Op een saaie zondagavond heb ik de zin gemaakt om nog een fotorapportage online te zetten van een dag treinen in NRW. Deze dag treinen vond plaats op zondag 2 augustus 2015. In alle vroegte pakte ik in Emmerich de RE5 naar Düsseldorf. Daar had ik een ruime overstaptijd op de S1 naar Solingen. Dus ondertussen de S6 uit Köln op de plaat gezet.
In Solingen stapte ik over op de S7 naar Remscheid uitgevoerd door Abellio Rail oftewel de NS.
De S7 voert over de Münstener Brücke, de hoogste spoorbrug van Duitsland. Dat betekent een prachtig uitzicht zoals hier te zien.
Hier aangekomen in Lennep, een leuk stadje. Aangezien het zondagochtend was, was het erg verlaten wat ik wel kon waarderen.
Lennep heeft ook het Röntgen Museum.
In Lennep ging ik weer verder, deze trein rijdt verder naar Wuppertal Oberbarmen en vanuit daar moest ik verder met de Schwebebahn naar Vohwinkel aangezien het spoor gestremt was.
Op station Wuppertal-Vohwinkel nam ik de S8 naar Gruiten, uitgevoerd met BR1440. Daar stapte ik over op de RB48 die uitgevoerd werd met helaas n-wagens, had namelijk BR425 gehoopt die normaal op deze verbinding rijden.
In Köln stapte ik over op de RB27, er was te weinig tijd voor een foto. Hier een foto van de prachtige omgeving.
In Erpel stapte ik uit, hier de voorzijde van de trein die verder rijdt naar Koblenz.
Erpel is een leuk dorpje, zoals hier te zien.
Uitzicht over de Rhein: er vaart tussen Erpel en Remagen een veerpontje voor wandelaars en fietsers.
Vanuit Erpel kun je de treinen die over de Linke Rheinstrecke rijden zien.
De Rijn in de richting van Koblenz.
We zijn aan de andere kant: in Remagen. Uitzicht op Erpel.
Vanuit Remagen nam ik de trein naar Bonn, deze was stampvol en heeft wel een bekende eindbestemming.
Mijn trein hier in Bonn op de plaat.
Bij Bonn ging ik even het centrum in. Hier het stadhuis.
Ook in Bonn, uitzicht over de Rhein.
En hier de Stadtbahn van Bonn.
Vanuit Bonn ben ik verder naar Euskirchen gereisd. Met nieuwe comfortabele Linten. Hier in Euskirchen.
Vanuit Euskirchen rijdt ook enkele keren per dag een pendeltreintje naar Düren voor toeristen. Deze rijdt alleen in het weekend, op werkdagen rijdt er een snelbus tussen beide plaatsen.
In Euskirchen was er niet heel veel te zien, wel de Alter Markt.
Vanuit Euskirchen ben ik verder met de RB24 naar Köln gereisd. In Köln ook een stuk Stadtbahn genomen.
Twee stellen van de Stadtbahn kruisen elkaar.
Laatste foto van dit verslag. Aangezien de RE5 naar Emmerich flinke vertraging had, heb ik de S6 naar Düsseldorf genomen, om vervolgens met de RE2 naar Duisburg te reizen en vanuit Duisburg met de S2 naar Oberhausen te reizen. In Oberhausen nam ik de RB35 naar Wesel en vervolgens de vertraagde RE5 naar Emmerich.
Ik hoop dat jullie genoten hebben van dit fotoverslag. Misschien maak ik binnenkort nieuwe reisjes en/of plaats ik hier nieuwe verslagen.
Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Leuke serie, dank. :pos:
Edit: maar...... Erno on tour?
Edit: maar...... Erno on tour?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Wel toepasselijkArdan schreef:Op zijn verzoek gaat Erno-BE nu door het leven als Nitein-Repart.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Een mooie reportage :pos: .
Toch maar weer de naam terug laten veranderen ?Ardan schreef:Op zijn verzoek gaat Erno-BE nu door het leven als Nitein-Repart.
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Mooie reportage. Leuk rondje gemaakt met leuke afwisseling tussen stedelijk en buitengebied
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Mooie leuke serie, dankje.
Het is wel Müngstener Brücke, met een G ertussen
Het is wel Müngstener Brücke, met een G ertussen
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
g even naar voren trekken.
Leuke serie, dank. Brengt herinneringen boven.
Ben in de jaren 80 vaak bij familie in Wermelskirchen op bezoek geweest, met de trein van Emmerich naar Remscheid Hbf (via Solingen Ohligs en over de Müngstener Brücke) en dan met de bus.
Vanuit Wermelskirchen was het een leuke wandeling naar onder de brug, uurtje als ik me goed herinner. Dus de brug zowel van boven als van onder gezien.
Leuke serie, dank. Brengt herinneringen boven.
Ben in de jaren 80 vaak bij familie in Wermelskirchen op bezoek geweest, met de trein van Emmerich naar Remscheid Hbf (via Solingen Ohligs en over de Müngstener Brücke) en dan met de bus.
Vanuit Wermelskirchen was het een leuke wandeling naar onder de brug, uurtje als ik me goed herinner. Dus de brug zowel van boven als van onder gezien.
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Leuk verslag hoor. :)
Maar ik denk dat jij een van de weinige treinliefhebbers zult zijn die liever een Br 425 dan N-wagen heeft. :')
Maar ik denk dat jij een van de weinige treinliefhebbers zult zijn die liever een Br 425 dan N-wagen heeft. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Erno on tour: over de Münstenger Brücker en langs de Rhein
Het is wel een klein beetje dit gedateerd dit verslag, maar er zitten wel wat leuke foto’s tussen.
Ik vond de N-wagens op het eind ook niet echt geweldig meer. Ben overigens ook geen fan van de 425 en al haar familieleden (422, 423, 424, 426, 430, SLT) en de opvolger op de betreffende lijn, de Talent 2, is dan weer niet echt ontworpen op mensen die uit het raam willen kijken, dat is ongeveer het enige wat wel goed is aan de 425-familie.Meltrain schreef:Maar ik denk dat jij een van de weinige treinliefhebbers zult zijn die liever een Br 425 dan N-wagen heeft. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten