Reisthijs jaaroverzicht in 12 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Reisthijs jaaroverzicht in 12 foto's

Bericht door reisthijs »

Een samenvatting van wat ik het afgelopen jaar allemaal gezien en beleefd heb, elke maand een plaatje:

Januari
Afbeelding
Mijn spoorse jaar begon met een kort reisje naar Polen, daar zag ik in Rzepin deze IC.

Februari
Afbeelding
Een winters plaatje uit Bohinjska Bistrica, Slovenië.

Maart
Afbeelding
In Maart ging ik een dagje op en neer naar Wuppertal om een ritje te maken met de nieuwe voertuigen van de Schwebebahn. De tekst Bitte nicht einsteigen! is helaas nu weer erg actueel, het zweefverkeer ligt voorlopig stil nadat er een stroomrails naar beneden viel)

April
Afbeelding
In april bracht ik twee weken door in Groot-Brittannië, reizend in de eerste klas (i.v.m. gratis voedsel enzo) en dan bij voorkeur met High Speed Trains. Inmiddels een historische opname want Virgin rijdt hier niet meer (deze treinen nog wel maar dat zal ook niet lang meer duren).

Mei
Afbeelding
In mei een lange rit met hondekop 766, de Zuid-Beverland Express van Amersfoort (hier op de foto) naar Goes.

Juni
Afbeelding
Niet heel veel spannends gedaan deze maand op treingebied, maar ik was wel een keertje in België, en zag deze dieseltjes in Mol

Juli
Afbeelding
In juli was bij de Stoomtram Hoorn-Medemblik het Bello-festival. Hier arriveert de naamgever van dit festival in Wognum-Nibbixwoud

Augustus
Afbeelding
Uitzicht vanaf het stadhuis van Stockholm, met op de brug een X2000.

September
Afbeelding
Een Lastochka (Russische Desiro) in station Lokomotiv aan de grote ringlijn rond Moskou

Oktober
Afbeelding
Op een zonnige dag eind oktober bij de Mid-Hants Railway (aka Watercress Line) komt een stoomtrein aan rijden bij station Ropley.

November
Afbeelding
De SSN nam in november afscheid van de 65 018 als hoofdlijnlocomotief met een lange rit naar de VSM. Hier de loc in actie met een goederentrein bij Loenen.

December
Afbeelding
Ik sloot het jaar af met een ritje in de nieuwste aanwinst van de Nederlandse Spoorwegen, de SNG, van Den Haag naar Haarlem.
Laatst gewijzigd door reisthijs op zo 30 dec 2018, 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Reisthijs jaaroverzicht in 12 foto's

Bericht door Meltrain »

Mooi overzicht. :pos:
(Alleen de laatste foto werkt niet.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reisthijs jaaroverzicht in 12 foto's

Bericht door waldo79 »

Je bent er flink op uit geweest _O_
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reisthijs jaaroverzicht in 12 foto's

Bericht door Gebruikersnaam »

Veel op pad geweest zo te zien! Februari vind ik erg mooi :pos:
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Reisthijs jaaroverzicht in 12 foto's

Bericht door Hendrik »

Bij mei gaat het vast om de Zuid-Beveland Express, zonder r... :wink:
Leuk overzicht!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten