Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door Nitein-Repart »

Op een saaie zondagavond heb ik de zin gemaakt om nog een fotorapportage online te zetten van een dag treinen in NRW. Deze dag treinen vond plaats op zondag 2 augustus 2015. In alle vroegte pakte ik in Emmerich de RE5 naar Düsseldorf. Daar had ik een ruime overstaptijd op de S1 naar Solingen. Dus ondertussen de S6 uit Köln op de plaat gezet.

Afbeelding

Afbeelding
In Solingen stapte ik over op de S7 naar Remscheid uitgevoerd door Abellio Rail oftewel de NS.

Afbeelding
De S7 voert over de Münstener Brücke, de hoogste spoorbrug van Duitsland. Dat betekent een prachtig uitzicht zoals hier te zien.

Afbeelding
Hier aangekomen in Lennep, een leuk stadje. Aangezien het zondagochtend was, was het erg verlaten wat ik wel kon waarderen.

Afbeelding
Lennep heeft ook het Röntgen Museum.

Afbeelding
In Lennep ging ik weer verder, deze trein rijdt verder naar Wuppertal Oberbarmen en vanuit daar moest ik verder met de Schwebebahn naar Vohwinkel aangezien het spoor gestremt was.

Afbeelding
Op station Wuppertal-Vohwinkel nam ik de S8 naar Gruiten, uitgevoerd met BR1440. Daar stapte ik over op de RB48 die uitgevoerd werd met helaas n-wagens, had namelijk BR425 gehoopt die normaal op deze verbinding rijden.

Afbeelding
In Köln stapte ik over op de RB27, er was te weinig tijd voor een foto. Hier een foto van de prachtige omgeving.

Afbeelding
In Erpel stapte ik uit, hier de voorzijde van de trein die verder rijdt naar Koblenz.

Afbeelding
Erpel is een leuk dorpje, zoals hier te zien.

Afbeelding
Uitzicht over de Rhein: er vaart tussen Erpel en Remagen een veerpontje voor wandelaars en fietsers.

Afbeelding
Vanuit Erpel kun je de treinen die over de Linke Rheinstrecke rijden zien.

Afbeelding
De Rijn in de richting van Koblenz.

Afbeelding
We zijn aan de andere kant: in Remagen. Uitzicht op Erpel.

Afbeelding
Vanuit Remagen nam ik de trein naar Bonn, deze was stampvol en heeft wel een bekende eindbestemming.

Afbeelding
Mijn trein hier in Bonn op de plaat.

Afbeelding
Bij Bonn ging ik even het centrum in. Hier het stadhuis.

Afbeelding
Ook in Bonn, uitzicht over de Rhein.

Afbeelding
En hier de Stadtbahn van Bonn.

Afbeelding
Vanuit Bonn ben ik verder naar Euskirchen gereisd. Met nieuwe comfortabele Linten. Hier in Euskirchen.

Afbeelding
Vanuit Euskirchen rijdt ook enkele keren per dag een pendeltreintje naar Düren voor toeristen. Deze rijdt alleen in het weekend, op werkdagen rijdt er een snelbus tussen beide plaatsen.

Afbeelding
In Euskirchen was er niet heel veel te zien, wel de Alter Markt.

Afbeelding
Vanuit Euskirchen ben ik verder met de RB24 naar Köln gereisd. In Köln ook een stuk Stadtbahn genomen.

Afbeelding
Twee stellen van de Stadtbahn kruisen elkaar.

Afbeelding
Laatste foto van dit verslag. Aangezien de RE5 naar Emmerich flinke vertraging had, heb ik de S6 naar Düsseldorf genomen, om vervolgens met de RE2 naar Duisburg te reizen en vanuit Duisburg met de S2 naar Oberhausen te reizen. In Oberhausen nam ik de RB35 naar Wesel en vervolgens de vertraagde RE5 naar Emmerich.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit fotoverslag. Misschien maak ik binnenkort nieuwe reisjes en/of plaats ik hier nieuwe verslagen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door isadora »

Leuke serie, dank. :pos:

Edit: maar...... Erno on tour? :shock:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10578
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door trolly »

Ardan schreef:Op zijn verzoek gaat Erno-BE nu door het leven als Nitein-Repart.
Wel toepasselijk :wink:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door ODRAIL »

Een mooie reportage :pos: :wink: :?: .
Ardan schreef:Op zijn verzoek gaat Erno-BE nu door het leven als Nitein-Repart.
Toch maar weer de naam terug laten veranderen :idea: :wink: ?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door ZO6176 »

Mooie reportage. Leuk rondje gemaakt met leuke afwisseling tussen stedelijk en buitengebied
marcel.nl
Berichten: 643
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door marcel.nl »

Mooie leuke serie, dankje.
Het is wel Müngstener Brücke, met een G ertussen
erjeebee
Berichten: 1407
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door erjeebee »

g even naar voren trekken.

Leuke serie, dank. Brengt herinneringen boven.
Ben in de jaren 80 vaak bij familie in Wermelskirchen op bezoek geweest, met de trein van Emmerich naar Remscheid Hbf (via Solingen Ohligs en over de Müngstener Brücke) en dan met de bus.
Vanuit Wermelskirchen was het een leuke wandeling naar onder de brug, uurtje als ik me goed herinner. Dus de brug zowel van boven als van onder gezien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag hoor. :)
Maar ik denk dat jij een van de weinige treinliefhebbers zult zijn die liever een Br 425 dan N-wagen heeft. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein

Bericht door Suus »

Het is wel een klein beetje dit gedateerd dit verslag, maar er zitten wel wat leuke foto’s tussen.
Meltrain schreef:Maar ik denk dat jij een van de weinige treinliefhebbers zult zijn die liever een Br 425 dan N-wagen heeft. :')
Ik vond de N-wagens op het eind ook niet echt geweldig meer. Ben overigens ook geen fan van de 425 en al haar familieleden (422, 423, 424, 426, 430, SLT) en de opvolger op de betreffende lijn, de Talent 2, is dan weer niet echt ontworpen op mensen die uit het raam willen kijken, dat is ongeveer het enige wat wel goed is aan de 425-familie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten