EBS in Voorne-putten

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

EBS in Voorne-putten

Bericht door dylanwild94 »

Ik had in mijn jaarverslag genoemd er komt nog een uitgebreid verslag over de nieuwe concessie Voorne-putten en komt hij dan.

We gaan terug naar 2018 en wel naar 27 december. Voor deze dag had ik een gratis dagkaartje geregeld dus kon daar mooi gebruik van maken.

De eerste etappe ging met lijn 105 van Rozenburg naar de halte halfweg 2 in Spijkenisse om vanaf daar te voet naar de stalling van Spijkenisse te gaan.
Onderweg kan deze in de kleurstelling van de MRDH gehulde iveco op de foto op lijn 87 naar hekelingen.
AfbeeldingEBS 5086 by Dylan Wildschut, on Flickr

Vanaf de andere kant kwamen deze 2 R-net iveco's voorbij op de nieuwe lijnen 404 en 403 die voorheen beter bekend waren als lijn 111 en 103.
AfbeeldingEBS 5067 by Dylan Wildschut, on Flickr

Ik kwam via de achterkant aanlopen bij de stalling van Spijkenisse en toen mijn verbazing zag ik dit beeld.
AfbeeldingEBS stalling Spijkenisse by Dylan Wildschut, on Flickr

Op de stalling van Spijkenisse kon ook deze elektrische TukTuk op de foto gezet worden voor de E-shuttle.
AfbeeldingE-TukTuk van EBS by Dylan Wildschut, on Flickr

Ook kon ik deze Midcity op de foto zetten voor de lijnen 81 en 85 in Spijkenisse.
AfbeeldingEBS/Noot XB-163-P by Dylan Wildschut, on Flickr

Niet alleen aan de achterkant waren nog sporen van Connexxion zichtbaar ook aan de voorkant van de stalling was de inmiddels niet meer bediende halte Hofweg nog zichtbaar compleet met vertrekstaat van connexxion.
AfbeeldingEBS stalling Spijkenisse by Dylan Wildschut, on Flickr

Na deze foto ging naar de halte Wattweg om met lijn 87 naar de halte centrum te gaan. daar kon een tijdelijk bus van Noot op de foto op lijn 85.
AfbeeldingEBS/Noot XD-133-S by Dylan Wildschut, on Flickr

Lijn 104 van Renesse naar Spijkenisse rijdt sinds de nieuwe dienstregeling ook in de daluren door naar het metrostation in Spijkenisse en naast TCR ook Connexxion zelf vanuit de stalling Dirksland. Zoals te zien op deze foto gemaakt op het busstation van metrostation Spijkenisse centrum.
AfbeeldingConnexxion 5863 (ex Veolia 5420) by Dylan Wildschut, on Flickr

TCR zet op hun diensten van alles in. Zo ook op deze 27 December want TCR reed met deze in R-net gehulde uit Amstelland-meerlanden overgekomen Citaro op lijn 104. De reizigers zullen zeer waarschijnlijk niet gemekt hebben dat dit geen R-net lijn is.
AfbeeldingTCR 519 by Dylan Wildschut, on Flickr

Hellevoetsluis heeft een stadslijntje rijden dat in de spits een streeklijn is. En dat is lijn 102 die in de daluren tussen de Amnesty internationaallaan en de Kickersbloem rijdt via de den bonsen hoek en in de spits doorrijdt naar het metrostation Spijkenisse centrum. Hier zien we een bus rijden op deze bijzondere stadslijn die net is aangekomen op zijn eindbestemming en naar de rotonde rijdt om daar te keren voor de volgende rit.
AfbeeldingEBS 5078 by Dylan Wildschut, on Flickr

Na deze foto ging de reis verder naar Brielle. Want ook de buurtbusvereniging heeft een nieuwe bus gekregen voor lijn 192. Netzoals in Spijkenisse is dit een midcity. en ook netzoals in Spijkenisse toont de bestemmingsdisplay niet wat die moet tonen. :P
AfbeeldingEBS XB-165-P by Dylan Wildschut, on Flickr

EBS heeft een in de nieuwe dienstregeling een nieuwe verbinding geintroduceert. nou ja "nieuw" het is eigenlijk een gedeeltelijke reactivering van lijn 203 en lijn 113. Want in de spits rijden enkele ritten van lijn 403 naar de Maasvlakte. en in het weekend doet lijn 203 dat tussen Brielle en de Maasvlakte met enkele ritten. Maar 27 december was een doordeweekse dag dus kon ik in Brielle een rit naar de Maasvlakte op de foto zetten die uit Spijkenisse kwam.
AfbeeldingEBS 5054 by Dylan Wildschut, on Flickr

Dit was het verslag. Hopelijk is het weer de moeite waard geweest. Maar dat zal wel anders had je deze zin niet gelezen waarschijnlijk. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door Z2N »

Zeker waar. Leuk verslag! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5243
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door Lijn 45 »

Leuk! :pos:

Hebben die MidCity's inmiddels wel opschriften en werkende filmbakken?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door busfanNL »

Leuk verslag Dylan. Bedankt voor het delen. *bus*
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door dylanwild94 »

Lijn 45 schreef:Leuk! :pos:

Hebben die MidCity's inmiddels wel opschriften en werkende filmbakken?
Die in Brielle heeft inmiddels reclame erop. Maar de laatste keer dat ik die zag was het nog een P+R bus volgens de bestemmingsdisplay. Die in Spijkenisse nog niet gezien recent.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door Daniel »

Vorige week reed in Spijkenisse nog de discobus rond in elk geval.

Leuke fotoserie trouwens :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door Etienne »

Je bent voor de deur van mijn werk geweest. *bus*

Verder leuke foto's
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door Milco »

Leuke foto's!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: EBS in Voorne-putten

Bericht door ZO6176 »

Zeker een leuk verslag. Bedankt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten