Een klein maar fijn rondje door Nederland
Een klein maar fijn rondje door Nederland
Zondag 18 maart ben ik heb met het boekenweekgeschenk een klein rondje gemaakt door Nederland. Ik deed een wat kleiner rondje omdat ik volgende week toetsweek heb en nog wat dingetjes moest doen. Mijn route was: START Den Dolder-Zwolle-Almelo-Amersfoort-Den Dolder EIND. Op de kaart ziet dat er zo uit:
Normaal gesproken ga ik met de fiets naar station Den Dolder omdat het niet zo ver is en beter voor het milieu is. Echter was het deze ochtend zo koud dat ik toch maar mijn moeder heb gevraagd om me te brengen naar het station met de auto. De dag ervoor was ik al met de fiets naar het centrum van Zeist gegaan en dat had ik nauwelijks overleefd aangezien ik ontzettend veel last kreeg van mijn keel.
Maar ik draaf een beetje af. Met de auto aangekomen op het station van Den Dolder rende ik de nieuwe wachtkamer in waar het een stuk aangenamer was. Binnen zag ik een plakkaat hangen met de tekst dat hier binnenkort weer een eetgelegenheid in het station komt. Mooi om te lezen dat het stationsgebouw nog gebruikt wordt!
5 minuten voordat mijn trein naar Zwolle zou aankomen kwam de trein naar Utrecht. Er was slechts 1 iemand die bij station Den Dolder instapte. Toen mijn trein aangekomen was, een DD-AR, stapte nog iemand anders met mij in. In de trein zaten wat vrouwelijke NWA'ers in een vage taal met elkaar te praten. Ik was bang dat ik me er aan ging ergeren, maar dat gebeurde niet.
Een foto van de DD-AR genomen op station Amersfoort:
In Amersfoort kreeg ik nog de kans om op de snelle InterCity naar Leeuwarden over te stappen omdat deze vertraging had. Ik heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat het toch niet veel effect had op mijn schema. Wel was ik even bang dat die InterCity zou zorgen voor vertraging bij ons omdat de InterCity natuurlijk voor ons moet rijden omdat hij ons tussen Amersfoort en Zwolle niet kan inhalen. We vertrokken uiteindelijk samen met de InterCity richting Schothorst met de Sprinter (wij) op het linker spoor en de IC op het rechter. Volgens mij werd het aankomstspoor op station Schothorst hierdoor aangepast. Ik zag in ieder geval wel wat mensen daar die op laatste moment naar het andere spoor renden.
In Nijkerk stapten de vrouwelijke NWA'ers en nog wat andere jongelui uit. Wel stapte er een meisje in die constant geluidjes uit haar telefoon liet horen, een nieuw ding om me aan te ergeren .
In 't Harde viel me het op dat er een extra perron is aangelegd. Dat zal er wel al heel lang liggen, maar dit is de eerste keer dat het me opvalt. Het zal wel iets met het militaire oefenterrein te maken hebben.
Na een uur in de oude stink-DDAR gezeten te hebben kwam ik aan in Zwolle. Hier wilde ik even een fotootje maken van de Blauwnet-FLIRT naar Enschede. Ook al rijden ze al een tijdje, ik had er nog niet in gezeten en besloot in te stappen. Het werd al vrij snel druk in de trein en er zat een groot sportteam (gok ik) die een uitje met de trein hadden naar Berlijn (hoorde ik). Ik hoorde iemand roepen 'misschien kunnen we die jongen vragen of hij ergens anders kan zitten zodat wij bij het viertje kunnen zitten'. 'No way' dacht ik. Mijn benen hebben die ruimte hard nodig!
Toen we vertrokken hoorde ik een deurbel. Toen de aankondiging kwam voor Heino ook, net zoals voor alle andere aankondigingen en voor vertrek. Ik vind het een vrij apart geluidje, maar Keolis wilde zeker eens wat anders hebben.
In Almelo stapte ik alweer uit net zoals een groot deel van de trein.Op het station van Almelo stond reeds een grote groep studenten (gok ik) die op de volgende trein zat te wachten. Ze hadden allemaal koffers dus ik dacht in eerste instantie dat ze de IC Berlijn zouden pakken die 5 minuten later zou arriveren. Toen ik op mijn telefoon keek wat de bestemming van mijn trein was wist ik wel al dat ze mijn trein moesten hebben. Mijn trein ging namelijk naar Schiphol Airport. Samen met vele andere reizigers liep ik naar de andere kant van het perron om die grote groep studenten te vermijden, ik had namelijk gezien dat er een vrij lange ICMm zou komen (7 rijtuigen).
In deze ICMm had ik een mooi plekje bemachtigd aan het raam en met de stuurrichting mee. In de trein zag ik een moeder en een kind UNO spelen. Best wel leuk spel eigenlijk, dat moet ik ook weer eens gaan spelen.
Vanaf Deventer begon het al een stuk drukker te worden in de trein. Iedereen kon wel zitten, maar je kon niet kieskeurig zijn bij de zitplaatsen.
In Amersfoort kwamen we samen met de InterCity uit Zwolle aan. Er was een perfecte overstap voor de mensen die toch naar Utrecht wilde, maar ik moest niet deze trein hebben. Ik moest nog een kwartiertje wachten op de Sprinter naar Utrecht Centraal die ook zou stoppen op mijn station Den Dolder. Nadat ik een chocoladereep gekocht had bij de Kiosk (waar ik best wel spijt van had eigenlijk) kwam de DDAR er aan die mij zou brengen naar Den Dolder. Ik wil echt zo graag dat de DDZ weer terugkomt op de lijn Utrecht-Zwolle. Ik hou totaal niet van die ouwe meuk en de bankjes zitten niet bepaald lekker. Ook maakt de DDAR ontzettend veel geluid en trilt hij heel erg als die over een wissel gaat. Ik hoop in ieder geval dat we de volgende dienstregeling eens wat nieuwer materieel krijgen hier.
Na een kort ritje kwam ik alweer aan in Den Dolder. Vandaar ben ik weer terug naar huis gegaan.
Bedankt voor het lezen! :)
Normaal gesproken ga ik met de fiets naar station Den Dolder omdat het niet zo ver is en beter voor het milieu is. Echter was het deze ochtend zo koud dat ik toch maar mijn moeder heb gevraagd om me te brengen naar het station met de auto. De dag ervoor was ik al met de fiets naar het centrum van Zeist gegaan en dat had ik nauwelijks overleefd aangezien ik ontzettend veel last kreeg van mijn keel.
Maar ik draaf een beetje af. Met de auto aangekomen op het station van Den Dolder rende ik de nieuwe wachtkamer in waar het een stuk aangenamer was. Binnen zag ik een plakkaat hangen met de tekst dat hier binnenkort weer een eetgelegenheid in het station komt. Mooi om te lezen dat het stationsgebouw nog gebruikt wordt!
5 minuten voordat mijn trein naar Zwolle zou aankomen kwam de trein naar Utrecht. Er was slechts 1 iemand die bij station Den Dolder instapte. Toen mijn trein aangekomen was, een DD-AR, stapte nog iemand anders met mij in. In de trein zaten wat vrouwelijke NWA'ers in een vage taal met elkaar te praten. Ik was bang dat ik me er aan ging ergeren, maar dat gebeurde niet.
Een foto van de DD-AR genomen op station Amersfoort:
In Amersfoort kreeg ik nog de kans om op de snelle InterCity naar Leeuwarden over te stappen omdat deze vertraging had. Ik heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat het toch niet veel effect had op mijn schema. Wel was ik even bang dat die InterCity zou zorgen voor vertraging bij ons omdat de InterCity natuurlijk voor ons moet rijden omdat hij ons tussen Amersfoort en Zwolle niet kan inhalen. We vertrokken uiteindelijk samen met de InterCity richting Schothorst met de Sprinter (wij) op het linker spoor en de IC op het rechter. Volgens mij werd het aankomstspoor op station Schothorst hierdoor aangepast. Ik zag in ieder geval wel wat mensen daar die op laatste moment naar het andere spoor renden.
In Nijkerk stapten de vrouwelijke NWA'ers en nog wat andere jongelui uit. Wel stapte er een meisje in die constant geluidjes uit haar telefoon liet horen, een nieuw ding om me aan te ergeren .
In 't Harde viel me het op dat er een extra perron is aangelegd. Dat zal er wel al heel lang liggen, maar dit is de eerste keer dat het me opvalt. Het zal wel iets met het militaire oefenterrein te maken hebben.
Na een uur in de oude stink-DDAR gezeten te hebben kwam ik aan in Zwolle. Hier wilde ik even een fotootje maken van de Blauwnet-FLIRT naar Enschede. Ook al rijden ze al een tijdje, ik had er nog niet in gezeten en besloot in te stappen. Het werd al vrij snel druk in de trein en er zat een groot sportteam (gok ik) die een uitje met de trein hadden naar Berlijn (hoorde ik). Ik hoorde iemand roepen 'misschien kunnen we die jongen vragen of hij ergens anders kan zitten zodat wij bij het viertje kunnen zitten'. 'No way' dacht ik. Mijn benen hebben die ruimte hard nodig!
Toen we vertrokken hoorde ik een deurbel. Toen de aankondiging kwam voor Heino ook, net zoals voor alle andere aankondigingen en voor vertrek. Ik vind het een vrij apart geluidje, maar Keolis wilde zeker eens wat anders hebben.
In Almelo stapte ik alweer uit net zoals een groot deel van de trein.Op het station van Almelo stond reeds een grote groep studenten (gok ik) die op de volgende trein zat te wachten. Ze hadden allemaal koffers dus ik dacht in eerste instantie dat ze de IC Berlijn zouden pakken die 5 minuten later zou arriveren. Toen ik op mijn telefoon keek wat de bestemming van mijn trein was wist ik wel al dat ze mijn trein moesten hebben. Mijn trein ging namelijk naar Schiphol Airport. Samen met vele andere reizigers liep ik naar de andere kant van het perron om die grote groep studenten te vermijden, ik had namelijk gezien dat er een vrij lange ICMm zou komen (7 rijtuigen).
In deze ICMm had ik een mooi plekje bemachtigd aan het raam en met de stuurrichting mee. In de trein zag ik een moeder en een kind UNO spelen. Best wel leuk spel eigenlijk, dat moet ik ook weer eens gaan spelen.
Vanaf Deventer begon het al een stuk drukker te worden in de trein. Iedereen kon wel zitten, maar je kon niet kieskeurig zijn bij de zitplaatsen.
In Amersfoort kwamen we samen met de InterCity uit Zwolle aan. Er was een perfecte overstap voor de mensen die toch naar Utrecht wilde, maar ik moest niet deze trein hebben. Ik moest nog een kwartiertje wachten op de Sprinter naar Utrecht Centraal die ook zou stoppen op mijn station Den Dolder. Nadat ik een chocoladereep gekocht had bij de Kiosk (waar ik best wel spijt van had eigenlijk) kwam de DDAR er aan die mij zou brengen naar Den Dolder. Ik wil echt zo graag dat de DDZ weer terugkomt op de lijn Utrecht-Zwolle. Ik hou totaal niet van die ouwe meuk en de bankjes zitten niet bepaald lekker. Ook maakt de DDAR ontzettend veel geluid en trilt hij heel erg als die over een wissel gaat. Ik hoop in ieder geval dat we de volgende dienstregeling eens wat nieuwer materieel krijgen hier.
Na een kort ritje kwam ik alweer aan in Den Dolder. Vandaar ben ik weer terug naar huis gegaan.
Bedankt voor het lezen! :)
Laatst gewijzigd door Ferdinand op zo 18 mar 2018, 17:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Lees de eerste zin eens
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 18 mar 2018, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Foto's plaatsen is voor mij een hele uitdaging. Eerst schrijf ik het verslag, vervolgens plak ik vanaf Tapatalk (via mijn telefoon dus) de foto's er onderin. Daarna moet ik weer op de website de foto's op de juiste plek plaatsen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Op zich een leuk verslag, maar...
Ik was bang dat ik me er aan ging ergeren, maar dat gebeurde niet.
Wel stapte er een meisje in die constant geluidjes uit haar telefoon liet horen, een nieuw ding om me aan te ergeren
Na een uur in de oude stink-DDAR gezeten te hebben kwam ik aan in Zwolle.
maar je kon niet kieskeurig zijn bij de zitplaatsen
...ik lees erg veel negativiteit in je verhaal en dat maakt het voor de lezer minder interessant om te lezen. Ik wil je adviseren hier voortaan echt op te letten.(waar ik best wel spijt van had eigenlijk)
De sprinter Utrecht Centraal - Zwolle rijdt gemengd met DD-AR of DDZ (wat feitelijk gewoon hetzelfde materieel is, maar dan zonder en met renovatie ;) ).Ik hou totaal niet van die ouwe meuk en de bankjes zitten niet bepaald lekker. Ook maakt de DDAR ontzettend veel geluid en trilt hij heel erg als die over een wissel gaat. Ik hoop in ieder geval dat we de volgende dienstregeling eens wat nieuwer materieel krijgen hier.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Ik vind het persoonlijk leuk om te lezen dat iemand vertelt wat hij van alles vindt. Ik kan me voorstellen dat andere mensen daar anders over denken.
Het is een beetje a la 'geen stijl'
Het is een beetje a la 'geen stijl'
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Dat is uiteraard jouw keuze en dat is prima, maar ik zou wel op je woordkeuze letten. Het jammer vinden dat je een DD-AR kreeg in plaats DDZ leest prettiger en plezieriger dan "na een uur in deze oude stink DD-AR". ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Wat zijn NWA'ers? :?
Daarnaast begrijp ik niet waarom het zo'n uitdaging is om de foto's goed te plaatsen? Wat voor upload-site gebruik je?
Daarnaast begrijp ik niet waarom het zo'n uitdaging is om de foto's goed te plaatsen? Wat voor upload-site gebruik je?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Ik maak die foto's op mijn telefoon. Wanneer ik de foto's upload naar mijn PC en ze hierin plak verschijnen ze op een of andere manier niet dus moet het zo.
NWA staat voor Niet-Westerse Allochtoon (ik blijf wel een beetje PC )
NWA staat voor Niet-Westerse Allochtoon (ik blijf wel een beetje PC )
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Dat extra spoor in 't Harde had volgens mij te maken met het bieden van een betere overstapmogelijkheid tussen de aankomende treinen die twee weken geleden wegens werkzaamheden in 't Harde eindigden en de treinvervangende bussen die het traject tussen 't Harde en Zwolle voor hun rekening namen.
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Als ik foto's met mijn telefoon heb gemaakt en aan de hand hiervan een verslag maak, gebruik ik het volgende stappenplan:OV fan Utrecht schreef:Ik maak die foto's op mijn telefoon. Wanneer ik de foto's upload naar mijn PC en ze hierin plak verschijnen ze op een of andere manier niet dus moet het zo.
1) Met behulp van een USB-kabel of e-mail zet ik de foto's vanaf mijn telefoon op de computer.
2) Ik upload de foto's via Flickr
3) Ik schrijf het verslag in Word en zet de link van de geüploade foto's op de juiste plekken.
4) Ik kopieer het gehele verslag en plak het in het juiste (nieuwe) topic.
Dat werkt altijd.
Ik snap daarom niet dat het bij jou anders gaat.
Even afgezien van de vraag hoe relevant het is om dat expliciet te benoemen, begrijp ik dat je dus een computer bent?NWA staat voor Niet-Westerse Allochtoon (ik blijf wel een beetje PC )
(Of betekent PC in je eerste zin iets anders?)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
PC staat voor Politiek Correct.
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Praat anders even gewoon Nederlands alsjeblieft dank je wel.
🍉
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Het tijdelijke perron op station 't Harde is midden Februari daar neergelegd wegens de werkzaamheden op station Zwolle en verwacht dat het perron daar voorlopig nog wel even blijft.
Bij de Keolis treinen is het geluid voor een bericht van de mondelinge omroep gelijk aan het geluid wat je buiten hoort als de trein wil gaan vertrekken. De automatische omroep heeft weer een ander geluidje voorafgaand het bericht
Bij de Keolis treinen is het geluid voor een bericht van de mondelinge omroep gelijk aan het geluid wat je buiten hoort als de trein wil gaan vertrekken. De automatische omroep heeft weer een ander geluidje voorafgaand het bericht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: RE: Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
Je hebt gelijk. Ik moet stoppen met het gebruiken van afkortingen die alleen mensen die naar "South Park" kijken kennen .Hainje schreef:Praat anders even gewoon Nederlands alsjeblieft dank je wel.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Een klein maar fijn rondje door Nederland
En ik maar denken dat je Protestants-Christelijk was.OV fan Utrecht schreef:PC staat voor Politiek Correct.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten