Een klein maar fijn rondje door Nederland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Ferdinand »

Zondag 18 maart ben ik heb met het boekenweekgeschenk een klein rondje gemaakt door Nederland. Ik deed een wat kleiner rondje omdat ik volgende week toetsweek heb en nog wat dingetjes moest doen. Mijn route was: START Den Dolder-Zwolle-Almelo-Amersfoort-Den Dolder EIND. Op de kaart ziet dat er zo uit: Afbeelding

Normaal gesproken ga ik met de fiets naar station Den Dolder omdat het niet zo ver is en beter voor het milieu is. Echter was het deze ochtend zo koud dat ik toch maar mijn moeder heb gevraagd om me te brengen naar het station met de auto. De dag ervoor was ik al met de fiets naar het centrum van Zeist gegaan en dat had ik nauwelijks overleefd aangezien ik ontzettend veel last kreeg van mijn keel.

Maar ik draaf een beetje af. Met de auto aangekomen op het station van Den Dolder rende ik de nieuwe wachtkamer in waar het een stuk aangenamer was. Binnen zag ik een plakkaat hangen met de tekst dat hier binnenkort weer een eetgelegenheid in het station komt. Mooi om te lezen dat het stationsgebouw nog gebruikt wordt!

5 minuten voordat mijn trein naar Zwolle zou aankomen kwam de trein naar Utrecht. Er was slechts 1 iemand die bij station Den Dolder instapte. Toen mijn trein aangekomen was, een DD-AR, stapte nog iemand anders met mij in. In de trein zaten wat vrouwelijke NWA'ers in een vage taal met elkaar te praten. Ik was bang dat ik me er aan ging ergeren, maar dat gebeurde niet.
Een foto van de DD-AR genomen op station Amersfoort: Afbeelding

In Amersfoort kreeg ik nog de kans om op de snelle InterCity naar Leeuwarden over te stappen omdat deze vertraging had. Ik heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat het toch niet veel effect had op mijn schema. Wel was ik even bang dat die InterCity zou zorgen voor vertraging bij ons omdat de InterCity natuurlijk voor ons moet rijden omdat hij ons tussen Amersfoort en Zwolle niet kan inhalen. We vertrokken uiteindelijk samen met de InterCity richting Schothorst met de Sprinter (wij) op het linker spoor en de IC op het rechter. Volgens mij werd het aankomstspoor op station Schothorst hierdoor aangepast. Ik zag in ieder geval wel wat mensen daar die op laatste moment naar het andere spoor renden.

In Nijkerk stapten de vrouwelijke NWA'ers en nog wat andere jongelui uit. Wel stapte er een meisje in die constant geluidjes uit haar telefoon liet horen, een nieuw ding om me aan te ergeren :evil: :wink: .

In 't Harde viel me het op dat er een extra perron is aangelegd. Dat zal er wel al heel lang liggen, maar dit is de eerste keer dat het me opvalt. Het zal wel iets met het militaire oefenterrein te maken hebben. Afbeelding

Na een uur in de oude stink-DDAR gezeten te hebben kwam ik aan in Zwolle. Hier wilde ik even een fotootje maken van de Blauwnet-FLIRT naar Enschede. Ook al rijden ze al een tijdje, ik had er nog niet in gezeten en besloot in te stappen. Het werd al vrij snel druk in de trein en er zat een groot sportteam (gok ik) die een uitje met de trein hadden naar Berlijn (hoorde ik). Ik hoorde iemand roepen 'misschien kunnen we die jongen vragen of hij ergens anders kan zitten zodat wij bij het viertje kunnen zitten'. 'No way' dacht ik. Mijn benen hebben die ruimte hard nodig!Afbeelding

Toen we vertrokken hoorde ik een deurbel. Toen de aankondiging kwam voor Heino ook, net zoals voor alle andere aankondigingen en voor vertrek. Ik vind het een vrij apart geluidje, maar Keolis wilde zeker eens wat anders hebben.

In Almelo stapte ik alweer uit net zoals een groot deel van de trein.Op het station van Almelo stond reeds een grote groep studenten (gok ik) die op de volgende trein zat te wachten. Ze hadden allemaal koffers dus ik dacht in eerste instantie dat ze de IC Berlijn zouden pakken die 5 minuten later zou arriveren. Toen ik op mijn telefoon keek wat de bestemming van mijn trein was wist ik wel al dat ze mijn trein moesten hebben. Mijn trein ging namelijk naar Schiphol Airport. Samen met vele andere reizigers liep ik naar de andere kant van het perron om die grote groep studenten te vermijden, ik had namelijk gezien dat er een vrij lange ICMm zou komen (7 rijtuigen).
Afbeelding

In deze ICMm had ik een mooi plekje bemachtigd aan het raam en met de stuurrichting mee. In de trein zag ik een moeder en een kind UNO spelen. Best wel leuk spel eigenlijk, dat moet ik ook weer eens gaan spelen.

Vanaf Deventer begon het al een stuk drukker te worden in de trein. Iedereen kon wel zitten, maar je kon niet kieskeurig zijn bij de zitplaatsen.
Afbeelding

In Amersfoort kwamen we samen met de InterCity uit Zwolle aan. Er was een perfecte overstap voor de mensen die toch naar Utrecht wilde, maar ik moest niet deze trein hebben. Ik moest nog een kwartiertje wachten op de Sprinter naar Utrecht Centraal die ook zou stoppen op mijn station Den Dolder. Nadat ik een chocoladereep gekocht had bij de Kiosk (waar ik best wel spijt van had eigenlijk) kwam de DDAR er aan die mij zou brengen naar Den Dolder. Ik wil echt zo graag dat de DDZ weer terugkomt op de lijn Utrecht-Zwolle. Ik hou totaal niet van die ouwe meuk en de bankjes zitten niet bepaald lekker. Ook maakt de DDAR ontzettend veel geluid en trilt hij heel erg als die over een wissel gaat. Ik hoop in ieder geval dat we de volgende dienstregeling eens wat nieuwer materieel krijgen hier.

