[MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

[MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door reisthijs »

Bingo!
Na een paar weken is het me gelukt, ik kan alle vakjes van de MZFB afvinken 8-)
Ik heb de bingofoto's genummerd in chronologische volgorde, af en toe zit er nog een extra plaatje bij om het verhaal compleet te maken.

Ik begon op de laatste zondag in juli. Ik ging naar Apeldoorn om te lunchen bij de VSM. En een trein van de VSM, is natuurlijk een...
1. Reizigerstrein van een andere vervoerder dan NS:
Afbeelding

Omdat de laatste zondag van de maand was, stonden er pannenkoeken op het menu, jummie :pos:
Afbeelding

Nu ik hier toch was, ook nog even deze
2. Trein op enkelspoor:
Afbeelding

Op 11 augustus was ik in Leeuwarden, een ideale gelegenheid om een paar bingofoto's te maken:
3. Twee CICO-paaltjes naast elkaar, ieder van een andere spoorvervoerder:
Afbeelding

4. Binnenlandse reizigerstrein op diesel
Afbeelding

In de stad kwam ik nog een bijzondere trein tegen, deze wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden, zie hier de Leeuwarder 'City Train':
Afbeelding

De voglende dag maakte ik een klein reisje, op familiebezoek in Houten, daarbij passeerde ik
5. Een station dat is gebouwd na 2008
Afbeelding

Terug had ik het goed getimed, ik kwam om 21:17 (2 minuten te vroeg!) weer aan op Utrecht Centraal, dus nog maar een paar minuutjes wachten voor de volgende foto
6. Stationsklok te Utrecht Centraal op 21:23 uur
Afbeelding

Vrijdag 17 augustus, van uit het gebouw van Waternet in Amsterdam had ik dit fraaie uitzicht:
7. Een trein en een metro in hetzelfde shot
Afbeelding

De volgende was voor mij niet zo moeilijk, ik fiets elke dag langs het Jaarbeursplein en daar waren de afgelopen week genoeg treinvervangende bussen te zien. Ze hebben het dit jaar weer eens voor elkaar gekregen de bussen nóg verder van station Utrecht Centraal vandaan te laten vertrekken...
8. Een station waar reizigers door werkzaamheden op bussen moeten overstappen
Afbeelding

Vandaag, 19 augustus, bracht ik een bezoekje aan Miniworld in Rotterdam. Had ik daar wat aan voor de zomerbingo? Jazeker!
Zo zie je daar op schaal 1:87 onder andere:
9. Een rijdende Intercity Direct-trein
Afbeelding

10. Een Nederlandse goederentrein
Afbeelding

11. Station met slechts één perronspoor
Afbeelding

Na me hier een tijdje te hebben vermaakt, was het weer tijd voor schaal 1:1, ik stapte in deze trein:
12. Intercity naar Vlissingen
Afbeelding

En ging op weg naar Roosendaal.
Daar trof ik op het perron, ouderwetse posters met reclame voor iets wat inmiddels geschiedenis is "elk uur een elektrische trein van AMSTERDAM naar BELGIE via Roosendaal"
Afbeelding

Maar ik kwam nu natuurlijk hier voor:
13. Een buitenlandse reizigerstrein op een Nederlands grensstation
Afbeelding

Met de ICM links op de foto ging ik naar Breda, om daar over te stappen op een Flirt die me naar Tilburg Univers bracht:
Afbeelding

Want dat is uiteraard
14. Een station met perrons in bajonetligging:
Afbeelding

Nu had ik nog één foto te gaan, ik had er al een paar met drie treinsoorten op dezelfde foto, maar dat vond ik te makkelijk, dat moest beter kunnen. Dus ik terug naar Rotterdam, wachten tot er een Thalys binnen kwam, het resultaat:
15. Minimaal drie treinsoorten bij elkaar op dezelfde foto:
Afbeelding
Met dus een Sprinter, Intercity, Intercity Direct én een Thalys, vier treinsoorten op dezelfde foto

En daarmee was de bingokaart dus vol! *trein*
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door Lijn 45 »

Trein op enkelspoor
Ik zie toch echt twee sporen (A)
14. Een station met perrons in bajonetligging
Is die Vectron op de achtergrond van RTB?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door ArrivaBas »

Het tweede spoor op foto 2 zijn de afdrukken van de spoorstaven in het zandbed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door Gebruikersnaam »

Er ligt daar gewoon een spoor kan ik je vertellen :wink: . Het verbaast me dat er geen goederenwagens staan daar, of stonden die achter de fotograaf?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door Aking »

Voel ik hier diskwalificatie aankomen? :o

Sowieso is een foto van een scherm in een trein naar mijn mening geen foto van een station, maar Ome Mikos moet tenslotte van zijn prijzenpakketten af dus het zal allemaal wel loslopen *O*
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door reisthijs »

Ome Mikos spoorde ons toch juist aan om creatief om te springen met de opdrachten? Ik maak nog steeds kans op de originaliteitsprijs :wink:
Gebruikersnaam schreef:Er ligt daar gewoon een spoor kan ik je vertellen :wink: . Het verbaast me dat er geen goederenwagens staan daar, of stonden die achter de fotograaf?
Het is een doodlopend zijspoortje, achter mij stond inderdaad een goederenwagen. Maar de doorgaande spoorlijn is enkelspoor, zoals ook te zien op de foto, dat lijkt me hier toch het belangrijkste.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door jelmerrr »

Leuk verslag
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door trolly »

reisthijs schreef:Het is een doodlopend zijspoortje, achter mij stond inderdaad een goederenwagen. Maar de doorgaande spoorlijn is enkelspoor, zoals ook te zien op de foto, dat lijkt me hier toch het belangrijkste.
Voor mij geen enkel probleem hoor, al waren er tien sporen naast je enkelspoor. Maar je weet toch wie er in de jury zit?
Mikos schreef:Geef je de volgende keer het deurnummer nog even erbij?
Sterkte.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door Gebruikersnaam »

reisthijs schreef:
Gebruikersnaam schreef:Er ligt daar gewoon een spoor kan ik je vertellen :wink: . Het verbaast me dat er geen goederenwagens staan daar, of stonden die achter de fotograaf?
Het is een doodlopend zijspoortje, achter mij stond inderdaad een goederenwagen. Maar de doorgaande spoorlijn is enkelspoor, zoals ook te zien op de foto, dat lijkt me hier toch het belangrijkste.
Dat het lijntje verder enkelsporig is hoef je mij als VSM'er niet te vertellen :mrgreen: Ik zou er niet moeilijk over doen, maar ik behoor niet tot de jury.

In ieder geval leuke, en originele foto's. De foto's van Miniworld 010 en foto 7 vind ik zeer origineel :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: [MZFB] Reisthijs' Zomers Treinenfoto's

Bericht door ZO6176 »

Ik moet zeggen dat je erg creatief bent geweest. Mijn inziens net op het toelaatbare maar weet niet hoe de jury overdenkt. Leuk dat je wat compleet anders hebt dan ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten