Losse foto's van umbusko

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Hallo allen!
Ik ben meer een reiziger die het leuk vindt om te fotograferen dan een fotograaf die het leuk vindt om te reizen, dus je zult me niet zo snel langs het spoor of langs de weg vinden om treinen of bussen te spotten... tenzij dat deel uitmaakt van een reisje.

Ik zal dit topic gebruiken voor toevallige foto's en kleine verslagen. Ik ben al een hele tijd van plan om alle spoorlijnen in Nederland (die nog in gebruik zijn voor reizigersvervoer) te bereizen. Het komt er zelden van om echt op pad te gaan, maar vandaag heb ik de lijn Leeuwarden-Stavoren afgestreept. De reis was simpel: Nijmegen-Zwolle per DDZ, Zwolle-Leeuwarden per ICM, Leeuwarden-Stavoren met een Spurt - en de terugweg hetzelfde, maar dan andersom. Voor wie zegt, wat saai, het hoofddoel van de reis was eigenlijk om een hoop achterstallig leeswerk gedaan te krijgen, met als bijkomstigheid het afstrepen van een spoorlijn, dus dat was precies de bedoeling. :') Een paar foto's dan:

1. We beginnen met een besneeuwde Hondekop in Nijmegen:
Afbeelding

2. Fast forward naar Stavoren, waar de trein uit Leeuwarden en het busje uit Hemelum net zijn gearriveerd:
Afbeelding

3. Nog een foto van het busje, dat weer teruggaat naar Hemelum, Flinkeboskje. Ik heb overigens geen flauw idee waarom het busje 102 filmt, terwijl alle informatie (inclusief de haltepaal en dienstregeling op het station zelf) beweert dat het lijnnummer 103 is. _O-
Afbeelding

4. Het einde van het spoor en... van alles eigenlijk:
Afbeelding

5. De trein maakt zich dus snel weer op voor zijn terugreis richting Leeuwarden:
Afbeelding

6. En dat betekent dat ik op moet schieten. De treinen naar Stavoren rijden immers maar een uurdienst en echt zin om hier een uur te wachten heb ik niet. Het is koud en ik heb nog een hoop leeswerk. In 8 minuten lukt het mij om uit te checken, een paar foto's te maken, nog even Stavoren zelf te zien, opnieuw in te checken en snel weer de eerste klasse in te stappen, die in Friesland gewoon tweede klasse is. (De paaltjes van Arriva hebben de akelige gewoonte dat ook een ander paaltje je niet onmiddellijk na het uitchecken weer laat inchecken. Snel uitchecken dus als je dit soort ritten maakt.) Hier het zicht op de "haven" van Stavoren:
Afbeelding

7. En het "vrouwtje van Stavoren":
Afbeelding

Voor wie wil weten wie zij was:
Spoiler: show
Afbeelding
8. t/m 10. En dan nog een paar laatste foto's voor aanvang van de terugreis. Ze zijn helaas niet helemaal scherp; dat kwam doordat het eigenlijk net iets te donker was en doordat ik per se de trein wilde halen, zodat ik net niet genoeg rust had om de foto's perfect te krijgen. Maar toch wil ik ze jullie niet onthouden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het lezen en bekijken! :) Graag hoor ik wat jullie ervan vonden! Omdat ik nog niet zo lang hier actief ben, heb ik ook nog een hoop foto's "uit de oude doos" liggen (vanaf 2011). Als daar belangstelling voor is, wil ik wel een aantal verslagen "uit de oude doos" maken met daarin de mooiste foto's.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door ZO6176 »

Plaatjes uit de oude doos zijn leuk dus ik zeg doen. Bedankt voor het plaatsen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Inmiddels ben ik bezig met het maken van een selectie voor een reeks "uit-de-oude-doos-verslagen". Ondertussen hier een aantal verdwaalde foto's uit december 2016, toen ik vanaf Weeze Airport naar Thessaloniki vloog. Vanuit Nijmegen reisde ik per bus naar Kleve, daar nam ik de trein naar Weeze en na een half uur wachten, waarin ik een rondje heb gemaakt door heel Weeze - geen aanrader: er is daar helemaal niets -, kon ik met een klein busje verder naar het vliegveld. In Weeze heb ik een paar foto's gemaakt:

11. Het stationsgebouw van Weeze ziet eruit als een flinke sprong terug in de tijd. Maar als je even kijkt zie je groene hekjes staan, wat betekent dat de perrons tegenwoordig iets verderop liggen.
Afbeelding

12. We kijken nu de andere kant op. Rechts zien we de trein van Kleve naar Düsseldorf, waar ik zojuist uit ben gestapt. Aan de linkerkant de trein naar Kleve. Om van het ene perron naar het andere te komen moet je het perron af, voorbij het stationsgebouw lopen, door een tunneltje en aan de andere kant weer het hele stuk teruglopen langs het stationsgebouw naar het andere perron.
Afbeelding

13. De trein naar Düsseldorf vertrekt in de verte. Ook de trein naar Kleve maakt zich gereed voor vertrek ...
Afbeelding

14. ... en dat gebeurt dan ook snel daarna.
Afbeelding

15. Het enige echt opmerkelijke tijdens mijn rondje Weeze was deze Engelse telefooncel, die het "kleinste Royal Air Force Museum" herbergt.
Afbeelding

16. Het enige jammere was dat ongeveer de helft van het "museum" niet fatsoenlijk te zien was. Maar misschien ben ik wel te kritisch en was het museum gewoon niet open. En een dicht museum waarvan je de helft van de collectie toch al kunt bewonderen, waar vind je dat nou? :wink:
Afbeelding

Dat was het voorlopig alweer. Bedankt voor het lezen! :)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door waldo79 »

Ha ha grappige reportage. Maar wordt er niet een shuttlebus gereden vanuit Nijmegen naar het vliegveld?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Chrysa »

Die is geen deel van het OV, en dit zal een stuk goedkoper zijn. (OV-chip naar Kleve en preisstufe B naar Weeze airport)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

In mijn geval was de rit naar Kleve zelfs gratis, omdat de OV-chipkaartapparatuur het niet deed. *O* Die shuttlebus reed bovendien op een zo ongunstig tijdstip dat ik nóg eerder weg had gemoeten en dan ook nog eens heel veel langer op het vliegveld had moeten wachten.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door waldo79 »

Kijk, dat verklaart. Ik ben al jaren niet meer op Weeze geweest (en dan steeds met een eigen oliegestookt voertuig :))
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Vandaag eens iets anders dan alwéér een trein, dit keer een stukje kunst. Of inspiratie voor een schilderij. Of “wazige foto van slechte kwaliteit”. Noem het zoals je wilt. :P
17. Ik noem het: “VIRMm en bloemenvelden”.

Afbeelding
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

De laatste tijd heb ik schijnbaar veel trek in spontane reisjes en zo kwam het dat ik, toen ik mij gisteren opeens alleen thuis bevond, spontaan besloot om een klein rondje door België te doen. Daarbij kon ik drie dingen afstrepen die ik nog graag wilde doen: bus 78 Maastricht-Luik, de spoorlijn Hasselt-Genk en bus 45 Genk-Maastricht. Wat achteraf gezien wel jammer is, is dat ik niet nog een paar uurtjes meer heb gebruikt om tussendoor ook nog wat in België te beleven; ik wilde ook op tijd weer thuis zijn. Een volgende keer zou ik op zijn minst een uurtje in Luik inlassen denk ik. Omdat ik mijn camera niet bij de hand had, heb ik mijn telefoon gebruikt om wat foto's te maken.

18. We beginnen in Maastricht. Thuis zag ik dat om 13.42 lijn 78 van de TEC vertrok en dat ik die nog wel kon halen (een beetje planning is wel vereist, want de bus rijdt maar 5x per dag :wink: ), dus na een kort busritje naar het station was ik mooi op tijd om een foto te maken van de zojuist binnengekomen bus. Deze vertrekt in Maastricht vanaf "Station (Perron K)". Perron K bestaat alleen al een half jaar niet meer, maar dat maakt de Walen niks uit. :mrgreen: Het perron heet nu E geloof ik; voor wie graag wil weten waar dat ligt: als je het station uitkomt naar rechts, de allerlaatste halte aan de niet-spoor-kant. (Het elektronische bord met alle bussen geeft uiteraard alleen die van Arriva aan, daar heb je dus weinig aan.)
Afbeelding

19. Na een vriendelijk "bonjour" koop ik bij de chauffeur een kaartje (een bonnetje -o- ) voor €3,50. De bus zit best fijn, alleen piepen de remmen verschrikkelijk. Ik heb ook het gevoel dat de bus niet héél goed remt; een soortgelijk gevoel als wanneer ik te lui ben de remblokjes op mijn fiets te laten vervangen. Ondanks dat alle raampjes dicht zijn, waait er een verkoelend briesje door de bus, want er zit een enorm gat onderin de deur. :') Na 66 minuten komen we aan in Liège op het "Gare Léopold", vlakbij de Place St. Lambert. Ondanks dat we onderweg flink hebben doorgekard, hebben we 7 minuten vertraging opgelopen.
Afbeelding

20. Merk op dat het display opeens wat aan de krappe kant is. :X
Afbeelding

21. Nou, vooruit, nog een foto van de zijkant.
Afbeelding

22. De volgende keer neem ik weer de trein, maar voor een keertje was de busrit wel grappig om te doen. Overigens loopt er ook een mooie RAVel (route à vélo = fietsroute) van Maastricht naar Luik, bij mooi weer best de moeite waard. :) Ik loop een rondje en kom erachter dat de Place St. Lambert volgebouwd is met een podium voor Luik-Bastenaken-Luik. De wedstrijd is vandaag, maar gisteren mochten de amateurs, dus het was er alsnog een drukte van jewelste. Ik loop nog even een supermarkt in om iets te eten te halen en ga dan alweer door naar station Liège-Saint-Lambert voor de uurdienst richting Hasselt.
Afbeelding

23. Op het station koop ik een GoPass naar Genk voor €6,60. De IC-trein naar Antwerpen wordt normaal gereden door gemoderniseerde Breaks; je snapt dus mijn ontsteldheid toen er een Desiro kwam aanrijden. -o- (Overigens best een prettige trein, maar hoe ouder hoe leuker. :D )
Afbeelding

24. In de trein merk je pas echt dat je in België bent: de schermen wensen je een "goedenamiddag" en natuurlijk is er weer een stickerpareltje van de NMBS. Dit keer niet passief-agressief, maar gewoon vriendelijk:
Afbeelding

25. Op station Milmort is een spiksplinternieuw perron aangelegd, en ik schat zo in dat er binnenkort ook nieuwe bordjes zullen zijn; die ontbraken namelijk. :P Ook in Glons zag ik een "nieuw" bordje. (Daarmee bedoel ik dus: zoals het bordje bij Liège-Saint-Lambert op foto 22.)
Suus schreef:lokquote
Spoiler: show
Afbeelding
26. Na 51 minuten bereiken we Hasselt. Let op hoe vreselijk laag de perrons hier zijn; zelfs vanuit de Desiro is een klaptrede onmisbaar.
Afbeelding

27. In Hasselt heb ik 22 minuten de tijd om over te stappen. Veel te lang voor zo'n gruwelijk station. Ik neem een kijkje op het busstation en maak een foto van de "Boulevardpendel" ...
Afbeelding

28. ... en van de "Centrumpendel".
Afbeelding

29. In verband met werkzaamheden rijden wat treinen anders dan normaal. De IC-trein naar Genk komt normaal uit Blankenberge, maar door werkzaamheden rijdt deze trein nu een andere route tussen Leuven en Hasselt, zodat hij van de andere kant binnenkomt en in Hasselt eindigt. Daarnaast heeft men een aparte trein Landen-Hasselt-Genk rijden, al heeft men het nergens over de doorkoppeling: men doet alsof het een pendel Hasselt-Landen en een pendel Hasselt-Genk is. Eerst komt de trein uit Genk binnen, richting Landen.
Afbeelding

30. Daarna ook de trein uit Landen naar Genk.
Afbeelding

31. Daarna komt iets vertraagd de trein uit Blankenberge binnen, op weer een ander perron uiteraard, wat rennende mensen oplevert en voor zowel de trein naar Landen als die naar Genk een vertraging van minstens 5 minuten. Cross-platform met de IC naar Genk had gekund, maar ja, België. :') Na iets meer dan een kwartier komen we aan in Genk. Op de foto zie je boven de trein en links de bus die mij terug naar Maastricht zal brengen. Met een kaartje van de chauffeur voor €3.
Afbeelding

Het was lang geleden dat ik zo'n grote chaos zag als op het busstation van Genk. Bussen in België is een ramp. Je moet weten, men heeft daar geen buslijnen maar busnetwerken. Zo ook lijn 45 Hasselt-Genk-Maaseik/Maastricht. Op zaterdag rijdt deze met 2 bussen per uur Hasselt-Genk-Maaseik (met elk een iets andere route) en 1 bus per uur Genk-Maastricht. Dan begint de ellende pas. Het busstation van Genk heeft 13 perrons. Aan zo'n perron past 1 tot 1,5 bus. Zeker geen 2. Nu zijn er rond het hele uur drie bussen 45: eentje Maaseik-Genk-Hasselt, die komt aan om .55 en vertrekt om .00 van perron 12; eentje Hasselt-Genk-Maaseik, die komt ook aan om .55 en vertrekt ook om .00 maar van perron 13; en eentje komt aan uit Maastricht om .55 en vertrekt weer naar Maastricht om .00, maar let op - wie verzint dit? - óók van perron 13. :')
Hoe werkt dit in de praktijk? Op perron 13 komt op zeker moment een bus aan met "45 Genk". Een heel legertje Belgische bejaarden vecht zich naar binnen om ieder afzonderlijk aan de chauffeur te vragen of dit de 45 naar Maaseik is. De chauffeur stelt de bus in op "45 Maastricht", zegt 8x nee, en het legertje bejaarden vecht zich weer naar buiten terwijl andere mensen proberen in te stappen. Daarna komt de vertraagde 45 naar Maaseik aan. Die past niet meer aan het perron, maar gaat toch maar achter onze bus staan. Daar komt nog iemand uit die levensgevaarlijk tussen alle bussen door rent om zijn (al vertrekkende) aansluiting te kunnen halen. Vervolgens vertrekken van het busstation van Genk meer dan 10 bussen op zo'n onhandige manier dat ze allemaal achter elkaar in een file staan te brommen. _O-

Van de rit door Belgisch Limburg werd ik niet echt vrolijk. Waar Wallonië nog ongehoorzaam lelijk is, is Vlaanderen braaf lelijk. In het bijzonder toch wel Zutendaal, foei. Misschien ligt het er ook aan dat het inmiddels regent en de zon verdwenen is. Na 55 minuten kom ik weer aan in Maastricht - een beetje misselijk, zoals altijd na een busrit met De Lijn - en wandel ik naar huis. Volgende keer weer treinen, maar het was wel een leuk rondje. Aan wie tot hier gekomen is, bedankt voor het lezen, en eventuele op- of aanmerkingen zijn uiteraard welkom! :)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door ZO6176 »

Leuk rondje.
Alles heet lijn 45? Geen toevoegsel of zo? Lekker handig. Ik weet dat in Wallonië je lijn 11 hebt maar ook 11/1, 11/2 enzovoort. Dat zou iets makkelijker zijn of overstappen naar 3-cijferig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Ja, alles heet 45 ja. Neem maar eens een kijkje op de lijnennetkaart van De Lijn. Het ergste is nog wel dat heel veel buslijnen van die netwerken zijn, kijk maar eens wat allemaal 20a heet of 39b. :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door ArrivaBas »

ZO6176 schreef:Leuk rondje.
Alles heet lijn 45? Geen toevoegsel of zo? Lekker handig. Ik weet dat in Wallonië je lijn 11 hebt maar ook 11/1, 11/2 enzovoort. Dat zou iets makkelijker zijn of overstappen naar 3-cijferig.
TEC heeft recent alles dusdanig vernummerd dat dat bijna allen nog in de entiteit Namur-Luxemburg voorkomt. :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Chrysa »

Zou leuk zijn als ze daar ook eens wat vernummeren, misschien dat dan de lijnennetkaarten uit 2013 op hun site dan eens geupdate worden. :')

Leuke plaatjes en een leuk rondje, ben wel jaloers dat je zo aan de grens woont. :@
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Aking »

Begrijpelijk ja, jij woont ook zo godsachterlijk ver bij de grens vandaan :roll: :')
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Chrysa »

5 euro per enkele reis naar Roosendaal. :v
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Suus »

umbusko schreef:25. Op station Milmort is een spiksplinternieuw perron aangelegd, en ik schat zo in dat er binnenkort ook nieuwe bordjes zullen zijn; die ontbraken namelijk. :P Ook in Glons zag ik een "nieuw" bordje. (Daarmee bedoel ik dus: zoals het bordje bij Liège-Saint-Lambert op foto 22.)
Suus schreef:lokquote
Dank voor de waarschuwing, de twee stations vervoegen zich naar de verdachtenlijst, waar ze Melle en Liedekerke van gezelschap gaan voorzien :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Geen dank! Overigens bedenk ik me net dat Visé ook al heel lang een nieuw (?) bordje heeft (niet met van die blokletters in ieder geval); dit was al in de zomer van 2017:
Spoiler: show
Afbeelding
In het geval van Milmort was het duidelijk, maar op andere stations weet ik natuurlijk niet hoe nieuw het bordje is en of je er geweest bent / van afweet. Als je die verdachtenlijst/bezochtenlijst hier ergens in een topic wilt bijhouden, zal ik bij volgende reizen in België ook eens opletten.* :)
* Zonder garantie van volledigheid.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Suus »

Het type dat in Visé staat noem ik een B-bord en heeft Visé al zo lang als ik er kom.

Ik heb een lijst met alle stations in België en welk type ik heb, maar die staat op een met wachtwoord beveiligde website. Ik zal eens kijken of ik er een PDF van kan maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Oké, ben benieuwd. Glons was volgens mij ook een B-bord. Maar Milmort krijgt dus iets nieuws. *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Als je die verdachtenlijst/bezochtenlijst hier ergens in een topic wilt bijhouden
Dit is wat ik van België heb: https://www.dropbox.com/s/mj6q5ql7nhkqp ... B.pdf?dl=0

Liedekerke, Milmort en Melle hebben geen bordjes toen ik er de laatste keer bijkwam, dus die zijn extra verdacht. De rest is meer op de gok :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Oef, wat een werk! :pos: Ik zal er bij toekomstige reizen naar België in ieder geval met een schuin oog op letten.

Twee vraagjes: Onder welke categorie valt onderstaand bord? Bij Blankenberge heb je "lichtbak oude vormgeving" en "B-Bord of Banier". Is dit dan een Banier? (En wat is dat anders?) Of ontbreekt het nog in je collectie?
Afbeelding

En begrijp ik uit je lijst nu goed dat je onderstaand bord nog mist? :P (Op het stationsgebouw van Spa, dat overigens te koop staat, zo vertelden de schermen in de Desiro waar ik inzat mij).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Suus »

Goed hè, jaren aan werk zit erin :mrgreen:

Een B-banier is een B-bord, maar dan met de tekst “Station” of “Gare de” er bij, al wil soms de B-ovaal er nog wel eens bij inspringen als het een haastklus is. Dat ding van Blankenberge heb ik in ieder geval in mijn collectie, die gevelsteen van Spa niet dus die schrijf ik op :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door umbusko »

Zoals de trouwe lezers van dit forum inmiddels wel door zullen hebben, was ik gisteren op expeditie naar ...

32. ... Zwolle Stadshagen :D
Afbeelding

33. Oorspronkelijk was het plan om 's ochtends vroeg te gaan, zodat ik ook nog de tijdelijke lijn 10 zou kunnen aanschouwen. Maar schijnbaar was ik nog zo diep in slaap toen mijn wekker afging dat ik me niet eens kan herinneren hem uit te hebben gezet. :') Zodoende kwam ik dus net iets voor twaalven aan met de Blauwnet-sprinter naar Kampen. Er stapte nog 1 andere reiziger uit. Voor wie nog niet gelooft dat hij écht stopte: hier met enigszins open deuren.
Afbeelding

34. Zoals je kunt zien bestaat het station uit een niet al te lang perron - geschikt voor 6 bakken, met bakbordjes 3 en 6, leuk als er eens een viertje rijdt - met twee wachthokjes en een heuse TBP, die op dit moment nog de trein toont die zojuist vertrokken is.
Afbeelding

35. Bij beide hokjes staan twee Blauwnetpaaltjes en kun je het perron af, en bij beide uitgangen vinden we ook nog een TB7. Eén TB7 in het midden was wel genoeg geweest, maar goed, beter te veel informatie dan te weinig. Ook staat er een Blauwnetautomaat, die het inmiddels lijkt te doen. Althans, ik kom zover dat ik mijn pinpas mag invoeren om een kaartje Zwolle Stadshagen-Aachen Hbf af te rekenen; dat doe ik toch maar niet. :mrgreen:
Afbeelding

36. De gespleten persoonlijkheid van station Stadshagen is ook goed te zien van de straatkant, waar ik ter hoogte van de bushalte sta. Aan beide uiteinden van het perron zijn fietsenstallingen te vinden, waar nog aardig wat fietsen stonden ook. De beugels op de foto waren echter nog niet nodig. Onder de brug hing een groepje rare figuren en van het mooie weer dat ik de rest van de dag had in Nijmegen en Maastricht was in Zwolle weinig te merken.
Afbeelding

37. We gaan dus maar weer snel terug naar het perron, om nog even een kijkje te nemen in de richting van Zwolle.
Afbeelding

38. Daarna is er weinig meer te ondernemen en dus is het wachten op de trein terug. Ik kies één van de hokjes en vertoef hier vrij aangenaam voor zo'n troosteloos station.
Afbeelding

39. Na 18 minuten heb ik het op station Zwolle Stadshagen wel weer gezien en neem ik de trein terug richting Zwolle. Waar overigens verrassend veel volk in zit. Met mij stappen nog twee andere reizigers in.
Afbeelding

Dat was het voor vandaag alweer. Mocht ik je geïnspireerd hebben om zelf ook nog even langs te gaan: wees snel, want dat kan alleen vandaag nog. Of misschien vanaf december, met wat geluk. Zoals altijd weer bedankt voor het lezen en op- of aanmerkingen zijn uiteraard weer welkom! :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door Wubbo »

Ik was er een uurtje of twee na jou, toen ook een man of drie per trein. Viel me niet tegen. En het regende niet meer :pos:
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Losse foto's van umbusko

Bericht door ZO6176 »

Maar is de proef nu geslaagd? Of moet er maanden over nagedacht worden en de nodige rapportages voor geschreven worden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten