Metro vervangend vervoer in Rotterdam.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Metro vervangend vervoer in Rotterdam.

Bericht door dylanwild94 »

In Rotterdam wordt van 13 tot en met 26 Augustus aan het metro spoor gewerkt tussen de metrostations Maashaven en Wilhelminaplein.
Tijdens die werkzaamheden worden er bussen ingezet tussen de genoemde stations.

Afgelopen Vrijdag 16 Augustus ben ik even gaan kijken bij het vervangend vervoer.

Ik heb mij auto bij metrostation Slinge neergezet om met de metro naar Maashaven te gaan. Daar aangekomen ben langs de route van de metro gaan lopen waar de vervangende lijn 709 rijdt. Op de maashaven Oostzijde kon ik kort na mijn start van de wandeling deze foto maken van de bus richting Maashaven.
AfbeeldingRET 290 by Dylan Wildschut, on Flickr

Naast dat lijn 709 tijdelijk hier rijdt, rijdt lijn 44 richting Zuidplein hier al ruim 1 jaar in verband met de grote werkzaamheden aan de Maastunnel die nog 1 jaar duurt. Hier zien we een Citaro als lijn 44 onderweg naar Zuidplein op de Maashaven oostzijde.
AfbeeldingRET 252 by Dylan Wildschut, on Flickr

Bij metrostation Rijhaven Kon de RET 290 nog een keer op de foto in de richting van Wilhelminaplein.
AfbeeldingRET 290 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op de Veemstraat achter het Wilhelminaplein Staat de vervangende bushalte. goed gefaciliteert met een tijdelijke DRIM waar vertrektijden van de bussen en metro's op getoond worden. Hier zien we nogmaals de RET 290 onderweg terug naar Metrostation Maashaven.
AfbeeldingRET 290 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na een broodje te hebben gehaald bij de subway ben ik weer terug gaan wandelen naar metrostation Maashaven. Vlakbij metro station Rijdhaven kon ik nog deze foto maken van de RET 347.
AfbeeldingRET 347 by Dylan Wildschut, on Flickr

Tijdens het heen en weer wandelen zag ik alleen maar citaro's rijden op lijn 709 maar vlakbij metrostation Maashaven zag ik toch nog een alliance rijden op deze lijn met onderstaand resultaat.
AfbeeldingRET 907 by Dylan Wildschut, on Flickr

En dit was het dan. Hopelijk was het weer de moeite waard.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Metro vervangend vervoer in Rotterdam.

Bericht door ZO6176 »

Zeker de moeite waard. Ik had via dit forum begrepen dat het min of meer een puinhoop was met het vervangend vervoer maar zo lijkt het wel mee te vallen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Metro vervangend vervoer in Rotterdam.

Bericht door dylanwild94 »

Ik moet eerlijk toegeven de bussen zaten wel echt behoorlijk vol.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Metro vervangend vervoer in Rotterdam.

Bericht door Hendrik »

Leuke fotoserie! Het was me nog niet eens opgevallen dat de DRIM bij Wilhelminaplein tijdelijk is. Wel netjes inderdaad!
ZO6176 schreef:Zeker de moeite waard. Ik had via dit forum begrepen dat het min of meer een puinhoop was met het vervangend vervoer maar zo lijkt het wel mee te vallen.
Een puinhoop is een groot woord. Maar aanvankelijk waren er (vooral in de spits) echt te weinig pendelbussen. Nadat de RET meer pendelbussen heeft ingezet, is het volgens mij wel te doen. Al zitten de pendelbussen regelmatig heel vol... Vervelender is de slechte aansluiting van de pendelbussen op de metro (die maar vier keer per uur rijdt tussen Maashaven en De Akkers). Als het heel erg meezit heb ik een kwartier extra reistijd op het traject Rotterdam Centraal - Zuidplein, maar eigenlijk moet je uitgaan van 30 minuten extra reistijd. En dat is veel op zo'n klein stukje...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten