Bart's losse foto topic | Noord-zuidlijn en losse foto's [22-5]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bart's losse foto topic | Noord-zuidlijn en losse foto's [22-5]

Bericht door Bartjk »

Zo af en toe wil ik wat losse foto's maken. Het leek mij leuk om een aantal mooie of bijzondere daarvan te delen op het forum. Er zit meestal weinig samenhang in de verschillende foto's, dat is dan ook precies de bedoeling van dit topic.

Door het topic heen zijn verschillende reportages te vinden. Deze heb ik hier even op een rijtje gezet van nieuw naar oud:

22-05-18: Noord-zuidlijn en losse foto's
03-05-18: Bussen tijdens staking & rondje Ijsselmond
29-04-18: New York naar Voorst-Empe
05-04-18: Limburg
29-03-18: Nieuwe telefoon

----------------------------------------------

Sinds het begin van deze maand heb ik een nieuwe telefoon (Galaxy S9+) die geweldige foto's maakt. Ik schrik er soms van hoe mooi de foto's uitpakken. De foto's zijn onbewerkt van m'n telefoon gehaald:

Afbeelding
10 maart 2018, Leiden
Op de telefoon zitten 2 camera's. 1 gewone camera en 1 die ingezoomd is. Voor de OV-plaatjes vind ik die heel erg geschikt. Dit is de eerste foto die ik met m'n telefoon heb gemaakt, een Arriva hybride in Leiden

Afbeelding
25 maart 2018, Roodeschool
Sindsdien ben ik wat met de camera gaan spelen. De automatische stand is tegenwoordig helemaal geen concessie meer tussen snelheid en kwaliteit. Met een simpele druk op het scherm krijg ik al het gewenste resultaat

Afbeelding
25 maart 2018, Middelstum
Waar ik eerst niet zo snel foto's nam van bussen of treinen ben ik dat wat meer gaan doen met deze telefoon. Vooral omdat ik in 3 seconden de telefoon uit m'n zak kan halen, de foto maak, en daarna weer weg kan stoppen. Hier de 3340 van Qbuzz op de Delleweg in Middelstum.

Afbeelding
25 maart 2018, Amsterdam
Deze SLT stond prachtig in het licht op Amsterdam Centraal, vandaar dat de kleuren er ook zo af spatten.

Afbeelding
25 maart 2018, Amsterdam
Buiten het Centraal station ben ik even gaan kijken naar de nieuwe citea's van AML. Zoek in dit plaatje de vervuilende voertuigen (hint, ze zijn niet van het GVB of van Connexxion :wink: )

Afbeelding
29 maart 2018, Haarlem
Nog een stekkerbus. Deze kwam ik vandaag tijdens mijn werk tegen, niet op lijn 2 zoals de bestemmingsfilm aangeeft maar vlak bij het depot in de Waarderpolder in Haarlem

Als er weer wat leuks valt te laten zien zal ik dat hier plaatsen :Y
Laatst gewijzigd door Bartjk op di 22 mei 2018, 23:52, 7 keer totaal gewijzigd.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bart's losse foto topic | Nieuwe telefoon

Bericht door julsteren »

Heb het idee dat ik een hele bult van deze foto's al in mijn WhatsApp-album heb staan :') maar het zijn prima foto's hoor :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Nieuwe telefoon

Bericht door Bartjk »

julsteren schreef:Heb het idee dat ik een hele bult van deze foto's al in mijn WhatsApp-album heb staan :') maar het zijn prima foto's hoor :pos:
Geen commentaar :') :P
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Nieuwe telefoon

Bericht door Ferdinand »

Die SLT staat daar met dat licht wel erg mooi ja!
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Limburg

Bericht door Bartjk »

Samen met een filmend forumlid ben ik afgelopen week naar Limburg afgedaad om daar wat spoorlijntjes af te vinken. Hier heb ik nog wat mooie foto's uit het heuvelland aan overgehouden.

Afbeelding
31 maart, Spaubeek
Station Spaubeek ligt naast de rijksweg A76. Dat geeft een leuk plaatje als deze VIRM-6 door komt rijden

Afbeelding
31 maart, Eygelshoven
Hoewel de NS officieel geen dieseltreinen meer rijden mogen de NS machinisten van de standplaats Heerlen tot (waarschijnlijk) eind dit jaar nog op deze Duitse talenten rond tuffen. Na die tijd wil Arriva hier een IC rijden naar Aken. De stop op station Eygelshoven Markt ligt daarmee ook op de tocht.

Afbeelding
31 maart, Eygelshoven
Het station werd overigens goed gebruikt door de Duitsers die graag naar de naastgelegen markt gingen. In het dorpje was een heuse verkeerschaos ontstaan door de markt. Tussen die chaos in kwam een voor mij bekend busje aanrijden. Zoals sommigen wel weten ben ik medeverantwoordelijk voor het opzetten van een buurtbus in Lelystad. Sinds de start rijden wij met tijdelijke leasebusjes in afwachting van een eigen bus. De VDV12 die hier op lijn 723 rijdt was een van die busjes.

Afbeelding
2 april, Ransdaal
Op tweede paasdag gingen wij de andere lijnen in Limburg af. Op station Klimmen-Ransdaal passeerde deze Limburg FLIRT

Afbeelding
5 april, Almere
Ondanks dat Keolis sinds december de concessie Almere in handen heeft rijdt er af en toe nog eens een connexxion bus over de busbanen in de stad. Connexxion tours rijdt namelijk het besloten schoolvervoer voor de gemeente en dat doet zij onderandere met ex interliner volvo's
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Limburg [05-04]

Bericht door Ferdinand »

Is dat filmende forumlid toevallig @Julsteren?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bart's losse foto topic | Limburg [05-04]

Bericht door julsteren »

Wellicht...

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Limburg [05-04]

Bericht door Ferdinand »

Maar ga alsjeblieft nog eens naar Utrecht! Je moet toegeven dat de bussen van U-OV de mooiste kleurstelling hebben, of niet? Ook lekker veel type bussen; elektrisch, gelede, dubbelgelede, verlengde, veel te hoge, midibusjes en natuurlijk de streekbussen.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Limburg [05-04]

Bericht door nsimmelink94 »

Als je van geel houdt kan je je geluk niet op nee :lol:
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door Bartjk »

In de categorie, niet allerdaagse reizen: vandaag een reis die in manhattan begon en die mij via Schiphol en Lelystad naar Voorst-Empe bracht. Over de reis heb ik 19 uur gedaan inclusief 3 uur slaap in Lelystad.

Afbeelding
Een Van Hool bus verzorgde de transfer vanaf het hotel bij Times Square richting de luchthaven.

Afbeelding
De wegen in New York zijn te meten met de infrastructuur in België. Op plekken waar het echt niet meer verantwoord was werd een hek neergezet.

Afbeelding
Dit gevaarte verzorgde de 7 uur durende reis van JFK naar Schiphol. De gemiddelde railcateraar was echter vrolijker dan de flightcrew. Voor een biertje dat wel te drinken was wouden ze niet even 5 rijen voor naar achter lopen waar ze lagen.

Afbeelding
Eenmaal aangekomen op schiphol hing de sfeer er ontspannen bij. Dit kwam omdat er geen stroom was. Men was bang dat het vliegveld waar weinig gevlogen werd zou overstromen met mensen die willen vliegen en dus reden alle treinen zonder te stoppen door het station heen zodat men met de harde hand de reizigers weghield.

Afbeelding
Om 8:16 kwam ik met de eerste trein aan op Lelystad waar ik nog even 2 uurtjes op m'n bedje plaats kon nemen. Om 11:47 nam ik vervolgens weer de trein. Om de jetlag een beetje tegen te gaan besloot ik vandaag lekker op pad te gaan.

Afbeelding
Stiekem gaat de reis verder naar bocholt, maar vanwege een seinstoring had ik de trein naar Winterswijk gemist. Vandaar dat ik ben uitgeweken naar het eveneens exotische Voorst-Empe.

Afbeelding
Om 13:40 lokale tijd kwam ik aan op station Voorst-Empe.

Afbeelding
Na een haltering van 0 minuten vertrok de GTW weer vanaf het station om haar reis te vervolgen naar Apeldoorn.

Afbeelding
Een van de hoofdattracties van het station (naast de digitale kaartautomaat en het contactloos in- en uitchecken) is de keerlus. Hier hebben de buurtbus en de kolibrie de gelegenheid om hun voertuigen in één keer honderd-en-tachtig graden te draaien.

Afbeelding
Op dit station eindigt mijn reisverslag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Vergeet niet te liken en te abonneren.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door julsteren »

Kun je de foto's niet wat kleiner maken voor de personen die dit prachtstuk in samenwerking met julsteren via een data-verbinding bewonderen?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door Hainje »

Leuke foto's, vooral de foto van de geweldige keerlus heeft diepe indruk op mij gemaakt. :o
julsteren schreef:Kun je de foto's niet wat kleiner maken voor de personen die dit prachtstuk in samenwerking met julsteren via een data-verbinding bewonderen?
Of fotoverslagen niet openen op je mobiel, lijkt me een nog betere optie.
🍉
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door Durashift »

Wel een heel actueel reisverslag.. de laatste foto's.

Maar.. van New York naar het druilerige Voorst is wel een contrast, wat mij betreft.. (A)
Why?
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door Bartjk »

Om de geweldige keerlus te bekijken uiteraard :mrgreen:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door regenmaker »

Die keerlus wordt wel gebruikt om om te keren naar Apeldoorn, dat maakt hem al een stuk beter. :Y :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door Ferdinand »

Ik zou graag willen liken en abonneren, maar heb geen idee hoe :b
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door Chrysa »

Wat een anticlimactisch verslag. _O_
Heb moeten lachen, dank je.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bart's losse foto topic | New York naar Voorst-Empe [29-04]

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:Die keerlus wordt wel gebruikt om om te keren naar Apeldoorn, dat maakt hem al een stuk beter. :Y :P
Maar maar maar, wie wil er nu terug naar Apeldoorn??? Dat je nu terug wilt naar Oegstgeest, oké kan ik begrijpen. Maar Apeldoorn.... -o-
🍉
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Bussen tijdens staking & rondje Ijsselmond [3-5]

Bericht door Bartjk »

Afgelopen Maandag en Dinsdag was er een staking in het streekvervoer. De chauffeurs bleken wat minder stakingsbereid dan de vorige keer waardoor ik zowaar nog gebruik kon maken van de bus!

De eerste foto is snel genomen en daarbij is geen rekening gehouden met de compositie, maar het laat zien dat lijn 300 gewoon reed Afbeelding

Ook de stadsdienst van Hoorn was in bedrijf
Afbeelding

In Almere wist Keolis de gekoppelde lijn M1/M2 te laten rijden
Afbeelding

De dag daarop moest ik met de 6300 mee, waar toevallig eem DDM in verdwaald was *O*
Afbeelding

Het was geen straf om met dit materieel langs de tulpenbollen te rijden
Afbeelding

In Utrecht reden de trams ook gewoon, wel werd er van de dienstregeling afgeweken door elk halfuur i.p.v. elk kwartier
Afbeelding

Daarnaast reden er in Utrecht nog een redelijk aantal buslijnen waaronder lijn 28
Afbeelding

Twee dagen later rijdt alles weer normaal en ben ik een rondje ijsselmond gaan maken. Het begon met de 140 in Lelystad waarna ik in Emmeloord ben overgestapt op de 71 naar Marknesse. In Marknesse stapte ik over op de 75 die hier langs de 71 rijdt
Afbeelding

In steenwijk komt Qbuzz officieel wel maar alle ritten worden door connexxion gereden
Afbeelding

Vervolgens kwam de voornaamste reden aangereden, namelijk de nieuwe lijn 270. De ex-hermes tcr bus zat bommetje vol tot giethoorn waarna het een privebus naar de blauwe hand werd.
Afbeelding

Vlak achter de giethoorn expres kwam de gewone lijn 70 richting Zwartsluis
Afbeelding

Met lijn 79 ging ik vervolgens naar Meppel. Een buslijn die niet zo heel druk is...
Afbeelding

In Meppel komen 3 concessies samen. Als het aan de provincies ligt worden dit er echter 2
Afbeelding
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bart's losse foto topic | Bussen tijdens staking & rondje Ijsselmond [3-5]

Bericht door julsteren »

Mooi verslag, ga je filmpjes over Blokzijl, Nederland en Muggenbeet ook nog uploaden?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Bart's losse foto topic | Noord-zuidlijn en losse foto's [22-5]

Bericht door Bartjk »

Dit keer geen samenhangend verhaal maar gewoon wat losse foto's.

Op 6 mei was de eerste dag dat ik de Noord-Zuidlijn mocht testen. Op station Europaplein ging de metro ook nog even op de foto
Afbeelding

Op 14 mei heb ik deze twee schaarse lijnen op station Lelystad gefotografeerd. Lijn 163 rijdt 4x per dag en lijn 650 slechts 1x.
Afbeelding

Op 21 mei testte ik voor de 2e keer de Noord-Zuidlijn. Met de Noord-Zuidlijn komt ook een vorse verandering in het lijnennet waardoor deze passage van metro en bus op station Noorderpark niet vaak zal gebeuren
Afbeelding

Nog een foto vlak bij huis. Op 21 mei was er een kleine brand in een DDZ vlak bij Lelystad Opstel. De ramptoerist in mij wou daar natuurlijk meteen heen. Onderweg kwam ik lijn 140 nog tegen t.h.v. de halte Houtribweg.
Afbeelding

Mijn werk (auto's verplaatsen voor leasemaatschappijen) bracht mij op 22 mei in Harlingen. Rond 20 uur was het gouden uur begonnen en rond die tijd stapte ik ook in deze gtw op station Harlingen Haven
Afbeelding

In Friesland is de eerste klasse gedeclasseerd tot tweede klasse. Wat erg fijn was om mijn telefoon op te laden. De zon gaf een mooie schaduw.
Afbeelding

De zon ging al bijna onder en de busdiensten werden steeds dunner. Om die reden ging deze citea ook naar zijn slaapplek in Leeuwarden
Afbeelding
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Bart's losse foto topic | Noord-zuidlijn en losse foto's [22-5]

Bericht door hidihi »

Je bent volgens mij wel trots op je mobiele telefoon die je een paar maanden geleden in gebruik genomen hebt. Je telefoon maakt mooie foto's dat valt me wel op, maar het valt me ook op dat je meestal foto's maakt bij daglicht. Dit vindt ik geen probleem, maar als jij je telefoon echt wilt testen dan moet je proberen bussen te fotograferen in het pikken donker. Eigenlijk is foto's maken heel makkelijk overdag. Mijn vorige telefoon kon al mooie foto's maken bij daglicht. Maar foto's die ik in het donker nam, waren eigenlijk altijd prut. Met mijn huidige mobiele telefoon kan ik redelijke foto's maken in het donker, maar ze zijn toch minder mooi dan foto's die ik overdag neem en in de donkerste situaties (bijvoorbeeld in grotten) dan zijn de foto's nog steeds erg slecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten