Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland

Bericht door Lijn 45 »

Afgelopen donderdag heb ik een rondje Zuidelijk Midden-Nederland gemaakt. De reis begon bij het Amersfoortse station, waar ik een foto van een U-OV Ambassador heb gemaakt voordat ik in de trein stapte.
Afbeelding

De Intercity die me naar Utrecht bracht bestond uit ICM. Ik was net op tijd, want de Mikos van dienst floot een minuut nadat ik in was gestapt. In Utrecht werd de IC naar Arnhem opgezocht. Daar kwam ik naast de reguliere lijnbussen vooral voor het SEV.
De rit op het SEV die ik die ochtend tegenkwam werd door deze ex-MVG Mainz MAN NG 313 gereden. :D
Afbeelding

Op de lijndienst had ik een Berkhof Premier verwacht, omdat alle dieselgeledes naar Nijmegen zijn. Helaas reden de Premiers niet,dus ik moest ik genoegen nemen met de Hess Swisstrolleys.
Afbeelding

Na de IRM-6 die de volgende IC naar Nijmegen reed op het nippertje gehaald te hebben (de vertrekprocedure begon enkele seconden nadat ik was ingestapt), wasde tweede bestemming snel bereikt.

In Nijmegen was ik vooral geïnteresseerd in de geledes, zoals deze Breng 9176, en zijn broertje: Connxxion 9180.
Afbeelding

Op het moment dat ik naar de trein wilde lopen, kwam deze ex-Sternet 9261 nog aanrijden.
Afbeelding

Er zijn vast buitenlanders geweest die bij het zien van deze bus dachten dat deze naar Schiphol gaat :')

De volgende stop was in Den Bosch. Waar snel de buffer werd opgezocht zodat de overstaptijd van 12 minuten gehaald zou worden.
Afbeelding

Achter deze drie stond nog Citaro G 288, die dienst deed op lijn 800 naar de Efteling.
Afbeelding

Na het nemen van deze foto ben ik snel teruggelopen zodat ik mijn trein kon halen. Het was de sprinter richting Geldermalsen. Aldaar kwam net de Arriva GTW nar Dordrecht aanrijden.
Afbeelding

Deze Spurt, de 506, nam ik tot Gorinchem, waar ik de elektrische Citea's op de plaat wilde zetten. Helaas bleef de oogst beperkt tot een paar Irisbussen.
Afbeelding

Vervolgens nam ik de 'sneltrein' naar Dordecht. Daar reed, naast de standaard Volvo's, ook deze ex-Connexxion Ambassador.
Afbeelding

En ook nog een verdwaalde Irisbus.
Afbeelding

Mijn een na laatste tussenstop was Breda. De trein die me daar naartoe bracht was Flirt 2201.
Afbeelding

Na aankomst liep ik eerst richting het historische centrum, waar ik deze Citea voorbij zag komen.
Afbeelding

Vervolgens liep ik verder naar Buspassage Oost, waar naast deze oude bekende *bus*
Afbeelding

Ook deze Volvo-demo voorbij zag komen.
Afbeelding

Kort daarop kwam de andere demo vanuit de andere richting aanrijden.
Afbeelding

Nadat ik de 7298 op de foto had gezet liep ik weer naar het station waar onderstaande ICM naar Den Bosch al klaarstond.
Afbeelding

De trein waar ik in 's-Hertogenbosch op overstapte werd gereden door Lekker Lezen VIRM 9514.
Afbeelding

Ik kon in dit stel slecht met de wifi verbinden. Dat zal wel met de bestickering op het stel te maken hebben. :mrgreen:

In Utrecht heb ik nog wat foto's geschoten, waaronder deze van een Van Hool AGG300.
Afbeelding

En deze, van een Citaro
Afbeelding

Ten slotte ging het per overvolle DDZ naar Amersfoort.

Ter afsluiting van het verslag geef ik nog statistieken:

Op deze reis, die langs 46 stations voerde, heb ik 230 foto's gemaakt waarbij ik bussen van 12 merken in beeld gebracht heb. In totaal het ik 21 bustypes gezien. In totaal heb ik zo'n 350 kilometer afgelegd in 11 treinen waarin ik drie keer een Mikos trof die mijn kaartje controleerde. De reis zou me 67,21 hebben gekost, aangezien ik met een jongerentoer reisde heb ik maar 12,- betaald. Hierdoor heb ik mijn kaart er 5,6 keer uit gehaald.

Ik hoop dat je mijn verslag leuk vind :)

Er ging iets mis met de img tags in de eerste versie, deze lijkt el goed te wekrken :-?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland

Bericht door ZO6176 »

Vind het verslag zeker leuk. Verbaas me eigenlijk erover in hoeveel uitvoeringen de Mercedessen 9176-9181 zijn geweest. Deze zijn nogal vaak van standplaats gewisseld waarbij voor mij de Airport-uitvoering van de 9176-9178 het meest is bij gebleven.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland

Bericht door waldo79 »

Grappig verslag, maar die berekening van de treintarieven begrijp ik niet. Een dagkaart kost minder dan € 67,21 :o
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland

Bericht door Lijn 45 »

Die €67 is de prijs die 9292 voor de rit geeft. Mijn dagkaart kostte €12.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland

Bericht door albertjan96 »

Lijn 45 schreef: En ook nog een verdwaalde Irisbus.
Is dat nou een bus in oude huisstijl én een nieuw logo? Ik dacht dat die logo's alleen in combinatie met de nieuwe huisstijl ingevoerd werden? (zoals die op station Den Bosch)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland

Bericht door Lijn 45 »

Hij is in de oude huisstijl overgestickerd waarbij hij reclame voor lijn 9 en een nieuw logo gekregen heeft. Een paar GTW's in Limburg hebben ook een nieuw logo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten