Foto van het Jaar 2019

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

Foto van het Jaar 2019

Na de succesvolle fotowedstrijden in 2017 en 2018 met vele inzendingen en duidelijke winnaars zou het natuurlijk zonde zijn als er dit jaar niet alsnog een Fotowedstrijd zou zijn. Vorig jaar kostte het veel tijd met iedere maand een voorronde, daarom is er dit jaar weer een iets gewijzigde opzet: Een combinatie van de wedstrijd zoals die er in 2017 was met de opzet van 2018. Hieronder leg ik alles uit.

Afbeelding
De winnaar van de Foto van het Jaar 2017, van mb90.

Hoe werkt het?
Iedereen met een account op dit forum mag een foto van eigen hand insturen die is gemaakt tussen 01 november 2018 en 31 oktober 2019. Met het oog op de houdbaarheid van het prijzenpakketje dat is gekoppeld aan het winnen van de Foto van het Jaar 2019-titel wordt er wederom gekeken naar foto’s die gemaakt zijn tussen 01 november van vorig jaar (waar de inzendtermijn van de vorige wedstrijd is geëindigd) en 31 oktober van dit jaar. Nadat de inzendtermijn is geëindigd, zullen alle foto’s in één keer aan de jury worden voorgelegd. Deze jury bestaat uit iedereen op dit forum. Iedereen mag zijn of haar stem uitbrengen op één foto die volgens jou de titel ‘Foto van het Jaar 2019’ zou moeten dragen. Na de stemronde zal blijken welke foto er gewonnen heeft. De auteur hiervan ontvangt het prijzenpakketje. Foto’s insturen kan tot en met 31 oktober 2019.

Wat valt er te winnen?
Net als voorgaande jaren draait het uiteraard om de roem; je mag de eretitel “Foto van het Jaar 2019” dragen. Daarnaast heeft de organisatie, Mikos, weer gezorgd voor een klein prijzenpakketje, bestaande uit een Upgrade 1e klas, waarmee je met een geldig 2e klas vervoerbewijs in de eerste klas mag reizen. Daarnaast mag je een kleine versnapering uitkiezen bij de Kiosk op het station.

Afbeelding
De winnaar van de Foto van het Jaar 2018, van Maurice Hooikammer.

Hoe doe ik mee?
Je mag de foto uitkiezen die je tussen 01 november 2018 en 31 oktober 2019 hebt gemaakt, waarvan jij denkt dat het de mooiste is die je hebt gemaakt in die periode. Vervolgens upload je die foto zelf naar een willekeurige host (denk aan Flickr of IMGurl). Stuur de link van de foto per Persoonlijk Bericht aan Mikos. Voeg de titel, datum waarop je de foto hebt gemaakt, de locatie van de foto en een eventuele toelichting op de foto mee. Indien je de foto hebt bewerkt, dien je dat ook te melden. Al deze foto’s en gegevens worden door Mikos gepubliceerd zodra de stemronde opent. Foto’s insturen kan tot en met 31 oktober 2019.

Wat zijn de voorwaarden?
  • Foto's moeten een transportmiddel uit het Openbaar Vervoer tonen.
  • De foto die je instuurt, moet je zelf gemaakt hebben.
  • De foto moet gemaakt zijn tussen 01 november 2018 en 31 oktober 2019.
  • De foto dient geüpload te zijn bij een willekeurige host en per Persoonlijk Bericht aan Mikos gestuurd te worden vóór 01 november 2019. Direct in het topic plaatsen van de inzending leidt tot uitsluiting van de wedstrijd.
  • Voeg de Titel van de foto toe, de Datum waarop de foto genomen is, de Locatie van de foto en een eventuele Toelichting op de foto mee. Als de foto bewerkt is, dien je te melden wat je hebt bewerkt.
  • Na het sluiten van de inzendtermijn, zal op 01 november de stemronde worden geopend. Deze stemronde duurt tot en met 04 november 2019. Daarna zal de winnaar bekend worden gemaakt.
  • De ingezonden foto's worden zichtbaar gemaakt in dit topic zodra de inschrijvingsronde afgelopen is.
  • De winnaar dient zijn adresgegevens met de organisatie (Mikos) te delen per Persoonlijk Bericht om de gewonnen prijs te ontvangen.
  • De prijzen (Upgrade 1e klas en Tegoedbon Kiosk) zijn geldig tot en met 31 december 2019. De roem voor de titel Foto van het Jaar 2019 is eeuwig.
  • In het geval bovenstaande punten niet toereikend zijn, beslist de organisatie (Mikos) over toevoeging of wijziging van de voorwaarden.
Ik wens u allen veel succes!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

Let op: Er zijn nog 9 dagen om foto's in te sturen; volgende week donderdag sluit de inzendtermijn. Vergeet niet om je foto in te sturen!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door trolly »

Mocht je nog snel even de winnende foto willen schieten, probeer dan eens het volgende: kies een heldere dag uit, ga naar de kust, en schiet een plaatje waar een bus en een toren op staat. Succes uiteraard niet gegarandeerd, maar de afgelopen keren werkte het prima.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

Let op: Er zijn nog twee dagen om je foto in te sturen! Overmorgen, donderdag 31 oktober 2019, is de laatste dag, dus zorg dat je op tijd je foto instuurt als je mee wilt doen met de Foto van het Jaar 2019-verkiezing! :pos:
Laatst gewijzigd door Mikos op di 29 okt 2019, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Milco »

31 oktober ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

Dat staat er toch ook? (A)
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Milco »

Vooruit dan maar :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

Vanavond om 23.00 uur sluit de inzendronde; heb je je foto nog niet ingestuurd? Doe dat dan nu nog even als je kans wilt maken op de ereprijs Foto van het Jaar 2019 en het prijzenpakketje. Na 23.00 uur kun je stemmen op de ingezonden foto's!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

De stemronde is geopend!

Iedereen bedankt voor de vele inzendingen; het is tijd om te stemmen!

Hieronder staan alle dertien inzendingen voor de titel ‘Foto van het Jaar 2019’. Het enige dat ontbreekt is de naam van de auteur, die plaats ik in dit topic zodra de stemronde afgelopen is. Onder de lijst met ingezonden foto’s staat een link naar de pagina waar je kunt stemmen op de foto die volgens jou deze wedstrijd zou moeten winnen.

Stemmen
Stemmen kan tot maandag 04 november 2019, 23.59 uur. Stem dus direct, zodat je het niet vergeet.

Stemmen kan hier.
Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken die de foto van jouw keuze is. Je krijgt na het verzenden van je stem echter niet te zien wat de stand is, die maak ik aanstaande dinsdag bekend. Dan vertel ik ook wie de auteurs van de foto's zijn.

Laat het beoordelen van de foto’s en het uitdokteren van wie de foto’s zijn alsjeblieft achterwege tot ná de stemming, zodat iedereen onbevooroordeeld zijn of haar stem uit kan brengen, dat is het hele idee achter het afgeschermd insturen van de foto’s en het publiceren van de uitslag nadat de stemronde is geëindigd.

Ik wens je veel succes met je keuze!

Inzendingen Foto van het Jaar 2019

Afbeelding
Voorjaar in Vijfhuizen
Datum: 20 februari 2019
Locatie: Vijfhuizen
Bewerking: Geen
Toelichting: Een Mercedes-Benz CapaCity L van Connexxion rijdt op een koude, maar zonnige dag in februari over de langste vrije busbaan van Europa en nadert het dorp Vijfhuizen.

Afbeelding
De laatste zonnestraal
Datum: 30 juli 2019
Locatie: Gargellen
Bewerking: De foto is niet bewerkt. De telefoon heeft bij het fotograferen automatisch HDR geactiveerd.
Toelichting: Omdat het Oostenrijkse dorpje Gargellen in een zuidwaarts georienteerd dal ligt, lijkt de zon daar vroeger onder te gaan dan in een open vlakte. De late middagzon is al rond 17 uur alleen nog zichtbaar op de bergtoppen, wanneer een Setra van Wachter klaar is voor vertrek als lijn 87 naar Schruns.

Afbeelding
Geen titel
Datum: Augustus 2019
Locatie: Arnhem
Bewerking: Er is een kleine correctie gemaakt. Dat had puur te maken met het compenseren van kleur door een UV filter.

Afbeelding
Slingeren langs de Graafstroom
Datum: 2 januari 2019
Locatie: Brandwijk, Gijbelandsedijk
Bewerking: Correctie schaduw/hooglicht en licht verscherpt
Toelichting: Langs het riviertje de Graafstroom slingeren zowel lijn 75 als 701, waarbij de streekBuzz over de zuidelijke oever links in beeld rijdt en de buurtBuzz juist over de noordelijke oever. Bij het gehuchtje Vuilendam ligt, zoals de naam al zegt, een dam in het riviertje en komen beide lijnen weer samen. Lijn 701 naar Gorinchem zien we hier door de fraaie landelijke omgeving van de Alblasserwaard Brandwijk-Vuilendam in rijden.

Afbeelding
Dubbel Stoomplezier
Datum: 17 november 2018
Locatie: Loenen
Bewerking: Geen
Toelichting: Op 17 november 2018 organiseerde de SSN een afscheidsrit voor locomotief 65 018. Samen met de VSM 64 415 rijdt deze loc met een goederentrein van Loenen richting Beekbergen.

Afbeelding
Bergklimmen voor toeristen
Datum: 6 augustus 2019
Locatie: Kleine Scheidegg, Zwitserland
Bewerking: Geen
Toelichting: Een trein van de Jungfraubahn daalt weer af naar Kleine Scheidegg

Afbeelding
Een nieuwe dag...
Datum: 16 februari 2019
Locatie: Bennekom
Bewerking: Lichtbewerking, witbalans aangepast en ruisreductie.
Toelichting: Op de vroege zaterdagmorgen van 16 februari 2019 was er ter vervanging van een FLIRT een DDAR onderweg tussen Arnhem en Ede. Rond half negen 's ochtends passeert loc 1756 met DDAR-stam 7342 landgoed De Sysselt in de richting van Ede.

Afbeelding
Geel als zonnestralen
Datum: 22 juli 2019
Locatie: Ha'penny Bridge, Dublin
Bewerking: Heb maar even lui de sturende hand van Google Foto's gevolgd, die op zijn beurt heeft gekozen voor een versterking van de verzadiging en diepblauw, alsmede een licht verzwakte huidtint. Bij het bijsnijden heb ik alle artistieke overwegingen laten varen om de Ierse dame ter rechterzijde van het huidige frame haar privacy te gunnen.
Toelichting: Voor een halve cent zal je met de bus niet mee mogen, al maakt fare capping Dublin wel tot een zeer schappelijk geprijsde stad voor de OV-toerist.

Afbeelding
Amsterdam Bijlmer ArenA by night
Datum: 4 april 2019
Locatie: Amsterdam Bijlmer ArenA
Bewerking: Onbewerkt

Afbeelding
Trolleybus op brug met waterval
Datum: 19 mei 2019
Locatie: Arnhem
Bewerking: Bijgesneden (zijkanten weggesneden)
Toelichting: Op zondag 19 mei liep ik over de Sonsbeeksingel langs het spoor vanuit de richting van Station Velperpoort naar Arnhem Centraal. Vlakbij het Centraal Station ligt dit bruggetje; waar precies toen ik daar liep een trolleybus langskwam. Uiteraard maakte ik dan ook deze foto.

Afbeelding
Connexxion door Midden-Delfland
Datum: 31 mei 2019
Locatie: Molenweg, Maasland
Bewerking: Geen
Toelichting: Tot eind augustus reed Connexxion nog door Midden-Delfland, sindsdien rijdt daar EBS. Op 31 mei 2019 reed deze 6727 van Connexxion als lijn 33 naar Delft langs 1 van de 2 molens ten noorden van Maasland met rechts ervan nog de skyline van de Rotterdamse haven en links de kerk van Maassluis.

Afbeelding
Eindeloos
Datum: 18 mei 2019
Locatie: Crozier, Arizona, Verenigde Staten
Bewerking: Geen
Toelichting: Ogenschijnlijk eindeloos lange goederentreinen rollen door het Amerikaanse landschap. En zodra de ene voorbij is, volgt de andere na een paar minuten.

Afbeelding
Gele slang
Datum: 31 oktober 2019
Locatie: Praha, Tsjechië. Foto genomen vanaf Vyšehrad.
Bewerking: Geen
Toelichting: Niet alle treinen in Tsjechië worden gereden door České dráhy. Onder meer RegioJet concurreert met treinen op de lijnen Praha-Bratislava/Wien en Praha-Havířov-Žilina-Košice. Deze treinen beginnen en eindigen op Praha hl.n., maar worden opgesteld bij Praha-Smíchov. Zodoende rijdt er meermaals per dag als ledig materieel een gele slang over de Vltava, ter afwisseling van de vele blauwe slangen van de ČD. Op de foto zien we een trein die rond half vijf 's middags leeg naar Praha hl.n. rijdt, vermoedelijk om rit RJ 1015 naar Návsí te gaan rijden. Links zien we de schoorsteen van de bierbrouwerij van Staropramen. Rechts op de heuvel aan de overzijde van het rivier uiteraard het kasteel van Praha. (Wie goed kijkt ziet daartussenin nog een kleine Eiffeltoren op de heuvel Petřín.) De foto is genomen vanaf de oudste vesting: Vyšehrad.

Stemmen
Stemmen kan hier.
Door op bovenstaande link te klikken kom je op een pagina van een externe website uit, waar je één foto mag aanvinken die de foto van jouw keuze is.

Ik wens je veel succes met je keuze!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

Let op: Het is de laatste dag dat u kunt stemmen op de Foto van het Jaar 2019! Heeft u uw stem nog niet uitgebracht? Doe dat dan snel nog even; vanavond verstrijkt de deadline en iedere stem kan nog steeds een verschil maken in de uitslag. De uitslag volgt morgen in de loop van de dag.

Ik wens u veel wijsheid toe!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Mikos »

Uitslag Foto van het Jaar 2019

De stemronde is voorbij en er is een uitslag voor de Foto van het Jaar 2019-verkiezing! Er zijn maar liefst 81 stemmen uitgebracht, waarvan 21 ongeldig, deze zijn uit de uitslag gefilterd. Spijtig te zien dat er altijd mensen zijn die denken de lol voor een ander te moeten verpesten. Maar onder aan de streep maakt het geen verschil in de uitslag; onderstaande uitslag is eerlijk.

Laten we kijken naar de cijfers!
Afbeelding

En in daadwerkelijke cijfers ziet dat er zo uit:
Afbeelding

Daarmee is er een Top 3:
1. Een nieuwe dag... (Gebruikersnaam) met 25 stemmen.
2. Connexxion door Midden-Delfland (mb90) met 10 stemmen.
3. Amsterdam Bijlmer ArenA by night (PHS) met 9 stemmen.

Gefeliciteerd! Bovenstaande drie winnaars ontvangen de eretitel Foto van het Jaar 2019 én het prijzenpakketje dat daaraan gekoppeld is. Willen jullie mij een PB sturen met je naam en adresgegevens? Dan zorg ik ervoor dat het prijzenpakketje zo snel mogelijk naar jullie toe komt!

Hieronder de titels en bijbehorende auteurs van de foto's:
Voorjaar in Vijfhuizen, van Milco.
De laatste zonnestraal, van ArrivaBas.
Geen titel, van Andrei.
Slingeren langs de Graafstroom, van Daniel.
Dubbel Stoomplezier, van Meltrain.
Bergklimmen voor toeristen, van jjasloot.
Een nieuwe dag... , van Gebruikersnaam.
Geel als zonnestralen, van Jonkervoort.
Amsterdam Bijlmer ArenA by night, van PHS.
Trolleybus op brug met waterval, van JothamvW.
Connexxion door Midden-Delfland, van mb90.
Eindeloos, van Mikos.
Gele slang, van umbusko.

Bedankt voor de mooie inzendingen en de vele stemmen! Er komt weer een heel nieuw jaar aan waarin weer mooie foto's te maken zijn!
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Aking »

Mikos schreef: Bovenstaande drie winnaars ontvangen de eretitel Foto van het Jaar 2019
Foto is toch enkelvoud? Of is het een soort Oprah show hier? :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Milco »

Mooie foto's allemaal, maar terechte winnaars! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Suus »

trolly schreef:Mocht je nog snel even de winnende foto willen schieten, probeer dan eens het volgende: kies een heldere dag uit, ga naar de kust, en schiet een plaatje waar een bus en een toren op staat. Succes uiteraard niet gegarandeerd, maar de afgelopen keren werkte het prima.
Geen bus en geen toren :shock:

Verder is de foto van gebruikersnaam in mijn optiek de terechte winnaar, die sprong er voor mij direct uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Meltrain »

Mijn favoriete foto was die van mb90, waar weliswaar geen toren, maar wel een molen op staat. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Daniel »

Dat was ook mijn favoriet, al was het lastig kiezen dit jaar. Want qua foto mag Amsterdam Bijlmer by night er ook wezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Gebruikersnaam »

Eenieder bedankt voor de stemmen *O*
PHS

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door PHS »

Gebruikersnaam heeft zeker terecht gewonnen, fraaie foto :pos:

Ben wel behoorlijk verrast door mijn derde plaats, vond andere foto's toch veel fraaier :shock:
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Hendrik »

Felicitaties voor de winnaars!

@PHS: Jouw foto heeft iets artistieks door het lijnenspel en de kleuren (het oranje plafond, de blauwe roltrappen). Ik snap die winnende plaats wel! :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door umbusko »

Aking schreef:
Mikos schreef: Bovenstaande drie winnaars ontvangen de eretitel Foto van het Jaar 2019
Foto is toch enkelvoud? Of is het een soort Oprah show hier? :mrgreen:
Ik zou inderdaad de eretitel voorbehouden aan de nummer 1. Drie prijzenpakketjes voor de top drie kan los daarvan natuurlijk altijd. :Y

Proficiat aan de winnaars! Ik vond de foto van Gebruikersnaam er ook direct uitspringen, maar heb me - aangezien ik zelf meedeed - onthouden van stemming.

Enneh... 21 ongeldige stemmen, hoe dan? :shock:
unimproved
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 28 okt 2019, 05:11

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door unimproved »

umbusko schreef:
Enneh... 21 ongeldige stemmen, hoe dan? :shock:
Mensen die dubbel stemmen gok ik
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Foto van het Jaar 2019

Bericht door Aking »

Of 22-dubbel :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten