Afscheid van buslijn C11 Aalten-Bocholt | 19 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Afscheid van buslijn C11 Aalten-Bocholt | 19 foto's

Bericht door julsteren »

Hallo allen!

Op 2 december 2017 startte bij wijze van een 5 maanden durende proef een busverbinding tussen Aalten (NL) en Bocholt (D), een retourtje voor slechts € 3,60 werd enorm gepromoot (inderdaad is dat niet enorm duur), en in de eerste maand werd er toch door meer dan 2000 reizigers gebruik gemaakt van deze buslijn gereden met een Setra S415 business van tourboer Menchen.

Na die eerder genoemde proefperiode word op 1 mei 2018 aanstaande de buslijn helaas weer opgeheven, hetgeen betekend dat er vanuit Aalten geen bus de grens meer over gaat steken. Dit kan nog wel met stadslijn C7 van Bocholt ter hoogte van Dinxperlo.

Tijd voor beelden, deze reis vond plaats op zondag 29 april 2018, slechts 2 dagen voor de opheffing van de lijn, deze dag was er een koopzondag in Bocholt (best zeldzaam in Duitsland), dus waren alle stadsbussen gratis.

Afbeelding
We beginnen deze reis in Voorst-Empe, waar ik het mini-verslag van een forumgenoot uit zijn persoonlijke fototopique overneem in dit topic, al ben ik niet vanuit New York gekomen. Doordat de medereiziger door een vertraging de 13:07 naar Winterswijk mistte werd er een slagje Voorst-Empe gedaan tegen de lange wachttijd.

Afbeelding
Voorst-Empe ligt in een prachtige omgeving, vanaf de keerlus voor de bus naar Apeldoorn heb je namelijk dit uitzicht, al is een keerlus veel interessanter.

Afbeelding
De reis naar het Deepest Darkest Achterhoek geschiedde naartuurlijk in Business Class, zoals de plaatselijke vervoerder het promoot.

Afbeelding
Luxe en Comfort in de Achterhoek.

Afbeelding
Even een raadplaatje ertussendoor (al is dit niet het fotoquiz-topic), is dit Vorden of Charleroi? :X

Afbeelding
In Winterswijk werd er overgestapt op de trein richting Arnhem, op zondag rijden beide maar eens per uur. Er is wel aansluiting :pos:

Afbeelding
Genieten 8-) 8-) 8-)

Afbeelding
Vrijwel direct na aankomst te Aalten kwam de bus aanzetten vanuit Bocholt, normaal is hier aansluiting op de trein naar Arnhem, maar de bus was wat vertraagd.

Afbeelding
Het materieel op deze lijn is een Setra S415 business, van tourboer Menchen, deze heeft een speciale bestickering voor deze lijn.

Afbeelding
Het interieur, op de kleur van de bekleding na identiek aan dezelfde wagens bij Syntus Utrecht, al ontbrak het aan USB-poorten.

Afbeelding
Onderweg naar Bocholt.

Afbeelding
Er lagen ook foldertjes speciaal over deze lijn, enkel in het Nederlands. Natuurlijk heb ik deze mee naar huis genomen :D

Afbeelding
Eenmaal aangekomen op het eindpunt kon deze LINT van Abellio NRW op de foto, het sloot allemaal heel nauw maar prima op elkaar aan.

Afbeelding
Druk maken om het missen van je aansluiting hoeft in tegenstelling tot in Aalten hier in Bocholt niet, bus en trein delen samen 1 perron.

Afbeelding
Op naar Nederland! Onderweg stopt de bus nog aan de andere zijde van het centrum nog op het Bustreff, hier komt wat meer bus dan bij het treinstation en ligt veel centraler in Bocholt.

Afbeelding
Pittoresk Bocholt.

Afbeelding
Terug in Aalten, er gingen een paar mensen weer mee terug naar Duitsland.

Afbeelding
Helaas, het einde van een enorm kort tijdperk.

De terugreis naar de thuisbasissen geschiedde wederom via Zutphen, daarna doorgekoersd naar Zwolle. In Zl scheidden onze wegen, ik per Blauwnet naar Bn, Bartjk per NS Intercity naar Lls.

Afbeelding
Speciaal voor Chrysa, het avondeten. Good old Julia's :twisted:


Dankjullie allen voor de tijd en het lezen, vergeet niet te abonneren op mijn YouTube kanaal, link daarvoor in mijn onderschrift, er komt een deze dagen nog een filmpje online over buslijn C11 Aalten-Bocholt,
het was me een genoegen!

https://youtu.be/9O2EbUFTCI4
Laatst gewijzigd door julsteren op ma 30 apr 2018, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Afscheid van buslijn C11 Aalten-Bocholt | 19 foto's

Bericht door regenmaker »

Leuk verslag in een voor mij bekend gebied. :pos:

Voor mensen die nog in een C11 willen zitten, adviseer ik in vervolg naar Rheine te gaan (klik). :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Afscheid van buslijn C11 Aalten-Bocholt | 19 foto's

Bericht door Chrysa »

julsteren schreef: Speciaal voor Chrysa, het avondeten. Good old Julia's :twisted:
Ik heb iets in je ontketend he? :p

Leuk verslagje hoor, dank voor het posten. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten