Julsteren's Foto Topic 2.0

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door julsteren »

Welkom in mijn nieuwe persoonlijke fotodraadje, het oude topique is al vele jaren verjaard en alle foto's die erin stonden zijn weg omdat ze niet meer op het interweb te vinden zijn :') ik wist toen nog niet van betrouwbare sites om te uploaden.

Ik maak met enige regelmaat wat reisjes per OV, reisjes die niet perse een eigen verslag verdienen, daarom komen er in dit topic vooral losse foto's of verslagen tot 5 foto's te staan. Ik zal proberen wekelijks hier wat te plaatsen, gezien ik ook wel wekelijks gebruik maak van mijn Weekend Vrij 1e klasse. Heel af en toe zal ik een linkje plaatsen naar een video op mijn YT-kanaal, mits die video bij een foto of miniverslag toepasselijk is.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden :pos: :P

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op 5 mei (bevrijdingsdag) is het gebruikelijk dat de bussen en trams van GVB Amsterdam Nederlandse vlaggetjes voorop het voertuig voeren, het weekend van 5 en 6 mei was ik met mijn vriendin van Amsterdam aan het genieten (wat een stad is het ook zeg :Y ), en zo kon tussen haar shopgeweld door bij de halte spui een trapwagen van lijn 5 gefotografeerd worden.

Afbeelding


Op 22 april jongstleden was ik voor mijn #elkelijn-challenge in Tiel, want ik moet alle spoorlijnen in Nederland bereden hebben. Aldaar kon deze Arriva-bus die stond te wachten op haar chauffeur op de foto, rechts op de achtergrond komt een zusje aangereden.

Afbeelding


Dan nog een foto van 18 februari jongstleden, door heftige opstartproblemen reed keolis/eurobahn nog niet tussen Bad Bentheim en Hengelo, er werden bussen ingezet, Syntus Twente amba 3250 mocht samen met een citea het vervoer verzorgen.

Afbeelding


Nog eentje dan, op de extreem koude 1 maart 2018 kwam deze Erixx LINT het station van Soltau binnengereden, en vormde de eens per 2 uur rijdende stoptrein naar Bremen Hbf. Zie ook de klassieke beveiliging die ze hier nog hebben. Mijn trein naar Hannover had wat vertraging, met een temperatuur van -10 ter plaatse in de volle zon had ik liever gehad dat hij gewoon op tijd reed.

Afbeelding

Till next time! :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door trolly »

julsteren schreef: Ik hoop dat jullie het leuk vinden
Doen we.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door ZO6176 »

Ik vond het ook leuk
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door Ferdinand »

SEV is toch Schienen Ersatz Verkehr ofzo?

Ga trouwens busspotten in Twente op 8 mei! :P
Mooie plaatjes!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door Lijn 45 »

SEV is inderdaad SchienenErzatzVerkehr :Y
Leuke variatie aan foto's :pos:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door julsteren »

Bedankt dat jullie het mooi vinden, kan zo gelijk weer wat plaatsen:

Sinds de dienstregelingwijziging van 4 maart 2018 komt er nauwelijks nog Citea door mijn woonplaats Borne, het zijn allemaal Optares geworden (die er uit hadden moeten gaan per die dienstregelingwijziging), tijdens de spitsuren rijdt er een omloopje met een Citea.

[url=https://flic.kr/p/HgukQK]Afbeelding

Op maandag 7 mei 2018 kon ik een Citea vastleggen bij het station nadat diezelfde wagen mijn vanaf mijn werk in Almelo hierheen heeft gebracht.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Grensoverschrijdend per Buurtbus

Bericht door julsteren »

Hallo beste lezers,

Vandaag (18-5) heb ik eens de recent opengestelde internationale verbinding tussen Nederland en Duitsland uitgeprobeerd, deze route gaat van Haaksbergen naar Ahaus, via de grensovergang ''Ter Huurne'' (naar het op de grens gelegen winkelcentrum/speelparadijs).

Het begon in Borne met een Bauwnet flirt, lekker staan naar Hengelo tijdens de ochtendspits:

Afbeelding

Daarna ging het met de 53 naar Haaksbergen, busstation, waar sinds de opening van de N18 en de omleiding door de Eibergerweg weinig bus meer komt.

Afbeelding
Haaksbergen Busstation

Afbeelding
Halte van de buurtbus naar Buurse en de grens.

De lijn 595 naar Buurse kan dan wel elk halfuur rijden, de aansluitende B12 naar Ahaus doet dat niet. Die rijd maarliefst 5 keer per dag, zodoende moest ik dus de bus naar Buurse van 9:10 hebben uit Haaksbergen, om aansluiting te hebben.

Afbeelding
Komt het ding aan.

Bij de grens wachten beide bussen altijd op elkaar, om de aansluiting te waarborgen.

Afbeelding
Daar staan de Duitse en de Nederlandse buurtbus naast elkaar, precies op de grens.

Afbeelding
Een kaartje naar Ahaus kost 2 euro, reizigers uit NL naar de Haarmühle reizen tot die halte gratis.

De reis van Ter Huurne naar Ahaus verloopt soepel, zonder andere reizigers, maar wel vrij lang, het busje gaat naar elk bejaardentehuis in de omgeving, en niet bij de ingang, nee dan ook gelijk de hele oprit af naar het gebouw zelf.

Afbeelding
Nadat ik in Ahaus was uitgestapt kon de bus nog op de foto toen hij verder reed naar zijn eindbestemming/hoofdsponsor, het zwembad.

Gezien het nog maar half 11 was en ik deze vrijdag vrij had ben ik maar weer eens good old NRW ingedoken, daarover later meer in een reisverslag!

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door marvinkok »

Het lege busstation van Haaksbergen heeft alleen met de afgesloten Eibergsestraat te maken, nog niks met de nieuwe N18 ;)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Stoom en Sziget in Apeldoorn

Bericht door julsteren »

Op zondag 5 augustus reed er weer eens een party-nachttrein naar het Sziget-festival in Hongarije, die werd zowel op zijn matritje naar Amersfoort als met reizigers weer richting Duitsland opgewacht in Apeldoorn door mij en nog 2 anderen.

Het matritje wat met een vectron naar Bad Bentheim ging had wat vertraging, een uur. Dat gat in de treindienst werd opgevuld door deze losse loc die in dat pad reed:
Afbeelding


Met een uurtje vertraging kwam dan het spul door richting Amersfoort:
Afbeelding

Daarna werd naar het perron van de VSM gelopen om de terugkomst af te wachten.

Eerst kwam er een andere loc uit dezelfde serie voorbij, met wat blekere, modernere rijtuigen:
Afbeelding

Ook de VSM zelf kwam voorbij, dat doen ze bij een groene dienstregeling twee keer per dag in Apeldoorn, daarvan was dit de laatste.
Afbeelding

En nog tijdens het omlopen van de BR23 kwam de Sziget-Express voorbij gereden, met gematigde snelheid, hij zat vlak achterop de IC naar Enschede.
Afbeelding

Ik dank u allen voor de aandacht *trein*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door Lijn 45 »

n nog tijdens het omlopen van de BR23 kwam de Sziget-Express voorbij gereden, met gematigde snelheid, hij zat vlak achterop de IC naar Enschede.
In Amersfoort vertrok hij al op blokafstand van de IC. Had eigenlijk wel verwacht dat de Sziget wat langzamer reed dan de [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie].
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door Gebruikersnaam »

Aha, nog mensen die mee hebben genoten van het toeter-/fluticoncert *O* We zullen elkaar dan vast nog wel gezien hebben, ik stond die dag mee op de VSM-trein. Leuke foto's :pos:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Discover Brabant

Bericht door julsteren »

Op zaterdag 9 september ben ik samen met Bartjk een rondje gaan maken door Noord-Brabant, dit met een dalurendagkaart. Niet intens veel foto's geschoten maar toch een aantal die ik hier wil plaatsen.

Filmvoer: https://youtu.be/nKrBHl4gjOk

Afbeelding

De eerste ''Brabantse'' bus die ik zag was deze Citea in Zutphen, een ex-brabantse wagen, in de nieuwe kleurstelling van Arriva.

Afbeelding

Vanaf Ht met de 306 en 305 naar Eindhoven gegaan, vanaf daar met deze zeer luxe Citea naar Reusel.

Afbeelding

Vanaf Reusel met de 143 door naar het Elizabeth Ziekenhuis in Tilburg, waar deze stadscitaro die je enkel in Tilburg kan treffen op de foto kon.

Afbeelding

Lijn 121 (die op zaterdag enkel Kromme Nol - Gr rijdt) werd gereden met 8 persoons mat, dit had te maken dat we werden omgeleid over het fietspad naast de A28, die bewaakt zou moeten worden door verkeersregelaars.

Afbeelding

Geen verkeersregelaars gezien, maar wel een hoop tegenfietsers, vlak na de brug werd duidelijk dat dit niet de goede route was, dan maar spookrijdend via de A28 de afrit af... _O-

Afbeelding

Ten slotte kon in Gr deze kleine elektrische Citea nog op de foto.

Ik dank u wederom voor de aandacht! :pos: :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes, maareh, hopelijk ging je langs de A27 anders was die chauffeur echt de weg kwijt :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door Milco »

De eerste ''Brabantse'' bus die ik zag was deze Citea in Zutphen
Deventer. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Julsteren's Foto Topic 2.0

Bericht door julsteren »

Daniel schreef:hopelijk ging je langs de A27 anders was die chauffeur echt de weg kwijt :lol:
Ik haal die twee wegen wel vaker door elkaar :')
Milco schreef:
De eerste ''Brabantse'' bus die ik zag was deze Citea in Zutphen
Deventer. ;)
Mijn god wat was ik wakker :') _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten