Ardan on Tour #42: 't Is weer voorbij, die mooie zomer [18f]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Ardan on Tour #42: 't Is weer voorbij, die mooie zomer [18f]

Bericht door Ardan »

Hoi, na het gebruikelijke reisje in april betekent de zomerperiode daarna voor mij in mijn vak vooral hard werken, maar gelukkig is er wel ruimte voor kleine dagtripjes. Een kleine compilatie daarvan hier *trein*

1 mei. Uitzicht over Hagen vanaf de Egge, tijdens een wandeling langs twee van de drie torens die ten zuiden van de stad op heuvels staan. Hagen Hauptbahnhof is in het midden vaag te zien, het is heiig vandaag.
Afbeelding

De wandeling eindigde op het sfeervolle station Hagen Oberhagen.
Afbeelding

7 mei. Met de skyline van de torens rond Amsterdam Amstel op de achtergrond geeft de loopbrug op station Van der Madeweg een uitzicht met een boeiend lijnenspel door de metrorails. Links een CAF-metro richting Gein die kiekeboe speelt.
Afbeelding

Een SLT rondt de boog van Diemen Zuid naar Gaasperdammerweg Aansluiting.
Afbeelding

14 mei. Een kleurrijke boel in Celle.
Afbeelding

21 mei. Symmetrische zaken in Delft.
Afbeelding

Station Rokin gezien vanaf kattenhoogte.
Afbeelding

25 juni. Bootjes kijken vanaf het busstation van Amsterdam Centraal.
Afbeelding

2 juli. Op grote hoogte over de Rijn in Koblenz. Links station Koblenz-Ehrenbreitstein.
Afbeelding

Van doodenge hoogtes naar het ondergrondse sneltramstation Leyendeckerstraße in Köln, geopend in 1992 met een fraaie plafondbeschildering.
Afbeelding

Op 9 juli staan een aantal oude tremmetjes buiten te spelen op het terrein van de Amsterdamse EMA. De GVB 946 is liefdevol opgeknapt en ziet er weer zo uit als in de tijd dat tabaksreclame en brievenbussen op de tram nog heel gewoon waren.
Afbeelding

23 juli is een bloedhete dag waarop ik het Hoge Noorden opzoek, waar het dan slechts 34 graden fris is. In Hamburg zien we op S-Bahnstation Sternschanze een gloednieuwe BR490 met een futuristische kop.
Afbeelding

Ook het nieuwe metrostation Elbbrücken wordt bezocht, met een fraaie glazen kap. Er naast wordt voor een vlotte overstap een gelijk uitziend S-Bahnstation gebouwd.
Afbeelding

Op de terugweg zien we de avondzon schijnen op Osnabrück Hbf.
Afbeelding

14 augustus, een dosto halteert op Düsseldorf Hbf als RE1 naar Aachen.
Afbeelding

Oude railbussen zijn her en der in het land op zijspoortjes aan te treffen, zoals hier een aantal in Gerolstein.
Afbeelding

Na een waanzinnig lange buitendienststelling, veroorzaakt doordat er een ijzeren staaf is aangereden na werkzaamheden, mocht vanaf 1 augustus de Wuppertaler Schwebebahn weer gaan schweben.
Afbeelding

20 augustus, een fietstocht rond Winterswijk brengt me bij het voormalige splitsingsstation van Stadtlohn, waar een klein museum in zit en wat spoorse dingen buiten de deur staan, waaronder deze locomotief.
Afbeelding

Morgen is het tijd voor een pretrondje richting Bielefeld (als ik het kan vinden) en Dortmund, en in oktober gaan we weer de Grote Plas over, maar daarover komt te zijner tijd wel weer meer. Wij danken U voor de aandacht *trein*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #42: 't Is weer voorbij, die mooie zomer [18f]

Bericht door Daniel »

Leuk! Zitten een aantal echt gave platen tussen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #42: 't Is weer voorbij, die mooie zomer [18f]

Bericht door Meltrain »

Leuke compilatie van je zomer. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Ardan on Tour #42: 't Is weer voorbij, die mooie zomer [18f]

Bericht door isadora »

Enkele heel fraaie kiekjes in dit bonte verslag. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #42: 't Is weer voorbij, die mooie zomer [18f]

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten