Omleiding in Huizen door een bosrijk gebied! (11 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Omleiding in Huizen door een bosrijk gebied! (11 foto's)

Bericht door Milco »

Vanwege een gedeeltelijke afsluiting van de N527 tussen Crailo (bij het Tergooi Ziekenhuis in Blaricum) en Huizen, rijden de buslijnen 107 en 320 van Connexxion een omleiding. Deze omleiding loopt via de vrij smalle Langerhuizenweg, om via de route van de lijnen 100 en 101 weer in Huizen te komen. In de andere richting rijden de bussen vanaf de Nieuwe Bussummerweg via de Oud Bussummerweg naar de Langerhuizenweg. De Oud Bussummerweg is, net als een deel van de Langerhuizenweg, tijdelijk eenrichtingsverkeer om de bussen niet te confronteren met tegemoetkomend verkeer.

Vanmiddag heb ik diverse foto’s gemaakt op en langs de omleidingsroute, die op diverse punten erg smal is maar tegelijkertijd ook erg mooi. Een groot deel van de route loopt namelijk dwars door het bos en dat is weer eens wat anders! Voor de spotters onder ons: de omleiding wordt als het goed is nog tot en met vrijdag 9 november gereden, dus als je leuke plaatjes wil maken, dan heb je nog even de tijd. :D

1. We beginnen echter met een foto op de Nieuwe Bussummerweg. Hier trof ik Connexxion 8241 die nog vanuit Almere heeft gereden en nu mogelijk de oudste bus in de Nederlandse dienst is.
Afbeelding

2. Hierna begon ik aan de wandeling over de omleidingsroute. Op de Oud Bussummerweg kon ik Pouw Vervoer 5780 op de foto zetten.
Afbeelding

3. Even verderop volgde lijn 107 die sowieso per december wordt opgeheven tussen Huizen en Blaricum Tergooi vanwege de erg magere bezetting. Nu rijdt de lijn er nog wel, zodoende kwam Connexxion 4181 voorbij op de Oud Bussummerweg.
Afbeelding

4. Hoe verder ik liep, hoe meer bosgebied het werd. 8-)
Afbeelding

5. Even later kwam ik uit bij de Langerhuizenweg, een weg die door bussen náár Huizen wel volledig wordt gevolgd. Hier begint het gezamenlijke deel, oftewel de omleidingsroute die door de bussen naar zowel Huizen als Blaricum Tergooi wordt gereden.
Afbeelding

6. Op onderstaande foto nog een keer een bus op de Oud Bussummerweg, waarbij goed te zien is dat er tijdelijk eenrichtingsverkeer is ingesteld.
Afbeelding

7. Een stuk verderop op de Langerhuizenweg kwam er weer een bus langs als lijn 320 naar Hilversum.
Afbeelding

8. In de andere richting kwam even later de tegenbus voorbij.
Afbeelding

9. Voor de afwisseling kwam ook de een keer per uur rijdende lijn 107 voorbij, ditmaal op weg naar Huizen.
Afbeelding

10. Tsja, je kunt zo hard lopen als je wil, maar de bus haalt je toch wel in! :mrgreen:
Afbeelding

11. Als afsluiter een foto van Connexxion 5769 op wederom een stuk bosrijk gebied op de Langerhuizenweg.
Afbeelding

Dat was hem! Bedankt voor het kijken! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Omleiding in Huizen door een bosrijk gebied! (11 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's, vooral foto 8 is prachtig. :pos:
Wel een geluk dat de meeste bussen op die route R-net zijn, want dat Connexxion-groen camoufleert een bus in het bos nogal. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Omleiding in Huizen door een bosrijk gebied! (11 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Leuke plaatjes. Bedankt voor het plaatsen
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Omleiding in Huizen door een bosrijk gebied! (11 foto's)

Bericht door busfanNL »

Inderdaad bosrijk. Prachtige foto's Milco, thanks voor het delen. *bus*
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Omleiding in Huizen door een bosrijk gebied! (11 foto's)

Bericht door erjeebee »

Lijkt me hier en daar wat moeizaam passeren qua bus en tegenbus.
Jammer dat je geen passeeractie hebt kunnen vastleggen.

Maar waar het om gaat: Very nice pictures indeed *O*
En foto 8 kan op voor foto van de maand :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten