De treinenfoto's van Ruben

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersnaam

De treinenfoto's van Ruben

Berichtdoor Gebruikersnaam » Di 10 Apr 2018, 22:35

Als het een beetje goed weer is dan heb ik wel eens de neiging om op de fiets te stappen, gewapend met camera en al. Vaak fiets ik dan een stukje langs het spoor, soms op goed geluk, soms met een doel. Veel bussenfoto's zul je dus hier niet tegenkomen (A) Negen van de tien keer fiets ik een stukje langs de Rhijnspoorweg, de spoorweg van Amsterdam naar Elten (D). Aan de hand van de locatie waar ik de meeste foto's schiet zal je met het gegeven dat ik op de fiets ben mijn woonplaats (vroeg of laat) wel kunnen raden :mrgreen: Eens in de zoveel tijd heb ik het geluk dat m'n pa zin heeft om een stuk te touren met de auto. Vaak loopt dit uit op een dagje treinen fotograferen ergens in Duitsland, al bewaar ik die foto's voor aparte reisverslagen mits ik daar ooit aan toe kom. Dit topic zal dus dienen voor de 'losse foto's' die ik zo af en toe maak.

Op 24 maart haalde ik het in m'n hoofd om naar Beekbergen en Apeldoorn te fietsen. Uiteindelijk werd te Apeldoorn de bossen ingeslagen om via de bospaadjes, en later de normale fietspaden halte Assel te bereiken. Aangezien het lunchtijd was trakteerde ik mezelf op een tosti :P Onder het genot van een tosti kwam bericht binnen dat een China-trein onderweg was richting Duitsland en verder. Nadat de tosti binnen was werd de fiets gepakt en een stuk langs het spoor gefietst. Achteraf gezien tijd genoeg gehad, waarschijnlijk was de goederentrein in Stroe aan de kant gezet. Na een goed half uur wachten kwam dan toch de beoogde goederentrein om de hoek kijken, welke een flinke herrie produceerde:

Afbeelding
LTE 189 210 | Chengdu Shuttle | Assel by Ruben, on Flickr

Na de goederentrein werd doorgefietst naar Radio Kootwijk, nog geen 5 kilometer verderop. Hier kwam Railexperts langs met een Traxx, welke door NS International is gehuurd. De Traxx wordt overgebracht naar het Duitse Dessau voor een revisie. In Duitsland werd de trein overgenomen door een BR 139 van Railadventure, in Nederland leverde Railexperts 9901 (voorheen NS 1827) tractie:

Afbeelding
RXP 9901 + NS 186 239 | Loctrein 13485 | Radio Kootwijk by Ruben, on Flickr

Ondertussen was het alweer bijna twee uur, in Apeldoorn komen de Berlijntreinen elkaar rond het even uur tegen, dus ook om twee uur. Omdat vroeg of laat de 1700'en weg gaan werd er gewacht zodat deze vastgelegd konden worden. Achter de knoppen van loc 1752 zat een enthousiaste machinist. Assel passeerde hij namelijk luid en duidelijk, en ook de overweg waar ik stond te Radio Kootwijk werd al groetend gepasseerd:

Afbeelding
NS 1752 | IC 148 | Radio Kootwijk by Ruben, on Flickr

Na deze Berlijntrein werd nog een half uur gewacht op wat komen zou, dat is echter voor een ander keer :wink:

Tips, feedback etc. is altijd welkom!

Chrysa

Re: De treinenfoto's van Ruben

Berichtdoor Chrysa » Di 10 Apr 2018, 22:40

Gebruikersnaam schreef: Aan de hand van de locatie waar ik de meeste foto's schiet zal je met het gegeven dat ik op de fiets ben mijn woonplaats (vroeg of laat) wel kunnen raden

Het feit dat het onder je username staat helpt ook wel. :p

Gebruikersnaam

Berichtdoor Gebruikersnaam » Di 10 Apr 2018, 22:41

Volgens mij wordt het alweer tijd voor mij om te gaan slapen :') Dacht dat ik dat er nooit bij had gezet :X

Gebruikersnaam

Berichtdoor Gebruikersnaam » Zo 10 Jun 2018, 13:54

Nadat ik gisterenmiddag thuis kwam van het Multi Event in Blerick (foto's volgen ooit nog wel) zag ik dat MüllerTours weer een reisje naar ons kikkerlandje had georganiseerd. De trein was van Düsseldorf tot Bad Bentheim getrokken door een DB Cargo Vectron. In Bad Bentheim vond de ouderwetse locwissel plaats.

Door het faillissement van Locon Benelux is er een gat ontstaan in het vervoer van chartertreinen. Railpromo is in dit gat gesprongen. Eén van de recente aanwinsten van Railpromo is de NS 1781, tegenwoordig omgenummerd in RFS 101001. Deze kwam dan ook gisterenochtend het land binnen met de groep Duitsers. Na een dag bier zuipen en kuilen graven op het strand werd aan het begin van de avond weer huiswaarts getrokken. Op Somda was de dienstregeling gedeeld, waarvoor dank! Hierdoor kan gepland worden hoe laat ik waar zou staan. Omdat ik toevalligerwijs toch in Barneveld moest wezen was het een klein stukje doorfietsen.

En zo stond ik om 9 uur 's avonds aan de rand van een industrieterrein in Barneveld. Na een kleine tien minuten wachten kwam dan eindelijk RFS 101001 langs met 7 Euro-Express rijtuigen.
Afbeelding
RFS 101001 | Müller Tages Tanzzug | Harselaar by Ruben, on Flickr

En als we het dan nu toch over chartertreinen hebben... Laten we eventjes terug gaan in de tijd. Om exact te zijn terug naar 14 april. Deze dag reed er namelijk ook een chartertrein. De Eisenbahnfreunde Witten organiseerde een uitje naar Amsterdam. Hiervoor werd Railexperts gevraagd om tractie te leveren. Het verzoek was vanuit de Eisenbahnfreunde Witten om de 1251 in te zetten in plaats van de 9901. In Duitsland werd de rit namelijk gereden door een E10. De rit trok dan ook veel bekijks, zowel in Nederland als in Duitsland.

's Ochtends kwam om 11.10 de 1251 langs met 10 Euro-Express rijtuigen. Stiekem werd gehoopt op iets anders, aangezien er 'Schnellzugwagen der fünfziger Jahre' ingezet zouden worden. Hoewel de Euro-Express rijtuigen dit (kennelijk) ook zijn, was het toch een teleurstelling, aangezien we deze wel eens vaker zien in Nederland (zie hierboven).
Afbeelding
RXP 1251 | Sonderzug 13492 | Harselaar by Ruben, on Flickr

De terugrit werd ook gepoogd te fotograferen. 's Ochtends werd nog een plekje gevonden in het open veld. 's Avonds werd hier dan gebruik van gemaakt. Ondanks het felle tegenlicht is het wel gelukt om de fraaie Railexperts 1251 met 10 Euro-Express rijtuigen vast te leggen.
Afbeelding
RXP 1251 | Sonderzug 13493 | Terschuur by Ruben, on Flickr

Lijn 45

Berichtdoor Lijn 45 » Zo 10 Jun 2018, 14:37

Fraaie foto's :pos:

ZO6176

Berichtdoor ZO6176 » Zo 10 Jun 2018, 18:57

Erg leuke foto's. Ben altijd wel fan van loc-getrokken-treinen.

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Zo 10 Jun 2018, 19:39

Mooie foto's. :pos:
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 10 Jun 2018, 20:07

Heel fraaie platen zeg :pos: Dat tegenlicht geeft toch altijd wel een bijzonder sfeertje aan de foto als je weet hoe dat in beeld te brengen zonder overbelichte lucht (en dat weet je, zo blijkt :) )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Terug naar “OV in Beeld”