Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Bericht door cassie127 »

Afgelopen woensdagmiddag had ik besloten om weer eens een klein rondje door Nederland te gaan reizen met de trein. De reis startte op het station in Raalte waar op het moment van mijn aankomst zowel de Sprinter naar Zwolle en de Intercity naar Enschede klaar stonden om te vertrekken.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Ik nam de sprinter van 14:55 uur richting Zwolle welke bij vertrek vrij rustig was. Nadat ik was ingestapt zag ik dat de stoel met het beste overzicht over de hele trein nog niet bezet was.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Na 13 minuten in de trein te hebben gezeten kwamen we keurig optijd aan op station Zwolle. Eenmaal aangekomen in Zwolle viel mij op dat de wisseling van materieel (welke normaal altijd gebeurt met de trein van 15:08 uur uit Enschede) dit keer niet gebeurde, dat scheelde mij weer een behoorlijk stuk lopen op spoor 9. Eenmaal bij de trap aangekomen moest ik natuurlijk niet vergeten om nog even bij Blauwnet uit te checken en bij NS in te checken.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Onderweg had ik ondertussen besloten dat ik de trein richting Lelystad zou gaan nemen. Deze zou om 15:17 vertrekken van spoor 3 in Zwolle en werdt gereden door een DDZ-6
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Na een klein halfuurtje kwam de trein aan op station Lelystad Centrum en besloot ik hier uit te stappen.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Eenmaal buiten heb ik nog een foto gemaakt van het met zonovergoten bling bling bestraatte busstation (wat je op de foto dan weer niet goed terug ziet.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Het was inmiddels 15:55 uur geworden en liep weer richting het station om de volgende trein te nemen richting Almere, toen ik op de DRIS zag dat lijn 650 richting Enkhuizen over 10 minuten van het busstation zou vertrekken. Ik wist dat deze lijn maar één keer per dag per richting zou rijden, maar niet dat deze rond 16:00 uur uit Lelystad richting Enkhuizen zou vertrekken.
Na 10 minuten wachten kwam deze bus van Smitreizen aanrijden die daarvoor dienst had gedaan op lijn 663 vanaf het Pieter Zandt in Kampen
AfbeeldingDagje door midden Nederland

De bus vertrok na ongeveer 3 minuten weer van het station met een lichte vertraging van 2 minuten. De chauffeur week echter wel van de route af waardoor de bus niet langs de halte Rotondebrug is gekomen. Na ongeveer 10 minuten na vertrek reden wij dan de dijk Lelystad - Enkhuizen op
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Een halfuur later kwamen wij precies volgens dienstregeling om 16:39 uur aan op station Enkhuizen. Echter vertrekt de trein ook om 16:39 uur waardoor ik vanuit de bus nog kon zien dat de conducteur de deuren ging sluiten. Dan maar even een halfuurtje op station Enkhuizen rondneuzen
AfbeeldingDagje door midden Nederland

AfbeeldingDagje door midden Nederland

Nadat ik een kleine snack op het station had gehaald en had opgegeten zag ik dat inmiddels de spitstrein uit Amsterdam Centraal was aangekomen en ook een Virmm uit de richting van Heerlen was net aangekomen. Met diezelfde Virmm ben ik richting Hoorn gegaan
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Onderweg richting Hoorn kwam ik op ieder station wel een trein richting Enkhuizen tegen, waaronder ook twee treinen die met DDM reden. Eenmaal in Hoorn aangekomen had ik een overstap van ongeveer 14 minuten op de sprinter die via Alkmaar en Haarlem naar Amsterdam Centraal gaat.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Ongeveer 30 minuten later (18:16 uur) kwam de sprinter aan op station Alkmaar waar ik besloot om uit te stappen. Na een klein rondje te hebben gelopen op het mooie vernieuwde station besloot ik om door te reizen met de intercity van 18:27 uur naar de hoofdstad van ons land.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

In Zaandam ben ik vervolgens weer uitgestapt om verder te gaan met de Sprinter richting Amsterdam Lelylaan, omdat ik nog nooit via de hemboog bij Sloterdijk ben gegaan met de trein.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

AfbeeldingDagje door midden Nederland

Op Lelylaan had ik een overstap van de ene kant van het perron naar de andere kant van het perron om zo in de Sprinter naar Amsterdam Centraal te komen. Waarna ik tien minuten later op het Centrale station sta. Waar ik een rondje door het station heb gemaakt
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Ze willen blijkbaar ook dat niemand de roltrap naar beneden neemt richting de Noord-Zuid lijn (ondanks boven de roltrappen afgesloten zijn en dat de toegang beneden met een rolgordijn afgesloten is) want alle roltrappen aan de IJ-Zijde rollen naar boven
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Als je dit zo ziet zou je bijna vergeten dat je nog gewoon op een station bent
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Ook heb ik nog een slechte snel gemaakte foto van de voor reizigers geheime logistieke gangen in het Centrale station. Waarna ik richting spoor 4b ben gelopen om de Intercity naar Utrecht Centraal te nemen.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

In Utrecht weer een foto gemaakt van de trein langs een verlaten perron
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Onderweg naar Utrecht toe had ik ineens een pushmelding van de grote gele M gekregen en kon ik het even niet weerstaan om hier even wat eten te gaan halen (onder het mom van, dan zie ik ook weer eens de voortgang van de verbouwing van Hoog Catherijne). De centrumzijde van het station begint er ook steeds beter uit te zien
AfbeeldingDagje door midden Nederland

Na het bezoekje aan die grote gele M ben ik weer teruggelopen naar het Centraal station om deze trein te nemen. De trein was niet erg lang ICM-3 maar iedereen kon zitten.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

In Amersfoort kwamen wij 2 minuten eerder aan dan gepland op spoor 2. Vervolgens had ik nog een crossplatform overstap op de Intercity naar Enschede die ik zelf tot Deventer genomen heb.
AfbeeldingDagje door midden Nederland

En toen ik de trein uitstapte in Deventer kon ik al zien dat mijn bus naar huis al op de buffer aanwezig was
Afbeelding2018-04-25_11-14-16

De reis in cijfertjes:
Totale duur: 7 uur
Kilometer totaal: 332,2 kilometer
Waarvan bus: 53,4 kilometer
Waarvan trein: 278,8 kilometer
Totaal aantal ritten: 12
Waarvan bus: 2
Waarvan trein: 10

Tot zover mijn eerste reisverslag met foto's hier op het forum
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Bericht door jelmerrr »

Leuk vooral de cijfertjes
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Bericht door cassie127 »

Aan cijfertjes inderdaad geen gebrek (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Bericht door ZO6176 »

Mooi rondje.
Wel vervelend voor de eventuele reizigers aan de halte die is overgeslagen. Zeker als de bus maar 1 keer rijdt per dag.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Bericht door cassie127 »

Zover ik kon zien stond er gelukkig niemand.
Snap opzich die chauffeur wel... Die is 5 minuten daarvoor er nog met de rit op de 663 langs gekomen. En toen stond lijnnummers 650 ook al op de ruit
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Bericht door Chrysa »

Halte Rotondebrug wordt alleen gebruikt voor de overstap op de scholierenlijn uit Kampen op de scholierenlijn naar Enkhuizen. Als dat dezelfde bus is maakt het dus niet uit.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Cassie127 op reis #1: een halve dag door Midden-Nederland [24 f]

Bericht door Durashift »

Leuk verslag. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten