Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Afgelopen weekend, 27 en 28 april, was door Geoff & Vicki uitgeroepen tot Have An Adventure Weekend, wat betekende dat ze hun fans aanspoorden om naar een station te gaan waar je nog nooit eerder geweest was.
Aangezien ik inmiddels op alle Nederlandse stations heb gestopt, betekende dit dat ik naar België moest gaan. Na enig nadenken kwam Mortsel-Deurnesteenweg in me op, wat betekende dat de reis op zondag 28 april moest plaatsvinden. Na het bezoek aan het station kon dan nog de hele dag in Antwerpen doorgebracht worden.
Omdat met zijn tweeën op reis gaan altijd gezelliger is dan alleen, vroeg ik of mb90 zin had om mee te gaan en daar had hij gelukkig wel zin in. :D Dus kochten we online tickets van Rotterdam naar Mortsel-Deurnesteenweg voor zondag 28 april 2019.
Ongeveer een half uur nadat we de tickets hadden gekocht, kwam ik erachter dat die dag ook de Marathon van Antwerpen werd gehouden. :')
Omdat dat waarschijnlijk voor veel drukte in ’t Stad zou zorgen, stelde mb90 voor om dan maar naar Brussel te gaan, wat ik een goed idee vond.
De zondag begon met een korte treinreis van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Centraal, waar we om 8:04 arriveerden. We hadden 6 minuten overstap op de [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie], maar omdat ik nog koffie wilde halen en het druk was bij de koffieautomaat bij de AH to Go, werd de overstaptijd een flink stuk korter en haalden we de trein nog net.
Na een rustige treinreis waren we rond kwart over 9 op Antwerpen-Centraal. Omdat we dus maar treinkaartjes hadden tot en met Mortsel-Deurnesteenweg, kochten we eerst maar tickets van Antwerpen-Berchem naar Brussel.
Hierna gingen we even buiten kijken.
Het eerste wat we zagen was een aantal hybride Citea’s, waarvan er één voor het station stond:
Over de Carnotstraat kwam een losse PCC als lijn 11 aangereden:
Inmiddels was lijn 12 ook de keerlus opgereden en dit bleek een Gentse PCC te zijn. :D
Voor het Antwerpse Centraal Station kon mb90 dus deze “exoot” fotograferen:
Hierna liepen we nog even premetrostation Astrid in, maar helaas stopte lijn 10 richting Wijnegem helemaal vooraan het perron, dus was een foto niet mogelijk. Hierop liep mb90 maar richting het station om daar nog even rond te kijken.
Ik ging naar het andere perron en had daar geluk: lijn 10 richting Schoonselhof stopte juist niet helemaal vooraan en het was ook nog eens een Albatros:
Hierna liep ik via een ondergrondse parkeergarage terug naar het station.
We namen de S1 richting Brussel-Zuid, die na Antwerpen-Berchem goed was gevuld met scouts.
Op Mortsel-Deurnesteenweg stapte ik snel even uit de trein, zodat mb90 mij op de foto kon zetten :
Ik stapte snel weer in, waarmee ik de enige uit- en instapper op dit station was. ;)
We reden verder naar Brussel en stapten op Brussel-Centraal uit. Hier kochten we in het metrostation eerst een dagkaart à €7,50, waarna we na enig zoeken het ontwaardingstoestel vonden.
Omdat mb90 graag met tramlijn 44 mee wilde en ik met tramlijn 39, gingen we met metrolijn 1 naar Montgomery, wat het beginpunt van beide lijnen is.
Bij aankomst bij de tramhalte stond lijn 39 al klaar, dus namen we die tram.
Net voor de halte Trammuseum werd er in het Frans iets omgeroepen, wat erin resulteerde dat alle reizigers, met uitzondering van mb90 en mijzelf, opstonden en naar de deur liepen.
Ik stond daarom ook maar op, om aan de bestuurster te vragen wat ze nu precies zei. Het kostte enige moeite, maar ze wist met behulp van Nederlandse woorden te zeggen dat we bij Trammuseum moesten overstappen op de tram die voor de onze stond.
Dat deden we dus maar en na een leuke rit, die deels over een oude spoorlijn voert, kwamen we aan bij het eindpunt Ban-Eik, alwaar mb90 de tram op de foto kon zetten:
Hierna overwogen we nog om naar Tervuren (het eindpunt van lijn 44) te lopen, maar vanwege de regen besloten we dat toch maar niet te doen. In plaats daarvan namen we lijn 39 terug naar het Trammuseum.
Vrijwel meteen na aankomst kwam lijn 44 eraan, maar we besloten de tram van 20 minuten later te nemen zodat we daar nog wat konden fotograferen:
Niet veel later kwam lijn 8 richting Louiza eraan, die met een bijzonder gekleurde tram reed:
Ook lijn 8 richting Roodebeek kwam nog langs. Mb90 fotografeerde die tram voor de halte…:
….en ik erna:
Om de bussenliefhebbers tevreden te houden, fotografeerde mb90 ook nog buslijn 36 :
Hierna zocht hij het wat hogerop en kon hij tramlijn 39 fotograferen, met rechts het Trammuseum en de stelplaats:
Met een nogal drukke lijn 44, vooral dankzij de scouting, reden we naar het eindpunt Tervuren Station (wat geen station meer is):
De entree van deze halte is zeker bijzonder te noemen:
Met lijn 44 gingen we terug naar de halte Duivenschieting, die in het bos (en tussen de N3) ligt.
Hier konden we eerst lijn 44 richting Tervuren op de foto zetten:
En vervolgens ook de tram richting Montgomery:
Met deze tram gingen we weer terug naar het Trammuseum en ditmaal stapten we over op lijn 8 richting Louiza. Na een mooie rit door onder andere Bosvoorde en Boondaal kwamen we aan bij de halte Legrand. Dit is het beginpunt van lijn 93, die tot en met Louiza hetzelfde rijdt als lijn 8. Omdat we hierna met lijn 93 verder wilden reizen, stelde mb90 voor om op deze, best wel fotogenieke, halte al over te stappen. Ik was echter eigenwijs en beweerde dat dat later ook nog wel kon, dus bleven we zitten. Dat bleek echter al gauw een verkeerde keuze, want de Louizalaan bleek verder allesbehalve fotogeniek. :(
Uiteindelijk stapten we bij de halte Stefania uit, waar tenminste nog enigszins goede foto’s te maken waren:
Met lijn 93 gingen we naar de halte Poelaert, waar een uitzichtpunt is over het lage deel van Brussel:
Ook was de Basiliek voor het Heilig Hart in Koekelberg te zien:
Mb90 kon hier een mooie panoramafoto maken:
De tramhalte Poelaert heeft een bijzondere sporenligging: op de buitenste sporen stoppen de lijnen 92 en 93 en de binnenste sporen dienen als opstelsporen voor de lijnen 8 en 97, die één halte eerder, bij Louiza, eindigen.
Deze foto van mb90 laat de situatie goed zien:
Lijn 97 was de enige lijn die we die dag zagen die met de dubbelgelede PCC’s van het type 7900 reed:
Op het Poelaertplein staat een standbeeld dat gecombineerd kon worden met twee trams:
Aan het begin van de Regentschapsstraat kon mb90 mooi zijn telelens gebruiken :pos: :
Dezelfde tram, maar dan iets dichterbij:
Een andere tram, nog iets dichterbij:
Op het Poelaertplein komt ook Citybus 33, die met elektrische bussen van Solaris rijdt:
Hierna gingen we met tramlijn 93 verder naar de halte Gillon, waar we een mooie fotostandpunt vonden in combinatie met de Koninklijke Sint-Mariakerk.
Mb90 zette eerst lijn 92 op de foto:
Waarna ik lijn 93 fotografeerde:
Met lijn 93 gingen we verder naar het eindpunt Stadion. Onderweg werd het steeds drukker in de tram, met name na de halte Liedts, waar een markt was. Na het tramknooppunt Kerkhof van Jette was het wel vrij rustig in de tram.
Bij het eindpunt Stadion stapten we uit en daar kon mb90 de tram nog eens fotograferen:
Precies aan de andere kant van het kruispunt zat een frituur, dus gingen we eerst frieten eten. We hadden alleen de grootte van de porties wat onderschat, dus we zaten goed vol. :')
Na het eten wilden we vanaf de halte Koning Boudewijn buslijn 84 richting Berchem Station nemen. We waren ruim op tijd bij de halte, maar dat was niet eens nodig, want de bus kwam uiteindelijk met tien minuten vertraging aangereden. Toch wel opvallend, gezien het feit dat Koning Boudewijn pas de eerste tussenhalte is.
Met de vertraagde buslijn 84 gingen we naar de halte Dikke Beuk, waar we wilden overstappen op tramlijn 9. Door de vertraging was die overstap precies 14 minuten.
Tramlijn 9 is de jongste volledig nieuwe tramlijn van Brussel en gaat vanaf metrostation Simonis via het UZ Brussel naar de halte Dikke Beuk. In 2020 zal de lijn verlengd worden naar Koning Boudewijn en op een later moment naar de Heizel.
We hoefden niet lang te wachten tot de aankomende lijn 9 eraan kwam en, met behulp van zijn telelens, kon mb90 deze tram fotograferen bij de uitstaphalte (met het keerspoor):
Omdat de vorige lijn 84 tien minuten te laat was, kon de volgende lijn 84 ook nog op de foto tijdens het wachten:
Niet veel later kwam lijn 9 aangereden:
Met deze tram gingen we naar de voorlaatste halte, Broustin, waarvandaan we naar de Basiliek van het Heilig Hart liepen. Na een rondje rond de kerk vonden we het meest geschikte fotostandpunt:
We liepen naar de halte Bossaert-Basiliek, alwaar mb90 de tegemoetkomende tramlijn 19 op de foto kon zetten:
Met tramlijn 19 gingen we naar metrostation Simonis, wat een behoorlijk gecompliceerd metrostation is. Gelukkig stond alles goed aangegeven en dus gingen we met metrolijn 2 via Weststation naar het Zuidstation.
Op station Brussel-Zuid zagen we dat er snel een TGV naar Lyon zou vertrekken en die wilden we graag op de foto zetten. Toevallig stond er nog een Thalys naast ook:
Achter de TGV stond nog een TGV, maar die had een bloedneus. :
Twee perrons verderop stond een MW 41 klaar als L-trein naar Opwijk:
De laatste foto is door mb90 gemaakt en toont de trein die ons weer naar Nederland zou brengen:
We vertrokken met ongeveer 6 minuten vertraging en dat was ook precies de overstaptijd die we op Rotterdam Centraal zouden hebben. Onderweg hielden we dus steeds goed bij of de vertraging zou oplopen, want dan zou het handiger zijn om via Dordrecht terug naar huis te gaan.
Uiteindelijk was de vertraging in Breda alweer tot 0 gereduceerd, waardoor we om 20:50 aankwamen op Rotterdam Centraal. Hierna restte nog slechts een kort treinritje naar Rotterdam Zuid, waarna deze dag ten einde kwam.
Aangezien ik inmiddels op alle Nederlandse stations heb gestopt, betekende dit dat ik naar België moest gaan. Na enig nadenken kwam Mortsel-Deurnesteenweg in me op, wat betekende dat de reis op zondag 28 april moest plaatsvinden. Na het bezoek aan het station kon dan nog de hele dag in Antwerpen doorgebracht worden.
Omdat met zijn tweeën op reis gaan altijd gezelliger is dan alleen, vroeg ik of mb90 zin had om mee te gaan en daar had hij gelukkig wel zin in. :D Dus kochten we online tickets van Rotterdam naar Mortsel-Deurnesteenweg voor zondag 28 april 2019.
Ongeveer een half uur nadat we de tickets hadden gekocht, kwam ik erachter dat die dag ook de Marathon van Antwerpen werd gehouden. :')
Omdat dat waarschijnlijk voor veel drukte in ’t Stad zou zorgen, stelde mb90 voor om dan maar naar Brussel te gaan, wat ik een goed idee vond.
De zondag begon met een korte treinreis van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Centraal, waar we om 8:04 arriveerden. We hadden 6 minuten overstap op de [serie=Internationale Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie], maar omdat ik nog koffie wilde halen en het druk was bij de koffieautomaat bij de AH to Go, werd de overstaptijd een flink stuk korter en haalden we de trein nog net.
Na een rustige treinreis waren we rond kwart over 9 op Antwerpen-Centraal. Omdat we dus maar treinkaartjes hadden tot en met Mortsel-Deurnesteenweg, kochten we eerst maar tickets van Antwerpen-Berchem naar Brussel.
Hierna gingen we even buiten kijken.
Het eerste wat we zagen was een aantal hybride Citea’s, waarvan er één voor het station stond:
Over de Carnotstraat kwam een losse PCC als lijn 11 aangereden:
Inmiddels was lijn 12 ook de keerlus opgereden en dit bleek een Gentse PCC te zijn. :D
Voor het Antwerpse Centraal Station kon mb90 dus deze “exoot” fotograferen:
Hierna liepen we nog even premetrostation Astrid in, maar helaas stopte lijn 10 richting Wijnegem helemaal vooraan het perron, dus was een foto niet mogelijk. Hierop liep mb90 maar richting het station om daar nog even rond te kijken.
Ik ging naar het andere perron en had daar geluk: lijn 10 richting Schoonselhof stopte juist niet helemaal vooraan en het was ook nog eens een Albatros:
Hierna liep ik via een ondergrondse parkeergarage terug naar het station.
We namen de S1 richting Brussel-Zuid, die na Antwerpen-Berchem goed was gevuld met scouts.
Op Mortsel-Deurnesteenweg stapte ik snel even uit de trein, zodat mb90 mij op de foto kon zetten :
Ik stapte snel weer in, waarmee ik de enige uit- en instapper op dit station was. ;)
We reden verder naar Brussel en stapten op Brussel-Centraal uit. Hier kochten we in het metrostation eerst een dagkaart à €7,50, waarna we na enig zoeken het ontwaardingstoestel vonden.
Omdat mb90 graag met tramlijn 44 mee wilde en ik met tramlijn 39, gingen we met metrolijn 1 naar Montgomery, wat het beginpunt van beide lijnen is.
Bij aankomst bij de tramhalte stond lijn 39 al klaar, dus namen we die tram.
Net voor de halte Trammuseum werd er in het Frans iets omgeroepen, wat erin resulteerde dat alle reizigers, met uitzondering van mb90 en mijzelf, opstonden en naar de deur liepen.
Ik stond daarom ook maar op, om aan de bestuurster te vragen wat ze nu precies zei. Het kostte enige moeite, maar ze wist met behulp van Nederlandse woorden te zeggen dat we bij Trammuseum moesten overstappen op de tram die voor de onze stond.
Dat deden we dus maar en na een leuke rit, die deels over een oude spoorlijn voert, kwamen we aan bij het eindpunt Ban-Eik, alwaar mb90 de tram op de foto kon zetten:
Hierna overwogen we nog om naar Tervuren (het eindpunt van lijn 44) te lopen, maar vanwege de regen besloten we dat toch maar niet te doen. In plaats daarvan namen we lijn 39 terug naar het Trammuseum.
Vrijwel meteen na aankomst kwam lijn 44 eraan, maar we besloten de tram van 20 minuten later te nemen zodat we daar nog wat konden fotograferen:
Niet veel later kwam lijn 8 richting Louiza eraan, die met een bijzonder gekleurde tram reed:
Ook lijn 8 richting Roodebeek kwam nog langs. Mb90 fotografeerde die tram voor de halte…:
….en ik erna:
Om de bussenliefhebbers tevreden te houden, fotografeerde mb90 ook nog buslijn 36 :
Hierna zocht hij het wat hogerop en kon hij tramlijn 39 fotograferen, met rechts het Trammuseum en de stelplaats:
Met een nogal drukke lijn 44, vooral dankzij de scouting, reden we naar het eindpunt Tervuren Station (wat geen station meer is):
De entree van deze halte is zeker bijzonder te noemen:
Met lijn 44 gingen we terug naar de halte Duivenschieting, die in het bos (en tussen de N3) ligt.
Hier konden we eerst lijn 44 richting Tervuren op de foto zetten:
En vervolgens ook de tram richting Montgomery:
Met deze tram gingen we weer terug naar het Trammuseum en ditmaal stapten we over op lijn 8 richting Louiza. Na een mooie rit door onder andere Bosvoorde en Boondaal kwamen we aan bij de halte Legrand. Dit is het beginpunt van lijn 93, die tot en met Louiza hetzelfde rijdt als lijn 8. Omdat we hierna met lijn 93 verder wilden reizen, stelde mb90 voor om op deze, best wel fotogenieke, halte al over te stappen. Ik was echter eigenwijs en beweerde dat dat later ook nog wel kon, dus bleven we zitten. Dat bleek echter al gauw een verkeerde keuze, want de Louizalaan bleek verder allesbehalve fotogeniek. :(
Uiteindelijk stapten we bij de halte Stefania uit, waar tenminste nog enigszins goede foto’s te maken waren:
Met lijn 93 gingen we naar de halte Poelaert, waar een uitzichtpunt is over het lage deel van Brussel:
Ook was de Basiliek voor het Heilig Hart in Koekelberg te zien:
Mb90 kon hier een mooie panoramafoto maken:
De tramhalte Poelaert heeft een bijzondere sporenligging: op de buitenste sporen stoppen de lijnen 92 en 93 en de binnenste sporen dienen als opstelsporen voor de lijnen 8 en 97, die één halte eerder, bij Louiza, eindigen.
Deze foto van mb90 laat de situatie goed zien:
Lijn 97 was de enige lijn die we die dag zagen die met de dubbelgelede PCC’s van het type 7900 reed:
Op het Poelaertplein staat een standbeeld dat gecombineerd kon worden met twee trams:
Aan het begin van de Regentschapsstraat kon mb90 mooi zijn telelens gebruiken :pos: :
Dezelfde tram, maar dan iets dichterbij:
Een andere tram, nog iets dichterbij:
Op het Poelaertplein komt ook Citybus 33, die met elektrische bussen van Solaris rijdt:
Hierna gingen we met tramlijn 93 verder naar de halte Gillon, waar we een mooie fotostandpunt vonden in combinatie met de Koninklijke Sint-Mariakerk.
Mb90 zette eerst lijn 92 op de foto:
Waarna ik lijn 93 fotografeerde:
Met lijn 93 gingen we verder naar het eindpunt Stadion. Onderweg werd het steeds drukker in de tram, met name na de halte Liedts, waar een markt was. Na het tramknooppunt Kerkhof van Jette was het wel vrij rustig in de tram.
Bij het eindpunt Stadion stapten we uit en daar kon mb90 de tram nog eens fotograferen:
Precies aan de andere kant van het kruispunt zat een frituur, dus gingen we eerst frieten eten. We hadden alleen de grootte van de porties wat onderschat, dus we zaten goed vol. :')
Na het eten wilden we vanaf de halte Koning Boudewijn buslijn 84 richting Berchem Station nemen. We waren ruim op tijd bij de halte, maar dat was niet eens nodig, want de bus kwam uiteindelijk met tien minuten vertraging aangereden. Toch wel opvallend, gezien het feit dat Koning Boudewijn pas de eerste tussenhalte is.
Met de vertraagde buslijn 84 gingen we naar de halte Dikke Beuk, waar we wilden overstappen op tramlijn 9. Door de vertraging was die overstap precies 14 minuten.
Tramlijn 9 is de jongste volledig nieuwe tramlijn van Brussel en gaat vanaf metrostation Simonis via het UZ Brussel naar de halte Dikke Beuk. In 2020 zal de lijn verlengd worden naar Koning Boudewijn en op een later moment naar de Heizel.
We hoefden niet lang te wachten tot de aankomende lijn 9 eraan kwam en, met behulp van zijn telelens, kon mb90 deze tram fotograferen bij de uitstaphalte (met het keerspoor):
Omdat de vorige lijn 84 tien minuten te laat was, kon de volgende lijn 84 ook nog op de foto tijdens het wachten:
Niet veel later kwam lijn 9 aangereden:
Met deze tram gingen we naar de voorlaatste halte, Broustin, waarvandaan we naar de Basiliek van het Heilig Hart liepen. Na een rondje rond de kerk vonden we het meest geschikte fotostandpunt:
We liepen naar de halte Bossaert-Basiliek, alwaar mb90 de tegemoetkomende tramlijn 19 op de foto kon zetten:
Met tramlijn 19 gingen we naar metrostation Simonis, wat een behoorlijk gecompliceerd metrostation is. Gelukkig stond alles goed aangegeven en dus gingen we met metrolijn 2 via Weststation naar het Zuidstation.
Op station Brussel-Zuid zagen we dat er snel een TGV naar Lyon zou vertrekken en die wilden we graag op de foto zetten. Toevallig stond er nog een Thalys naast ook:
Achter de TGV stond nog een TGV, maar die had een bloedneus. :
Twee perrons verderop stond een MW 41 klaar als L-trein naar Opwijk:
De laatste foto is door mb90 gemaakt en toont de trein die ons weer naar Nederland zou brengen:
We vertrokken met ongeveer 6 minuten vertraging en dat was ook precies de overstaptijd die we op Rotterdam Centraal zouden hebben. Onderweg hielden we dus steeds goed bij of de vertraging zou oplopen, want dan zou het handiger zijn om via Dordrecht terug naar huis te gaan.
Uiteindelijk was de vertraging in Breda alweer tot 0 gereduceerd, waardoor we om 20:50 aankwamen op Rotterdam Centraal. Hierna restte nog slechts een kort treinritje naar Rotterdam Zuid, waarna deze dag ten einde kwam.
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 04 mei 2019, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Leuk verslag, fraaie foto's! Ik wist niet dat de lijnen 39 en 44 van die leuke Überlandstraßenbahnen waren door de bossen enzo. Volgende keer maar eens gaan verkennen :pos:
Ik doe ook maar wat
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Wat is er met die flat gebeurd? Verder leuke foto's. :)Meltrain schreef:Ook was de Basiliek voor het Heilig Hart in Koekelberg te zien:
https://live.staticflickr.com/65535/469 ... 75f9_c.jpg
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- bjorn keith
- Berichten: 440
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Leuk verslag met mooie foto's en veel bekende plekjes! :D Lijn 44 is inderdaad de moeite waard. Lijn 39 heb ik nog nooit gedaan, maar ziet er ook leuk uit.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Mooi verslag Meltrain en mb90. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Herkenbare beelden, en dat Montgomery vind ik ook wel een vreemd punt hoor.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Onderhoudend verslag. Die tramrit door de bossen lijkt me bijzonder, dat zie je in Nederland niet.
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Leuk verslag.
Tele opnamen geven altijd een gaaf effect.
De foto's onder de bomen zijn geweldig
Tele opnamen geven altijd een gaaf effect.
De foto's onder de bomen zijn geweldig
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Leuke foto's!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Leuk verslagje... maareh, op de foto zonder stationsbordje voor have an adventure, dat was niet de bedoeling toch?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Zeer fraaie foto's :pos:
Weet iemand waarom een MW41 als L-trein naar Opwijk wordt ingezet, want het traject naar Dendermonde is toch volledig geëlektrificeerd? Of behoort dit weer tot de raadselen van de NMBS? :XMeltrain schreef:Twee perrons verderop stond een MW 41 klaar als L-trein naar Opwijk:
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Bedankt voor de leuke reacties, ook namens mb90. :)
De trein reed overigens via Brussel-West en was niet op de vertrekstaten te vinden. :o
Welke flat bedoel je?ArrivaBas schreef:Wat is er met die flat gebeurd? Verder leuke foto's. :)Meltrain schreef:Ook was de Basiliek voor het Heilig Hart in Koekelberg te zien:
https://live.staticflickr.com/65535/469 ... 75f9_c.jpg
Het stationsbordje stond te ver weg. Wel heeft mb90 nog een foto gemaakt waarin ik in de trein zit en het stationsbordje op de achtergrond zichtbaar is, maar op die foto sta ik dus niet op het perron.Daniel schreef:Leuk verslagje... maareh, op de foto zonder stationsbordje voor have an adventure, dat was niet de bedoeling toch?
Ik vond het ook al raar en een MW 41 op Brussel-Zuid is volgens mij ook bijzonder zeldzaam.PHS schreef: Weet iemand waarom een MW41 als L-trein naar Opwijk wordt ingezet, want het traject naar Dendermonde is toch volledig geëlektrificeerd? Of behoort dit weer tot de raadselen van de NMBS? :X
De trein reed overigens via Brussel-West en was niet op de vertrekstaten te vinden. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Er zijn een paar weekenden werkzaamheden geweest tussen Dendermonde en Opwijk, waarbij de bovenleiding werd uitgeschakeld. Opwijk was op één spoor bereikbaar maar stond stroomloos, dus reed de dienst met MW41. De doorkoppeling in Brussel-Zuid verviel, want MW41 mag niet de Noord-Zuid-Verbinding in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Mooi verslag. Realiseer mij dat ik al weer veel te lang (3 jaar) niet in Antwerpen en Brussel ben geweest.
Staat zeker op de planning vanwege de Gentse wagens in Antwerpen en de fraaie 7900-en in Brussel met hun zeer luxe stoelen; groot contrast met de bankjes in de 7700-en.
De spoorlijn van Ban Eik naar Tervuren is nog deels af te lopen. In Tervuren vanaf het trameindpunt nog iets de Leuvensesteenweg stad uit aflopen en je komt bij het oude station van Tervuren. Hier staat ook nog wat spoormaterieel; in ieder geval nog toen ik er was en volgens dit beeld.
Staat zeker op de planning vanwege de Gentse wagens in Antwerpen en de fraaie 7900-en in Brussel met hun zeer luxe stoelen; groot contrast met de bankjes in de 7700-en.
De spoorlijn van Ban Eik naar Tervuren is nog deels af te lopen. In Tervuren vanaf het trameindpunt nog iets de Leuvensesteenweg stad uit aflopen en je komt bij het oude station van Tervuren. Hier staat ook nog wat spoormaterieel; in ieder geval nog toen ik er was en volgens dit beeld.
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Waarschijnlijk de flat die dwars op de kijkrichting staat. Die heeft in het midden, boven de turquoise wand van de flat ervoor, een donkere vlek die aan brandschade zou kunnen doen denken. Als ik het goed zie wordt dat effect veroorzaakt door een steiger met een lichtgrijs transparant steigerdoek.Meltrain schreef:Welke flat bedoel je?ArrivaBas schreef:Wat is er met die flat gebeurd? Verder leuke foto's. :)Meltrain schreef:Ook was de Basiliek voor het Heilig Hart in Koekelberg te zien:
https://live.staticflickr.com/65535/469 ... 75f9_c.jpg
Oh, en als je Brussel in het Engels schrijft mag je er een s achter zetten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Meltrain & mb90 on Tour #14: Have An Adventure in Brussel [42 foto's]
Mortsel-Deurnesteenweg, tram 39 en 44, ik voel me helemaal thuis *O* bedankt voor dit leuke verslag!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten