, bijvoorbeeld locatie of achterliggend verhaal, onder de foto geschreven worden.
  • Foto's mogen ingezonden worden tot en met vrijdag 26 januari 2018. Daarna sluit de inschrijving.
  • Er zal een poll worden gemaakt waarin gestemd mag worden op de ingestuurde foto's. De poll loopt van zaterdag 27 januari tot en met woensdag 31 januari 2018.
  • De winnaar van de Foto van de Maand November-verkiezing wordt bekend gemaakt op donderdag 1 februari 2018.
  • De foto doet automatisch mee in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing die eind 2018 gehouden zal worden. De winnaar daarvan ontvangt een prijs.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de jury (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens iedereen veel succes en dat de beste moge winnen!

Je stem uitbrengen voor de Foto van de Maand November doe je hier!
Laatst gewijzigd door Mikos op za 27 jan 2018, 03:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

Inzendingen Foto van de Maand November

Afbeelding
1.
Titel: NSM 1312 + Plan D 7709 + mP 3031 + Bs 28 101 + Plan V 876, Ede-Wageningen
Datum: 4 november 2017
Locatie: Ede-Wageningen
Bewerkt: De nodige nabewerking bij een nachtfoto, de belichting dus.
Omschrijving: Na afloop van de open dag bij het Onderhoudsbedrijf Watergraafsmeer ging het materieel van het Spoorwegmuseum terug naar Utrecht Maliebaan. Door een combinatie van werkzaamheden en de Plan V (met Scharfenberg-koppeling) ging dit via Amsterdam Bijlmer Arena, Utrecht Centraal, Arnhem Centraal, Deventer en Amersfoort. Met een vertraging van zo'n 60 minuten staan loc 1312, Plan D-rijtuig AB 7709, motorpost 3031, Benelux-stuurstand 28 101 en Plan V-treinstel 876 op station Ede-Wageningen aan de kant om de Intercity naar Nijmegen te laten passeren.

Afbeelding
2.
Titel: Delft in de avondschemering
Datum: 7 november 2017
Locatie: Station Delft
Bewerkt: Enigszins rechtgezet en mogelijk bijgesneden
Omschrijving: Een rijtje MAN Lion's City's van Connexxion staat in de avondschemering voor het station van Delft.

Afbeelding
3.
Titel: Tijdelijke Ambassador in Almere
Datum: 17 november 2017
Locatie: Almere Haven, De Steiger
Omschrijving: De 4213 kwam, eveneens als de 8336, tijdelijk rondrijden in Almere. Hier stond 'ie op de buffer bij De Steiger en met dat mooie zonnetje op de bus, heb ik een foto gemaakt.

Afbeelding
4.
Titel: Buffels in het laatste zonlicht van de dag
Datum: 17 november 2017
Locatie: 's-Heerenbroek
Bewerkt: Beetje bijgelicht
Omschrijving: Tijdens de laatste zonnestralen van de dag rijden DM'90-treinstellen 3439 en 3449 een slag naar Kampen.

Afbeelding
5.
Titel: Citaro in Brussel
Datum 2 november 2017
Bewerkt: Foto heeft een lichtbewerking ondergaan.
Omschrijving: Brussel staat naast dat het de hoofdstad van België is ook bekend om de vele beschilderingen op verschillende gebouwen. Dat op deze foto goed te zien is.

Afbeelding
6.
Titel: ICE op de Betuweroute
Datum: 25 november 2017
Locatie: Kesteren, Markdijk
Bewerkt: Klein stukje bijgesneden
Omschrijving: Het weekend van 25/26 november 2017 was het eerste weekend waarbij de ICE met reizigers over de Betuweroute reed. De eerste trein met daglicht was deze ICE 105 naar Basel die met de gebruikelijke 2 stellen het viaduct van de Markdijk bij Kesteren passeerde.

Afbeelding
7.
Titel: Twee SNG-stellen op Station Nijmegen
Datum: 14 november 2017
Locatie: Nijmegen
Bewerkt: Foto is niet bewerkt.

Afbeelding
8.
Titel: Syntus Citea 3135 als lijn 12 in Hengelo
Datum: 9 november 2017
Locatie: Bushalte Hengelo ZGT Hoofdingang
Bewerkt: Ja, het licht en de kleuren zijn licht aangepast.
Laatst gewijzigd door Mikos op za 27 jan 2018, 03:33, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Daniel »

De poll loopt van donderdag 27 januari
Dat wordt lastig Mikos, of kunnen we tot 2022 stemmen? :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

Reeds aangepast, was kopieer en plak van het originele topic met wat aanpassingen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

Let op: Je kunt nog 6 dagen (tot en met aanstaande vrijdag) je foto uit november insturen om mee te dingen naar de Foto van de Maand November-vermelding, tevens 1 van de 12 inzendingen voor de Foto van het Jaar-verkiezing!

Omdat de foto's per PB worden ingezonden en door mij in het hierboven geplaatste overzicht gezet, komt dit topic niet automatisch naar boven. Kans maken op de jaarprijs? Stuur dan op tijd je foto in om mee te dingen. :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

Laatste 2 dagen om nog een foto in te sturen voor de Foto van de Maand November-verkiezing! :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

Met 8 verschillende inzendingen is er keus genoeg voor iedereen om een stem uit te brengen op de foto die volgens jou genomineerd zou moeten worden voor de Foto van de Maand November-verkiezing! Let op: Stemmen kan tot en met aanstaande woensdag 31 januari!

Je stem uitbrengen voor de Foto van de Maand November doe je hier!

Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken die de foto van jouw keuze is. Je krijgt na het verzenden van je stem echter niet te zien wat de tussenstand is, die maak ik aanstaande donderdag bekend. Dan vertel ik ook wie de auteurs van de foto's zijn.

Stem wijs!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

Let op: Alleen vandaag en morgen kun je nog je stem uitbrengen op één van de acht bovenstaande foto's om ze te nomineren voor de Foto van de Maand November-verkiezing.

Je stem uitbrengen voor de Foto van de Maand November doe je hier!

Stemmen kost minder dan 10 seconden. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

De stemronde is voorbij; de winnaar is bekend! Er is maar liefst 70 keer gestemd voor de Foto van de Maand November, waarvan er een handvol zijn die in principe ongeldig verklaard zouden moeten worden omdat iemand gemeend heeft anderen te vragen op zijn foto te stemmen in plaats van op wat de stemmers de mooiste foto zouden vinden. Maar aangezien het voor de einduitslag niets uitmaakt, laat ik ze staan. Indien zich dat bij een volgende ronde weer voordoet, zal ik de foto diskwalificeren en de maker ook. Genoeg boos gepraat om dergelijk kinderachtig gedrag in de toekomst hopelijk uit te kunnen sluiten.

En dan nu de uitslag:
Afbeelding

In getallen en procenten:
Afbeelding

Gefeliciteerd, TomSteyl, Buffels in het laatste zonlicht van de dag is de absolute winnaar van de vermelding Foto van de Maand November! Daarmee is de eerste inzending voor de Foto van het Jaar bekend en deze foto zal meedingen naar die titel en de bijbehorende prijs.

Voor de volledigheid nog even de namen van de auteurs:
1. NSM 1312 + Plan D 7709 + mP 3031 + Bs 28 101 + Plan V 876, Ede-Wageningen: Dennistd
2. Delft in de avondschemering: Meltrain
3. Tijdelijke Ambassador in Almere: Jensvdkroft
4. Buffels in het laatste zonlicht van de dag: TomSteyl
5. Citaro in Brussel: Dylanwild94
6. ICE op de Betuweroute: mb90
7. Twee SNG-stellen op Station Nijmegen: JothamvW
8. Syntus Citea 3135 als lijn 12 in Hengelo: Bjorn Keith

Iedereen bedankt voor de inzendingen en het stemmen! Doe vooral mee aan de Foto van de Maand December-verkiezing!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto van de Maand November

Bericht door AppleMoose »

Terechte winnaar :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

U mag uiteraard allemaal uw stem beargumenteren in dit topic, nu de uitslag bekend is geworden. :pos:

Mijn stem ging ook naar de winnaar; een fris plaatje met een leuke variatie aan kleuren en een uitstervend onderwerp. De weerspiegeling in het water maakte het geheel af :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Meltrain »

Ik heb zelf heel erg lopen twijfelen tussen foto 4 en 6, maar mijn stem ging uiteindelijk naar foto 4 vanwege de reflectie in het water.
Ik kan dus ook heel goed begrijpen dat foto 6 op de tweede plaats is geëindigd.
Mikos schreef: Er is maar liefst 70 keer gestemd voor de Foto van de Maand November, waarvan er een handvol zijn die in principe ongeldig verklaard zouden moeten worden omdat iemand gemeend heeft anderen te vragen op zijn foto te stemmen in plaats van op wat de stemmers de mooiste foto zouden vinden.
:shock:
Hoe ben je hier dan achter gekomen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

Ik kan in de statistieken precies zien hoe er gestemd is en daarin vielen een aantal dingen op, laat ik het daar bij houden -o-
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van de Maand November

Bericht door trolly »

:N

Als ik jou was zou ik toch preventief een UvB uitschrijven, Mikos.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand November

Bericht door Mikos »

:mrgreen: Deze keer laat ik het bij een waarschuwing, de volgende keer komt mijn boekje tevoorschijn!
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Foto van de Maand November

Bericht door JothamvW »

Vierde geworden! En dat met een foto die nooit bedoeld was voor publicatie en gemaakt is met een mobiele telefoon! *trein*
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Foto van de Maand November

Bericht door jelmerrr »

Terechte winnaar
Alleen mijn mobiel wou de stem niet doorgeven.volgens mij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten