Afgelopen donderdag heb ik een rondje Zuidelijk Midden-Nederland gemaakt. De reis begon bij het Amersfoortse station, waar ik een foto van een U-OV Ambassador heb gemaakt voordat ik in de trein stapte.
De Intercity die me naar Utrecht bracht bestond uit ICM. Ik was net op tijd, want de Mikos van dienst floot een minuut nadat ik in was gestapt. In Utrecht werd de IC naar Arnhem opgezocht. Daar kwam ik naast de reguliere lijnbussen vooral voor het SEV.
De rit op het SEV die ik die ochtend tegenkwam werd door deze ex-MVG Mainz MAN NG 313 gereden. :D
Op de lijndienst had ik een Berkhof Premier verwacht, omdat alle dieselgeledes naar Nijmegen zijn. Helaas reden de Premiers niet,dus ik moest ik genoegen nemen met de Hess Swisstrolleys.
Na de IRM-6 die de volgende IC naar Nijmegen reed op het nippertje gehaald te hebben (de vertrekprocedure begon enkele seconden nadat ik was ingestapt), wasde tweede bestemming snel bereikt.
In Nijmegen was ik vooral geïnteresseerd in de geledes, zoals deze Breng 9176, en zijn broertje: Connxxion 9180.
Op het moment dat ik naar de trein wilde lopen, kwam deze ex-Sternet 9261 nog aanrijden.
Er zijn vast buitenlanders geweest die bij het zien van deze bus dachten dat deze naar Schiphol gaat :')
De volgende stop was in Den Bosch. Waar snel de buffer werd opgezocht zodat de overstaptijd van 12 minuten gehaald zou worden.
Achter deze drie stond nog Citaro G 288, die dienst deed op lijn 800 naar de Efteling.
Na het nemen van deze foto ben ik snel teruggelopen zodat ik mijn trein kon halen. Het was de sprinter richting Geldermalsen. Aldaar kwam net de Arriva GTW nar Dordrecht aanrijden.
Deze Spurt, de 506, nam ik tot Gorinchem, waar ik de elektrische Citea's op de plaat wilde zetten. Helaas bleef de oogst beperkt tot een paar Irisbussen.
Vervolgens nam ik de 'sneltrein' naar Dordecht. Daar reed, naast de standaard Volvo's, ook deze ex-Connexxion Ambassador.
En ook nog een verdwaalde Irisbus.
Mijn een na laatste tussenstop was Breda. De trein die me daar naartoe bracht was Flirt 2201.
Na aankomst liep ik eerst richting het historische centrum, waar ik deze Citea voorbij zag komen.
Vervolgens liep ik verder naar Buspassage Oost, waar naast deze oude bekende *bus*
Ook deze Volvo-demo voorbij zag komen.
Kort daarop kwam de andere demo vanuit de andere richting aanrijden.
Nadat ik de 7298 op de foto had gezet liep ik weer naar het station waar onderstaande ICM naar Den Bosch al klaarstond.
De trein waar ik in 's-Hertogenbosch op overstapte werd gereden door Lekker Lezen VIRM 9514.
Ik kon in dit stel slecht met de wifi verbinden. Dat zal wel met de bestickering op het stel te maken hebben.
In Utrecht heb ik nog wat foto's geschoten, waaronder deze van een Van Hool AGG300.
En deze, van een Citaro
Ten slotte ging het per overvolle DDZ naar Amersfoort.
Ter afsluiting van het verslag geef ik nog statistieken:
Op deze reis, die langs 46 stations voerde, heb ik 230 foto's gemaakt waarbij ik bussen van 12 merken in beeld gebracht heb. In totaal het ik 21 bustypes gezien. In totaal heb ik zo'n 350 kilometer afgelegd in 11 treinen waarin ik drie keer een Mikos trof die mijn kaartje controleerde. De reis zou me 67,21 hebben gekost, aangezien ik met een jongerentoer reisde heb ik maar 12,- betaald. Hierdoor heb ik mijn kaart er 5,6 keer uit gehaald.
Ik hoop dat je mijn verslag leuk vind :)
Er ging iets mis met de img tags in de eerste versie, deze lijkt el goed te wekrken :-?
Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland
Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland
Vind het verslag zeker leuk. Verbaas me eigenlijk erover in hoeveel uitvoeringen de Mercedessen 9176-9181 zijn geweest. Deze zijn nogal vaak van standplaats gewisseld waarbij voor mij de Airport-uitvoering van de 9176-9178 het meest is bij gebleven.
Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland
Grappig verslag, maar die berekening van de treintarieven begrijp ik niet. Een dagkaart kost minder dan € 67,21 :o
Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland
Die €67 is de prijs die 9292 voor de rit geeft. Mijn dagkaart kostte €12.
-
- Berichten: 560
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland
Is dat nou een bus in oude huisstijl én een nieuw logo? Ik dacht dat die logo's alleen in combinatie met de nieuwe huisstijl ingevoerd werden? (zoals die op station Den Bosch)Lijn 45 schreef: En ook nog een verdwaalde Irisbus.
Re: Lijn 45 on tour: #1 Rondje zuidelijk Midden-Nederland
Hij is in de oude huisstijl overgestickerd waarbij hij reclame voor lijn 9 en een nieuw logo gekregen heeft. Een paar GTW's in Limburg hebben ook een nieuw logo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten