Foto van de Maand September

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van de Maand September

Bericht door Mikos »

Foto van de Maand September
De maand waarin de herfst begint, de dagen korter worden en de scholen weer beginnen; het is tijd voor de verkiezing van de mooiste foto van deze maand! De een-na-laatste voorronde voor de Foto van het Jaar-verkiezing, dus doe vooral nog even mee!

Hoe werkt het?
Vanaf vandaag mag iedereen die een account heeft op dit forum inzenden, waarvan de maker denkt dat dat de mooiste foto is die hij/zij/het in het assortiment heeft. Foto's mogen ingezonden worden tot en met onderstaande datum. Daarna mag er gestemd worden op de ingestuurde foto's middels een poll. Na het sluiten van de poll wordt dan de winnaar bekend gemaakt, wiens foto aan het einde van het jaar meedoet aan de OVNL Foto van het Jaar 2018-verkiezing. Om kans te maken op de prijs, zul je dus deel moeten nemen aan een van de voorrondes; alleen op die manier kun je meedingen naar een plaats in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing! De foto's verschijnen in dit topic wanneer de inschrijving voorbij is.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten gemaakt zijn tussen 01 en 30 september 2018.
  • Inzenden kan tot en met 01 oktober 2018. De poll volgt daarop, waarin gestemd kan worden tot en met 04 oktober 2018. De winnaar wordt daarna bekend gemaakt in dit topic.
  • Foto's moeten een transportmiddel uit het Openbaar Vervoer tonen.
  • De foto moet door jezelf gemaakt zijn.
  • Foto's doen alleen mee aan de verkiezing, indien ze per PB zijn ingezonden naar Mikos. Direct in het topic plaatsen leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • Je moet het volgende onder je foto plaatsen:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto gemaakt is,
    - De locatie,
    - Aangeven of de foto bewerkt is en zo ja, wat er bewerkt is.
    Voor wie dat wil, mag er ook een omschrijving van de foto, bijvoorbeeld locatie of achterliggend verhaal, onder de foto geschreven worden.
  • De foto doet automatisch mee in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing die eind 2018 gehouden zal worden. De winnaar daarvan ontvangt een prijs.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de jury (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens iedereen veel succes en dat de beste moge winnen!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Mikos »

Alleen vandaag en morgen kun je nog een foto inzenden voor deze ronde van de Foto van de Maand!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Mikos »

Foto van de Maand September
De herfst is begonnen, tijd om te bepalen welke foto van de afgelopen maand de eretitel Foto van de Maand zou moeten dragen. Stem mee en bepaal welke foto er doorgaat naar de Foto van het Jaar-verkiezing begin november. Er is weer voldoende variatie om uit te kiezen, stem je mee?

Inzendingen:
1.
Afbeelding
Museumbus in de bocht
Datum: 09 september 2018
Locatie: Amersfoort
Bewerkt: Nee.

2.
Afbeelding
Bus op de boulevard
Datum: 16 september 2018
Locatie: Salou
Omschrijving: Een streekbus van vervoerder Bus Plana rijdt op de Passeig de Jaume I in Salou en passeert “Monument a Jaume I”.

3.
Afbeelding
Ochtendstond...
Datum: 22 september 2018
Locatie: Hengelo
Omschrijving: Op de vroege zaterdagochtend staat Lint 39 te wachten op vertrek richting Oldenzaal. Op de achtergrond staan een ICM en DDAR te genieten van hun weekendrust.

4.
Afbeelding
De eerste herfstdag
Datum: 21 september 2018
Locatie: Zoetermeer Oost
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Het onheilspellende schouwspel van de herfst die het zomerse weer het land uit jaagt tijdens een kort stationnement.

5.
Afbeelding
Tram in de tropen
Datum: 19 september 2018
Locatie: Oranjestad, Aruba
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Sinds begin 2013 rijdt in Oranjestad een tram tussen de cruiseterminal en het centrum. Er zijn 4 trams die op waterstof rijden.

6.
Afbeelding
ICM in de schemering
Datum: 13 september 2018
Locatie: Assen-Noord
Bewerkt: Meer kleur gegeven en wat scherper gemaakt

7.
Afbeelding
Intercity Notte naar Sicilië
Datum: 06 september 2018
Locatie: Station Villa San Giovanni Mare
Bewerkt: Geen bewerkingen.
Omschrijving: Tussen het Italiaanse schiereiland en Sicilië worden dagelijks vijf treinen per richting overgevaren. Deze treinen zijn langer dan het schip, en moeten daarom in meerdere delen aan boord gerangeerd worden. De gehele trein wordt naar binnen gereden, vier rijtuigen worden afgekoppeld en daarna rijdt de trein weer naar buiten. De wissels worden omgelegd en de trein komt daarna opnieuw naar binnen, om weer een aantal rijtuigen aan boord te brengen. Vanuit een al aan boord gebracht rijtuig is dit tafereel, in dit geval met de nachttrein uit Milaan naar Siracusa en Palermo, goed te aanschouwen.

8.
Afbeelding
Een mooie start van de maand
Datum: 01 september 2018
Locatie: Sassenheim, Spoorpad
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: De maand september had een mooie nevelige start. Dat is hier in Sassenheim goed te zien met een mooie laag nevel over het veld naast deze VIRMm 8640 als IC 2216 naar Vlissingen.

9.
Afbeelding
Lage Zwaluwe bij ochtendgloren
Datum: 27 september 2018
Locatie: Lage Zwaluwe
Bewerkt: Nee.

10.
Afbeelding
Limburgse septemberzon
Datum: 27 september 2018
Locatie: station Heerlen
Bewerkt: alleen een kleine correctie van de belichting
En verder: Met een strakblauwe hemel en 23 graden was het een zeer aangename septemberdag in Limburg. Met de sneltrein (links op de foto) uit Maastricht kun je een mooie rit maken door de Limburgse heuvels. In Heerlen heb je vervolgens vanaf de brug een goed zicht op de perrons en het begin van het emplacement. Aan de andere kant werd druk gebouwd aan de passage van het Maankwartier, die de brug gaat vervangen.

11.
Afbeelding
Daar bij die molen
Datum: 04 september 2018
Locatie: Oud-Alblas, Peilmolenweg
Bewerkt: Nee
Omschrijving: In de loop der jaren heeft de verbinding tussen Nieuw-Lekkerland en Dordrecht, dwars door the middle of nowhere zich aardig ontwikkeld. Waar het aan het begin van de concessie nog slechts een spitslijntje was dat het karakteristieke plekje bij de molen van Oud-Alblas passeerde, komt er nu in de laatste maanden van de huidige concessie de hele dag door en zelfs op zaterdag een bus langs. Die zaterdagbediening vervalt over een paar maanden, maar op de omweg en overstaps die er dan voor in de plaats komen heeft niemand er echt last van... de keren dat ik er langs gekomen ben heb ik althans nooit iemand op de bus zien staan wachten bij de ene tussenliggende halte helemaal aan de rand van het lintdorpje Oud-Alblas.

12.
Afbeelding
DM 90 in de ochtend zon
Datum: 09 september 2018
Locatie: Spoorwegmuseum, Utrecht
Bewerkt: Nee.

13.
Afbeelding
Afscheidsrit van een Belgisch oudje
Datum: 15 september 2018
Locatie: Neerwinden, Neerhespenstraat
Bewerkt: Ja, foto iets rechtgezet en meer schaduw toegevoegd.

Stemmen
Stemmen kan tot en met aanstaande donderdag 04 oktober achter deze link.

Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken die de foto van jouw keuze is. Je krijgt na het verzenden van je stem echter niet te zien wat de stand is, die maak ik aanstaande donderdag bekend. Dan vertel ik ook wie de auteurs van de foto's zijn.

Laat het beoordelen van de foto’s en het uitdokteren van wie de foto’s zijn alsjeblieft achterwege tot ná de stemming, zodat iedereen onbevooroordeeld zijn of haar stem uit kan brengen, dat is het hele idee achter het afgeschermd insturen van de foto’s en het publiceren van de uitslag nadat de stemronde is geëindigd.

Stem wijs!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Meltrain »

Zo, de keuze is weer reuze. :pos:
Volgens mij is dit nu het record qua inzendingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Wubbo »

Veel mooie foto's deze keer! Lastig kiezen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Mikos »

Nog 24 uur om te stemmen; breng vooral je stem uit om te bepalen welke foto de verkiezing van deze maand wint! :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Aking »

Mikos schreef:Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken
Waarom mag ik meerdere foto's aanvinken? Heb ik de boel gehackt of wat is deze? :o
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Mikos »

Vink zoveel aan als je wilt, je kunt je keuze alleen inzenden wanneer je precies één foto hebt uitgekozen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Aking »

Ja zo ver ben ik niet gegaan. want ik wilde de boel niet om zeep helpen natuurlijk...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto van de Maand September

Bericht door AppleMoose »

Ik vind er niet veel soeps tussen zitten als ik heel eerlijk ben :@ Of de compositie klopt naar mijn idee niet helemaal, of het object is niet helemaal scherp, of er staan teveel storende elementen op de achtergrond, of de kleuren zijn niet helemaal geweldig. Of ben ik gewoon te kritisch? (A) Ik weet het, het is vragen naar de bekende weg (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Foto van de Maand September

Bericht door dylanwild94 »

HET perfecte plaatje bestaat niet. en gaat ook nooit bestaan. Ja misschien als de fotograaf dood is dan heeft hij een perfect plaatjes. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto van de Maand September

Bericht door AppleMoose »

Mee eens. Maar deze keer springt er voor mij geen foto uit die ik goed vind. Dat had ik bij de vorige rondes eigenlijk wel. Maar niet getreurd, ik heb alsnog gestemd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Foto van de Maand September

Bericht door dylanwild94 »

Ik doe al een tijdje niet meer mee. Mijn ingezonden foto's bungelen altijd onderaan. Terwijl er soms slechtere foto's wel een foto van de maand wordt. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Foto van de Maand September

Bericht door AppleMoose »

Niet zo snel opgeven :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Aking »

dylanwild94 schreef:Ik doe al een tijdje niet meer mee. Mijn ingezonden foto's bungelen altijd onderaan. Terwijl er soms slechtere foto's wel een foto van de maand wordt. :X
Amoal doorgestoken kaart jochie! Je heb de kaartjesknippert niet genoeg betaald :N
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Hendrik »

dylanwild94 schreef:Ik doe al een tijdje niet meer mee. Mijn ingezonden foto's bungelen altijd onderaan. Terwijl er soms slechtere foto's wel een foto van de maand wordt. :X
Het gaat toch niet per se om de beste foto? Soms zit er een foto tussen die qua compositie, belichting, e.d. heel goed is, maar die tegelijk heel saai en standaard is. Dan kies ik toch eerder voor een foto die technisch wat minder goed is, maar die wel iets moois of unieks laat zien.
Waarmee ik trouwens niks zeg over de door jou ingestuurde foto's, alleen al omdat ik toch niet meer weet welke dat waren... ;-)

En ja, ook ik ben soms verbaasd over de uitslag van een stemronde. Maar ja, er zitten bijzondere mensen op het forum, dus dan kun je ook bijzondere uitslagen verwachten... :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Meltrain »

Ronaldussen schreef:Mee eens. Maar deze keer springt er voor mij geen foto uit die ik goed vind. Dat had ik bij de vorige rondes eigenlijk wel.
Ik ben het met je eens dat er niet 1 foto echt uitspringt, maar dat komt meer omdat er meerdere goede foto's zijn en het niveau wat dichter bij elkaar ligt. ;) Uiteraard zijn er ook wel foto's die ik niet zo mooi vind, maar die zijn in de minderheid.
dylanwild94 schreef:Ik doe al een tijdje niet meer mee. Mijn ingezonden foto's bungelen altijd onderaan. Terwijl er soms slechtere foto's wel een foto van de maand wordt. :X
Dat ben ik niet met je eens. Weliswaar heeft niet altijd mijn favoriet gewonnen, maar ik heb nog geen een keer gehad dat ik de winnaar totaal onbegrijpelijk vond: hij stond in elk geval altijd wel in mijn top-3.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Daniel »

De winnaar is zelden onbegrijpelijk inderdaad, maar mij vallen soms de gigantische verschillen op tussen foto's die verder heel vergelijkbaar met elkaar zijn.

Op kwaliteit van het plaatje kan je trouwens sowieso nooit stemmen gezien het postzegelformaat waarop we ze moeten beoordelen, de verkleining door de forumsoftware helpt daarin ook niet bepaald.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Foto van de Maand September

Bericht door dylanwild94 »

Het werkt heel demotiverend om als denkt een goed plaatje te hebben en dan ergens onderaan eindigt. En zeker als er slechtere foto's boven je eigen inzending eindigen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Milco »

Slechte foto's? Goede foto's? Bestaat niet! Iedereen denkt daar immers anders over. Wat de een mooi vindt, vindt de ander juist een minder goede foto. Waar de een liever een bus in Nederland ziet, wordt de ander gek van vreugde bij het zien van een trein in Verweggistan en ik zal niet gek opkijken als een deel van de leden zijn of haar stem (ook) daarop heeft gebaseerd.

Een advies dat ik wil geven is: bepaal zelf of je je eigen foto's prima vindt en wees er tevreden mee en houd verder iedereen in zijn of haar waarde. :)

Ik ben in elk geval benieuwd naar de uitslag en welke foto dit keer gaat winnen. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Foto van de Maand September

Bericht door dylanwild94 »

Ik vindt mijn foto's goed. Maar als ik dat op dit forum toets in deze wedstrijd dan blijkt het dat de meeste mensen hier dat helemaal niet zo vinden. En dan is het best demotiverend om dan deze wedstrijd mee te doen. Zeker als andere foto's die ik wat minder goed vindt meer stemmen krijgen dan mijn foto's.

Iedereen heeft zijn eigen smaak uiteraard. Mijn ik heb mijn conclusie getrokken dat in deze wedstrijd met dit publiek mijn foto's niet in de smaak vallen. Dan kan je beter zoeken naar een ander publiek of op een andere manier je foto's laten zien op dit forum. En dat is dus wat ik ook ga doen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Daniel »

Je moet je ook wel realiseren dat het een best beperkt deel van de forumleden is dat hier stemt, wellicht dat daar de extremen in zitten want dat kunnen mogelijk ook nog anderen zijn dan die een reportage van je bekijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Mikos »

Uitslag Foto van de Maand September
Na drie dagen waarop er gestemd mocht worden, zijn alle stemmen geteld. Uit de statistieken is gebleken dat er één persoon liefst acht keer op dezelfde foto heeft gestemd en ondanks dat ik me erg vereerd voel dat die persoon zo vaak op mijn ingezonden foto heeft gestemd (waarschijnlijk door een technisch probleem), heb ik uiteraard zeven van die stemmen ongeldig verklaard en uit de statistieken gefilterd. De onderstaande uitslag is de uiteindelijke, geldige uitslag van deze ronde, met tot nu toe het meeste aantal inzendingen.

Afbeelding
En in procenten ziet dat er zo uit:

Afbeelding

Gefeliciteerd, mb90, jouw inzending ‘Een mooie start van de maand' krijgt de eervolle vermelding "Foto van de Maand September" en dingt mee naar de hoofdprijs aan het einde van het jaar tijdens de Foto van het Jaar-verkiezing! Hieronder het overzicht van foto's en auteurs:

1. Museumbus in de bocht, door Lijn 45
2. Bus op de boulevard, door Milco
3. Ochtendstond..., door Marvinkok
4. De eerste herfstdag, door Mikos
5. Tram in de tropen, door Meltrain
6. ICM in de schemering, door Sumazuyq
7. Intercity Notte naar Sicilië, door Suus
8. Een mooie start van de maand, door mb90
9. Lage Zwaluwe bij ochtendgloren, door Chrysa
10. Limburgse septemberzon, door PHS
11. Daar bij die molen, door Daniel
12. DM 90 in de ochtend zon, door Hidihi
13. Afscheidsrit van een Belgisch oudje, door Etienne

Iedereen bedankt voor het inzenden en het stemmen. Er volgt nog één voorronde aan het einde van deze maand, daarna is het tijd voor de verkiezing van de Foto van het Jaar 2018! Wil je nog meedingen naar de prijs? Maak dan deze maand nog de mooiste foto die je kunt maken en stuur hem in voor de Foto van de Maand Oktober-verkiezing! Tot over een paar weken!
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Foto van de Maand September

Bericht door ZO6176 »

Als ik het goed begrijp doen de foto's uit november en december niet mee bij de foto's van 2018?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand September

Bericht door Aking »

Nope, want in de MikosKalender is dat al 2019 (want dam heb je geen tijd meer om je fantastische prijzenpakket te gebruiken, dat is namelijk maar tot eind van het jaar geldig :wink: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten