[MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

[MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Bericht door ZO6176 »

Mikos had een leuk idee gelanceerd namelijk: de zomerfotobingo. Toen ik dit las was ik gelijk enthousiast. Helaas niet iedereen. Ik ging vanuit dat ik dit in 2 dagen kon doen. In 1 dag was me wel gelukt als ik het persé dit wilde. Nu maar hopen dat het enige jurylid alles goedkeurt.

Mijn strategie was dat ik van lastig naar gemakkelijk wilde werken. Toevalstreffers moesten maar als eerste. Wat ieder uur voorkomt of zoiets als laatste. Op de klok van 21.23 uur na.Ik reisde als eerste naar Amsterdam Centraal om te pogen om 3 verschillende treinsoorten bij elkaar te krijgen. Toen ik aankwam stond dat gelijk klaar op de laaggenummerde sporen. Gelijk maar een foto gemaakt. Eerst een beroerde (om het maar te hebben) dan een betere.
Afbeelding
De beroerde hier boven. De betere hier onder
Afbeelding
Op de foto zijn als volgt te zien:
2951 als Sprinter 7437 naar Rhenen
4603 als ICE 123 naar Frankfurt
9578+9581 als IC 2230 naar Vlissingen.
Dit ging vrij rap dus nog 14 van 15 te gaan/ Omdat de IC naar Vlissingen ook op het bingokaartje stond gelijk naar spoor 2a gegaan om diezelfde combinatie nog een keer te fotograferen:

Afbeelding
Het zal wel geen foto van de maand worden maar ik moest gelijk weg. Immers nog 13 van 15 te gaan.
Ik besloot om terug te reizen naar Amstel. Dit leek mij het meest geschikt omdat daar de treinen ook stil staan en de metro's in een hoge frequentie rijden. Het was ook geen probleem. Ik heb 2 verschillende combonatie's op de foto gezet:
Afbeelding
De 8636 als trein 3030 naar Den Helder kruist de GVBA 160/159 die onderweg is als lijn M53 naar Gaasperplas/
Afbeelding
Links de 2427+2433 als Half-Rotterdammertje 4039, rechts de GVBA 141/142 als M54 naar Gein.
Dit ging ook verrassend snel. Nog 12 van 15 te gaan. De volgende halte zou Sloterdijk worden. Daar zou de lastigste komen. De binnenlandse goederentrein. In het Havengebied gaf ik mezelf wel een kans. Maar als eerste de rijdende IC-direct. Ik heb er 2 op de foto gezet. Zowel naar België als een binnenlandse.

Afbeelding
De 186009 (met achterop de 2802) als trein 9232 naar Bruxelles-Midi.
Afbeelding
De 186115 (en achterop de 186022) als trein 932 naar Breda. Dat hebben ze niet gehaald. Vanaf Rotterdam is het zaakje opgeheven omdat het weer eens stuk was. Nog 11 van 15 te gaan.

Dan het lastigste. Gelukkig kwam vrij snel onder het viaduct van de A5 dit treintje aanzetten om terug te keren naar de Westhaven.
Afbeelding
De Vossloh loc 92 80 1273 101-6 van de Rurtalbahn met wat schattige ketelwagens. Omdat ik zoveel mogelijk wilde doen ben ik met de bus terug gekeerd naar Sloterdijk. Om de overige 10 te gaan doen.

Van daaruit naar Halfweg-Zwanenburg gereisd om het station na 2008 op de foto te zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De 2991+2936 als trein 4847 naar Uitgeest. Op Halfweg-Zwanenburg wordt gesproken over Sprinter naar Heemskerk. Was wel raar om te zien. Maar goed nog 9 van 15 te gaan.
In Amsterdam Centraal mijn lunch genoten. Daar stond toen ik wachtte op de trein naar Amersfoort de 2705 klaar voor een proefritje.
Afbeelding

In Amersfoort de Cico's van 2 verschillende vervoerder gefotografeerd:
Afbeelding
Het weer sloeg hierna gelijk om. Dat was even schrikken want een jas had ik thuis gelaten en ik wilde persé verder met de bingo en zag me al doorweekt staan in het oosten van het land om de resterende 8 te doen.
Ik ben via Apeldoorn naar De Maten gereisd voor het station met maar 1 perronspoor. Tijdens het overstappen de trein van een andere vervoerder op de foto gezet:
Afbeelding
De 366 van Arriva is net aangekomen als trein 17856 uit Zutphen. Met deze ben ik het ieniemienie-stukje naar De Maten gereisd.
Afbeelding
Afbeelding

Ook moest er een trein op enkelspoor gefotografeerd worden:
Afbeelding
Afbeelding
De 375 van Arriva als trein 17858 Zutphen - Apeldoorn. Het zonnetje stond op de Maten wel mooi op. 3 vakjes weg kunnen strepen. Nog 5 te gaan.

Toen de 375 weer terug kwam ben ik naar Klarenbeek gereisd voor het station met perrons in bajonetligging:
Afbeelding
Afbeelding

Nog 4 van 15 te gaan. Na een saai half uur doorgereisd via Zutphen naar Oldenzaal om de volgende 2 items te fotograferen:
Afbeelding
De 38 van Blauwnet staat klaar om terug te reizen naar Zutphen als trein 31266. Deze had ik als afgestreept als trein op diesel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Eurobahn ET4.05 als trein 20379 naar Bielefeld. Later op de avond zou de dienst weer vele uitvallers kennen. Maar goed nog 2 te gaan.
In Oldenzaal bij de plaatselijke Chinees 2 loempia's als avondeten gehaald. In Hengelo op het perron deze smakelijk naar binnen gewerkt. Ik twijfelde of ik de eerste IC naar Utrecht zou pakken of de IC-Berlijn tot Amersfoort. Hij reed immers, was op tijd in Bad Bentheim. Toch maar de eerste gepakt en dat was maar goed ook omdat de IC-Berlijn in Hengelo werd opgeheven.

Te Utrecht was ik voor de klok. Het viel me op dat de minutenwijzer niet geheel op de minuten staat.
21.21 uur:
Afbeelding
21.22 uur:
Afbeelding
En jippie het is 21.23 uur:
Afbeelding
Nog 1 te gaan. Als ik wilde had ik de laatste foto nog kunnen maken om via Nijmegen te reizen om de vervangbussen naar Venray te fotograferen. Maar ik wist dat ik maandag 13 augustus nog naar Amsterdam moest. Vanaf 11 augustus was de langdurige buiten dienststelling naar Rhenen en Ede zodat er genoeg vervangbussen met bijbehorende passagiers zouden zijn. Dus op de 13e mijn reis naar Amsterdam te Utrecht onderbroken voor een foto van het vervangbusjejejeje naar Rhenen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog 0 te gaan. Ik heb het gehaald. Tenminste als het enige jurylid het goed keurt. Ik vond het leuk om het te doen. Reizen per trein doe ik graag maar niet doelloos rond.
Marthijn
Laatst gewijzigd door ZO6176 op wo 15 aug 2018, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: [MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Bericht door Ferdinand »

Mooi verslagje! Ook knap van je dat je bijna alles in 1 dag hebt kunnen doen. Nu is het nog aan Mikos om het goed te keuren.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: [MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Bericht door ZO6176 »

Ferdinand schreef:Mooi verslagje! Ook knap van je dat je bijna alles in 1 dag hebt kunnen doen. Nu is het nog aan Mikos om het goed te keuren.
Goede voorbereiding en wat geluk.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: [MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Bericht door Hendrik »

Leuk dat je hebt meegedaan! Gevarieerd geheel zo!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: [MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb er 2 op de foto gezet. Zowel naar België als een binnenlandse.
Die foto's zijn anders identiek. :P
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: [MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Bericht door ZO6176 »

Lijn 45 schreef:
Ik heb er 2 op de foto gezet. Zowel naar België als een binnenlandse.
Die foto's zijn anders identiek. :P
Je hebt gelijk. Aangepast.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: [MZFB] mijn verslag van de fotobingo

Bericht door jelmerrr »

Mooie fotos
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten