Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Bericht door Milco »

Omdat ik vandaag vrij was en er nog wat sneeuw lag, deed het mij besluiten om weer eens wat bussen de fotograferen. Ik begon met een ritje naar Busstation ’t Oor, alwaar op de tijdelijke en nogal kronkelende busbaan al snel deze Keolis 6057 langs kwam rijden, als lijn M1 naar station Almere Centrum:
Afbeelding

Een soortgenoot kwam niet veel later langs op dezelfde lijn maar dan in de andere richting:
Afbeelding

Hierna had ik het plan om naar Muiden te gaan, maar ja, dan moet je natuurlijk niet ergens gaan staan wat op sneeuw lijkt maar uiteindelijk blubber blijkt te zijn :oops: Mijn schoenen, broek en zelfs jas zaten behoorlijk onder, dus ik besloot maar weer even naar huis te gaan… :@

Kort gezegd: een uur later dan gepland stond ik weer op Busstation ’t Oor en hier was ik dan weer op tijd om deze TCR Citaro aan te treffen die als lijn 160 onderweg is naar Zeewolde:
Afbeelding

Hierna ging ik dan alsnog naar Muiden. Bij het P+R terrein trof ik deze Citea als lijn 320 naar Amsterdam…:
Afbeelding

…die enkele minuten later gevolgd werd door lijn 322 van Keolis:
Afbeelding

Tsja, dit is voor mij weer een apart beeld, want nog geen drie jaar geleden kruisden de A1 en de Weesperweg elkaar nog op dit punt en lag het P+R terrein op de achtergrond:
Afbeelding

Deze foto is dan weer op de Weesperweg gemaakt, bovenop het aquaduct van de huidige A1:
Afbeelding

Aan de rand van Muiden, op de Mariahoeveweg, kwam lijn 110 langs op weg naar Weesp:
Afbeelding

Hierna reisde ik met lijn 110 naar het Naarderbos, want hoewel het hier vlakbij is heb ik er nog nooit een foto gemaakt :oops: Nu dus wel met Connexxion 4181 als lijn 210, die lijn 110 versterkt en vervangt in de spitsrichting:
Afbeelding

Even verderop trof ik niet veel later Connexxion 5834, onderweg als lijn 209 naar Amsterdam:
Afbeelding

Van de andere richting volgde dan weer lijn 110, met op de achtergrond de Hollandse Brug en Almere:
Afbeelding

Als laatste een foto van wederom lijn 110 aan de rand van het Naarderbos:
Afbeelding

Hierna reisde ik via Muiden en Busstation 't Oor weer naar huis.

Bedankt voor het kijken! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Bericht door waldo79 »

Hoewel er originele foto's bij zitten komt het nogal somber op mij over.

Aan de kust was het veel zonniger :x
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :pos: :wink: .

En ... hier in Rotterdam Nesselande (redelijke dicht bij de kust) was het vandaag ook de gehele dag een grijze bedoeling aangaande het weer :? :wink: .
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5820
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Bericht door isadora »

Voor mij hoeft het ook allemaal niet krakend blauw te zijn, een grijze bedoening is realiteit dezer dagen.
Leuke serie. :pos: :pos:
Vooral de eerste twee foto's geven een vrij desolate indruk (soort van militair slagveld).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Bericht door Lijn 45 »

Leuke serie! :pos:
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Bericht door julsteren »

Leuke foto's!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Bussen in de sneeuw bij Almere 't Oor, in Muiden en het Naarderbos (12 foto's)

Bericht door ZO6176 »

Bedankt voor het delen. Alleen wat donker. Bij sneeuw moet je altijd wat overbelichten omdat dat wit voor heel veel licht zorgt en de bussen onderbelicht zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten