[MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

[MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door JothamvW »

Mijn eerste reisverslag hier, geen idee hoe het werkt, dus ik begin maar gewoon.

Op 23 juli postte Mikos een idee om deze zomer van diverse zomerse gebeurtenissen foto's te maken en daar dan een verslagje van te schrijven. Ik was al van plan om naar een aantal plekken te gaan die hier handig voor waren, dus ben ik diverse keren op pad geweest.

Allereerst op 28 juli een dagje Zuid-Limburg, ik was nog nooit op de lijnen Heerlen - Eygelshoven Markt en Maastricht - Eijsden geweest, dus heb ik die maar met een bezoekje vereerd. Hieronder Eygelshoven Markt, met het lokale boemeltje ook.Afbeelding Afbeelding

En hier die rare Belgische meuk in Maastricht.
Afbeelding


Vervolgens op 4 augustus met mijn goede vriend en medeforumgebruiker Western Soldier een dag weggeweest, mijn eerste Noord-Zuidlijn-ervaringen en voor ons allebei een mooi moment om hier foto's voor te maken (helaas kwam hij er een aantal tekort om mee te dingen naar de prijzen.

Eerst waren we via Alphen a/d Rijn en de bus naar Schiphol naar Amsterdam Zuid gereisd. Op Alphen a/d Rijn nam ik de volgende foto's van het treinvervangend vervoer:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna dus naar Amsterdam Zuid gereisd - n.b. we hebben ook een foto van een Intercity Direct gemaakt bij Nieuw Vennep, dat was vóór de Noord-Zuidlijn - , een aantal keer heen en weer met de metro en vervolgens op Station Duivendrecht (als ik het goed zeg) deze foto van trein en metro samen genomen: Afbeelding

Hier dan nog die ICD-foto: Afbeelding

Daarna met twee treinen naar Oldenzaal gereisd (onderweg een of andere biertrein tegengekomen bij Amersfoort in de buurt, onderweg naar Amsterdam - iets met de Gay Pride -) en daar deze foto van de stoptrein uit Duitsland genomen (hij had nog geen grensstation): Afbeelding

Daarna via Hengelo en Zutphen weer terug richting Arnhem. Op Zutphen maakte ik de volgende foto nog, het enige station in Nederland waar deze foto gemaakt kan worden, namelijk 3 in/uitcheckpaaltes Afbeelding

Hier wat diverse foto's die ik willekeurig doordeweeks maakte en op een weekenddag dat ik bij mijn ouders was, o.a. 4 treinsoorten bij elkaar op 1 station (als ik niet uit de Sprinter die op spoor 6a stond was gekomen had ik de foto van de andere kant van het perron gehad en had ik ook nog de ICE op spoor 9 erbij gehad), een goederentrein die met een volledig binnenlandse locomotief (DB 1604) reed en een Stoptrein uit Tiel die door een gewijzigde dienstregeling was uitgeweken naar spoor 11 en een Intercity naar Zwolle op spoor 10. (Alles in en nabij Arnhem)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen een lange dag, die begon met 's morgens vroeg (7:04 - best vroeg op een zaterdag) de Sprinter richting Rheden op Station Velp. Op deze foto zie je de Sprinter richting Arnhem op spoor 1 staan. Afbeelding

Hier alle foto's van Station Rheden en de omgeving, de Q8, het omgevingsbord en het pannekoekenhuis wou ik jullie niet onthouden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Vervolgens ging de reis verder naar serieuze stations, waaronder Utrecht Centraal, waar ik om 9:23 deze foto bij de ICE naar Amsterdam maakte. Ik had ook om exact 9:23 een foto, maar de minutenwijzer bleek nog niet verschoven te zijn op mijn foto, waardoor het nog 9:22 was op de foto. Daarom deze maar. Afbeelding
Hiervoor was ik ook nog naar Vaartsche Rijn gereisd Afbeelding

Helaas dacht ik de foto van de Intercity naar Vlissingen ook wel op Amsterdam Centraal te kunnen schieten, maar dat was niet het geval vanwege werkzaamheden tussen Leiden Centraal en Den Haag. Hierdoor moest ik met de ICD naar Rotterdam.
Uiteindelijk daar wel gekomen, en zowel van binnen als van buiten een foto gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Deze trein nam ik zelf tot Dordrecht, waar ik via Geldermalsen naar Den Bosch reisde.
Normaal gesproken zou ik dat via Breda en Tilburg doen, maar er waren werkzaamheden tussen Tilburg en Den Bosch.
Hierdoor eindigde de Intercity uit Zwolle in Den Bosch, waar ik deze foto van kon nemen met een niet volledig kloppende bestemming (voor de Mikossen onder ons, het was alleen dit specifieke stel, bij de rest was het wel goed. Overigens zag ik die dag ook dat er bij sommige treinenstellen Den Bosch stond en bij anderen 's-Hertogenbosch): Afbeelding



En het eindigde met een reis in het Noorden van het land, waar ik in een museum (http://www.nnttm.nl/) een model van een Arriva-treintje en wat dingetjes in Weener fotografeerde:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door waldo79 »

Mooie foto's, maar bij Eygelshoven Markt lijkt het alsof jullie het perron zijn afgegaan.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door ZO6176 »

Gevarieerd verslag maar waarom rare belgische meuk? Jaren terug was het nornale belgisch stoptrein materieel?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door Hainje »

Generatiekloofje wellicht? :P
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door Z2N »

Alles wat niet gewend is is raar, toch? (A)

Puntje van constructieve kritiek: mijn ogen zitten naast elkaar, en niet boven elkaar. Maak je foto's dan ook zo. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door JothamvW »

waldo79 schreef:Mooie foto's, maar bij Eygelshoven Markt lijkt het alsof jullie het perron zijn afgegaan.
Daar was ik in mijn eentje. Ja, ik heb heel even op het gras daar gestaan en ben ook nog op de daadwerkelijke markt van Eygelshoven geweest. En ja, ik vond dat Belgische stoptreinmaterieel best raar, lijkt van buiten een kruising tussen een Protos en een set DB-rijtuigen en binnen heb je een interieur dat DDAR en Mat'64 er nog nieuw uit laat zien.

Maar ja, zal wel een generatiekloof zijn, ik ben 22.

Wat betreft de verticale foto's, soms moest ik snel een foto maken ergens van, en dat gaat met een mobiele telefoon nu eenmaal sneller op die manier. En dingen lezen op mijn telefoon doe ik ook gewoon met mijn telefoon verticaal. Maar ik zal er de volgende keer op letten.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door Lijn 45 »

Het Belgische stel is ongeveer even oud als een Mat '64. :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door Hainje »

Z2N schreef:Puntje van constructieve kritiek: mijn ogen zitten naast elkaar, en niet boven elkaar. Maak je foto's dan ook zo. :)
Een normaal fototoestel kun je ook een kwartslag draaien tot portret, op zich ook vrij gangbaar in de fotografiewereld. Dat OV-hobbyisten dit nooit doen, tja.....
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door Suus »

Voor bijvoorbeeld boeken kan het soms juist beter zijn om foto’s in portretstand te maken. Zo kan je ze paginavullend gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door Z2N »

Dat hangt af van de vorm van de pagina, voldoende fotoboeken wordrn in 'panorama' gedrukt. Ook voor fotoboeken geldt namelijk dat ze voor mensenogen gemaakt worden. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: [MZFB] [31 foto's] Rheden, stoptreinen naar Duitsland en een Intercity naar olle

Bericht door trolly »

Naar mijn weten worden praktisch alle boeken voor mensenogen gemaakt. En laat ik ook eens een hint doen: als je denkt dat dat eenvoudiger kijkt kan je altijd nog je hoofd scheef houden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten