Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Ook dit verslag van hot naar her. Heerlijk. Veel plezier in 2019
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Leuk jaaroverzichtje hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Leuk overzicht! :pos:
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Dat studenten-OV: gewoon van profiteren zolang het nog kan. Ik ben zo ontzettend vaak erop uit geweest daarmee, naar kleine oorden die ver weg liggen etc. Ik zou een tocht met de bus over de Deltawerken willen aanbevelen, dat gebied, wanneer dat nog niet gedaan is. Ene keer van Brielle, via Hellevoetsluis en Zierikzee naar Goes en de andere keer Domburg, Veere, via Neeltje Jans, Burgh-Haamstede en Oude-Tonge naar Bergen op Zoom, eventueel nog met Willemstad erbij. Daarbij vind ik het leuk om vestingsteden te bekijken.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Hoewel ik relatief lang een SOV heb gehad heb ik niet eens buitensporig getoerd. Eigenlijk reis ik nu meer dan destijds (en met name in het railvervoer).
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Die derde rail is nodig omdat er hier geen mogelijkheid is om gebruik te maken van een stroomvoorziening via de bovenleiding.PHS schreef: April
8. In april een tochtje gemaakt via Den Haag, Zoetermeer naar Nesselande, om daar het uiterste noord-oostelijke eindje van de Rotterdamse metro uit te proberen. Ik dacht vroeger dat het gehele traject bij Alexander als sneltram was uitgevoerd als sneltram, dus was ik redelijk verbaasd om een derde rail te zien. Het waarom van deze spanningswisseling is mij echter niet duidelijk.
En ... de reden dat er geen bovenleiding gebruikt kan worden is dat de metrobaan dicht bij de hoogspanningslijnen gebouwd is. Wat ook goed op de foto te zien is.
Dus ... de foto geeft eigenlijk al antwoord op je vraag .
Wat ook een rol speelt is dat eventuele harde wind de bovenleiding kapot blazen.
Verder is het een leuk verslag :pos: .
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Dat er geen bovenleiding nabij hoogspanningslijnen kan worden toegepast lijkt me sterk. Bij treinsporen komt dat over lange afstanden wel voor. Bijvoorbeeld tussen Gouda en Woerden.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Kennelijk kunnen treintjes daar wel tegen en metro's niet.
Nee, ik kan me niet voorstellen dat de hoogspanningsleidingen daar wat mee te maken hebben.
Als ik eens een wilde gok mag doen: De metro's hebben bovenleiding op het bovengrondse traject omdat een derde rail welhaast onmogelijk is door de gelijkvloerse kruisingen. Tussen de kruisingen in is er een potentieel veiligheidsprobleem met een derde rail (personen op het spoor etc).
Een viaduct is een vrijliggende baan die deze problemen niet heeft.. dus daar kun je als je toch al van 2 systemen gebruikt maakt dan net zo goed een derde rail neerleggen ipv bovenleiding..
Is vast goedkoper in aanleg en onderhoud en mogelijk ook minder storingsgevoelig?
Verder een leuk verslag :)
Nee, ik kan me niet voorstellen dat de hoogspanningsleidingen daar wat mee te maken hebben.
Als ik eens een wilde gok mag doen: De metro's hebben bovenleiding op het bovengrondse traject omdat een derde rail welhaast onmogelijk is door de gelijkvloerse kruisingen. Tussen de kruisingen in is er een potentieel veiligheidsprobleem met een derde rail (personen op het spoor etc).
Een viaduct is een vrijliggende baan die deze problemen niet heeft.. dus daar kun je als je toch al van 2 systemen gebruikt maakt dan net zo goed een derde rail neerleggen ipv bovenleiding..
Is vast goedkoper in aanleg en onderhoud en mogelijk ook minder storingsgevoelig?
Verder een leuk verslag :)
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Het traject tot De tochten werd in 1984 geopend; de verlenging naar Nesselande in 2005.
Héél misschien is er in die 20 jaar het een en ander veranderd qua inzicht en regelgeving?
Héél misschien is er in die 20 jaar het een en ander veranderd qua inzicht en regelgeving?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
De overgang tussen derde rail en bovenleiding is zover ik weet nooit een probleem geweest bij de Rotterdamse metro. Drie van de vijf lijnen doen het een of meerdere keren per rit, zowel stilstaand als rijdend maar over verstoringen of uitval hoor je zelden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Ik neem aan dat beiden de zelfde spanning hebben, dat zal al een groot verschil maken.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
Er is al jaren discussie over om het sneltramtracé ongelijkvloers te maken, door kruisende wegen óf de sneltram naar -1 te brengen. Uiteraard is dat altijd te duur bevonden en wordt er nu voor 'snellere overwegen' gekozen. Enfin, ik heb het idee dat RET hun voertuigen harder laat rijden op metrobaanvakken dan op sneltrambaanvakken.Meltrain schreef:Het traject tot De tochten werd in 1984 geopend; de verlenging naar Nesselande in 2005.
Héél misschien is er in die 20 jaar het een en ander veranderd qua inzicht en regelgeving?
Het is een spectrum.
Re: Fotoverslag 2018 van PHS: 'het oude jaar uit, het nieuwe jaar in' [22f]
De maximale snelheid op het sneltramtraject is dan ook 50 km/uur. Door de overwegen aan te passen mag dat naar 70 km/uur. Uiteraard zou het het beste zijn als de gevaarlijkste kruising, Hoofdweg, ongelijkvloers wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 59 gasten