Mark's OV-jaarcollectie 2018

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Mark's OV-jaarcollectie 2018

Bericht door ovVeluwe »

Ook ik heb dit jaar weer een hoop plekken bezocht. Ik heb veel mooie momenten meegemaakt in het ov dit jaar. Tijd om alles van dit jaar nog een keertje op een rijtje te zetten. *bus*

Januari
Ik begon mijn jaar in Antwerpen. Op een vrije dag besloot ik de stad een keer te gaan bezoeken en dit leverde ook een aantal fraaie beelden op, zoals deze tram op de Groenplaats
Afbeelding
En deze Citeas nabij het centraal station
Afbeelding

Op een dag ben ik op reis gegaan door het groene hart, waarbij ik een rit waagde tussen allerlei schoolkinderen op lijn 646 om de nieuwe Syntus Citaro te proberen.
Afbeelding

Februari
In februari ging ik op pad om de Eurostar eindelijk eens een keer te spotten. Na een testrit staat de Eurostar hier even uit te rusten onder de stationskap van Amsterdam Centraal
Afbeelding

Maart
In maart ben ik bijna niet weg geweest. Wel ben ik nog naar Schiphol afgereisd voor de komst van een nieuwe vloot elektrische Citeas.
Afbeelding

April
In April was het weer tijd voor de keukenhof. Ook ik was aanwezig voor de kleurrijke pendelbussen die er te vinden waren. Zoals deze Volvo tussen de bloemen.
Afbeelding
En deze Citaro 7809
Afbeelding

Tot slot heb ik deze maand ook nog langsde busbanen van Almere gestaan voor deze Keolis MAN bussen.
Afbeelding

Mei
In mei was ik ook nog een paar keer op schiphol te vinden. Op een dag zag ik daar een voormalig Sternet Citaro, maar dan in een nieuw GVB jasje.
Afbeelding

Ook had kon ik mooi gebruik maken van een ongeleide IC Berlijn. Hier de IC Berlijn onder de kap in Zwolle, naast een DDAR.
Afbeelding

Juni
In juni was ik erg druk met school, welliswaar over OV kwesties, maar er was niet genoeg tijd om ver weg te gaan. Dus zocht ik het wat dichter bij huis, zoals hier een MAN stadsbus in Apeldoorn, op weg naar Ede.
Afbeelding

Juli
In juli lag heel station Zwolle plat. Kortom: treinvervangend vervoer. En daar zaten een hoop leuke bussen bij. Zoals deze kleurrijke Amba.
Afbeelding
En deze bus van Van Mil/VD Broek Tours
Afbeelding
En last but zeker not de least, de Syntus 1451
Afbeelding

Ook ben ik nog weggeweest naar Alkmaar, waar ik deze andere ex-Sternet Citaro kon vastleggen.
Afbeelding

En op vakantie in het Saarland heb ik ook zeker niet stilgezeten.
Afbeelding

Augustus
Deze maand was ik veel op reis en had ik weinig foto's gemaakt. Slechts alleen in Harderwijk, waar ik twee Optares vastlegde terwijl ik wachtte.
Afbeelding

September
In september ben ik op bezoek geweest in Den Bosch, om de start van mijn SOV weer te vieren. Daat zette ik deze Citea op de foto, met op de achtergrond de gouden draak op de rotonde.
Afbeelding

Later die maand reisde ik met een andere elektrische Citea. In waterland wel te verstaan.
Afbeelding

Oktober
Tijd voor een rondje Nijmegen en Arnhem. In beide steden ging ik opzoek naar mooie landschappen waar ik de MAN bussen kon vastleggen. Zoals in de binnenstad van Nijmegen.
Afbeelding
En een herfstig Velperplein in Arnhem.
Afbeelding

Rondom Utrecht was er deze maand ook veen treinvervangend vervoer. Een van deze dagen was ik aanwezig, waar ik deze TCR Citea vastlegde.
Afbeelding

November
Het eind van het jaar nadert snel, daarom heb ik nog snel een laatste rondje DAV gedaan om afscheid te nemen.
Afbeelding

Ook reed in November regelmatig de waterstofbus van Syntus door mijn dorp. Hier te zien bij mijn bushalte Klaarbeek.
Afbeelding

December
Deze laatste maand heb ik uiteraard afgesloten met het nieuwe DMG gebied. Inmiddels met elke buzz formule al gereisd en het is een geslaagde concessie geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met deze Alliance sluit ik 2018 af.

Het was een mooi jaar en ben erg benieuwd wat 2019 me zal brengen. Bedankt voor het lezen en een goede jaarwisseling allen!
Laatst gewijzigd door ovVeluwe op ma 31 dec 2018, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Mark's OV-jaarcollectie 2018

Bericht door ZO6176 »

Leuk overzichtje. Die amba op Zwolle is net een rijdende toverbal. Bedankt voor het plaatsen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mark's OV-jaarcollectie 2018

Bericht door Lijn 45 »

Leuk verslag. :pos:

Ik kan alleen de foto's van de GVB (ex-Sternet) Citaro en de TCR Citea niet zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten