Daniel on tour #123: Nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #123: Nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Voor de verandering eens wat anders: een verzameltopicje voor beelden van de nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht. De dienstregeling 2020 bracht nogal wat veranderingen in de provincie, dus eigenlijk veel te veel om alles in een keer in beeld te brengen. Zodoende doe ik het in delen gedurende de komende weken/maanden, we zien wel hoe frequent :wink:

Om te beginnen Amersfoort: het lijnennet in Amersfoort Zuid werd totaal gereconstrueerd waarbij de diverse wijken vooral snellere verbindingen richting het station kregen, in plaats van slingerlijnen door meerdere wijken.
Volgens omwonenden zou het onveilig zijn om een busroute door de Stephensonstraat te leiden, maar de vernieuwde lijn 9 rijdt er nu toch. Ruim zat voor een bus zo blijkt, en als je ziet hoeveel autoverkeer er in de wachttijd tot de foto langs kwam zou ik daar eerder het probleem in zoeken...
Afbeelding
Syntus 1809 - Amersfoort, Stephensonstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Op lijn 8 zag ik in OVinfo rare dingen gebeuren, zoals bussen die het rondje precies verkeerdom maakte, maar gelukkig ging het bij de 1809 wel goed zodat ik 'm aan het einde van een nieuw stukje route over de Operaweg kon vastleggen. De eind-/beginhalte Amerena is overigens vooralsnog vervallen omdat de halte weliswaar wel voor bussen, maar niet voor voetgangers te bereiken is door de nieuwbouw op de achtergrond. Voor lijn 102 is 'ie tijdelijk naar de andere kant van de kruising verplaatst, maar daar komt lijn 8 niet langs.
Overigens verbaasde ik me nog over het feit dat reizigers bij de vervallen halte in de Romeostraat naar halte Juliettestraat aan de Ringweg Randenbroek verwezen worden, terwijl halte Operaplein er praktisch om de hoek ligt en nog wel bediend wordt...
Afbeelding
Syntus 1809 - Amersfoort, Operaweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Lijn 19 werd omgelegd door het Bergkwartier met een gestrekte route over de voorheen busloze Bonairelaan. 's Avonds en in het weekend wordt slechts tot het Borneoplein gereden, met een nieuwigheidje voor Amersfoort: een straatnaam als bestemming op de bus...
Afbeelding
Syntus 1809 - Amersfoort, Bonairelaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Ook nieuw is lijn 201, die Amersfoort in de avond en het weekend met het Utrecht Science Park verbindt...
Afbeelding
Syntus 1635 - Amersfoort, Leusderweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Verder naar de regio Utrecht, waar het U-link netwerk vooralsnog grotendeels met tijdelijk materieel wordt gereden. Aangezien in Groningen de elektrische Heuliez-bussen nog niet allemaal geleverd zijn is het Qlink-materieel nog niet beschikbaar om naar Utrecht te verhuizen. Zodoende rijden er als alternatief meerdere ex-Groningse streekgeledes in de Utrechtse regio rond...
Afbeelding
Qbuzz 3509 - Bilthoven, 2e Brandenburgerweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Naast het Groningse materieel is ook al het gelede materieel dat er al in de regio was uit de stallingen gekomen om maar alle ritten te kunnen rijden. En zo kom je dan op een zondag opeens een bus tegen die je voorheen doordeweeks al amper op de dienst kon vinden...
Afbeelding
Qbuzz 4374 - Bilthoven, Leyenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Er rijdt echter ook nog wel het een en ander aan Ambassadors rond, onder meer de nieuwe U-link lijn 34 werd daar volledig mee uitgevoerd...
Afbeelding
Qbuzz 4466 - Utrecht, Griffioenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Later nog meer!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Daniel on tour #123: Nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht

Bericht door Durashift »

Leuk. :pos:
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Daniel on tour #123: Nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Bedankt voor het plaatsen!

Wanneer verwacht je de eerste U-Link bus te spotten die volledig bestickerd is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #123: Nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Owja, ik had nog meer beloofd in dit topic. Bij deze dan!

Na het wat regenachtige bezoekje in Bilthoven uit de eerste post in dit topic deed ik vandaag nog even een herkansing: in een lekker winterzonnetje (en later wat bewolktere omstandigheden) konden nog mooi een stel tijdelijke Groningers in Bilthoven vastgelegd worden.
Om te beginnen een ex-Groninger stadswagen op de 2e Brandenburgerweg...
Afbeelding
Qbuzz 3073 - Bilthoven, 2e Brandenburgerweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Geleidelijk werd de route gevolgd, waarbij ik op de Hertenlaan twee streekwagens trof...
Afbeelding
Qbuzz 3521 - Bilthoven, Hertenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
Qbuzz 3503 - Bilthoven, Hertenlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

En na een ex-schadegevalletje zo te zien...
Afbeelding
Qbuzz 3500 - Bilthoven, Planetenbaan by Daniël Bleumink, on Flickr

...naderde ik alweer de plaatsnaamgrens...
Afbeelding
Qbuzz 3507 - Bilthoven, Planetenbaan by Daniël Bleumink, on Flickr

...om uiteindelijk na een laatste plaatje in De Bilt de bus weer terug naar station Bilthoven te pakken...
Afbeelding
Qbuzz 3508 - De Bilt, Dr. Letteplein by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Daniel on tour #123: Nieuwe dienstregeling in de provincie Utrecht

Bericht door ZO6176 »

Fraaie plaatjes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten