Foto van de Maand Oktober

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

Foto van de Maand Oktober
Het is tijd voor de laatste voorronde van de Foto van het Jaar-verkiezing! De laatste kans om in de poule met foto's te komen die kans maken op de prijzen. Heb je deze maand een mooie foto gemaakt? Stuur hem dan vooral nog even in. Wie weet pak jij de laatste plek in de jaarwedstrijd!

Hoe werkt het?
Vanaf vandaag mag iedereen die een account heeft op dit forum inzenden, waarvan de maker denkt dat dat de mooiste foto is die hij/zij/het in het assortiment heeft. Foto's mogen ingezonden worden tot en met onderstaande datum. Daarna mag er gestemd worden op de ingestuurde foto's middels een poll. Na het sluiten van de poll wordt dan de winnaar bekend gemaakt, wiens foto komende maand meedoet aan de OVNL Foto van het Jaar 2018-verkiezing. Om kans te maken op de prijs, zul je dus deel moeten nemen aan een van de voorrondes; alleen op die manier kun je meedingen naar een plaats in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing! De foto's verschijnen in dit topic wanneer de inschrijving voorbij is.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten gemaakt zijn tussen 01 en 31 oktober 2018.
  • Inzenden kan tot en met 31 oktober 2018. De poll volgt daarop, waarin gestemd kan worden tot en met 03 november 2018. De winnaar wordt daarna bekend gemaakt in dit topic.
  • Foto's moeten een transportmiddel uit het Openbaar Vervoer tonen.
  • De foto moet door jezelf gemaakt zijn.
  • Foto's doen alleen mee aan de verkiezing, indien ze per PB zijn ingezonden naar Mikos. Direct in het topic plaatsen leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • Je moet het volgende onder je foto plaatsen:
    - Titel van de foto,
    - Datum waarop de foto gemaakt is,
    - De locatie,
    - Aangeven of de foto bewerkt is en zo ja, wat er bewerkt is.
    Voor wie dat wil, mag er ook een omschrijving van de foto, bijvoorbeeld locatie of achterliggend verhaal, onder de foto geschreven worden.
  • De foto doet automatisch mee in de Foto van het Jaar 2018-verkiezing die volgende maand gehouden zal worden. De winnaar daarvan ontvangt een prijs.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de jury (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens iedereen veel succes en dat de beste moge winnen!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

Let op: Morgenavond is de deadline voor de laatste voorronde! Dus heb je deze maand een mooie foto gemaakt, stuur die dan vooral even in! :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door ODRAIL »

Ho stop ... 2018 is nog niet voorbij hoor. november en december hebben we ook nog.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door ArrivaBas »

Wegens de geldigheid van de prijs tellen november en december mee voor de prijs van 2019. Dit is al meermaals uitgelegd. :| (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

Inzendingen Foto van de Maand Oktober
Hieronder staan de laatste foto’s die meedingen naar de eretitel Foto van de Maand, hierna begint de verkiezing van de Foto van het Jaar 2018. Stem mee en beslis welke foto het laatste plekje in de jaarwedstrijd krijgt! De stemronde begint een uurtje eerder dan gebruikelijk in verband met andere werkzaamheden van de jury en het ingaan van de wintertijd. Iedereen die daar problemen mee heeft, kan zijn klacht in drievoud naar de Klaagmuur versturen.

Inzendingen:
1.
Afbeelding
Bus in het bos
Datum: 24 oktober 2018
Plaats: Huizen
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Tijdens een omleiding rijden de lijnen 107 en 320 van Connexxion enkele weken in oktober en november een omleiding door de bossen in Huizen. Op deze foto passeert Pouw Vervoer 5780 op de Oud Bussummerweg terwijl hij op weg is naar Amsterdam.

2.
Afbeelding
Rangeren met stoom
Datum: 27 oktober 2018
Locatie: Wognum, tramstation
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Op 27 oktober werd het tienjarig bestaan van OVNL gevierd met een forumuitje naar de Stoomtram Hoorn - Medemblik. In Wognum maakte de tram een lange stop voor een demonstratie van het goederenvervoer. Bij aankomst op dit station had de ex-NS loc 6513 zijn passagiersrijtuig al op het perronspoor achtergelaten en was deze inmiddels met de goederenwagens naar een zijspoortje gerangeerd, waarvandaan even later weer vertrokken werd richting Hoorn.

3.
Afbeelding
Oud en nieuw in Zweden
Datum: 18 oktober 2018
Locatie: Uppsala C
Bewerkt: Nee.
Omschrijving: Een paar jaar geleden is Uppsala Centralstation geheel gemoderniseerd met de bekende Scandinavische touch (grote open ruimtes, weinig versieringen, veel hout). Wat een contrast met de Zweedse staatsspoorwegen, SJ, die op de regionale lijnen nog grotendeels met oud materieel rijden. Deze Rc6 locomotief met 6 A11 rijtuigen (allen gebouwd in de jaren '80) zijn als InterCity van Stockholm naar Falun onderweg.

4.
Afbeelding
Stoomtrein in de herfst
Datum: 21 oktober 2018
Locatie: Zoutindustrieweg, Boekelo
Bewerkt: Nee

5.
Afbeelding
Storing in de vroege ochtend
Datum: 22 oktober 2018
Locatie: Delden
Bewerkt: Foto is van telefoon en uitgesneden, rechtgezet en nog wat gestoeid met helderheid, contrast etc.
Omschrijving: Op de vroege maandagochtend staan de nog rode 44 en 36 samen aan het perron in Delden. Door een storing na werkzaamheden in Hengelo reden een groot deel van de dag de treinen Zutphen-Oldenzaal slechts Zutphen-Delden. In Delden werd lang gekeerd om zo personeel en treinen op de juiste omloop te houden. Dit leverde zo dit unieke plaatje op, waarbij de 44 net is aangekomen uit Goor als 2e trein van de dag en de 36 als eerste trein al ruim een half uur in Delden staat te wachten om op z'n normale tijd naar Zutphen te vertrekken.


6.
Afbeelding
Dieselend door Eygelshoven
Datum: 13 oktober 2018
Locatie: Eygelshoven, Bruinkoolvijver
Bewerkt: Ja, onderaan klein stukje afgesneden.
Omschrijving: Dit najaar zijn het de laatste maanden voor de Euregio Talent in Eygelshoven. Onder zomerse omstandigheden maar met al de eerste herfstkleuren in beeld komt een nu nog gebruikelijke Talent door Eygelshoven opweg van Herzogenrath naar Heerlen.

7.
Afbeelding
Zonsondergang i.c.m. ICM
Datum: 7 oktober 2018
Locatie: Amersfoort
Bewerkt: Bijsnijden, draaien en kleurcorrectie
Omschrijving: Als Intercity 1767 zijn de ICM's 4249 en 4052 op weg van Den Haag Centraal naar Enschede als tijdens de zonsondergang Amersfoort bereikt wordt.

Stemmen
Stemmen kan tot en met aanstaande zaterdag 03 november achter deze link.

Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken die de foto van jouw keuze is. Je krijgt na het verzenden van je stem echter niet te zien wat de stand is, die maak ik aanstaande donderdag bekend. Dan vertel ik ook wie de auteurs van de foto's zijn.

Laat het beoordelen van de foto’s en het uitdokteren van wie de foto’s zijn alsjeblieft achterwege tot ná de stemming, zodat iedereen onbevooroordeeld zijn of haar stem uit kan brengen, dat is het hele idee achter het afgeschermd insturen van de foto’s en het publiceren van de uitslag nadat de stemronde is geëindigd.

Stem wijs!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Suus »

Oei, deze is moeilijk. Mag ik twee keer stemmen Mikos?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Aking »

Mag je twee keer op hetzelfde ICD toeslagkaartje reizen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Hainje »

Mag niet, kan wel.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

Suus schreef:Oei, deze is moeilijk. Mag ik twee keer stemmen Mikos?
Als je nu stemt op de foto die het uiteindelijk niet wordt, mag je bij de Jaarwedstrijd volgende week stemmen op die andere die het wel werd, deal?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

Let op: Vanavond om 20.00 uur sluit de stemronde, dus als je nog niet hebt gestemd: Stem nog even op jouw favoriet! :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

De Uitslag
Er is 48 keer gestemd in deze laatste voorronde en het was nek aan nek, maar er is toch een duidelijke winnaar uit de bus gekomen. Hieronder de uitslag:

Afbeelding
En in procenten:
Afbeelding

Met liefst 37,5% van de stemmen is Zonsondergang i.c.m. ICM van Dennistd de winnaar van de eretitel Foto van de Maand Oktober. Gefeliciteerd!

De foto's en hun auteurs:
1. Bus in het Bos, van Milco.
2. Rangeren met stoom, van Daniel.
3. Oud en nieuw in Zweden, van PHS.
4. Stoomtrein in de herfst, van Meltrain.
5. Storing in de vroege ochtend, van Marvinkok.
6. Dieselend door Eygelshoven, door mb90.
7. Zonsondergang i.c.m. ICM, van Dennistd.

Daarmee is de laatste foto voor de Foto van het Jaar 2018-verkiezing bekend. De Foto van het Jaar 2018-verkiezing vind je hier! Iedereen bedankt voor het inzenden en stemmen!
Laatst gewijzigd door Mikos op za 03 nov 2018, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door trolly »

Euh Mikos, mogen we ook weten van wiens hand meesterwerken als Bus in het bos of Storing in de vroege ochtend zijn?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Ferdinand »

Bus in het bos is van Milco. De rest zou ik niet weten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Aking »

13-18 is niet bepaald nek aan nek toch? Of moet ik dat in mijn hoofd afspelen met een SBS voice-over? :')
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Lijn 45 »

Stoomtrein in de herfst lijkt me door Gebruikersnaam gemaakt te zijn.
Inzender van foto 2 schreef:ex-NS loc 6513
De 6513 is geen ex-NS machine, maar een replica.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

trolly schreef:Euh Mikos, mogen we ook weten van wiens hand meesterwerken als Bus in het bos of Storing in de vroege ochtend zijn?
Uiteraard, ik was even te druk met de organisatie van het jaar-topic:

1. Bus in het Bos, van Milco.
2. Rangeren met stoom, van Daniel.
3. Oud en nieuw in Zweden, van PHS.
4. Stoomtrein in de herfst, van Meltrain.
5. Storing in de vroege ochtend, van Marvinkok.
6. Dieselend door Eygelshoven, door mb90.
7. Zonsondergang i.c.m. ICM, van Dennistd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door trolly »

Dank U!
Lijn 45 schreef:De 6513 is geen ex-NS machine, maar een replica.
Nou ja, ook geen replica eigenlijk, meer familie uit het buitenland:
Stoomtram.nl schreef:Deze locomotief werd in 1976 aan de Museumstoomtram aangeboden door de Duitse Museumbahn Aschaffenburg. Het ging hier om de 14 ton „lichte" locomotief „Neuhoffnungshutte II" van de staalfabriek Haas & Sohn te Sinn bij Siegen, waarvoor reeds een jaar eerder door de Museumstoomtram een poging tot aankoop was gedaan.

De loc (Neuhoffnungshutte II) behoorde tot het standaardtype 'Victor', waarvan de firma Hohenzollern er in die jaren vele bouwde. Zo uit de catalogus dus! De machine werd in 1887 door Hohenzollern gebouwd en stamt uit een serie lichte loco­motieven waarvan er in de jaren 1880, 1881 en 1889 bij deze fabriek drie voor de Staatsspoorwegen in ons land werden gebouwd.

Deze drie machi­nes worden later nog door 9 soortgelijke locomotieven, gebouwd in eigen beheer in de werkplaats Tilburg aangevuld (serie 601-612, na de fusie van 1921 omgenummerd in NS 6501-6512).
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Meltrain »

Nou, het is duidelijk dat stoomtreinen niet zo populair zijn op dit forum. :X
Ik dacht dat ik nog wel een redelijke kans maakte met mijn foto, maar ik eindig dus als allerlaatste. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Suus »

Mikos schreef:
Suus schreef:Oei, deze is moeilijk. Mag ik twee keer stemmen Mikos?
Als je nu stemt op de foto die het uiteindelijk niet wordt, mag je bij de Jaarwedstrijd volgende week stemmen op die andere die het wel werd, deal?
Ik heb niet gestemd op de foto die heeft gewonnen maar mijn tweede keuze heeft ook niet gewonnen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10542
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door trolly »

Meltrain schreef:Nou, het is duidelijk dat stoomtreinen niet zo populair zijn op dit forum. :X
Ik dacht dat ik nog wel een redelijke kans maakte met mijn foto, maar ik eindig dus als allerlaatste. :(
Toch dingt er een plaatje van een stoomloc mee naar de titel "Foto van het Jaar", dus het lijkt me sterk dat dat enkel door komt doordat iedereen hier stomofoob is. Hoewel beide stoomfoto's hierboven prima plaatjes zijn, missen ze voor mij de wowfactor, en dat is wel waar de jury naar op zoek is voor de "Foto van de Maand Oktober".
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Mikos »

Suus schreef:Ik heb niet gestemd op de foto die heeft gewonnen maar mijn tweede keuze heeft ook niet gewonnen :(
Dan blijft natuurlijk de vraag: Welke foto heeft dan wél jouw stem gekregen? Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de runner-up.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Suus »

Ik heb op de Talent in Eygelshoven gestemd, en had de foto met twee verschillende LINT's als tweede keus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Daniel »

trolly schreef:Hoewel beide stoomfoto's hierboven prima plaatjes zijn, missen ze voor mij de wowfactor, en dat is wel waar de jury naar op zoek is voor de "Foto van de Maand Oktober".
Nou ontbreekt voor mij de wow-factor juist totaal voor de Talent in Eygelshoven, maar de uiteindelijke winnaar was ook wel mijn favoriet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Ferdinand »

Meltrain schreef:Nou, het is duidelijk dat stoomtreinen niet zo populair zijn op dit forum. :X
De stoomtrein van de maand december was wel een meesterwerkje hoor. Ik gok dat deze ook gaat winnen dit jaar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Foto van de Maand Oktober

Bericht door Hainje »

Vind de winnaar qua compositie anders ook echt moeilijk saai, een plaatje zoals ik al zo vaak op dit forum voorbij heb zien komen.
Maar goed, composities met veel groen/natuurschoon doen mijn hart sowieso al makkelijker snel kloppen.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten