Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Bericht door Milco »

De laatste dagen van 2018 zijn aangebroken en 2019 is in zicht. Een mooi moment om eens terug te blikken op 2018 met een jaaroverzicht met 63 foto’s. Diverse foto’s zullen hier al eerder voorbijgekomen zijn, maar een ander deel nog niet. Veel kijkplezier! :)

Januari
Op 7 januari ging ik even naar Utrecht. Nabij station Overvecht kon ik deze Ebusco op de foto zetten op lijn 1:
Afbeelding

In het weekend van 20 en 21 januari was ik in Friesland te vinden. Hoewel ik er vrij weinig foto’s heb gemaakt, kon ik op zondagavond 21 januari wel deze Citea op de foto zetten bij station Leeuwarden:
Afbeelding

Februari
Op 4 februari maakte ik vrij spontaan een rondje langs Amsterdam-Zuid, Haarlem en Hoofddorp. In Haarlem kon ik deze TCR dubbeldekker fotograferen die als lijn 346 onderweg is naar Amsterdam Zuid:
Afbeelding

In Hoofddorp kwam deze voormalige Almeerse bus voorbij op lijn 397. Ik had deze bus niet verwacht op een zondag:
Afbeelding

Op 25 februari besloot ik om door Almere te fietsen en onderweg hier en daar wat foto’s te maken. In de Staatsliedenwijk kon ik de Keolis 6006 op de foto zetten, waarbij op de bestemmingsfilm duidelijk zichtbaar is wat de bus op zijn volgende rit gaat doen:
Afbeelding

Maart
Op 1 maart was het eindelijk zo ver en kwamen in Almere zeven BYD’s in dienst. Eenmaal op weg naar mijn werk, bleek er enkele minuten nadat ik uit mijn bus stapte een BYD langs te komen bij de Staatsliedenwijk. Ondanks dat het behoorlijk koud was, besloot ik er nog even op te wachten. Even later kwam bus 6304 aanrijden als lijn M6:
Afbeelding

Op 5 maart reisde ik weer eens af naar Zuid-Limburg, want dat blijft toch een van mijn favoriete regio’s in Nederland! Net buiten Gulpen kon ik deze ex-EBS Scania van Arriva met daarachter een ex-Veolia Ambassador van TCR fotograferen:
Afbeelding

In het heerlijke rustige dorp Mheer kon ik later deze middag lijn 57 op de foto zetten, die naar mijn mening de mooiste busroute van Nederland heeft:
Afbeelding

In de avond van 6 maart was ik kort in Zwolle te vinden, waar ik tijd had om een foto te maken van een FLIRT van Keolis:
Afbeelding

Op 7 maart ging ik in de middag toeren door Almere, waarbij de nadruk lag op het fotograferen van de pas in dienst gekomen BYD’s. Bij station Almere Parkwijk kwam na even wachten bus 6305 aanrijden:
Afbeelding

Bij station Almere Buiten kon deze bus later nogmaals op de foto, samen met twee MAN’s:
Afbeelding

Op 14 maart trof ik bij de Faunabuurt deze opvallende BYD 6307:
Afbeelding

Tegelijkertijd waren het de laatste dagen voor de Ambassadors in allGo-huisstijl:
Afbeelding

Op 21 maart reisde ik langs de oostgrens van Nederland, hierbij kwam ik onder meer in Arnhem waar ik deze waterstofbus van Syntus/Keolis spotte:
Afbeelding

Hierna reisde ik verder en stak ik zelfs de grens over voor een lekker schnitzeltje… Daarna trof ik in Kaldenkirchen deze Solaris:
Afbeelding

Niet veel later volgde de bus die mij weer heel stilletjes naar Nederland zou vervoeren:
Afbeelding

April
In april deden mijn vader voor het eerst mee met de Rammenbakken Reis en wel aan de editie Breda <> Praag! Met 68 oude en rammelende auto’s reden we een week lang door vijf landen van Europa, waarbij we onderweg de route zelf mochten bepalen. Op de eerste dag kon ik bij station Bestwig deze trein fotograferen:
Afbeelding

Op de vierde dag van deze reis kwamen wij onder meer langs het Tsjechische stadje Tyn nad Vltavau:
Afbeelding

Dezelfde avond gingen we naar Praag:
Afbeelding

Op 17 april reisde ik door Noord-Nederland en kwam daar onder andere in Stiens:
Afbeelding

Later die middag kwam ik in Zuidhorn, waar inmiddels elektrische bussen van VDL te vinden zijn op de lijnen 1 en 2:
Afbeelding

Op 18 april was ik even in Aalsmeer waar ik deze Iveco trof:
Afbeelding

Op 22 april fotografeerde ik deze MAN in de Almeerse Eilandenbuurt:
Afbeelding

Mei
Op 2 mei reisde ik door Noord-Holland, Zuid-Holland en een deel van Gelderland. Nabij station Heemstede-Aerdenhout trof ik deze Citea als lijn 80 naar Amsterdam:
Afbeelding

In Voorschoten kwam toen nog SGM:
Afbeelding

Op 6 mei mocht ik testreiziger spelen bij de Noord/Zuidlijn. Nadat wij een groep hooligans speelden die de metro niet konden laten vertrekken bij het Centraal Station, moest de verkeersleiding de dienstregeling weer laten opstarten. Nadat dit gebeurd was, kon er vrij gereisd worden waarbij ik met mijn mobiel deze metro vastlegde in de tunnel:
Afbeelding

Op 20 mei besloot ik weer eens op mijn stalen ros te stappen. Net buiten de stad trof ik deze SLT:
Afbeelding

Op 21 mei was ik even in Almere Poort te vinden, waar ik twee bussen van Keolis trof en deze voormalige Connexxionbus bij TCR:
Afbeelding

Diezelfde middag trof ik deze twee elektrische bussen in Amstelveen:
Afbeelding

Op 26 mei was het weer tijd voor Dordt in Stoom, waar onder meer oude bussen te vinden waren:
Afbeelding

Bij Dordrecht Stadspolders trof ik later op de dag deze stoomtrein:
Afbeelding

Juni
Op 6 juni reisde ik door Zuid-Holland en Noord-Brabant. Zo kwam ik deze dag onder meer in Waddinxveen:
Afbeelding

In Rotterdam trof ik later deze Citadis 2 van de RET niet ver van station Rotterdam Lombardijen:
Afbeelding

Bij station Eindhoven Strijp-S trof ik tegen de avond deze FLIRT:
Afbeelding

Op 13 juni reed ik een ritje mee met mijn vader op de vrachtwagen tussen Schiphol-Noord en Schiphol-Centrum. Tussendoor reisde ik even naar Hoofddorp alwaar ik aan de rand van de stad deze CapaCity kon fotograferen:
Afbeelding

Juli
Op 4 juli reisde ik door Overijssel en Gelderland. In Goor trof ik deze LINT van Keolis:
Afbeelding

In Doetinchem was het die dag een komen en gaan van voormalige bussen van Connexxion:
Afbeelding

In Zevenaar stapte ik die avond uit de GTW van Breng om mij in een Duitse FLIRT naar Arnhem te laten vervoeren:
Afbeelding

Op 17 juli reisde ik van Stiens naar Almere, deels met de trein maar voornamelijk met de bus. In Grou(w) trof ik hierbij deze Citea van de concessie Zuidoost-Friesland op een lijn van de concessie Noordwest-Friesland. Enkele dagen later was dat voorbij:
Afbeelding

Een dag late later trok ik door Utrecht, Gelderland en Brabant. Bij de Koppelpoort in Amersfoort trof ik deze FLIRT van Connexxion:
Afbeelding

In Veenendaal kon ik later die dag een Citea van Syntus fotograferen:
Afbeelding

Op 21 juli was het de laatste dag voordat de Noord/Zuidlijn officieel met reizigers ging rijden. Daarom werden de buslijnen in Amsterdam-Noord versterkt met gratis oldtimerbussen:
Afbeelding

Ook tramlijn 16 werd versterkt:
Afbeelding

Augustus
Op de eerste dag van augustus trof ik naar Noord-Holland-Noord, alwaar Connexxion een blik BYD K7U-bussen in gebruik had genomen, zoals hier in Alkmaar:
Afbeelding

Eveneens in Alkmaar kon ik een leuke foto maken van deze bus van TCR met een VIRM:
Afbeelding

Op 19 augustus was ik weer eens in mijn geboorteplaats te vinden, waaronder bij busstation Elandsgracht:
Afbeelding

Op 31 augustus was ik dan weer in België en trof ik zodoende deze trein in Beringen:
Afbeelding

September
Deze maand begon met ruim twee weken vakantie in Salou, geheel verzorgd met een bus van Rekro Reizen, die ik op de heenweg fotografeerde op een parkeerplaats in Luxemburg:
Afbeelding

Ondanks de heerlijk warmte in Salou werden er ook geregeld treinen…:
Afbeelding

…en bussen op de foto gezet:
Afbeelding

Op 26 september reisde ik weer door Noord-Holland. Nabij Katwoude trof ik deze elektrische VDL van EBS:
Afbeelding

Oktober
Op de tiende dag van de tiende maand reisde ik weer door Noord-Nederland. in Buitenpost trof ik die dag deze 10 meter Ambassador van Arriva:
Afbeelding

In Sneek trof ik aan het begin van de avond deze GTW:
Afbeelding

Op 17 oktober was ik dan weer in Utrecht te vinden voor wat voormalige bussen van Connexxion Almere die nu bij Pouw Vervoer rijden:
Afbeelding

Weer een week later was ik nabij Huizen te vinden vanwege een nogal mooie omleidingsroute:
Afbeelding

November
Op 3 november besloot ik weer eens in en rondom Amsterdam te reizen en wel met het Amsterdam & Region Travel Ticket. Zo trof ik deze dag een dubbeldekker van TCR bij de lage onderdoorgang onder het VUmc:
Afbeelding

Tegen de avonduren kon ik op de boulevard tussen Bloemendaal aan Zee en Zandvoort lijn 81 op de foto zetten, die onderweg is naar Haarlem:
Afbeelding

12 november was de dag, dat het SNG in dienst rijden mag… :mrgreen: Twee dagen later was ik vrij en besloot ik het nieuwe materieel op te zoeken. Nadat ik een rit ermee had gemaakt van Haarlem naar Den Haag Centraal, reisde ik met SLT naar Voorhout om daar de SNG’s op te wachten voor een foto:
Afbeelding

Van 23 tot en met 25 november was ik met mijn ouders in Oberhausen voor een bezoek aan de kerstmarkt aldaar. Op de zaterdag konden, ondanks het slechte weer, nog wat foto’s gemaakt worden van de bussen:
Afbeelding

December
Zoals gebruikelijk probeer ik de maandag en de dinsdag na de nieuwe dienstregeling vrij te krijgen van het werk om zo de nieuwe bussen op te zoeken. Dat lukte en zo reisde ik op maandag de 10e door de Drechtsteden. Bij het Zuidplein in Rotterdam trof ik, achteraf gebleken, forumlid Stefan:
Afbeelding

Later in de ochtend trof ik deze SnelBuzz aan in Hendrik-Ido-Ambacht:
Afbeelding

Een dag later was de andere concessiewissel aan de beurt en dat is Voorne-Putten en Rozenburg. In laatstgenoemde plaats trof ik deze Iveco die in de kleuren rood en grijs werd geleverd en later is beplakt in de lokale huisstijl:
Afbeelding

Later deze dag was ik in Middelharnis, waar het rond de spitsuren een komen en gaan is van bussen van TCR:
Afbeelding

Dat was mijn jaaroverzicht! Bedankt voor het kijken en ik wens jullie nog een fijn restant van 2018 en een goed en gezond 2019! *O* *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Bericht door ZO6176 »

Leuk. Vind het van hot naar her geweldig. De kleurstelling van oberhausen blijf ik lelijk vinden. Kun jij uiteraard niks aan doen. Veel plezier in 2019.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Bericht door Daniel »

Leuke serie van vanalles door elkaar :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Bericht door busfanNL »

Schitterende plaatjes en heel gevarieerd. Zo zie je nog eens wat. Thanks voor het delen en een goed en ov rijk nieuw jaar. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Bericht door Meltrain »

Leuk overzicht. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Bericht door Hendrik »

Lest best, met een foto die op Goeree-Overflakkee is gemaakt! 8-)
Leuk overzicht met foto's uit allerlei hoeken van het (buiten)land! :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Milco's jaaroverzicht van 2018 in 63 foto's

Bericht door Stefan »

Wat een mafklapper, met 'bestelBuzz' als bestemming op z'n bus. :P _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten