Mikos' Zomerfotobingo

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

Mikos' Zomerfotobingo

Het is buiten twee miljoen graden, iedereen is op vakantie en jij? Jij zit natuurlijk weer thuis en hebt niks te doen... Tijd voor Mikos' Zomerfotobingo! En er zijn uiteraard mooie prijzen te verdienen! Wat je er voor moet doen? Je huis uit en neem vooral je camera mee.

De opzet van de Zomerfotobingo
Hieronder vind je de Zomerfotobingo, die bestaat uit 15 verschillende opdrachten. Ga op reis en fotografeer de situaties zoals omschreven. Heb je een situatie op de foto? Dan mag je die wegstrepen van je bingoblad. Heb je alle opdrachten op de harde schijf? Maak er dan een mooi verslag van en plaats die hier op het forum. Je hebt ruim een maand de tijd om de foto's te verzamelen. Maak er een (of meerdere!) leuke dag(en) van!

Afbeelding

Wat en hoe valt er te verdienen?
Er worden drie prijzen weggegeven. Bepaal voor jezelf voor welke prijs je wilt gaan, want je kunt er per persoon maximaal één winnen. Er zijn drie categorieën waarin je iets kunt winnen:
- De snelheidsprijs: Voor diegene die als eerste de bingokaart vol heeft en er een mooi verslag van maakt en dat hier plaatst.
- De originaliteitsprijs: Voor diegene die de foto's en/of het verslag het meest origineel in elkaar zet.
- De compositieprijs: Voor diegene die de mooiste foto's maakt.
De prijs is in iedere categorie hetzelfde: Een tegoedbon voor de Kiosk én een Overgangskaartje naar de 1e klas.
De snelheidsprijs wordt aangewezen door te kijken naar datum en tijd van plaatsing. De originaliteitsprijs wordt door Mikos toegewezen. De compositieprijs wordt toegewezen aan de hand van een publiekspoll aan het einde van de inleverperiode. Hoe je de originaliteitsprijs wint? Wees eens origineel bij het volbrengen van de opdrachten of het maken van het verslag. Je mag best creatief zijn; dat wordt beloond!

Voorwaarden van deelname
  • De foto's moeten door jezelf gemaakt zijn in de periode tussen 23 juli en 31 augustus 2018. Op verzoek moet je dit aan kunnen tonen.
  • Aan iedere opdracht op het bingoblad moet worden voldaan en alle foto's moeten ook bij elkaar in een verslag worden geplaatst op dit forum om mee te dingen naar de prijzen.
  • Gebruik in de titel van het verslag de vermelding "[MZFB]" om te laten zien dat je het verslag mee wilt laten doen in de prijzentombola.
  • Plaats een link naar je verslag in dit topic om iedereen te laten zien dat je een bijdrage hebt geleverd (wel zo makkelijk terugzoeken achteraf!).
  • Het verslag moet uiterlijk vrijdag 31 augustus 2018 op het forum zijn geplaatst.
  • Er moeten minimaal 15 verschillende foto's worden gemaakt; een foto kan niet voor 2 verschillende opdrachten worden gebruikt.
  • Je kunt in maximaal één van de drie categorieën een prijs winnen. Er zijn uiteindelijk dus drie winnaars.
  • De prijs bestaat in iedere categorie uit een tegoedbon voor de Kiosk én een Overgangskaartje naar de 1e klas.
  • Er is een minimumeis voor de foto's: De foto's moeten scherp zijn én het onderwerp moet er duidelijk op zichtbaar zijn.
  • De compositieprijs wordt toegewezen na een publiekspoll, waarin de na toewijzing van de snelheids- en originaliteitsprijs overgebleven kandidaten gekozen kunnen worden door het publiek. Deze kortlopende poll zal op nader te bepalen data worden gehouden.
  • Om de prijzen te kunnen ontvangen, is het nodig op verzoek je naam- en adresgegevens per PB aan Mikos te versturen. Deze gegevens zullen alleen worden gebruikt om de gewonnen prijs toe te sturen en niet voor andere doeleinden. Na verzending van de prijs, worden je gegevens verwijderd.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de jury (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
De jury wenst u allen succes en een fijne zomer!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Aking »

Heb je dit wel met de moddereters beöverlegd? (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

Nu wel. :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Aking »

Braaaaaf! *gooit kaartje*
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door jelmerrr »

Leuk idee alleen dat van Utrecht ga ik sowieso niet redden :cry:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Lijn 45 »

Wat bedoel je precies met 'een Nederlandse goederentrein'?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Suus »

Eentje zonder Chinese containers :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Yanaike »

Krijg je bonuspunten als je de 'Trein op enkelspoor', 'Station met slechts één perronspoor', 'Binnenlandse reizigerstrein op diesel', 'Reizigerstrein van een andere vervoerder dan NS' en 'Een station dat is gebouwd na 2008' allemaal in dezelfde foto weet te krijgen? (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Aking »

Lezen jonguh! :6
Mikos schreef: [*] Er moeten minimaal 15 verschillende foto's worden gemaakt; een foto kan niet voor 2 verschillende opdrachten worden gebruikt.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Yanaike »

:( Ik had het leuker gevonden om zoveel mogelijk dingen op één foto te zetten.

Maar dan nog... Je kunt toch gewoon 5 foto's achter elkaar maken en dan heb je precies hetzelfde maar voldoe je wel aan de regels? (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

Yanaike schreef:Krijg je bonuspunten als je de ... allemaal in dezelfde foto weet te krijgen? (A)
Voor de originaliteit wel, zolang je ook maar aan die minimaal 15 foto's voldoet. :Y Er staat nergens dat je geen 25 foto's mag plaatsen, ik noem maar wat.
Lijn 45 schreef:Wat bedoel je precies met 'een Nederlandse goederentrein'?
Zoals het er staat; een Nederlandse goederentrein. Het is in dit geval aan jou om daar iets creatiefs van te maken. Zolang je aan het einde van het liedje maar een Nederlandse goederentrein op de foto hebt staan. :pos:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Ferdinand »

Creatief idee!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

Maar, veel belangrijker: Doe je mee? En dat geldt natuurlijk voor iedereen: Geven jullie weg dat je meedoet, houd je je stil of ga je de aanval aan, door je verslag in stappen online te zetten en eventueel de tegenstanders te laten zien hoe jij de kwesties hebt opgelost? :)
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door JothamvW »

Ik zou graag nog wel even weten wat dan een "Nederlands grensstation" is. Het laatste station voor de grens?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Maar, veel belangrijker: Doe je mee?)
Nee... ten eerste ben ik nou niet echt een treinfotograaf en ten tweede... wat moet je met een gewonnen overgangsbewijs als je al een 1e klasse abonnement hebt voor de tijden waarop ik tijd heb om te reizen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Hainje »

Daniel schreef: wat moet je met een gewonnen overgangsbewijs als je al een 1e klasse abonnement hebt voor de tijden waarop ik tijd heb om te reizen :P
Die mag je gerust aan mij geven hoor! :Y
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

JothamvW schreef:Ik zou graag nog wel even weten wat dan een "Nederlands grensstation" is. Het laatste station voor de grens?
Je geeft antwoord op je eigen vraag. :Y
Daniel schreef:wat moet je met een gewonnen overgangsbewijs als
Iemand meenemen? :|
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door ZO6176 »

Wat een leuk idee.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Maar, veel belangrijker: Doe je mee?
Waarschijnlijk niet. Kost me teveel tijd "van" mijn weekendvrij, en klassewissels en kioskbonnen kan ik ook via andere kanalen krijgen. Kosten - baten is dus negatief in dit geval.

Sowieso misschien een idee om een keer naar andere prijzen te kijken? Ik snap dat je dit zo "uit je eigen zak" kunt faciliteren, maar volgens mij moet het ook niet onmogelijk zijn om eens "binnen de organisatie" te kijken voor dagkaarten of iets. (A)

Maar het idee is opzich leuk ja :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

Geef ze een vinger... :X :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Hainje »

Echt hé Mikos. Ik weet nog wel toen ik klein was in 1953, toen verlootte de Donald Duck een horloge als hoofdprijs. Kom daar nu nog eens om!
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Geef ze een vinger... :X :')
Ah ja, zo kun je ook op feedback reageren natuurlijk. Je werkt tenslotte bij NS toch? :X :')

Mijn Weekendvrij kost €3,55(5555555555556) per dag. Tenzij ik om 04:00 in de eerste trein zit heb ik 2 reisdagen nodig om de foto's te maken, hetgeen neerkomt op €7,10 (plus) een hoop tijd.

Via Spoor kun je momenteel een klassewissel bestellen voor 5 euro, en de Kioskbon heeft een waarde van 2,50. Totale waarde van het prijzenpakket is dan dus €7,50, en een mogelijke kans er op kost me, qua directe kosten €7,10. Mjah dat loont voor mij niet voor die veertig cent...

Maar dan ben ik dus de zeikerd, want het is toch dondersmooi om een foto te maken van een klok om precies 21:23? :') :X
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

Meer kans voor de rest! :Y
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Western Soldier »

Hoezo 2 reisdagen? Ik heb een idee waarbij ik maar één reisdag extra hoef te gebruiken. Een ding kan ik wel al fotograferen op een rit die al gepland staat, al zal dat nou niet heel veel schelen. Al ben ik bang dat Mikos mijn telefoon uiteindelijk toch afkeurt.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mikos' Zomerfotobingo

Bericht door Mikos »

Zolang hij niet roze is, zal ik je telefoon niet afkeuren, hoor. Ik denk dat je op de foto's doelt; zorg ervoor dat de foto scherp is en dat het onderwerp duidelijk in beeld is. Dat moet ook met een telefooncamera te doen zijn. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten