Taurusfan zijn eerste reisverslag 21-07-2018

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Taurusfan
Berichten: 4
Lid geworden op: za 17 jun 2017, 01:28
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Taurusfan zijn eerste reisverslag 21-07-2018

Bericht door Taurusfan »

Hoi!

Laat ik me eerst even voorstellen.
Ik ben Jowell 20 jaar, en groot fan van het openbaar vervoer in de Benelux, maar ook van bijvoorbeeld de Taurus, en nog veel meer locomotieven :P :
Ik ben redelijk stil geweest, maar ben zoals iedereen misschien wel weet een vriend van Julsteren(Julien).
Heb dezelfde hobby als hem, en reis daarom ook erg vaak met een weekendvrij 1e klas.

Zaterdag de 21e kwam ik op het idee om na mijn rijles naar België te gaan, tikkeltje ambiteus gezien het plan wat ik had. :P
Rond 1uur kwart over 1 werd ik afgezet op station Vleuten, na wat gepland te hebben ben ik de trein gestapt tot 'S hertogenbosch de trein was wat druk waarschijnlijk doordat er een nieuw gamemania winkel geopend werd in hoog catharijne :?: Daarna overgestapt in een gelukkig veel rustigere 3600 die mij bracht naar het gezellige Tilburg. Na een korte wandeling van zo'n 3 minuten kwam ik aan op het nieuwe busstation, tegenover het oude vind ik het een hele verbetering. Lekker overzichtelijk. Na z'n 5minuten wachten kwam mijn bus aan naar bestemming I van III namelijk Turnhout. Op deze rit zat een MAN lion's City van B&C chauffeur was een beetje chaggerijnig en bus was zoals gewoonlijk goed vol. Bus kwam aan met z'n 4minuutjes vertraging, Na een kort bezoek aan het loket en de IC trein naar Antwerpen een supermarktje ingelopen om wat te drinken en te eten te kopen. Toen kwam bus 490 naar bestemming I: namelijk station Geel, Na een 20minuten werd het plaatsje al bereikt, daar had ik wat minder tijd om wat te bekijken dus ben ik maar vlakbij het busstation gebleven. Na 4minuutjes kwam mijn Citea als lijn 299 aanrijden ben ik gaan zitten leuke lijn, alleen een beetje lang.. Eenmaal in Hasselt was het etenstijd en ben ik na een bezoek aan een supermarktje naar de Domino's gevlucht om daar wat te gaan eten. Na wat gebabbeld te hebben met een bekende van mij was het alweer tijd voor de terugrit. Door een feestdag reed daarom de 20A als op zondag(Dus 1x in de 2uur..) Na 5minuutjes kwam de Jonckheere Transit 2000 aan en ben ik gestapt. Na een leuk gesprek met de chauffeuse in Maastricht de bus op de foto gezet en de trein ingevlucht naar Remunj door werkzaamheden reed men niet door, na een korte halfuurtje was Roermond bereikt. Toen de snelbus naar Eindhoven zoeken die na even kort zoeken snel gevonden was. Daarin tot Eindhoven, leuk busritje alleen was het al best laat. Na aankomst in Eindhoven even gewacht op mijn 2900 naar 's Hertogenbosch. Eenmaal daar mijn sprinter in naar Houten dat na zo'n halfuurtje bereikt werd. OV uitgecheckt station verlaten en op naar huis. en op het idee gekomen om dus dit reisverslag te gaan schrijven :) .

Foto's heb ik niet zo zeer gemaakt, alleen op Maastricht van het bustype, deze houden jullie nog te goed! :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Taurusfan zijn eerste reisverslag 21-07-2018

Bericht door Mikos »

:| Tsja, welkom enzo, maar dit is het forumdeel OV in Beeld en ik zie verrekte weinig foto's. Misschien meer iets voor een reisverslag in OVer je Reiservaringen? Meteen een beetje spellingscontrole er overheen gooien, spaties toevoegen, alinea's inbouwen... Dan is het ook meteen wellicht prettig om te lezen. Het is nu eh... rommelig. :Y Probeer ik het de volgende keer nog eens te lezen. :pos:
marcel.nl
Berichten: 639
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Taurusfan zijn eerste reisverslag 21-07-2018

Bericht door marcel.nl »

Foto's heb ik niet zo zeer gemaakt, alleen op Maastricht van het bustype, deze houden jullie nog te goed! :pos:
Dat hoop ik ja in een topic OV in Beeld :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Taurusfan zijn eerste reisverslag 21-07-2018

Bericht door Ardan »

Allereerst, welkom als poster op OVinNL!
Om de feedback niet te laten ondersneeuwen door andere posts laat ik je verslag voor deze keer in dit forumdeel staan, maar een verhaal zonder foto's mag je de volgende keer plaatsen in het topic 'OVer je Reiservaringen'. OV in Beeld is bedoeld voor, je raadt het al, beeld ;)

Je hebt zo te lezen een leuke dag gehad! Maar zoals Mikos ook al zei, het leest niet zo prettig weg. Als je klaar bent met schrijven, lees dan je verhaal nog eens rustig door voor je op 'verstuur' drukt en bedenk je of anderen ook zouden snappen wat je bedoelt te zeggen.

Succes bij een volgend verslag en als je vragen hebt, voel je vrij die te stellen.
Ik doe ook maar wat
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Taurusfan zijn eerste reisverslag 21-07-2018

Bericht door Ferdinand »

Ik kan alleen maar herhalen wat bovenstaande mensen zeggen. Maar je moet ergens beginnen! Ik hoop in de toekomst meer (en betere) verslagen van je te lezen ;)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Taurusfan zijn eerste reisverslag 21-07-2018

Bericht door ZO6176 »

Bedankt voor het delen. Ben wel met bovenstaande mensen mee eens. Maar heb er vertrouwen in dat dat wel goed komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten