Afscheid in het hageland.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Afscheid in het hageland.

Bericht door dylanwild94 »

Op 15 September heeft de Belgische stichting Nostalbus een afscheid rondrit georganiseerd in de omgeving van Leuven, Sint Truiden en Tienen met een VanHool A600 van De Lijn en een gelede Citaro van pachter Van Mullem en Zonen.

Die zaterdag was vroeg op voor mij om rond 6 uur afgezet te worden bij metrostation Vijfsluizen om vanaf daar opgehaald te worden door forumlid Etienne.

We gingen vanaf Noorderkempen met de trein naar de opstapplaats bij het station van Leuven. Voordat ik in de trein richting Antwerpen stapte (waar we onze overstap naar Leuven hadden) kon ik deze foto nog maken van een Scania van de pachter B&C
AfbeeldingB&C 119881 by Dylan Wildschut, on Flickr

We waren ondanks 5 minuten vertraging ruim op tijd in Leuven en zo kon op de opstapplaats aan de Diesterpoort, 1 van de excursie bussen op de foto.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

De eerste fotostop was in Haasrode vlakbij de brabanthal dat daar in het industriepark ligt.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Vervolgens werd verder gereden naar Opvelp waar bij de halte Molensteen deze foto gemaakt kon worden.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op eindhalte bij de carpoolplaats in Neervelp kon ik deze foto maken. Al is dit alleen in de daluren en op zaterdag de eindhalte van lijn 6 in de spits rijdt de bus door naar het door bier beroemde dorpje Hoegaarden.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na Neervelp werd naar het dorpje Meldert gereden waar voor de middelbare school aldaar ook een foto gemaakt kon worden met de betreffende schoolbuslijn voor die school op de bestemmingsdisplay.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

De volgende stop was in Oorbeek waar de bus op de plaat kon worden gezet onder het viaduct van de E40 bij een kapelletje.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Vanaf Oorbeek gingen wij de route van lijn 313 af richting onze pauze plaats Sint Truiden. Maar dat ging niet voordat er de volgende 3 fotostops werden gehouden. De eerste was in een weiland bij Overhespen.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

De Volgende in Neerwinden.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

En de laatste van deze 3 was in Neerhespen bij de kerk.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Voordat we naar de verzamellocatie gaan kon alvast de volgende excursie bus op de foto gezet worden aan de rand van Sint Truiden.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

De verzamellocatie was op het europaplein in sint Truiden dat vlakbij het centrum ligt van Sint Truiden. Ik een Etienne hebben ook een broodje gegeten aldaar in het centrum. Maar voordat we naar centrum liepen kon ik nog een laatste foto maken van de VanHool of altands ik dacht dat het de laatste foto was van deze bus.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na het broodje gegeten te hebben ging de excursie verder met de Citaro. Zo werd er een fotostop voorzien bij het monument van Rummen echter werd de bus niet zo neergezet dat beide objecten samen op de foto konden en werd het dit plaatje.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

Er werd gelukkig nog een fotostop gehouden in Rummen en daar kon ik de bus meter in de omgeving plaatsen.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

Er werd verder gereden naar het dorpje Geetbets waar vlakbij het kapelletje van die plaats deze foto gemaakt kon worden.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Zoutleeuw kon deze foto worden gemaakt als 23 naar Sint Truiden.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook werd er bij de voormalige spoorlijn 23 een fotostop gehouden. De Spoorlijn is inmiddels een fietspad geworden wat ook op de foto te zien is.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

In Melkwezer werd deze foto gemaakt met de kerk op de achtergrond.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na Melkwezer werd doorgereden richting de stelplaats van Van Mullem & Zonen waar ons een verassing stond te wachten Maar eerst was er nog een fotostop in Wommersom.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 330892 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op de stelplaats was dit de verassing namelijk 1 van de 2 volledige elektrische Ebusco bussen die recent door van Mullem en zonen is aangeschaft. tevens zijn dit ook de eerste volledig elektrische 12 meter bussen in België.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 304135 by Dylan Wildschut, on Flickr

Op bovenstaande foto kon je het al zien de eerste excursie bus was weer te zien. En daarmee gingen we ook weer mee verder dat terwijl er werd verteld dat we met nog een andere bus verder gingen. Afijn het is wel een mooie bus (van lelijkheid). Hier is de bus te zien op het industriepark van tienen.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

De volgende fotostop werd gehouden op de oude stelplaats van De Lijn aan de achterzijde van het station van Tienen.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook kon ik daar toevallig een foto maken van 2 generaties VanHool bussen.
AfbeeldingVan Mullem & Zonen 301822 by Dylan Wildschut, on Flickr

We gingen door met de excursie en wel naar het plaatsje Attenrode-Wever waar deze foto gemaakt kon worden met koeien en een toren.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

In het centrum van Attenrode-Wever werd voor de patisserie deze foto mogelijk gemaakt.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Een aan de andere rand van het dorpje kon deze foto gemaakt worden. Waar goede te zien is dat we in een bergachtig gebied rijden.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

We gaan snel door en wel weer terug richting Leuven. Zo werd in de bossen van Binkom de sneldienst naar leuven op de bestemmingsdisplay gezet met onderstaand resultaat.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Sneldienstlijn 485 stopt ook in Lubbeek waar op het rondpunt daar een fotostop werd voorzien.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Lubbeek is ook een uitloper van de Leuvense stadslijn 3. Die lijn komt op bovenstaande plek maar ook op de bollenberg in Lubbeek waar deze foto is gemaakt.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

De laatste fotostop van deze excursie werd gehouden op de Trollieberg in Boven Lo met onderstaande foto als resultaat.
AfbeeldingDe Lijn 3563 by Dylan Wildschut, on Flickr

Dat het de laatste foto van de excursie is betekend dat het nog niet de laatste foto van het verslag is want op het station van leuven kon ik deze Citea nog op de foto zetten van pachter A. De Voeght en co.
AfbeeldingA. De Voeght & Co 331368 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ondanks dat we een goede aansluiting hadden op de trein naar Antwerpen gingen we met een trein later om nog een hapje te eten in Leuven.

Na een hapje te hebben gegeten gingen we met de trein weer richting Noorderkempen. Dit keer met een overstap op station Brussel Airport Zaventem. Voordat we in de auto terug naar Nederland stapte kon deze Citaro LE van pachter Autobussen De Reys nog op de foto aan het station van Noorderkempen.
AfbeeldingAutobussen De Reys 104817 by Dylan Wildschut, on Flickr

Helaas ging de auto reis niet zo voorspoedig door bij ons toen onbekende werkzaamheden op A16 waardoor we flink wat vertraging hebben opgelopen. Nadat Etienne mij heeft afgezet op metrostation Slinge ben ik met de metro en bus naar huis gegaan.

En dit was het dan.
Voor Aking was dit niet de moeite waard. Hopelijk voor de rest wel. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Afscheid in het hageland.

Bericht door Aking »

dylanwild94 schreef:En dit was het dan.
Gelukkig *O*
Voor Aking was dit niet de moeite waard.
Ik hoef al niet eens meer iets te zeggen -o-

Maar mooi dat je plezier hebt gehad hoor knulletje :Y
ZO6176
Donateur
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Afscheid in het hageland.

Bericht door ZO6176 »

Was een leuk verslag. Vind hagelanr altijd een mooi stukje vlaanderen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Afscheid in het hageland.

Bericht door Etienne »

Bekende foto's ook :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten