De treinenfoto's van Ruben

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
ZO6176

Re: De treinenfoto's van Ruben

Berichtdoor ZO6176 » Za 16 Feb 2019, 15:20

Hoezo helaas. De lucht is schitterend.

Blij met DD-AR. Ik vind het helemaal niks maar dat is persoonlijk. Vind zelf dubbeldeks-materieel vaak niet mooi. Zie liever een trein als op de 1e foto.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Za 16 Feb 2019, 20:11

Wat nou helaas, schitterende plaatjes zoals al gezegd :pos: Juist met de zon net aan de horizon is 't licht ook het mooist daar bij de Kade (want tja, da's een heel bekend plekje voor mij ondertussen... kom er slechts 5 dagen in de week langs :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Hendrik

Berichtdoor Hendrik » Za 16 Feb 2019, 22:16

Prachtige foto's! :pos:

Nitein-Repart

Berichtdoor Nitein-Repart » Zo 17 Feb 2019, 08:00

Ruben heeft denk ik een professionele camera van minstens een paar honderd euro, gezien de foto's die eruit komen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

waldo79

Berichtdoor waldo79 » Zo 17 Feb 2019, 08:56

Wat mij betreft keurige platen :D
Mij best :)

Gebruikersnaam

Berichtdoor Gebruikersnaam » Zo 17 Feb 2019, 12:20

Dank voor de leuke berichtjes 8-) Bij het eerste plaatje heb ik m'n ISO op moeten schroeven naar 2000 :!: Daarna in Lightroom nog een halve stop bijbelichten. De lucht weer een halve stop terugbelichten. Als de zon iestje hoger had gestaan, dan was het allemaal ietsje makkelijker geweest, maar dit is wel wat fotografie nog tot een leuke uitdaging maakt. Aan de andere kant, als de zon op was gekomen dan stond ik aan de schaduwzijde van de trein. Maar zoals ik al zei: Ik ben blij met wat ik heb :)

Nitein-Repart schreef:Ruben heeft denk ik een professionele camera van minstens een paar honderd euro, gezien de foto's die eruit komen.

Gelukkig niet eentje van een paar duizend euro :mrgreen: Maar even zonder dollen. Ik heb een Canon EOS 750D, en heb voor mijn verjaardag een lens gekregen (Sigma 17-70mm F2.8-4 DC MACRO OS HSM om precies te zijn).

trolly

Berichtdoor trolly » Zo 17 Feb 2019, 12:40

Oh, dat verklaart alles:

Coolblue schreef:Maak moeiteloos mooie foto's met de Canon EOS 750D.

(A)
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 17 Feb 2019, 13:26

Sowieso is het de fotograaf die een foto mooi maakt, de camera is slechts een hulpmiddel wat je nog het sterkst merkt bij suboptimale omstandigheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersnaam

Berichtdoor Gebruikersnaam » Wo 10 Apr 2019, 22:17

Tijd voor weer een paar plaatjes van de afgelopen tijd.

Inmiddels wordt mijn tijd steeds schaarser, met de examenperiode in zicht -o- In de voorjaarsvakantie was hier nog geen sprake van, en kon op de buitengewoon warme 23 februari even op de fiets gestapt worden. Bij Terschuur hadden zich al 6 fotografen verzameld om één van de meest opvallendste verschijningen op het Nederlandse spoorwegnet te fotograferen: de bont bestickerde Vincent van Gogh-locomotief.

Afbeelding
LTE 189 206 | Poznań Shuttle 42350 | Terschuur by Ruben, on Flickr

Normalerwijze rijdt deze trein over de Betuweroute, maar omdat er in Duitsland weer uiterst hard gewerkt werd aan het 3e spoor, reed de trein bij Twente het land binnen. Momenteel is de locomotief weer geretourneerd aan de leasemaatschappij en is het afwachten of deze locomotief nog in deze kleuren op het spoorwegnet binnen onze landsgrenzen te zien zal zijn.

Een paar dagen later was het nog steeds erg mooi weer. Aangezien zowel mijn vader als ik graag onderweg zijn met de fiets, besloten we om op 27 februari de trein naar Delden te pakken, en om vanaf daar naar huis toe te fietsen. Aangezien het een woensdag was, wilde ik de bediening van KLK Kolb Delden ook vastleggen. De bediening stond al lang op mijn wensenlijstje, zeker gezien de trein op een enkelsporige nevenlijn rijdt tot aan het raccordement. Allereerst werd in de stad Delden (ook ik moest twee keer kijken voordat ik het juist las: Delden is dus een stad :@ ) een proefplaatje gemaakt van het Keolis-boemeltje. LINT-treinstel 36, die al in het Blauwnet-jasje rondrijdt, passeerde de fotograaf bij één van de overwegen die de stad rijk is.

Afbeelding
Keolis 36 | ST 31240 | Delden by Ruben, on Flickr

Een klein kwartiertje later kon de goederentrein in kwestie worden vastgelegd. De trein reed gelukkig volgens de theorie en kwam op tijd aan in Delden, en vertrok na de kruising met de boemel ook direct naar het raccordement.

Afbeelding
DBC 6411 | Buurtgoederen 45766 | Delden by Ruben, on Flickr

Daarna fietsten we snel naar het bos waar het bedrijf gevestigd is. KLK Kolb had zelf een leuk rangeerlocje voor de ketelwagens die aangebracht worden, maar deze komt naar verluid helaas niet meer terug. Het rangeerproces werd wel bekeken. Nadat de ketels, gevuld met ethyleenoxide en propeenoxide volgens de stofidentificatieborden, op het terrein van KLK Kolb geplaatst waren, kwamen er 4 andere ketelwagens voor terug. Menig fotograaf klaagt vaak over schaduwen wanneer men een trein in een bos vast wil leggen, maar het kan mijnerinziens ook een leuke sfeer geven. Volgende week komt er weer een nieuw setje ketels.

Afbeelding
Tot volgende week! by Ruben, on Flickr

Hierna begon de fietstocht naar huis. Het was inmiddels 12:10 voordat de trein vertrokken was. De eindstand kwam uit op net geen 100 kilometer fietsen. Aankomst in het altijd mooie Ede ( :X :') ) was om 17:45. Al met al aardig doorgetrapt, ondanks de tegenwind.

Het moest weer lang duren voordat ik de camera van de plank had gehaald, maar op 30 maart was er weer alle reden toe. De 1251 van Railexperts mocht weer op pad met een extra trein uit Duitsland. De wekker werd weer bijtijds gezet, zodat de fietstocht vanuit Ede naar Apeldoorn werd aangevangen. Enige randvoorwaarde was dat ik niet veel later dan half twaalf uit Apeldoorn weer moest vertrekken, om op tijd bij de VSM in Beekbergen te zijn. Toen bleek dat de trein met vertraging reed was het even twijfelen of het wel zou lukken, maar gedurende de rit werd er toch nog aardig wat vertraging ingelopen. De trein was uitverkocht, ruim 600 Duitsers hadden wel zin in een dagtochtje naar Amsterdam. In het barrijtuig was het dan ook uiterst gezellig, althans, dat was te merken iets na half twaalf toen de trein passeerde.

Afbeelding
RXP 1251 | IGSO Sonderzug 13496 | Apeldoorn by Ruben, on Flickr

Dat was 'm weer. Zoals gewoonlijk hoop ik dat u weer heeft genoten van het stukje leesvoer :P

ZO6176

Berichtdoor ZO6176 » Wo 10 Apr 2019, 23:09

De ketelwagentjes is net een schilderijtje. Bedankt voor het plaatsen

Ardan
OVNL-beheerder

Berichtdoor Ardan » Zo 14 Apr 2019, 16:27

Mooie sferen, keep it up :pos:
Hier had een onderschrift kunnen staan.

Terug naar “OV in Beeld”