Na een kort ritje kwam ik alweer aan in Den Dolder. Vandaar ben ik weer terug naar huis gegaan.

Bedankt voor het lezen! :)
Laatst gewijzigd door Ferdinand op zo 18 mar 2018, 17:00, 6 keer totaal gewijzigd.
PHS

Re: Klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door PHS »

De afbeeldingen doen het niet ;-)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5256
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Lijn 45 »

Lees de eerste zin eens :wink:
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 18 mar 2018, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Ferdinand »

Foto's plaatsen is voor mij een hele uitdaging. Eerst schrijf ik het verslag, vervolgens plak ik vanaf Tapatalk (via mijn telefoon dus) de foto's er onderin. Daarna moet ik weer op de website de foto's op de juiste plek plaatsen. :oops:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Milco »

Op zich een leuk verslag, maar...
Ik was bang dat ik me er aan ging ergeren, maar dat gebeurde niet.
Wel stapte er een meisje in die constant geluidjes uit haar telefoon liet horen, een nieuw ding om me aan te ergeren
Na een uur in de oude stink-DDAR gezeten te hebben kwam ik aan in Zwolle.
maar je kon niet kieskeurig zijn bij de zitplaatsen
(waar ik best wel spijt van had eigenlijk)
...ik lees erg veel negativiteit in je verhaal en dat maakt het voor de lezer minder interessant om te lezen. Ik wil je adviseren hier voortaan echt op te letten.
Ik hou totaal niet van die ouwe meuk en de bankjes zitten niet bepaald lekker. Ook maakt de DDAR ontzettend veel geluid en trilt hij heel erg als die over een wissel gaat. Ik hoop in ieder geval dat we de volgende dienstregeling eens wat nieuwer materieel krijgen hier.
De sprinter Utrecht Centraal - Zwolle rijdt gemengd met DD-AR of DDZ (wat feitelijk gewoon hetzelfde materieel is, maar dan zonder en met renovatie ;) ).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Ferdinand »

Ik vind het persoonlijk leuk om te lezen dat iemand vertelt wat hij van alles vindt. Ik kan me voorstellen dat andere mensen daar anders over denken.
Het is een beetje a la 'geen stijl' :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Milco »

Dat is uiteraard jouw keuze en dat is prima, maar ik zou wel op je woordkeuze letten. Het jammer vinden dat je een DD-AR kreeg in plaats DDZ leest prettiger en plezieriger dan "na een uur in deze oude stink DD-AR". ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Meltrain »

Wat zijn NWA'ers? :?

Daarnaast begrijp ik niet waarom het zo'n uitdaging is om de foto's goed te plaatsen? Wat voor upload-site gebruik je?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Ferdinand »

Ik maak die foto's op mijn telefoon. Wanneer ik de foto's upload naar mijn PC en ze hierin plak verschijnen ze op een of andere manier niet dus moet het zo.

NWA staat voor Niet-Westerse Allochtoon (ik blijf wel een beetje PC )
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Globetrotter »

Dat extra spoor in 't Harde had volgens mij te maken met het bieden van een betere overstapmogelijkheid tussen de aankomende treinen die twee weken geleden wegens werkzaamheden in 't Harde eindigden en de treinvervangende bussen die het traject tussen 't Harde en Zwolle voor hun rekening namen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Meltrain »

OV fan Utrecht schreef:Ik maak die foto's op mijn telefoon. Wanneer ik de foto's upload naar mijn PC en ze hierin plak verschijnen ze op een of andere manier niet dus moet het zo.
Als ik foto's met mijn telefoon heb gemaakt en aan de hand hiervan een verslag maak, gebruik ik het volgende stappenplan:
1) Met behulp van een USB-kabel of e-mail zet ik de foto's vanaf mijn telefoon op de computer.
2) Ik upload de foto's via Flickr
3) Ik schrijf het verslag in Word en zet de link van de geüploade foto's op de juiste plekken.
4) Ik kopieer het gehele verslag en plak het in het juiste (nieuwe) topic.

Dat werkt altijd.
Ik snap daarom niet dat het bij jou anders gaat.
NWA staat voor Niet-Westerse Allochtoon (ik blijf wel een beetje PC Afbeelding)
Even afgezien van de vraag hoe relevant het is om dat expliciet te benoemen, begrijp ik dat je dus een computer bent? :|
(Of betekent PC in je eerste zin iets anders?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Ferdinand »

PC staat voor Politiek Correct.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Hainje »

Praat anders even gewoon Nederlands alsjeblieft dank je wel.
🍉
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door cassie127 »

Het tijdelijke perron op station 't Harde is midden Februari daar neergelegd wegens de werkzaamheden op station Zwolle en verwacht dat het perron daar voorlopig nog wel even blijft.

Bij de Keolis treinen is het geluid voor een bericht van de mondelinge omroep gelijk aan het geluid wat je buiten hoort als de trein wil gaan vertrekken. De automatische omroep heeft weer een ander geluidje voorafgaand het bericht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: RE: Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door Ferdinand »

Hainje schreef:Praat anders even gewoon Nederlands alsjeblieft dank je wel.
Je hebt gelijk. Ik moet stoppen met het gebruiken van afkortingen die alleen mensen die naar "South Park" kijken kennen Afbeelding.
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland

Bericht door diederickx »

OV fan Utrecht schreef:PC staat voor Politiek Correct.
:shock: En ik maar denken dat je Protestants-Christelijk was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten