Foto's Noord-Zuidlijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door Western Soldier »

Ik zag nog geen topic met foto's van de Noord-Zuidlijn, dus ik dacht, ik open er eentje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door waldo79 »

Ben vandaag van Zuid via Noord naar De Pijp gereisd en vond de roltrap op dat laatste station al lang, maar die trap die je fotografeerde is wel een misselijkmakende trap :shock:
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door Nitein-Repart »

Leuk, het eerste fotoverslag over de duurste spoorlijn van Nederland.

Helaas vind ik de foto's van matige kwaliteit (onscherp en objecten staan niet goed op de platen). Heb je de foto's met een telefoon gemaakt? Overweeg een fotocamera aan te schaffen, foto's van een fotocamera zijn nog altijd beter dan foto's van de beste Smartphones. Smartphone-foto's lonen zich meer voor snelle plaatjes voor als iets onverwachts ziet en geen fotocamera bij je hebt, dan is fotograferen met je smartphone prima. Maar voor uitgebreidere tripjes liever een fotocamera.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door Nitein-Repart »

waldo79 schreef:Ben vandaag van Zuid via Noord naar De Pijp gereisd en vond de roltrap op dat laatste station al lang, maar die trap die je fotografeerde is wel een misselijkmakende trap :shock:
Nog nooit in Praag, Budapest, Kiev, St. Petersburg of Moskou geweest? Daar hebben (sommige) metrostations echt lange (rol)trappen, dat nog stamt uit de tijd van het communisme, waarbij metrostations ook dienst deden als schuilkelders.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door waldo79 »

Zie maar eens mooie foto's in een donkere omgeving te maken. Voor een impressie is die smartphone goed genoeg.

Western Soldier heeft toch de moeite genomen om een kijkje te nemen :Y

En wat betreft die andere steden: heb al 3 van die systemen bezocht plus die van Georgië. De roltrappen daar draaien angstaanjagend snel zodat je je goed schrap moet zetten.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door Western Soldier »

Nitein-Repart schreef:Leuk, het eerste fotoverslag over de duurste spoorlijn van Nederland.

Helaas vind ik de foto's van matige kwaliteit (onscherp en objecten staan niet goed op de platen). Heb je de foto's met een telefoon gemaakt? Overweeg een fotocamera aan te schaffen, foto's van een fotocamera zijn nog altijd beter dan foto's van de beste Smartphones. Smartphone-foto's lonen zich meer voor snelle plaatjes voor als iets onverwachts ziet en geen fotocamera bij je hebt, dan is fotograferen met je smartphone prima. Maar voor uitgebreidere tripjes liever een fotocamera.
Helaas heb ik niet het geld om dergelijke dingen te kunnen kopen. Ik houd het voorlopig bij de noodzakelijke dingen, daar valt voorlopig een fotocamera niet bij.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door huibf »

Nitein-Repart schreef: Overweeg een fotocamera aan te schaffen, foto's van een fotocamera zijn nog altijd beter dan foto's van de beste Smartphones. Smartphone-foto's lonen zich meer voor snelle plaatjes voor als iets onverwachts ziet en geen fotocamera bij je hebt, dan is fotograferen met je smartphone prima. Maar voor uitgebreidere tripjes liever een fotocamera.
Flauwekul. Voor plaatjes van metrostations of omgevingsplaatjes voldoet in smartphone van bijvoorbeeld een Samsumg S7 meer dan voldoende.
Je moet er net als een normale camera wel ook voor gaan zitten.
Een foto valt of staat ook met de juiste positie. Ik heb met mijn smartphone de meest fantastische fotos gemaakt. Als je wilt gaan zoomen, details, snelle bewegende opjecten of in donker wil gaan fotograferen dan is het het een ander verhaal.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door waldo79 »

Juist, mijn waardering heb je.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door Vinny »

Bovendien is ondergronds foto's maken gewoon een kunst. Ik ben blij dat er nu een actuele impressie op het forum verschijnt. De stations verdienen nog nadere inkleding en de roltrappen zijn inderdaad lang, maar in Parijs of Londen zijn er genoeg stations die ook erg diep liggen. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto's Noord-Zuidlijn

Bericht door trolly »

Ze worden dan ook aangeprezen als "de langste van de Benelux". Dat wat sneue record houdt in dat ze net wat langer zijn dan die in de Maastunnel te Rotjeknor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten