2e hands bussen in Roemenië

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

2e hands bussen in Roemenië

Bericht door dylanwild94 »

Vorige week ben ik van Donderdag 22 tot en met Zaterdag 24 maart in het westen van Roemenië geweest om 2e hands vooral Nederlandse bussen op de foto te zetten.

Op Donderdag ging om 4 uur 's ochtend al de wekker om naar me maatje in Vlaardingen te gaan waarmee ik samen naar roemenië zou gaan.
we vlogen vanaf Brussel south Charleroi airport. En gingen met de eerste IC van de dag vanaf Essen naar station Charleroi zuid om daar over te stappen op de bus naar het vliegveld.

Op station hadden we een ruime overstap op de bus naar het Vliegveld en zo kon deze oude Irisbus angora line op de foto met daar achter een nieuwe Volvo 7900 hybride.
AfbeeldingTEC 7319 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook kon er nog een Citea op de foto met op de achtergrond een aankomende metro/tram.
AfbeeldingTEC 7741 by Dylan Wildschut, on Flickr

Onze vlucht had 15 minuten vertraging en uiteindelijk kwamen om 15:30 uur lokale tijd aan in Timișoara. Na onze huurauto gehaald te hebben konden we naar ons appartement in Reşiţa rijden. Dat onze uitvalbasis was de voor volgende dag.

Onderweg naar Reşiţa kwamen we in het plaatsje Lugoi deze Luxemburgse Citaro tegen die nu bij Livio Dario rijdt.
Afbeeldingex TICE by Dylan Wildschut, on Flickr

Zoals op de vorige foto te zien was. lag er sneeuw in Roemenië en na Lugoi was dit ons uitzicht onderweg naar Reşiţa.
AfbeeldingUitzicht naar Restia by Dylan Wildschut, on Flickr.

De volgende ochtend gingen we op pad door de stad. Een halfjaar geleden reden er nog ex GVB,HTM en RET bussen in deze stad bij Roatir. Roatir rijdt niet meer in deze stad en Transport Urban Reşiţa heeft het vervoer overgenomen met o.a 9 ex Veolia Limburg Volvo's.
Op onderstaande foto zien we de ex Veolia 3835 in een sneeuwbui voorbij komen op de Bulevardul Republicii.
Afbeeldingex Veolia 3835 by Dylan Wildschut, on Flickr

naast 9 12 meter volvo's van Veolia zijn er ook 9 Gelede volvo's van het zweedse bedrijf Västtrafik actief in Reşiţa
Waar we er hier 1 zien aan het begin van de Bulevardul Republicii.
Afbeeldingex Västtrafik 3877 by Dylan Wildschut, on Flickr

Onderweg terug naar ons Appartement kwam deze oude setera nog voorbij.
Afbeeldingoude Setera by Dylan Wildschut, on Flickr

Met de auto gingen we verder naar stalling van Transport Urban Reşiţa om zoveel mogelijk Veolia bussen te kunnen identificeren.
Voor de stalling kon ik deze Zweedse Gelede Volvo nog op de foto zetten.
Afbeeldingex Västtrafik 3881 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na toestemming te hebben gevraagd te hebben om foto's te maken op het terrein kregen we gelijk een hele rondleiding over de stalling, een rondrit met een ex Veolia bus en zaten we met Koffie en Drank rond de tafel met het hele management team. en zo waren we 4 uur verder. :')

Tijdens de rondrit in de Veolia bus kwam ik erachter dat de informatie schermen en nog gewoon deden.
AfbeeldingSchermen in een ex Veolia volvo by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingDSC_0077 by Dylan Wildschut, on Flickr

Terug op de stalling kon ik deze Veolia bussen op de foto zetten. Met van links naar recht de nummers 3856,3837,3843,3862 en 3842
Afbeeldingex Veolia 3856,3837,3843,3862,3842 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op het achterterrein stonden nog een hoop afgedankte bussen waaronder deze 2 Neoplan bussen uit Bremen.
Afbeelding2x ex neoplans van Bremen by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook stonden er wat van deze oude Renault bussen. Die ik samen met Billy de hond op de foto kon zetten. Deze speelse hond had ik als het kon zo mee naar huis genomen. *O*
Afbeeldingafgedankte Renault by Dylan Wildschut, on Flickr

Na het avontuur van deze stalling overleeft te hebben gingen we naar de volgende plek waar ex nederlandse bussen rijden voor het vervoer van werknemers naar de 2 mijnen in die omgeving van Motru.

Maar onderweg naar Motru kwamen deze Gelede ciatro van de WVG tegen.
Afbeeldingex WVG 128 by Dylan Wildschut, on Flickr

Bij winters weer hoort de Winterdienst. Ik denk alleen dat dat in Roemenië niet zo heet.
Afbeeldingonderweg naat Motru by Dylan Wildschut, on Flickr

Op de E70 kwam ik ook deze MAN tegen.
Afbeeldingonderweg naat Motru by Dylan Wildschut, on Flickr

Onderweg kwam deze belanden auto ook voorbij. Kom je ook alleen in Roemenië tegen. :')
AfbeeldingRoemenië by Dylan Wildschut, on Flickr

In Motru aangekomen viel ons oog direct op deze BBA 816 die helaas hier defect langs de weg staat. En zijn toekomst voorlopig nog onzeker is.
Afbeeldingex BBA 816 by Dylan Wildschut, on Flickr

ook kwamen bij hetzelfde bedrijf op een parkeerplaats deze Berkhof tegen die in Nederland de Midnet/Connexxion 5737 was. Deze Berkhof is gelukkig nog wel rijdend. *bus*
Afbeeldingex Midnet 5737 by Dylan Wildschut, on Flickr

Iets dat je niet kan zeggen van deze Midnet/Connexxion 5758. Die dus defect op de stalling staat. -o-
Afbeeldingex Midnet 5758 by Dylan Wildschut, on Flickr

Een van de oudste bussen die ik tegen ben gekomen in Roemenië is deze Mercedes O305.
Afbeeldingex duitse O305 by Dylan Wildschut, on Flickr

In de 15 meter Berkhof serie was 1 bus overgespoten in de Connexxion huisstijl en deze bus rijdt nog steeds maar dan in de omgeving van Motru.
Die voor de stalling van het transporbedrijf op de foto kon zetten met een oude Dacia.
Afbeeldingex Midnet-Connexxion 5757 by Dylan Wildschut, on Flickr

Gelukkig kwamen we ook nog een 15 meter Den oudsten Alliance rijdend tegen. En dat was deze BBA 813. Maar op de foto is wel te zien dat hij de hele parkeerplaats blauw zet. :P
Afbeeldingex BBA 813 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na deze BBA 813 gezien te hebben was het inmiddels half 4 en hoogtijd om de 4 uur lange reis naar ons hotel in Timişoara te gaan zodat we de volgende dag een beetje rustig naar het vliegveld kunnen voor onze vlucht terug naar Charleroi.

In Roemenië kan je nog wel eens een paard en wagen tegenkomen op een N weg. zo kwamen wij onderweg van Motru naar Timişoara 1 tegen waar ik deze foto heb kunnen maken met in dit contrast een moderne Volkswagen op de achtergrond.
Afbeeldingonderweg naar Timişoara by Dylan Wildschut, on Flickr

De volgende ochtend vlogen we dus weer terug naar Charerloi waar re rond half 12 's Ochtends zijn aangekomen.

We hadden net onze bus terug naar het station gemist waardoor we een uur lang op het vliegveld gestrand waren. desondanks kon ik toch een mooi plaatje maken van onze bus.
AfbeeldingTEC 7140 by Dylan Wildschut, on Flickr

Uiteindelijk op het station aangekomen hebben we een dagticket gekocht gingen we met M1 naar de stalling in Anderlues. Aftands vanaf Pétria moesten we verder met de bus. Al met al Kon ik met toestemming wel deze foto maken van de trammetjes daar.
AfbeeldingTEC 7412,7427 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook stonden er wat bussen op stalling die ook nog op de gevoelige plaat heb vast gelegd.
AfbeeldingTEC 7623,7255,7639,7273 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingTEC 7126 by Dylan Wildschut, on Flickr

AfbeeldingTEC 7570 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na alles vast te hebben gelegd werd het tramvervangend busje weer terug naar Pétria gepakt.
AfbeeldingTEC 7121 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na even wat eten te hebben gehaald bij de lIdl werd de tram weer terug gepakt naar station Charleroi zuid. waar nog enkele bussen op de foto gezet werden.
zoals deze oude VanHool
AfbeeldingTEC 7265 by Dylan Wildschut, on Flickr

Maar ook deze nieuwe Volvo kon op de foto gezet worden.
AfbeeldingTEC 7905 by Dylan Wildschut, on Flickr

Hierna ging de reis naar Gent st-Pieters waar me maatje naar het hotel ging en ik naar een anders maatje om te overnachten. Dit omdat we de volgende dag met een afscheid excursie meegingen van nostalbus. Maar dat verslag komt later deze week.

Ik hoop dat dit verslag weer de moeite waard was.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door Lijn 45 »

Dat ze de logo's van de Nederlandse bedrijven niet afplakken. :')
Leuk verslag verder. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door Aking »

Dat kost moeite/geld, dus waarom zou je? :mrgreen:
dylanwild94 schreef:Onderweg kwam deze belanden auto ook voorbij. Kom je ook alleen in Roemenië tegen. :')
Wel eens in de rest van de regio geweest? :mrgreen:
Ik hoop dat dit verslag weer de moeite waard was.
Het blijven bussen, maar oude meuk en herkenbaarheid is dan wel weer grappig. Het valt me trouwens wel op dat bij alle bussen de bestemmingsrollen er uit zijn. Hebben jullie die meegenomen? :mrgreen:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door Ferdinand »

Erg leuk om te zien dat de Roemenen lekker onze bussen "recyclen".
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door dylanwild94 »

Lijn 45 schreef:Dat ze de logo's van de Nederlandse bedrijven niet afplakken. :')
Leuk verslag verder. :pos:
In Reșița hebben ze dat dus wel gedaan. :Y
Gelukkig maar op 3 nederlandse volvo's het oorspronkelijke nummer eraf gehaald.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door nvdw »

Ik moest na een paar foto's in de tweede TEC-reeks toch even terugbladeren om erachter te komen dat jullie inmiddels weer in Charleroi waren geland en niet nog steeds in Roemenië aan het fotograferen waren... :oops:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb het er toch echt tussen staan. (A)
dylanwild94 schreef: De volgende ochtend vlogen we dus weer terug naar Charerloi waar re rond half 12 's Ochtends zijn aangekomen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door nvdw »

Dat klopt Dylan... maar het contrast tussen Roemenië en Wallonië (paard en wagen versus verfomfaaide gelede Van Hool) is dus niet zo groot.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door regenmaker »

Leuk dat je de moeite hebt genomen om naar Roemenië af te reizen. Alleen ben ik zelf meer van het moderne spul. :mrgreen: Maar daaraan is met de laatste foto ook weer aan voldaan. :pos:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door isadora »

Bijzonder verslag, en dan vind ik het jammer, dat er zo veel fouten (vooral (geen) hoofdletters) in de tekst voorkomen.
Misschien een volgende keer toch eerst nog eens overlezen, voordat je gaat plaatsen?
Maar goed, als gezegd, bijzonder. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door dylanwild94 »

regenmaker schreef:Leuk dat je de moeite hebt genomen om naar Roemenië af te reizen. Alleen ben ik zelf meer van het moderne spul. :mrgreen: Maar daaraan is met de laatste foto ook weer aan voldaan. :pos:
die ex veolia Volvo's vind ik anders aardig modern. (A)
nvdw schreef:Dat klopt Dylan... maar het contrast tussen Roemenië en Wallonië (paard en wagen versus verfomfaaide gelede Van Hool) is dus niet zo groot.
Ja dat viel mij ook op inderdaad. :') zoveel beter is België niet in vergelijking met Roemenië. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door Aking »

Een Roemeense maat van me heeft een jaar of 8 in België gewoond, maar is toch maar weer teruggekeerd naar Roemenië _O-
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door busfanNL »

Wat een te gek verslag man. Bedankt voor het delen. *bus*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door Milco »

Leuk om die Nederlandse bussen te zien! :D
Die schermen in die bus... _O-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door Meltrain »

Leuk hoor, om die oude bussen te zien. :Y
En er zit toch nog één foto van trams tussen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:Leuk hoor, om die oude bussen te zien. :Y
En er zit toch nog één foto van trams tussen. :wink:
Speciaal voor jou 2 foto's met een tram zelfs.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door Daniel »

Kort serietje, maar wel leuke plaatjes van dat Nederlandse spul ver van huis :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door ZO6176 »

Heb genoten. Bedankt
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: 2e hands bussen in Roemenië

Bericht door dennistd »

Ik dacht dat die eerste twee foto's ook al Roemenië waren, pas toen ik de bijschriften las besefte ik me dat het gewoon België was :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten