Foto van de Maand December

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Foto van de Maand December
Na de Foto van de Maand November, die ruimschoots gewonnen werd door TomSteyl is het nu tijd om te beginnen aan de Foto van de Maand December! De inzendperiode én de stemronde zijn deze keer korter in verband met een aanstaande vakantie. Maar er is tijd genoeg voor iedereen om mee te doen!

Hoe werkt het?
Vanaf vandaag mag iedereen die een account heeft op dit forum inzenden, waarvan de maker denkt dat dat de mooiste foto is die hij/zij/het in het assortiment heeft. Foto's mogen ingezonden worden tot en met woensdag 07 februari 2018. Vervolgens mag er gestemd worden op de ingestuurde foto's middels een poll tot en met zondag 11 februari 2018. Op maandag 12 februari 2018 wordt dan de winnaar bekend gemaakt, wiens foto aan het einde van het jaar meedoet aan de OVNL Foto van het Jaar 2018-verkiezing. Om kans te maken op de prijs, zul je dus deel moeten nemen aan een van de voorrondes; alleen op die manier kun je meedingen naar een plaats in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing!

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten gemaakt zijn tussen 01 en 31 december 2017.
  • Foto's moeten een transportmiddel uit het Openbaar Vervoer tonen.
  • De foto moet door jezelf gemaakt zijn.
  • Foto's doen alleen mee aan de verkiezing, indien ze per PB zijn ingezonden naar Mikos. Direct in het topic plaatsen leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Je moet het volgende onder je foto plaatsen:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto gemaakt is en de locatie,
    - Aangeven of de foto bewerkt is en zo ja, wat er bewerkt is.
    Voor wie dat wil, mag er ook een omschrijving van de foto, bijvoorbeeld locatie of achterliggend verhaal, onder de foto geschreven worden.
  • Foto's mogen ingezonden worden tot en met woensdag 07 februari 2018. Daarna sluit de inschrijving.
  • Er zal een poll worden gemaakt waarin gestemd mag worden op de ingestuurde foto's. De poll loopt van donderdag 8 februari tot en met zondag 11 februari 2018.
  • De winnaar van de Foto van de Maand-verkiezing wordt bekend gemaakt op maandag 12 februari 2018.
  • De foto doet automatisch mee in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing die eind 2018 gehouden zal worden. De winnaar daarvan ontvangt een prijs.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de jury (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens iedereen veel succes en dat de beste moge winnen!
Laatst gewijzigd door Mikos op do 01 feb 2018, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Inzendingen Foto van de Maand December

Afbeelding
1.
Titel: SSN 01 1075 met Kerstexpress
Datum: 09 december 2017
Locatie: Apeldoorn
Bewerkt: lichte delen donkerder, donkere delen lichter, beetje belichting dus.
Omschrijving: De Stoom Stichting Nederland organiseerde op zaterdag 9 december haar jaarlijkse kerstrit. Nadat in 2016 het Dickensfestijn in Deventer bezocht was werd dit jaar (2017) vanuit Rotterdam koers gezet naar de Veluwsche Kerstmarkt bij de VSM in Beekbergen. Nadat de heenreis 's ochtends omgeleid werd via Utrecht-Arnhem-Dieren vanwege een op het spoor gevallen hoogspanningsleiding tussen Amersfoort en Apeldoorn ging de terugreis 's avonds gewoon zoals gepland over de Veluwe. Na aankomst vanuit Beekbergen staat de 01 1075 met vrijwel het gehele rijtuigpark van de SSN te wachten om als Railexperts-trein 39386 uit Apeldoorn te kunnen vertrekken terug naar Rotterdam.

Afbeelding
2.
Titel: We gaan!
Datum: 15 december 2017
Locatie: Almere, Sallandsekant
Bewerkt: Niet bewerkt.
Omschrijving: Twee gloednieuwe AllGO bussen van Keolis poseren naast elkaar in de schemering.

Afbeelding
3.
Titel: Hybride in de sneeuw
Datum: 10 december 2017
Locatie: Kruising Vissersdijk Beneden/Rechte Zandweg/Provinciale Weg, Dordrecht
Bewerkt: Licht verscherpt. Licht verhelderd, verder niet aangepast.
Omschrijving: Tot ongeveer 14:00 reden de meeste bussen in Dordrecht grotendeels niet, daarna kwam het OV met mondjesmaat op gang, rond 16:30 was het weer afgelopen met de bussen. In de tussentijd kwam ik toevallig één van de paar bussen die die dag hebben gereden tegen op de al aangegeven locatie.

Afbeelding
4.
Titel: Citadis in de sneeuw
Datum: 10 december 2017
Locatie: Breeplein in Rotterdam.
Bewerkt: Enigszins bijgesneden.
Omschrijving: Tijdens een sneeuwbui op 10 december 2017 passeert een Citadis als lijn 2 het Breeplein.

Afbeelding
5.
Titel: Keolis in de sneeuw
Datum: 12 december 2017
Locatie: Almere Poort.
Bewerkt: Niet bewerkt.

Afbeelding
6.
Titel: Vaarwel Connexxion
Datum: 04 december 2017
Locatie: Almere
Bewerkt: Ja, de foto is bijgesneden en heeft een lichte lichtbewerking gehad.
Omschrijving: Op maandag 4 december is de laatste week ingegaan dat Connexxion nog reed in Almere. Dat bracht mij op het idee om nog een avondplaatje te maken van een Connexxion bus in Almere.


Afbeelding
7.
Titel: De nieuweling
Datum: 28 december 2017
Locatie: Zenderen
Bewerkt: Recht gezet + lichtbewerking.
Omschrijving: Met ingang van dienstregeling 2018 wordt het vervoer op het traject Zwolle - Enschede geregeld door Keolis. Hiervoor zijn nieuwe Flirt-treinstellen aangeschaft. Daarnaast is er een Intercity verbinding geïntroduceerd, welke op deze foto te zien is. Treinstel 7303 is onderweg met IC 17942 naar Raalte.

Afbeelding
8.
Titel: De Grote Sneeuwstorm
Datum: 10 december 2017
Locatie: Delden
Bewerkt: Niet bewerkt.
Omschrijving: We zien hier tijdens De Grote Sneeuwstorm van 10 december de spoorbrug over het Twentekanaal, zijtak naar Almelo bij Delden met 120 km/h.

Afbeelding
9.
Titel: Citadis in de mist
Datum: 02 december 2017
Locatie: Rotterdam, Coolsingel
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Op deze mistige en rustige zaterdagmorgen staat Citadis 2150 klaar bij de halte Beurs als tramlijn 24 naar De Esch.

Stem tot en met aanstaande zondag hier op de foto die volgens jou de Foto van de Maand December-verkiezing zou moeten dragen!
Laatst gewijzigd door Mikos op do 08 feb 2018, 02:37, 10 keer totaal gewijzigd.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Foto van de Maand December

Bericht door groningen »

Wat mij betreft is dit de winnaar. Jammer van de huizen op de achtergrond, maar verder... Of komt er nog meer keuze?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Tsja, volgens mij staat het heel duidelijk beschreven in de openingspost, maar wellicht moet ik nog iets verduidelijken? :|
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Meltrain »

Als ik een suggestie mag doen: plaats de foto's de volgende keer allemaal tegelijk (in een nieuwe post), op het moment dat de stemming begint.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Als je dat goed weet te onderbouwen waarom het daar beter van wordt, kan ik dat in overweging nemen. :)
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door cassie127 »

Lees ik nou ergens overheen of mis ik de gebruikersnamen bij de foto's?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Hendrik »

Dat is bewust! Het gaat namelijk om de mooiste foto, niet om de aardigste forummer... :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Voor de aardigste forumganger hebben we inderdaad al een ander succesvol topic. :Y De namen van de fotograven verschijnen na het bekendmaken van de winnaar om vriendjespolitiek te voorkomen, dat werd geopperd na de Jaarwedstrijd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef:Als je dat goed weet te onderbouwen waarom het daar beter van wordt, kan ik dat in overweging nemen. :)
Ik denk dat daardoor de drempel om een foto in te sturen minder wordt. Stel dat er al 1 à 2 supermooie foto's staan, kan dat intimiderend overkomen, waardoor sommigen zich bij voorbaat kansloos achten, terwijl ze dat niet zijn.
Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat de stemmers pas op het moment dat de stemming open gaat, alle foto's kunnen bekijken en daardoor gelijk een compleet beeld hebben. Nu kijken we soms en zien dan een mooie foto, waar we op gaan stemmen, mits er niks beters komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Heb je op zich een punt, wellicht dat anderen hun licht daar ook nog over willen laten schijnen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van de Maand December

Bericht door ODRAIL »

Ben het met de argumenten van Meltrain eens :wink: .
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Aking »

Mjah de eerste foto's zijn inderdaad wel bevooroordeeld. Zodra je een mooie foto ziet maak je je keuze, en wat later nog wordt toegevoegd moet dat maar zien te overtreffen. Hetzelfde heb je natuurlijk als je van boven naar beneden scrollt, maar dan ligt het moment dichter op elkaar dus het is toch net iets anders als je 't mij vraagt.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Foto van de Maand December

Bericht door dylanwild94 »

Ja dat is inderdaad wel een goed punt. Dan kunnen mensen niet bevooroordeeld raken omdat ze al een goede foto hebben gezien. En raken mogelijk inzenders niet gedemotiveerd omdat ze weten dat ze niet kunnen overtreffen wat er al is ingezonden.

Kort gezegd iedereen heeft dan hetzelfde beginpunt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Hendrik »

Eens met Meltrain!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Duidelijk; vanaf de volgende ronde komen de foto's pas online te staan na sluiting van de inzendingsronde. :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Let op: alleen vandaag en morgen kunt u nog een foto voor deze maandverkiezing inzenden via PB!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Stemronde geopend!
Met maar liefst 9 inzendingen voor de Foto van de Maand December-verkiezing is er een mooi gevarieerd aanbod om uit te kiezen!
Let op: Stemmen kan tot en met aanstaande zondag 11 februari!

Je stem uitbrengen voor de Foto van de Maand December doe je hier!

Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken die de foto van jouw keuze is. Je krijgt na het verzenden van je stem echter niet te zien wat de stand is, die maak ik aanstaande maandag bekend. Dan vertel ik ook wie de auteurs van de foto's zijn.

Stem wijs!
Laatst gewijzigd door Mikos op vr 09 feb 2018, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Foto van de Maand December

Bericht door DrechtBlub »

"November" :wink:. Dat word nog wat, stemmen 9 maanden voordat de foto's uberhaubt gemaakt kunnen worden.

Lastige keuze trouwens, deze keer. Er zitten veel mooie foto's tussen.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Alleen vandaag en morgen kan er nog gestemd worden op de Foto van de Maand December!
En jouw stem kon wel eens het verschil maken, want men is aardig verdeeld over de vraag welke foto nou de mooiste inzending zou moeten zijn... Wordt het een nek-aan-nekrace?

Stemmen kan alleen vandaag en morgen nog achter deze link!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van de Maand December

Bericht door ODRAIL »

Inmiddels gestemd :wink: .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Mikos »

Uitslag December

Er is weer volop gestemd en na het tellen van alle 41 stemmen is er een winnaar gekomen uit de nek-aan-nekrace die het de afgelopen dagen was! Sommige foto's gingen redelijk gelijk op, dan was de ene favoriet, dan toch de ander, maar de uiteindelijk winnaar van de Foto van de Maand December-verkiezing is geworden:

Afbeelding

In getallen en procenten:
Afbeelding

Gefeliciteerd, dennistd, SSN 01 1075 met Kerstexpress is de winnaar van de vermelding Foto van de Maand December! Daarmee is de tweede inzending voor de Foto van het Jaar bekend en deze foto zal meedingen naar die titel en de bijbehorende prijs.

Voor de volledigheid nog even de namen van de auteurs:
1. SSN 01 1075 met Kerstexpress: Dennistd.
2. We gaan! MarkHul.
3. Hybride in de sneeuw: wilburg22.
4. Citadis in de sneeuw: Meltrain.
5. Keolis in de sneeuw: Milco.
6. Vaarwel Connexxion: dylanwild94.
7. De nieuweling: Gebruikersnaam.
8. De Grote Sneeuwstorm: marvinkok.
9. Citadis in de mist: mb90.

Hieronder is natuurlijk alle plaats om je stem te beargumenteren.
Iedereen bedankt voor de inzendingen en het stemmen! Doe vooral mee aan de Foto van de Maand Januari-verkiezing!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand December

Bericht door Meltrain »

Als liefhebber van zowel trams als stoomtreinen, ging de keus bij mij tussen foto 1 en 9.
Uiteindelijk koos ik net voor foto 9, vanwege de sfeer van leegte die die foto uitstraalt, maar met foto 1 als winnaar kan ik ook zeer goed leven. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten