De treinenfoto's van Ruben
Geplaatst: di 10 apr 2018, 22:35
Als het een beetje goed weer is dan heb ik wel eens de neiging om op de fiets te stappen, gewapend met camera en al. Vaak fiets ik dan een stukje langs het spoor, soms op goed geluk, soms met een doel. Veel bussenfoto's zul je dus hier niet tegenkomen (A) Negen van de tien keer fiets ik een stukje langs de Rhijnspoorweg, de spoorweg van Amsterdam naar Elten (D). Aan de hand van de locatie waar ik de meeste foto's schiet zal je met het gegeven dat ik op de fiets ben mijn woonplaats (vroeg of laat) wel kunnen raden Eens in de zoveel tijd heb ik het geluk dat m'n pa zin heeft om een stuk te touren met de auto. Vaak loopt dit uit op een dagje treinen fotograferen ergens in Duitsland, al bewaar ik die foto's voor aparte reisverslagen mits ik daar ooit aan toe kom. Dit topic zal dus dienen voor de 'losse foto's' die ik zo af en toe maak.
Op 24 maart haalde ik het in m'n hoofd om naar Beekbergen en Apeldoorn te fietsen. Uiteindelijk werd te Apeldoorn de bossen ingeslagen om via de bospaadjes, en later de normale fietspaden halte Assel te bereiken. Aangezien het lunchtijd was trakteerde ik mezelf op een tosti Onder het genot van een tosti kwam bericht binnen dat een China-trein onderweg was richting Duitsland en verder. Nadat de tosti binnen was werd de fiets gepakt en een stuk langs het spoor gefietst. Achteraf gezien tijd genoeg gehad, waarschijnlijk was de goederentrein in Stroe aan de kant gezet. Na een goed half uur wachten kwam dan toch de beoogde goederentrein om de hoek kijken, welke een flinke herrie produceerde:
LTE 189 210 | Chengdu Shuttle | Assel by Ruben, on Flickr
Na de goederentrein werd doorgefietst naar Radio Kootwijk, nog geen 5 kilometer verderop. Hier kwam Railexperts langs met een Traxx, welke door NS International is gehuurd. De Traxx wordt overgebracht naar het Duitse Dessau voor een revisie. In Duitsland werd de trein overgenomen door een BR 139 van Railadventure, in Nederland leverde Railexperts 9901 (voorheen NS 1827) tractie:
RXP 9901 + NS 186 239 | Loctrein 13485 | Radio Kootwijk by Ruben, on Flickr
Ondertussen was het alweer bijna twee uur, in Apeldoorn komen de Berlijntreinen elkaar rond het even uur tegen, dus ook om twee uur. Omdat vroeg of laat de 1700'en weg gaan werd er gewacht zodat deze vastgelegd konden worden. Achter de knoppen van loc 1752 zat een enthousiaste machinist. Assel passeerde hij namelijk luid en duidelijk, en ook de overweg waar ik stond te Radio Kootwijk werd al groetend gepasseerd:
NS 1752 | IC 148 | Radio Kootwijk by Ruben, on Flickr
Na deze Berlijntrein werd nog een half uur gewacht op wat komen zou, dat is echter voor een ander keer
Tips, feedback etc. is altijd welkom!
Op 24 maart haalde ik het in m'n hoofd om naar Beekbergen en Apeldoorn te fietsen. Uiteindelijk werd te Apeldoorn de bossen ingeslagen om via de bospaadjes, en later de normale fietspaden halte Assel te bereiken. Aangezien het lunchtijd was trakteerde ik mezelf op een tosti Onder het genot van een tosti kwam bericht binnen dat een China-trein onderweg was richting Duitsland en verder. Nadat de tosti binnen was werd de fiets gepakt en een stuk langs het spoor gefietst. Achteraf gezien tijd genoeg gehad, waarschijnlijk was de goederentrein in Stroe aan de kant gezet. Na een goed half uur wachten kwam dan toch de beoogde goederentrein om de hoek kijken, welke een flinke herrie produceerde:
LTE 189 210 | Chengdu Shuttle | Assel by Ruben, on Flickr
Na de goederentrein werd doorgefietst naar Radio Kootwijk, nog geen 5 kilometer verderop. Hier kwam Railexperts langs met een Traxx, welke door NS International is gehuurd. De Traxx wordt overgebracht naar het Duitse Dessau voor een revisie. In Duitsland werd de trein overgenomen door een BR 139 van Railadventure, in Nederland leverde Railexperts 9901 (voorheen NS 1827) tractie:
RXP 9901 + NS 186 239 | Loctrein 13485 | Radio Kootwijk by Ruben, on Flickr
Ondertussen was het alweer bijna twee uur, in Apeldoorn komen de Berlijntreinen elkaar rond het even uur tegen, dus ook om twee uur. Omdat vroeg of laat de 1700'en weg gaan werd er gewacht zodat deze vastgelegd konden worden. Achter de knoppen van loc 1752 zat een enthousiaste machinist. Assel passeerde hij namelijk luid en duidelijk, en ook de overweg waar ik stond te Radio Kootwijk werd al groetend gepasseerd:
NS 1752 | IC 148 | Radio Kootwijk by Ruben, on Flickr
Na deze Berlijntrein werd nog een half uur gewacht op wat komen zou, dat is echter voor een ander keer
Tips, feedback etc. is altijd welkom!