Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Etienne »

In het weekeinde van 24 op 25 augustus reed Connexxion, als opvolger van Veolia Transport in 2015, haar laatste diensten in de concessie Haaglanden Streek. De afgelopen maanden ben ik meermaals het gebied ingetrokken en heb zo her en der diverse foto's gemaakt, die ik hieronder laat zien.

De 6704 komt vanaf de busbaan en draait de Leidsewallen op.
Afbeelding

De 6670 vertrekt van Maasland Viaduct richting Schiedam.
Afbeelding

De 5160 staat op een vroege zondagochtend bij de halte Laan van Ruyen te Delfgauw op het gelijknamige bedrijventerrein.
Afbeelding

De 5152 staat in het centrum van Delft.
Afbeelding

De 6724 rijdt in 's-Gravenzande.
Afbeelding

Voor het uitzetten van de excursie van 11 augustus (zie vorig verslag) kwam ik ook in De Lier.
Afbeelding

De 6774 in Naaldwijk.
Afbeelding

De 6741 in Naaldwijk.
Afbeelding

De 6740 bij de halte Camping in Delft.
Afbeelding

De laatste rit van de buurtbus op vrijdagmiddag 23 augustus.
Afbeelding

Ook op de laatste dag ga ik nog even de concessie in; daarmee kwam ik onder andere in Wassenaar, Leiden, Rijswijk, Delft en Zoetermeer. De foto's overdag ben ik met het OV gereisd; de avondplaatjes deed ik met de auto.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan, om 00:33 komt de laatste bus door Pijnacker heen richting Delft. (excuus voor de beroerde kwaliteit)
De MAN-bussen zijn nog diezelfde nacht verplaatst naar de MAN-dealer in Wijchen, van waar uit verdere verkoop/export geregeld wordt. Een deel van de bussen zal verder gaan rijden bij Breng rond Arnhem.
--------------------------
De volgende dag wachtte ik natuurlijk ook de eerste bus van de dag op. Deze komt, weliswaar iets te laat, rond kwart voor 8 door. Ruim drie kwartier vroeger dan voorheen en er zaten toch ook al mensen in deze bus.
Afbeelding

Daarna ging ik weer terug naar huis om te ontbijten, om één uur later alsnog naar Delft te gaan. In de bus verraste mij dat er geld wordt afgeschreven vanaf mijn OV-chipkaart, terwijl ik binnen mijn abonnementsgebied reis. Dit blijkt een algemeen probleem te zijn en is inmiddels doorgegeven aan EBS. Ik maakte een rondje via Delft, Rotterdam Airport, Den Haag en Zoetermeer weer terug naar Pijnacker; ditmaal bleef ik rond de busstations hangen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Cora »

Mooie bussen van EBS! Ik ga morgen een kijkje nemen! Als ze nou ook lekker zitten dan wil ik mijn citaro standpunt veranderen. Citaro is een bus die ik liever niet instap. *kuch RET en CXX(VPR)*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5264
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Lijn 45 »

Leuke fotoreeks.
Een deel van de bussen zal verder gaan rijden bij Breng rond Arnhem.
Ook Syntus Gelderland neemt er een paar over.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Milco »

Er zijn verleden week al elf bussen in Breng-kleuren gestoken, deze zijn al enige tijd aanwezig in Arnhem.
Lincoln schreef:Mooie bussen van EBS! Ik ga morgen een kijkje nemen! Als ze nou ook lekker zitten dan wil ik mijn citaro standpunt veranderen. Citaro is een bus die ik liever niet instap. *kuch RET en CXX(VPR)*
Gelukkig rijden er geen Citaro's meer op Voorne-Putten. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Cora »

Vind het huidige spul ook veel leuker en fijner! Maar dat is voor een ander draadje :Y
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Durashift »

Leuke plaatjes. :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door isadora »

Mooi verslag etienne. :pos:
Mij vallen vooral de duidelijke displays van de EBS-bussen op.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door ODRAIL »

Mooi verslag :pos: :wink: .

Wel een vreemde tijd om van vervoerder te wisselen.

Meestal gebeurd dit in december.

Heeft dit een reden dat dit nu in augustus gebeurd?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door WSM »

Leuke serie. Moet zeggen dat de stilte van de elektrische stadsbussen hier langs mijn huis me wel bevalt, vergeleken met die afgeragde gasploffers.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Daniel »

Leuke serie!
KM46 schreef:Heeft dit een reden dat dit nu in augustus gebeurd?
Ja, de vorige concessie liep van augustus t/m augustus. Mijns inziens ook wel een logischer moment om te wisselen: niet middenin de drukste periode, niet middenin de winter en een handiger moment voor forensen en scholieren om aan een vernieuwd netwerk te wennen (na hun vakantie in plaats van middenin het forensseizoen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Chrysa »

Etienne schreef:
En dan, om 00:33 komt de laatste bus door Pijnacker heen richting Delft. (excuus voor de beroerde kwaliteit)
"Houdoe en Bedankt" :lol: Ik wist dat het een optie was in de Veolia-lijnfilms omdat het hier in Brabant ook in de laatste maanden gebruikt werd, maar in het Zuid-Hollandse toch wel opvallend.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door htm_tram »

WSM schreef:Leuke serie. Moet zeggen dat de stilte van de elektrische stadsbussen hier langs mijn huis me wel bevalt, vergeleken met die afgeragde gasploffers.
Geef maar het adres. Weet ik waar ik voortaan mag toeteren als ik een keertje stadsdienst heb. (A)
Chrysa schreef:
Etienne schreef:
En dan, om 00:33 komt de laatste bus door Pijnacker heen richting Delft. (excuus voor de beroerde kwaliteit)
"Houdoe en Bedankt" :lol: Ik wist dat het een optie was in de Veolia-lijnfilms omdat het hier in Brabant ook in de laatste maanden gebruikt werd, maar in het Zuid-Hollandse toch wel opvallend.
Bestemmingscode 247, ik was de eerste die er mee begonnen was. Vele collega's hebben aan mij de code gevraagd en ben blij dat er toch nog wat ook daadwerkelijk zo gereden hebben. *bus*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Cora »

Daniel schreef:Ja, de vorige concessie liep van augustus t/m augustus. Mijns inziens ook wel een logischer moment om te wisselen: niet middenin de drukste periode, niet middenin de winter en een handiger moment voor forensen en scholieren om aan een vernieuwd netwerk te wennen (na hun vakantie in plaats van middenin het forensseizoen).
RET is ook weleens begin schooljaar van dienstregeling veranderd. (Of was dat Connexxion toen ze nog VPR hadden?)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door Suus »

De dienstregeling 2018 van RET en Connexxion Voorne-Putten is in augustus 2017 al ingegaan, omdat gepland was dat de Hoekse Lijn dan zou gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Etienne on tour #31: Dag Connexxion, hallo EBS.

Bericht door WSM »

htm_tram schreef:
WSM schreef:Leuke serie. Moet zeggen dat de stilte van de elektrische stadsbussen hier langs mijn huis me wel bevalt, vergeleken met die afgeragde gasploffers.
Geef maar het adres. Weet ik waar ik voortaan mag toeteren als ik een keertje stadsdienst heb. (A)
Rij je in Zoetermeer dan? (A)
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten