November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Meltrain »

Zoals inmiddels wellicht bekend is, ben ik, in navolging van Geoff en Vicki met All The Stations, van plan om op elk station van Nederland te stoppen.
Op zaterdag 10 november was ik weer eens op pad, ditmaal naar het minst frequent bediende station van Nederland: Eemshaven. Sinds 1 november wordt dit station namelijk nog maar 1x per dag bediend.
Dat betekende dus vroeg opstaan en naar station Rotterdam Centraal fietsen, waarna ik met Intercity 537 naar Groningen ging. We waren pas net vertrokken, toen we al achter een enorm vertraagde Sprinter kwamen en we dus vertraging opliepen. Hierdoor kwamen we te laat aan in Utrecht, waardoor we daar ook weer te laat vertrokken en de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] vanaf Bilthoven voor ons zat.
Gelukkig konden we die net na Amersfoort inhalen en mochten we ook in Zwolle als eerste weg, waardoor we met slechts +2 aankwamen in Groningen.
Genoeg tijd dus om de stoptrein naar Eemshaven te halen. :D
Onderweg naar Eemshaven gebeurde weinig bijzonders, waardoor ik zonder problemen ’s lands noordelijkste station bereikte:
Afbeelding
IMG_4414 by Melvin Koote, on Flickr

De voorkant van de trein, met wat industrie op de achtergrond:
Afbeelding
IMG_4419 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Helaas was de tijd in Eemshaven wat korter dan verwacht, want vrijwel gelijk na het maken van bovenstaande foto hoorde ik de machinist fluiten. Om te voorkomen dat ik zo’n 26 uur in Eemshaven moest doorbrengen (of zo’n 1,5 uur moest lopen naar Roodeschool), rende ik maar de dijk af en klom ik over het hekje om de trein in te gaan. Inchecken lukte helaas niet, maar ik had de trein tenminste gehaald. Uiteindelijk heb ik op station Roodeschool alsnog ingecheckt.
Met de trein reisde ik terug naar Groningen Noord, alwaar een elektrische Citea op de foto kon:
Afbeelding
IMG_4420 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Even later kon op dit station de Spurt naar Delfzijl gefotografeerd worden:
Afbeelding
IMG_4421 by Melvin Koote, on Flickr

Met deze trein reisde ik naar Delfzijl, waarvandaan ik buslijn 119 naar Scheemda nam. Vanaf Scheemda ging het weer per trein verder naar Weener, wat nu het einde van de lijn is:
Afbeelding
IMG_4422 by Melvin Koote, on Flickr

Het stationsgebouw van Weener:
Afbeelding
IMG_4425 by Melvin Koote, on Flickr

In de Wiesenstraße kon buslijn 620 naar Leer op de foto gezet worden:
Afbeelding
IMG_4426 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Met dezelfde trein werd terug naar Winschoten gereisd, waar twee treinen naast elkaar op de foto mochten:
Afbeelding
IMG_4431 by Melvin Koote, on Flickr

Vanaf Winschoten nam ik buslijn 23 naar Veendam, waar ik een foto maakte van de oude loods die nu dienstdoet als busstation:
Afbeelding
IMG_4434 by Melvin Koote, on Flickr

Niet veel later vertrok de bus als “stadslijn” 171 naar Sorghvliet:
Afbeelding
IMG_4437 by Melvin Koote, on Flickr

Met de trein op de achtergrond van de vorige foto reisde ik naar Groningen, waarvandaan ik terugkeerde naar Rotterdam.
Omdat ik twee keer de 500 had en in beide treinen gecontroleerd werd, had ik die dag een controlekans van 100% bij NS en 0% bij Arriva. :P
Op zaterdag 17 november was ik wederom op stap, maar ditmaal met de SSN. Die dag vond namelijk de afscheidsrit van locomotief 65 018 plaats, aangezien deze loc langdurig buiten dienst gaat.
De trein vertrok rond 8:15 uur en net daarvoor kon de hoofdrolspeler van de dag op de foto:
Afbeelding
IMG_0866 by Melvin Koote, on Flickr

De trein, met locomotief 65 018 aan de voorkant en 01 1075 achteraan, reed via Gouda, Utrecht Centraal en Arnhem naar Dieren, om daar de lijn van de VSM op te gaan.
Bij de Molenallee in Loenen werd de eerste fotostop georganiseerd en hier kon de hele trein op de foto:
Afbeelding
IMG_0870 by Melvin Koote, on Flickr

De trein reed achteruit om daarna met volle stoom weer voorbij te rijden:
Afbeelding
IMG_0922 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna werd er even, buiten ons zicht, gerangeerd en daarna kwam van de andere kant VSM-loc 64 415 met een goederentrein en de 65 018 aangereden:
Afbeelding
IMG_0952 by Melvin Koote, on Flickr

Uiteraard reed deze even later ook weer de andere kant op, zodat toen de 65 018 voorop reed:
Afbeelding
IMG_0985 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna werd nog eens heen…:
Afbeelding
IMG_1008 by Melvin Koote, on Flickr

…en weer gereden:
Afbeelding
IMG_1016 by Melvin Koote, on Flickr

Nadat er weer wat gerangeerd werd, kwam de reizigerstrein terug, met dit keer de locs omgedraaid:
Afbeelding
IMG_1023 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna mochten alle deelnemers aan de rit weer instappen:
Afbeelding
IMG_1029 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna reden we verder naar de tweede fotostop, die net ten noorden van station Loenen werd gehouden.
Als eerste kwam de 65 018 met een goederentrein langs. Mede door het koude weer was dit een gevalletje ‘veel stoom, weinig loc’ ;) :
Afbeelding
IMG_1040 by Melvin Koote, on Flickr

Nadat de trein voorbij was gereden en weer achteruit was gereden werd loc 64 415 ervoor gezet, waardoor beide locs in dubbeltractie reden:
Afbeelding
IMG_1071 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Tussendoor kwam ook nog VSM locomotief 23 076 langs, die Sinterklaas ergens had afgezet:
Afbeelding
IMG_1112 by Melvin Koote, on Flickr

Voor de variatie werden de 65 018 en 64 415 ook nog eens van plaats verwisseld:
Afbeelding
IMG_1136 by Melvin Koote, on Flickr

Ook deze combinatie mocht twee keer voorbij komen:
Afbeelding
IMG_1154 by Melvin Koote, on Flickr

Na ongeveer anderhalf uur was het tijd voor de 01 1075 om met de reizigerstrein langs te komen en ons op te halen:
Afbeelding
IMG_1164 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Afbeelding
IMG_1170 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna reden we naar Beekbergen, waar enkele buiten dienst staande locomotieven rond de draaischijf stonden:
Afbeelding
IMG_1193 by Melvin Koote, on Flickr

Deze drie locs zijn wel allemaal rijvaardig, maar deden die dag geen dienst:
Afbeelding
IMG_1196 by Melvin Koote, on Flickr

Locomotief 65 018 op de draaischijf:
Afbeelding
IMG_1227 by Melvin Koote, on Flickr

Afbeelding
IMG_1235 by Melvin Koote, on Flickr

De 01 1075 werd ondertussen even naast de 23 071 gezet:
Afbeelding
IMG_1272 by Melvin Koote, on Flickr

Nadat beide SSN-locomotieven gedraaid waren, werden ze in het donker nog even naast elkaar gezet:
Afbeelding
IMG_1272 by Melvin Koote, on Flickr

Rond 18:30 vertrokken we uit Beekbergen, met de 65 108 voorop en de 01 1075 aan de achterkant van de trein. In Dieren werd het hoofdspoor weer bereikt en via Arnhem, Utrecht Centraal en Gouda werd naar Rotterdam Centraal gereden, waar we rond 22:00 uur aankwamen.
Hier kon nog een laatste foto va de laatste rit gemaakt worden…:
Afbeelding
IMG_20181117_220642 by Melvin Koote, on Flickr

…waarna deze mooie en goed georganiseerde dag ten einde kwam.

Het laatste deel van dit verslag gaat over mijn bezoek aan London in het weekend van 24 en 25 november. Deze reis was al in augustus geboekt, toen ik ineens een aanbieding van Treinreiswinkel zag voor de reis per Eurostar en het verblijf ter plaatse.
De reis begon zoals wel vaker op Rotterdam Lombardijen, waarvandaan per Sprinter naar Rotterdam Centraal werd gereisd.
Omdat je richting London nog altijd moet overstappen in Brussel, gingen we met de [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] naar Brussel. Omdat we een overstap van 6 minuten op Rotterdam Centraal toch wat krap vonden, hadden we 36 minuten gepland.
Tijdens het wachten kon de vertraagde Eurostar naar Brussel gefotografeerd worden:
Afbeelding
IMG_4438 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Om 9:10 werd naar Brussel Zuid vertrokken, waar we rond 11:15 arriveerden.
Voordat naar de Eurostar terminal werd gelopen, kon ik nog een IC naar Blankenberge fotograferen:
Afbeelding
IMG_4441 by Melvin Koote, on Flickr

Om 12:50 vertrok de Eurostar naar London St. Pancras, alwaar rond 14:15 werd gearriveerd.
Als eerste kon een foto worden gemaakt van drie Eurostars op een rij:
Afbeelding
IMG_4446 by Melvin Koote, on Flickr
(De meest rechtse trein was de trein die me naar London bracht en dat was inderdaad dezelfde trein die ik al eerder in Rotterdam gefotografeerd had.)

Twee Eurostars onder de mooie kap van London St. Pancras:
Afbeelding
IMG_4448 by Melvin Koote, on Flickr

Gelukkig was het appartement niet ver van het station, dus konden daar even de zware dingen gedropt worden, waarna ik weer op pad ging. :D
Vanaf metrostation Kings Cross St. Pancras ging ik met de Circle line naar Moorgate:
Afbeelding
IMG_4467 by Melvin Koote, on Flickr

Moorgate is echter niet alleen een metro-, maar ook een (ondergronds) treinstation. Hier vertrekken treinen van Great Northern over de Northern City Line naar Hertford en Welwyn Garden City. Deze bijzondere spoorlijn wilde ik graag eens berijden, zeker nu de oude treinstellen Class 313 binnenkort vervangen worden door Class 717.
Bij station Finsbury Park stapte ik uit, waarna ik de hoop had om met Thameslink naar de zuidkant van de Thames te gaan. Helaas gingen er alleen maar treinen naar Kings Cross, dus nam ik een nieuwe Class 700 naar Kings Cross.
Op Kings cross kon ik een Class 700 van Thameslink fotograferen naast een Class 387 van Great Northern:
Afbeelding
IMG_4469 by Melvin Koote, on Flickr
(In feite zijn Thameslink en Great Northern allebei merknamen die gebruikt worden door Govia Thameslink Railway, wat weer een dochter is van Govia, wat weer een samenwerking is tussen de Go-Ahead Group (65%) en Keolis (35%).)

Op Kings Cross zag ik nog een Harry Potter winkel:
Afbeelding
IMG_4471 by Melvin Koote, on Flickr

Ook kon een foto gemaakt worden van een toren van station St. Pancras:
Afbeelding
IMG_4473 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna maakte ik een rondje met Underground, Overground en DLR door het oosten van London, om uiteindelijk uit te komen bij London Bridge.
Van een Brit die ik een week eerder toevallig sprak, hoorde ik dat daar vlakbij een van de oudste pubs van London zat: The George Inn.
Hier werd een pint gedronken en fish & chips gegeten:
Afbeelding
IMG_20181124_191921 by Melvin Koote, on Flickr

Na het eten werd vanaf London Bridge met de trein naar Charing Cross gereden. Tijdens het kruisen van de Thames viel op dat er aan de zuidkant van de Thames een soort kerstmarkt was, dus vanaf het station werd via de Golden Jubilee Bridge weer naar de zuidkant gelopen.
Vanaf de brug kon een foto worden gemaakt van station Charing Cross:
Afbeelding
IMG_4490 by Melvin Koote, on Flickr

De London Eye was ook mooi verlicht:
Afbeelding
IMG_4480 by Melvin Koote, on Flickr

Na een bezoek aan de kerstmarkt werd langs de London Eye naar de Westminster Bridge gelopen. Vanaf die brug kon nog eens de London Eye gefotografeerd worden:
Afbeelding
IMG_4491 by Melvin Koote, on Flickr

Vanaf Westminsten werd naar het appartement gereisd.
De volgende morgen werd om half 9 opgestaan en na het verlaten van het appartement, werd een foto gemaakt van de straat waar het appartement gelegen was:
Afbeelding
IMG_4493 by Melvin Koote, on Flickr

Omdat het tijd was voor een English Breakfast, werd per metro naar Oxford Circus gereisd, in de hoop daar iets te vinden.
Eenmaal bovengronds kon in Regent Street deze NB4L dubbeldekker op de foto gezet worden:
Afbeelding
IMG_4494 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Helaas konden we in Oxford Street geen ontbijt vinden, dus werd het maar een ontbijtje bij de McDonald’s bij Marble Arch.
Na het ontbijt werd met de Central line naar Holborn gereisd en toen één station naar Covent Garden. Dit station heeft geen roltrappen, maar een lift en is dus op zichzelf al redelijk uniek. Ook zit vlak bij dit metrostation het London Transport Museum en dat was de reden om hier uit te stappen.
Het eerder genoemde duo Vicki en Geoff, van All The Stations, heeft onlangs het boek “The Railway Adventures” uitgebracht over hun belevenissen en toevallig kwam ik er eerder die week achter dat ze op zondagochtend een signeersessie zouden houden in de winkel van het London Transport Museum. Daar wilde ik dus erg graag heen. :D
Ik heb met beide een gezellig gesprek gehad en ik heb mijn boek laten signeren:
Afbeelding
Melvin, Geoff en Vicki by Melvin Koote, on Flickr
(Dit boek was overigens op magische wijze bij Sinterklaas terecht gekomen en kreeg ik daarom ongeveer een week later pas weer terug.)

Hierna werd terug gelopen naar Covent Garden, waarna via Holborn naar Bank werd gereden. Hier bleek de omroep “Mind the gap” geen overbodige luxe :lol: :
Afbeelding
IMG_4503 by Melvin Koote, on Flickr

Vanaf Bank werd met de Docklands Light Railway naar Lewisham gereisd. Vanaf Cutty Sark konden we voorin zitten, wat betekende dat we onderweg nog een stel in de andere richting konden fotograferen:
Afbeelding
IMG_4505 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Eenmaal aangekomen in Lewisham, liepen we van het DLR station naar het National Rail station. Onderweg kon er nog een New Bus 4 London op de foto:
Afbeelding
IMG_4509 by Melvin Koote, on Flickr

Op het treinstation zelf konden nog meerdere treinen op de foto gezet worden, waaronder deze:
Afbeelding
IMG_4513 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Per trein werd naar Victoria gereisd, waar even werd geluncht bij de Leon.
Hierna werd per Victoria line naar Oxford Circus gereisd en in Regent Street kon de verlichting op de foto:
Afbeelding
IMG_4524 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna werd even rondgekeken bij de grote speelgoedwinkel Hamleys, waarna vanaf Oxford Circus de Bakerloo line werd genomen naar:
Afbeelding
IMG_4526 by Melvin Koote, on Flickr

De 1972 Stock rijdt op de Bakerloo line en is het oudste materieel dat dienstdoet op de London Underground. Bij Baker Street kon dit materieel (min of meer) gefotografeerd worden:
Afbeelding
IMG_4527 (2) by Melvin Koote, on Flickr

Ook kon (in de open lucht) op Baker Street een S8 Stock gefotografeerd worden die op de Metropolitan line rijdt:
Afbeelding
IMG_4530 by Melvin Koote, on Flickr

Zelf gingen we met de Metropolitan line de andere kant op: naar Kings Cross St. Pancras. Voor het inchecken bij de Eurostar werden nog enkele sandwiches gehaald en kon nog een foto gemaakt worden van de stationshal:
Afbeelding
IMG_4535 by Melvin Koote, on Flickr

Hierna werd ingecheckt en na een korte tijd wachten, mochten we naar het perron, wara met enige moeite nog een foto gemaakt kon worden van de voorkant van de trein (die dezelfde trein was als op de heenweg):
Afbeelding
IMG_4538 by Melvin Koote, on Flickr

Om 17:34 vertrokken we en na een relatief korte reis, waarbij er alleen weinig meer te zien was, kwamen we 3 uur later alweer aan op Rotterdam Centraal en was het weekend ten einde.
Ik dank jullie allen voor het lezen van mijn verslag en hoop dat jullie het leuk vonden. Op- en aanmerkingen zijn welkom. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Lijn 45 »

minst frequent bediende station van Nederland: Eemshaven.
Is dat niet Stadshagen? :lol:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door isadora »

Leuk zo'n rondje Eems/Theems. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Z2N »

Leuk verslag! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2806
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door ICE11 »

Het staat zeker hier ergens in het forum maar ik heb het nog niet gevonden. Dus: Hoe werkt het, als een Eurostar van Amsterdam naar Londen gaat? Alle passagiers in Brussel-Zuid uitstappen, trein wordt doorzocht en rangeerd van het "openbaar" naar het "Eurostar"-perron en daar stapt men weer in?
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door ZO6176 »

Leuk verslag. Vond zelf de foto's op de VSM-lijn het mooist. Natuurlijk een schitterende lijn maar ook de kou zorgt voor mooie pluimen.
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door waldo79 »

Leuk verslag!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Z2N »

ICE11 schreef:Het staat zeker hier ergens in het forum maar ik heb het nog niet gevonden. Dus: Hoe werkt het, als een Eurostar van Amsterdam naar Londen gaat? Alle passagiers in Brussel-Zuid uitstappen, trein wordt doorzocht en rangeerd van het "openbaar" naar het "Eurostar"-perron en daar stapt men weer in?
Er zijn geen rechtstreekse treinen Amsterdam -> Londen, door het ontbreken van een multinationaal verdrag om het vervoer naar het VK mogelijk te maken. Londen -> Amsterdam kan rechtstreeks, dat materieel rijdt op de terugweg tot Brussel, wordt leeggehaald, en rijdt na een paar uur verder naar Londen als een nieuwe rit. Doorgaande reizigers kunnen tickets boeken icm Thalys, dan hebben ze in Brussel ca 45 minuten om daar door de beveiliging te gaan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Etienne »

Leuk verslag :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door julsteren »

Leuk verslag Meltrain! Lekker veel variatie deze novembermaand geweest! :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Milco »

Leuke gevarieerde foto's :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Ardan »

Leuk allemaal! Ik ben nog altijd nooit in Londen geweest, het moet er toch maar eens van komen als ik dat zo zie.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Meltrain »

Bedankt allemaal. :D

Eerder deze week is overigens bekend geworden dat loc 65 018 voor tien jaar verhuurd zal worden aan de VSM en daar waarschijnlijk weer rijvaardig zal worden gemaakt en worden ingezet tussen Apeldoorn en Dieren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door nsimmelink94 »

Ardan schreef:Leuk allemaal! Ik ben nog altijd nooit in Londen geweest, het moet er toch maar eens van komen als ik dat zo zie.
Wel even voor eind maart doen, want na de Brexit wordt het er niet makkelijker op :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door regenmaker »

Leuk verslag. :) Alleen had ik bij Beekbergen gehoopt op een foto van de lijn 43 of 91. Want het station van de VSM ligt in Lieren. :X
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Meltrain »

O ja, dat is waar.... :X Ik twijfelde nog of ik "Loenen" in de titel moest zetten (aangezien 90% van alle foto's daar is gemaakt), maar ik koos toch maar voor de eindbestemming van de dag: (station) Beekbergen.
(Maar binnen enkele minuten verschijnt er een verslag vol met busfoto's op dit forum (alleen niet uit Beekbergen). ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef: (..)
Als eerste kon een foto worden gemaakt van drie Eurostars op een rij:
Afbeelding
IMG_4446 by Melvin Koote, on Flickr
(De meest rechtse trein was de trein die me naar London bracht en dat was inderdaad dezelfde trein die ik al eerder in Rotterdam gefotografeerd had.)

(..)
Hierna werd ingecheckt en na een korte tijd wachten, mochten we naar het perron, wara met enige moeite nog een foto gemaakt kon worden van de voorkant van de trein (die dezelfde trein was als op de heenweg):
Afbeelding
IMG_4538 by Melvin Koote, on Flickr

(..)Op[/station]- en aanmerkingen zijn welkom. :)
Ik heb een aanmerking: het was niet dezelfde trein, van en naar NL. :wink:

Leuk om de foto's te zien.

Waarom rijdt die trein maar 1x per dag naar het meest noordelijke station van Nederland?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Meltrain »

De Eurostars zijn per half treinstel genummerd: de ene helft heeft het nummer 4033 en de andere helft heeft het nummer 4034. :)

Eemshaven wordt alleen bediend door treinen die een aansluiting geven op de boot naar Borkum. Omdat die boot sinds 1 november maar 1x/dag vaart, rijdt er ook maar 1x/dag een trein naar Eemshaven. Op zondag gaan de trein en boot overigens een paar uur later, zodat je nog wel fatsoenlijk een weekend Borkum kunt doen.
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 15 dec 2018, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door PHS »

Doordeweeks rijdt de trein naar de Eemshaven 2x per dag, met vertrek om 10:52 en 11:22 uit Groningen. De 1x per dag is alleen in het weekend.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Durashift »

Meltrain schreef:De Eurostars zijn per half treinstel genummerd: de ene helft heeft het nummer 4033 en de andere helft heeft het nummer 4034. :)
Oh.. Engelse logica zeker?
:twisted:
Meltrain schreef: Eemshaven wordt alleen bediend door treinen die een aansluiting geven op de boot naar Borkum. (..).
:pos:

owja, dat was het, heb ik hier weleens gelezen ja.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Milco »

De M5 metro's van GVB hebben ook een dubbelnummering, net zoals de Eurostar treinen dat hebben.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Z2N »

Durashift schreef:
Meltrain schreef:De Eurostars zijn per half treinstel genummerd: de ene helft heeft het nummer 4033 en de andere helft heeft het nummer 4034. :)
Oh.. Engelse logica zeker?
:twisted:
Nee, die logica stamt uit de tijd van de oude Eurostar-stellen, die officieel uit twee halve stellen bestaan. De halve stellen kunnen met elkaar worden uitgewisseld, indien nodig voor groot onderhoud of na een uitdienststelling van een half stel. Dezelfde logica bestond ook bij de TGV-stellen van de Franse Postdienst, die hadden ook echt 3,5 treinstellen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Meltrain »

Het is ook een eis dat de twee helften van de Eurostar stellen volledig onafhankelijk van elkaar kunnen functioneren in geval van nood.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Timon91 »

Leuk gevarieerd verslag, ik heb het met plezier gelezen :pos:

Ik meende gelezen te hebben dat uiteindelijk alle treinen van Roodeschool door moeten gaan rijden naar Eemshaven, klopt dat? Zo ja, per wanneer zou dat moeten gaan gebeuren?
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: November 2018: Eemshaven, Beekbergen & London [58 foto's]

Bericht door Daniel »

Dat was volgens mij per de nieuwe concessie voor de noordelijke nevenlijnen het geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten