Overal bussen.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Overal bussen.

Bericht door dylanwild94 »

Afgelopen zondag 29 Juli had ik een gratis buskaartje bemachtig voor de nieuwe concessie NHN. Dus besloot met de auto naar Hoorn te rijden om vanaf daar een rondje Noord Holland te maken.

Na in Hoorn een goed plekje gevonden te hebben vlakbij het station kon direct een van de nieuwste Citea's op de foto op lijn 133.
AfbeeldingConnexxion 3257 by Dylan Wildschut, on Flickr

Kort na het maken van bovenstaande foto kwam ook een elektrische BYD K7U voorbij op lijn 128 uit Noordbeemster.
AfbeeldingConnexxion 7565 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Hoorn komt naast Connexxion ook EBS met lijn 314 uit Amsterdam. Die we hier zien vlakbij zijn eindbestemming.
AfbeeldingEBS 4080 by Dylan Wildschut, on Flickr

In de nieuwe concessie is er ook een nieuwe onderaannemer gekomen in Hoorn. Namelijk TCR die we hier zien op een rit van lijn 11 uit Zwaag Risdam met een nieuwe Citea.
AfbeeldingTCR 707 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na bovenstaande foto te hebben gemaakt werd het wel tijd om eens gebruikt te gaan maken van het buskaartje. Ik ben met lijn 135 naar Den Helder gegaan.

Vanaf het station ben ik een stukje gaan lopen langs de route van de lijnen 33 en 30. Waar ik op de polderweg deze Citea tegen kwam op lijn 30.
AfbeeldingConnexxion 3256 by Dylan Wildschut, on Flickr

Toen ik net op het station was aangekomen zag ik al een Citea vertrekken als lijn 33 naar de TESO veerpont. Normaal hoort hier een Solaris Urbino 18 op te rijden. Op de prins Hendriklaan kon de afwijking van de materiaalinzet op de foto gezet worden onderweg terug naar het station.
AfbeeldingConnexxion 3246 by Dylan Wildschut, on Flickr

Gelukkig reed de rit erna wel met het juiste materieel. En zo kon dit plaatje gemaakt worden op de Kanaalweg. Helaas ging de zon net weg waardoor de foto wat grauw is geworden.
AfbeeldingConnexxion 9375 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na bovenstaande foto gemaakt te hebben ben ik terug gelopen naar het station. Daar kon voor de watertoren van Den Helder deze Citea op de foto gezet worden.
AfbeeldingConnexxion 3241 by Dylan Wildschut, on Flickr

In de Zomer rijd in Noord Holland ook de kustbuslijn 851 van Den helder naar Petten. Deze lijn wordt uitgevoerd met de nog oude Ambassador's van de vorige concessie. Zo zien we hier de Connexxion 8605 voor de watertoren van den helder als lijn 851.
AfbeeldingConnexxion 8605 by Dylan Wildschut, on Flickr

Voor de watertoren kon ook nog de Solaris op de foto gezet worden alvorens ik via Petten naar Alkmaar afreisde en de Hemelkraan open ging.
AfbeeldingConnexxion 9375 by Dylan Wildschut, on Flickr

Gelukkig was het in Alkmaar weer redelijk droog en kon ik daar ook een nieuwe elektrische BYD op de zetten op de voormalige lijn 6 naar Heerhugowaard.
AfbeeldingConnexxion 7563 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Alkmaar komt 1 van de langste buslijnen van Nederland. Namelijk lijn 350 van Leeuwarden naar Alkmaar uitgevoerd door Arriva. Vlakbij het station kon deze Mercedes inturo op de foto die als Qbuzz 2603 zijn diensttijd is begonnen.
AfbeeldingArriva 7543 (ex Qbuzz 2603) by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast Hoorn rijdt TCR ook vanuit Alkmaar met nieuwe Citea's. Hier zien we 1 van de nieuwe Citea's de buffer passeren van station Alkmaar waar op het moment bijna alle type bussen staan die op het station van Alkmaar komen.
AfbeeldingTCR 706 by Dylan Wildschut, on Flickr

De BYD's hebben een afwijkende geen dienst code op de lijnfilm dan de andere bussen in de concessie. Zo tonen de BYD's N99 in plaats 999 als ze geen dienst hebben. Al had ik het lijnnummer N99 al eerder gezien op capacity's in Amstelland-Meerlanden maar dan als zijnde instructierit en niet als geen dienst code of zoals in de spoiler helemaal leeg.
Spoiler: show
AfbeeldingConnexxion 9367 by Dylan Wildschut, on Flickr
Hier zien we het beeld dat wordt getoond als een BYD geen dienst heeft.
AfbeeldingConnexxion 7552 by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast Kustbuslijn 851 van Den helder naar Petten. Rijd vanaf station Alkmaar ook kustbuslijn 866 naar Bergen aan zee. Tot mijn vreugd reed deze 13 jaar oude Ambassador op deze lijn die is begonnen bij Hermes in Eindhoven.
AfbeeldingConnexxion 1858 (ex Hermes) by Dylan Wildschut, on Flickr

TCR heeft ook nog een bus uit de Hoeksewaard en Goeree-overfakee naar Noord Holland gehaald. Naast dat deze bus zijn Overal logo's mist valt hij niet echt uit de toon naast het nieuwe materieel.
AfbeeldingTCR 550 (ex Veolia 5300) by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast de nieuwe BYD's en Citea's zouden er ook elektrische VDL midcity's instromen in Noord Holland. Echter door leveringsproblemen van het accupakket zijn deze bussen tot op heden nog niet geleverd. Daarvoor in de plaats rijden de nog oudere ambassador's met een extra lijnnummerdisplay om de lijnkleur te kunnen tonen. Een oplossing A la Haarlem-Ijmond.
AfbeeldingConnexxion 5119 (ex SVN) by Dylan Wildschut, on Flickr

Via lijn 129 (Alkmaar- Purmerend via Noordbeemster) en lijn 128 (Noordbeemster-Hoorn) ben ik weer in Hoorn terecht gekomen waar het inmiddels etentijd was.

Ik besloot wat te eten bij de subway in het centrum van Hoorn. En onderweg naar de subway kon ik op de veemarkt deze foto maken van een BYD op lijn 14.
AfbeeldingConnexxion 7570 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik moest even 2x knipperen toen ik op buurtbuslijn 415 een BYD zag rijden. Maar het klopt wel echt. Al zwijgt de vertrekstaat er in alle talen over en staat op OVinfo dat deze lijn op zondag helemaal niet rijdt terwijl ze wel als rijdend worden weergegeven. Al met al gaat er iets fout in de communicatie. Al zijn het wel leuke plaatjes voor de buschauffeurs die het liefst geen buurtbus meer willen zien in Nederland omdat het broodroof zou zijn.
AfbeeldingConnexxion 7570 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik begon mijn reis in Noord-Holland-Noord met een foto van lijn 133 en zo eindig ik mijn reis ook. Na onderstaande foto gemaakt te hebben ben ik in mijn auto naar huis gestapt.
AfbeeldingConnexxion 7565 by Dylan Wildschut, on Flickr

Onderweg naar huis maakte ik nog een stop bij het busstation van Edam waar duidelijk te zien was dat er nieuwe tijden zijn aangebroken in Waterland. En niet alleen omdat er een hoop lijnen zijn ingekort tot metrostation Noord in Amsterdam waar de bus op onderstaande foto reclame voor maakt. Maar ook omdat er een begin is gemaakt met het elektrisch exploiteren van lijn 316 van Edam naar Amsterdam wat duidelijk te zien is op onderstaande foto.
AfbeeldingEBS 1004 by Dylan Wildschut, on Flickr

En dit was mijn verslag. Hopelijk was het de moeite waard.
En anders had je bovenstaande zin toch al helemaal niet gezien. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overal bussen.

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes hoor, komend weekend zelf ook maar eens in die hoek van 't land kijken :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Overal bussen.

Bericht door Lijn 45 »

Leuk verslag :pos:

Ik heb ook BYD's als 999 geen dienst gezien in Alkmaar, dus dat kunnen ze ook filmen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Overal bussen.

Bericht door dylanwild94 »

Ik heb ze ook met 999 gezien maar dat werd daarna heel snel N99.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Overal bussen.

Bericht door Milco »

Leuke foto's! Morgen ga ik die kant uit :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Overal bussen.

Bericht door Ferdinand »

Mooi verslagje!
Ook een Subway-liefhebber? Geweldige zaak is het!

Wel een beetje jammer dat je er met de auto naar toe gaat ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Overal bussen.

Bericht door Aking »

dylanwild94 schreef:En dit was mijn verslag. Hopelijk was het de moeite waard.
En anders had je bovenstaande zin toch al helemaal niet gezien. (A)
Ik had toch ergens de hoop dat je, als inclusief heerschap, rekening zou houden met de andersdenkenden en toch ook wel hier en daar een plaatje toe zou voegen van zo'n prachtige trein zonder busapparaten er voor. Maar da valt dus weer tegen -o-

Maar mooi dat je een leuke dag hebt gehad hoor knul! *O*
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Overal bussen.

Bericht door dylanwild94 »

En dan jou daarmee blij maken. Dacht het niet. :twisted:
Leve de bus. Hoera *bus* Hoera *bus* Hoera *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Overal bussen.

Bericht door Aking »

Spoiler: show
Afbeelding
:6
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Overal bussen.

Bericht door ZO6176 »

Leuke foto's, bedankt voor het plaatsen.

De 1858 komt idd van Hermes. Echter heeft deze nooit in Eindhoven gereden. De hogere nummers zaten volgens mij in Nijmegen. De 1858 die in Eindhoven reed was een CSA-2.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten