Foto van de Maand Juli

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

Foto van de Maand Juli
Voor de meesten zit de zomervakantie er (bijna) weer op; tijd voor de laatste voorrondes voor de Foto van het Jaar-verkiezing begin november! In razend tempo komen de voorrondes voor de maanden juli en augustus voorbij.

Hoe werkt het?
Vanaf vandaag mag iedereen die een account heeft op dit forum inzenden, waarvan de maker denkt dat dat de mooiste foto is die hij/zij/het in het assortiment heeft. Foto's mogen ingezonden worden tot en met onderstaande datum. Daarna mag er gestemd worden op de ingestuurde foto's middels een poll. Na het sluiten van de poll wordt dan de winnaar bekend gemaakt, wiens foto aan het einde van het jaar meedoet aan de OVNL Foto van het Jaar 2018-verkiezing. Om kans te maken op de prijs, zul je dus deel moeten nemen aan een van de voorrondes; alleen op die manier kun je meedingen naar een plaats in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing! De foto's verschijnen in dit topic wanneer de inschrijving voorbij is.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten gemaakt zijn tussen 01 en 31 juli 2018.
  • Inzenden kan tot en met 31 augustus 2018. De poll volgt daarop, waarin gestemd kan worden tot en met 03 september 2018. De winnaar wordt daarna bekend gemaakt in dit topic.
  • Foto's moeten een transportmiddel uit het Openbaar Vervoer tonen.
  • De foto moet door jezelf gemaakt zijn.
  • Foto's doen alleen mee aan de verkiezing, indien ze per PB zijn ingezonden naar Mikos. Direct in het topic plaatsen leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • Je moet het volgende onder je foto plaatsen:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto gemaakt is,
    - De locatie,
    - Aangeven of de foto bewerkt is en zo ja, wat er bewerkt is.
    Voor wie dat wil, mag er ook een omschrijving van de foto, bijvoorbeeld locatie of achterliggend verhaal, onder de foto geschreven worden.
  • De foto doet automatisch mee in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing die eind 2018 gehouden zal worden. De winnaar daarvan ontvangt een prijs.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de jury (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens iedereen veel succes en dat de beste moge winnen!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

Let op: Vandaag is de laatste dag dat je nog foto's in kunt sturen voor de Foto van de Maand Juli-verkiezing!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

Foto van de Maand Juli

De stemronde is geopend; er is keuze uit 7 verschillende inzendingen. Klik op onderstaande link, kies de foto van jouw voorkeur en stem! Stemmen kan tot en met aanstaande maandag.

Inzendingen:
1.
Afbeelding
Titel: Eindbestemming bereikt
Datum: 30 juli 2018
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Tijdens ons verblijf in Nafplio gingen we ook nog even langs het oude station van Nafplio. Sinds 2010 rijden hier al geen treinen meer door de Griekse crisis, maar er zijn plannen om hier weer een trein te laten rijden. Deze trein doet herinneren aan betere tijden.

2.
Afbeelding
Titel: De laatste loodjes...
Datum: 21 juli 2018
Locatie: busstation IJzijde bij Amsterdam Centraal
Bewerkt: Nee
Omschrijving: Op 21 juli 2018 was de dag voordat de Noord/Zuidlijn officieel ging rijden, waarbij het gehele lijnennet in en rondom Amsterdam op de schop ging. Om nog eenmaal stil te staan bij de buslijnen in Amsterdam-Noord, werden er op 21 juli 2018 drie museumbussen ingezet op de lijnen 32, 34, 35, 37 en 38. Op deze foto zie je museumbus GVB 110 uit 1978, die op deze foto langsrijdt als lijn 34 die sinds 22 juli 2018 niet meer bij het Centraal Station komt. Sinds 22 juli rijdt lijn 34 binnen Amsterdam-Noord en verbindt de lijn het Buikslotermeerplein, Banne Buiksloot en het Noorderpark met elkaar. Naast de oldtimer is een Mercedes-Benz Citaro G te zien op lijn 35, die sinds 22 juli eveneens binnen Noord rijdt en wel tussen het Buikslotermeerplein, het Noorderpark en de Molenwijk.

3.
Afbeelding
Titel: Kleine dorpjes, kleine busjes
Datum: 7 juli 2018
De locatie: Westbroek, Burgemeester Huydecoperweg
Bewerkt: Kleine schaduw/hooglichtcorrectie
Omschrijving: Naast het toch vooral behoorlijk massale vervoer per bus wat de concessie regio Utrecht kenmerkt rijden aan de randen van het gebied ook nog een aantal lieflijke buslijntjes door het landelijke gebied en kleine dorpjes, gereden met kleine busjes. Eén van die lijntjes is lijn 122 die op zijn route van Nieuw-Loosdrecht naar Utrecht Overvecht onder meer door Westbroek komt. Letterlijk op een steenworp afstand van de grote stad, maar daar is daar helemaal niets van te merken.

4.
Afbeelding
Titel: Nieuwe lijn, oude tram
Datum: 22 juli 2018
Locatie: Station Amsterdam Sloterdijk
Bewerkt: Licht bijgesneden en gedraaid
Omschrijving: Lijn 19 is, sinds 22 juli 2018, een van de twee nieuwe Amsterdamse tramlijnen. Deze lijn wordt echter geëxploiteerd met de oudste trams, de "trapkarren" type 12G.

5.
Afbeelding
Titel: Kampen Zuid in de schemering
Datum: 04 juli 2018
Locatie: Kampen Zuid
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Het laatste beetje daglicht plakt aan de horizon, terwijl er twee treinen langs het perron van Kampen Zuid staan te keren door geplande werkzaamheden rondom Zwolle.

6.
Afbeelding
Titel: Kustbus langs de kust
Datum: 28 juli 2018
Locatie: Huisduinen, Zeeweg
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Kustbuslijn 851 tussen Den Helder en Petten heeft hier bij Huisduinen als enige locatie op de route echt uitzicht op de zee met links in beeld een stukje Texel en in de verte de veerdienst van Teso met de Vuurtoren Lange Jaap.
 
7.
Afbeelding
Titel: RFO 1829 met theatertrein Das Letzte Kleinod
Datum: 23 juli 2018
Locatie: Deurningen
Bewerkt: Bijsnijden, draaien en kleurcorrectie
Omschrijving: Het Duitse theatergezelschap Das Letzte Kleinod reist rond met hun theatertrein. Nadat de voorstelling Wilhelm*ina al in Bad Bentheim opgevoerd was kreeg daarna Utrecht de eer. Na afloop van de voorstellingen in het Spoorwegmuseum ging het weer terug naar Duitsland, om daar vanaf de volgende dag in Worpswede (ten noorden van Bremen) hun voorstelling op te voeren. Het transport in Nederland werd verzorgd door Rail Force One. Op de reis naar Utrecht werd de tractie verzorgd door de nog in Locon-kleurstelling rijdende 1828, maar op de terugweg was het de beurt aan de sinds half juli in RFO-grijs gestoken 1829. Mooi op tijd passeerde de trein hier bij de Zandsteenweg in Oldenzaal, waar het normaal zo groene gras flink geel gekleurd was als gevolg van de zeer droge zomer.

Stemmen
Stemmen kan tot en met aanstaande maandag 03 september achter deze link.

Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken die de foto van jouw keuze is. Je krijgt na het verzenden van je stem echter niet te zien wat de stand is, die maak ik aanstaande maandag bekend. Dan vertel ik ook wie de auteurs van de foto's zijn.

Laat het beoordelen van de foto’s en het uitdokteren van wie de foto’s zijn alsjeblieft achterwege tot ná de stemming, zodat iedereen onbevooroordeeld zijn of haar stem uit kan brengen, dat is het hele idee achter het afgeschermd insturen van de foto’s en het publiceren van de uitslag nadat de stemronde is geëindigd.

Stem wijs!
Laatst gewijzigd door Mikos op za 01 sep 2018, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Milco »

Mikos schreef:Stemmen
Stemmen kan tot en met aanstaande woensdag 04 juli achter deze link.
Tot en met wanneer kan er gestemd worden? ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Lijn 45 »

Tot 2029. :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Wubbo »

Mikos in de openingspost schreef:De poll volgt daarop, waarin gestemd kan worden tot en met 03 september 2018. De winnaar wordt daarna bekend gemaakt in dit topic.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

Het is de laatste dag om te kunnen stemmen; heb je dat nog niet gedaan, doe dat dan vooral nog even! :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

Uitslag Foto van de Maand Juli-verkiezing

De stemmen zijn geteld; het verdict is gevallen! Er zijn 39 stemmen uitgebracht op de 7 foto's die werden ingezonden, waarbij één foto de grote favoriet bleek te zijn. Tijd om de uitslag te bekijken!

Afbeelding

En in procenten ziet dat er zo uit:
Afbeelding

Gefeliciteerd, Mikos, jouw inzending Kampen Zuid in de schemering krijgt de eervolle vermelding "Foto van de Maand Juli" en dingt mee naar de hoofdprijs aan het einde van het jaar tijdens de Foto van het Jaar-verkiezing! Hieronder het overzicht van foto's en auteurs:

1. Eindbestemming bereikt, van Ferdinand.
2. De laatste loodjes..., van Milco.
3. Kleine dorpjes, kleine busjes, van Daniel.
4. Nieuwe lijn, oude tram, van Meltrain.
5. Kampen Zuid in de schemering, van Mikos.
6. Kustbus langs de kust, van mb90.
7. RFO 1829 met theatertrein Das Letzte Kleinod, van dennistd.

Iedereen bedankt voor het inzenden en stemmen. Let op! De volgende ronde komt er komende week al aan, dan bekijken we welke foto de titel Foto van de Maand Augustus volgens jullie moet dragen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Suus »

Ik had al zo’n vermoeden dat de foto uit Kampen Zuid van Mikos was. Niemand die daar voor zijn plezier gaat bivakkeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door trolly »

Is het alleen een "eervolle vermelding", of krijgt Mikos ook een mooie prijs, zoals bijvoorbeeld een klassewissel? Een uitgelezen kans om eens in de tweede klas sudoku's te maken, lijkt me :wink:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

De eervolle vermelding van Foto van de Maand Juli is voor mij, bij de Foto van het Jaar-verkiezing maak ik kans op ook die titel en de prijzen. Mocht het zo zijn dat ik ook die zou winnen, dan zal ik tegen die tijd eens zien wat ik er dan mee ga doen. :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door trolly »

Kan er overigens nog een klein eervol vermeldinkje af voor "Kustbus langs de kust"? Dit behalve vanwege de schitterende prachtplaat ook voor de titel, die een wolk vragen en meer- of minder bedoelde associaties oproept. Chapeau, mb90 _O_
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

:mrgreen: Bij dezen dan maar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:De eervolle vermelding van Foto van de Maand Juli is voor mij, bij de Foto van het Jaar-verkiezing maak ik kans op ook die titel en de prijzen. Mocht het zo zijn dat ik ook die zou winnen, dan zal ik tegen die tijd eens zien wat ik er dan mee ga doen. :)
Hmmm de organisator van deze wedstrijd zou eigenlijk uitgesloten van deelname moeten worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Aking »

:Y

In Den Haag kan zoiets je, zelfs jaren later nog, de kop kosten (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10539
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door trolly »

Geen sprake van hoor! Mikos is een héééle fijne conducteur, en ik loop niet graag.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Mikos »

KM46 schreef:Hmmm de organisator van deze wedstrijd zou eigenlijk uitgesloten van deelname moeten worden.
Omdat ik een foto instuur voor een fotowedstrijd waarop anderen kunnen stemmen? Ik ben net zo afhankelijk van de stemmen die jullie uitbrengen als ieder ander, er staat vooraf nergens bij dat het mijn foto is en ik heb ook nog eens geen enkele baat bij de prijzen die te winnen zijn. Volgens mij is er weinig wat mij bevoordeelt...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Meltrain »

Inderdaad, en het is ook gewoon een erg mooie foto. Ik vond het zelf (net) niet de mooiste foto van de maand, maar ik kan goed begrijpen dat hij heeft gewonnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Suus »

KM46 schreef: Hmmm de organisator van deze wedstrijd zou eigenlijk uitgesloten van deelname moeten worden.
Stuur zelf een foto in, dan kan je voorkomen dat andere mensen winnen ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door Hendrik »

Precies! Niet zo overdreven formeel, alsjeblieft...
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Foto van de Maand Juli

Bericht door ZO6176 »

Mikos krijgt met zijn wedstrijdjes het wel steeds voor zijn kiezen. Wees blij dat iemand dit allemaal organiseert. Bij de fotobingo waren de prijzen niet goed genoeg voor een aantal, nu weer dat hij zelf meedoet. Laat je je niet uit veld slaan mikos. Een ander zal dit niet zo snel organiseren als ze er al aan beginnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten